Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alimentator tricicleta semi electrica


Vizitator SUPERMEGARAPTOR

Postări Recomandate

Am citit prima postare, cu atentie, unde sunt date caracteristicile incarcatorului, nu ale bateriei de acumulatori.Cine garanteaza ca incarcatorul este original?Daca este original, de unde stiu ce a ales producatorul, incarcare rapida sau normala?Existenta celui de-al treilea fir, complica si mai mult situatia.Asa ca raman la parerea mea, ca cel mai sigur este sa aflam caracteristicile tehnice ale acumulatorilor (tip, capacitate, etc).

Link spre comentariu

Aaa,acum am văzut că e vorba de o "baterie de acumulatoare"...credeam că-i vorba de o "baterie de vin" :rade:Da,are trei fire deoarece alimentatorul în gol nu livrează nimic,tensiunea de încărcare apare numai când vine comanda pe firul alb:dacă acumulatoarele sunt descărcate complet,sau lipsă,încărcătorul nu livrează nimic.Mai mult ca sigur are două baterii de acumulatoare cu Pb-conectate în serie-care pot fi încărcate și cu un redresor simplu,pe firele roșu și negru.

Editat de Andrei Tabacaru
Link spre comentariu

De unde ati tras concluzia ca sunt doua baterii de acumulatoare cu plumb inseriate?

Incarcatorul prezentat e unul 'inteligent' ; acestea prima data masoara tensiunea de intrare (de la baterie) dupa care stabileste regimul de incarcare. Nu porneste din prima ,intai masoara tensiunea furnizata de paterie prin firele de + si de - . 

De asemenea ,incarcatoarele inteligente nu pornesc incarcarea daca tensiunea bateriei e sub un anumit prag .

De aceea am recomandat incarcarea bateriei cu un redresor ciobanesc ,asteptam feedback din partea OP dar cum nu a venit inseamna ca problema s-a solutionat .

OP facea vorbire de o singura baterie de am zis ca nu are nevoie de circuit de balansare .

Editat de mottofree
Link spre comentariu

       Ca sa raspund D-nului Mottofree: am avut la reparat o astfel de jucarie,si continea doua baterii de acumulatori cu plumb.Al treilea fir seziza conectarea incarcatorului la acumulatori,si declansa incarcarea.In lipsa tensiunii de comanda pe firul trei(lipsa acumulatorilor,sau descarcarea excesiva),incarcatorul nu produce tensiune la iesire.Mentionez ca incarcatorul era de tipul "in comutatie".

     De aceea am presupus ca si tricicleta prezentata de initiatorul topicului,prezinta tot acumulatori plumb-acid.

Link spre comentariu

Dar nu mai bine aşteptăm să revină iniţiatorul (dacă o mai face) cu amănunte, decât să ne dăm cu părerea ? Măcar dacă menţiona modelul tricicletei şi tot găseam ceva specificaţii, dar aşa, a aruncat o piatră-n baltă şi acum noi dezbatem cum să secăm balta s-o scoatem....

Link spre comentariu
Vizitator SUPERMEGARAPTOR

Scuze ca nu am mai dat raspuns,acum am revenit.Oricum va multumesc la toti pentru sfaturi.Am facut si eu sapaturi si este o tricicleta semi-electrica norvegiana care se numeste DBS el-sykkel.As pune mai multe poze dar nu ma lasa situl decat max 600 kb si trebuie sa le convertesc de 10 ori sa le aduc la dimensiunea aia.Oricum pot sa va spun ca am incercat sa vad ce fel de acumulatori sunt dar nu am insistat prea tare pentru ca s-au rupt clemele la capacele de la acumulatori si sunt foarte inghesuite si compacte,deja cineva a mai desfacut capacele la motor si nu se mai inbuca bine.Am apasat pe butonul ala verde de la incarcator si care tradus din norvegiana inseamna perfectionare,ce inseamna nu stiu.Dar vad ca incarca si fara sa semnalizeze finalizarea,probabil s-au ars ledurile.Am inseriat cu incarcatorul un ampermetru sa vad daca ia curent si am observat ca ia doar 300 mA.Si am facut probe cu trikla si nu tine decat maxim 2 zile cu utilizarea motorasului din cand in cand la pante mari de urcare sau poduri.Cred ca totusi o sa construiesc eu un transformator dar trebuie sa ma duc in talcioc sa gasesc unu de vreo 27 V.Deci banuiesc ca totusi acumulatorul este cu plumb.Pe internet nu am gasit nimica in legatura cu bikla asta,parca nici nu exista,dar cred ca este facuta pentru export,pentru chinezi sau japonezu ca scrie numai litere asiatice pe ea.Cel care mi-a vandut- zicea ca cheia cu 3 pozitii,pe una cica ar incarca si acumulatorul pe una actioneaza motorasul si pozitia din mijloc poti scoate cheia din contact.Astept in continuare sugestii si multumesc in continuare.

Editat de SUPERMEGARAPTOR
Link spre comentariu

Dacă vreţi să puneţi poze la formatul original, încărcaţi-le gratuit şi fără cont prealabil aici: http://imgur.com/upload apoi copiaţi link-ul pozei aici.

Eu cred că trebuie schimbaţi acumulatorii, după un timp de utilizare nu mai au capacitate suficientă. Dacă sunt cu plumb, încercaţi şi daţi jos capacele de pe fiecare element în parte (sunt dopuri de cauciuc) şi injectaţi apă distilată câte 10mL în fiecare, apoi încărcaţi acumulatorii din nou.Aşa am ,,resuscitat,, binişor o astfel de bibicletă electrică. Dacă încărcătorul dă cei 300mA înseamnă că e bun şi nu mai trebuie altul...

Link spre comentariu
Vizitator SUPERMEGARAPTOR

Putin probabil sa fie pt echilibrare din moment ce sunt in acelasi bac toti elementii . E pt temperatura ,are pe undeva un dispozitiv PTC (NTC/PT) imersat in electrolit .

Bateria poate fi una cu elemente pe Ni ,22 la numar (trebuie cautata).

Cand bateria e slaba/ pe terminate solicita poate solicita incarcatorul iar acesta rezista sau se arde .

De asemenea incarcatoarele inteligente pornesc numai daca au la borne o tensiune minima - sunt unele modele proiectate pt 12/24V cu recunoasterea tipului de baterie .

Incarca bateria cu un traf de 28V@1A tensiune redresata cu o punte si puntea inseriata cu un bec de 24V/20...30W (sau doua becuri de semnalizare pt camion 24V/15W legate in paralel).

Punte se gaseste la mag de electronice iar becuri de 24V la magazinele cu piese de tractoare/camioane/auto .

Cred ca varianta asta este cea mai simpla.Dar stai putin tu vrei sa inseriez becul cu puntea ?Nu cu bateria?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări