voicu85 Postat Iulie 19, 2016 Partajează Postat Iulie 19, 2016 buna ziua detin un strung sn 250 cu motor trifazic 2,2kw si este legat la reteaua electica printr-un convetrizor de frecventa omron 3g3 2,2kw si am urmatoarea problema cand pornesc convertizorul pe acesta apar 3 liniute si sare siguranta la retea,inainte a functionat fara probleme.am verificat convertizorul pe alt motor si functioneaza normal,ce ar putea sa aiba? cum verific motorul daca este in scurt? Multumesc anticipat Link spre comentariu
iop95 Postat Iulie 19, 2016 Partajează Postat Iulie 19, 2016 Deconectati infasurarile motorului si eventuala punte stea daca este accesibila, astfel incat sa aveti 6 capete de infasurare. Cu o lampa de control (bec 220V) verificati daca se aprinde cand atingeti captele a doua infasurari diferite. Cupland capetele aceleeasi infasurari verificati si continuitatea acestora. Defectul a aparut dintr-o data? Sigur motorul nu e blocat/calat? Link spre comentariu
voicu85 Postat Iulie 19, 2016 Autor Partajează Postat Iulie 19, 2016 Nu este blocat se invarte usor Cum sa verific cu becul mai exact? cum fac legaturile? Pun un fir pe bec si unul pe infasurare? Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 19, 2016 Partajează Postat Iulie 19, 2016 la cele 6 borne este cate o litera, una mare si una mica, ele reprezinta inceputul si sfarsitul aceleiasi bobine. Exemplu: A,B,C, a,b,c. Trebuie verificat cu ohmetrul intre A si a, intre B si b, respectiv intre C si c. Cele 3 masuratori trebuie sa aiba rezistente egale sau foarte apropiate una de alta. Mai trebuie sa verifici si intre A si B , A si C, respectiv B si C unde trebuie sa ai OL sau I (infinit). Mai trebuie sa vezi ca intre A si carcasa, B si carcasa respectiv C si carcasa ai ol sau i (infinit). Literele A, B sau C respectiv a,b,c pot sa apara si ca U, V, W u,v,w sau u1,u2, v1, v2, w1,w2 depinde de producator. Link spre comentariu
flomar60 Postat Iulie 19, 2016 Partajează Postat Iulie 19, 2016 Dispunerea legaturilor infasurarilor la placa de borne este facuta intr-una din variantele de aici: Verificati cu un ohmetru daca valoarea ohmica a celor 3 infasurari este identica....daca difera cu mai mult de 0,5 ohmi ,atunci motorul este ars.... Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 19, 2016 Partajează Postat Iulie 19, 2016 Sa caute nu numai fiecare bobina, ci si intre ele si eventual punere la masa. E foarte sugestiva imaginea, intelege ce am spus eu in cuvinte. Link spre comentariu
voicu85 Postat Iulie 21, 2016 Autor Partajează Postat Iulie 21, 2016 Am făcut lucrurile spuse de dumneavoastră dar când leg becul de firul V și bag în priza sare siguranță nu trebuie sa mai ating și celălalt capăt al firului de ceva.o sa postez o poza Cum e legat în momentul de față sare siguranță când bag în priza.este legat la firul V Link spre comentariu
validae Postat Iulie 21, 2016 Partajează Postat Iulie 21, 2016 Are punere la masă, trebuie desfăcut și rebobinat.Una din înfășurări atinge undeva carcasa motorului.... Link spre comentariu
doru3160 Postat Iulie 21, 2016 Partajează Postat Iulie 21, 2016 Se da un motor si un convertizor care cuplate impreuna dau siguranta afara.Convertizorul a fost probat separat si e ok...ghici ciuperca ce-i? Scoate d-le motorul ala afara,demonteaza-l si vezi daca nu cumva a crescut vegetatie si in bobinaj.La cum arata decorul n-ar fi de mirare sa aiba ceva apa la interior...si asta ar fi bine daca n-ar fi ars. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 21, 2016 Partajează Postat Iulie 21, 2016 Luați un multimetru și vedeți dacă pune la masă, costa aprox. 20 de lei cel mai ieftin. Sau împrumutați de la cineva Link spre comentariu
voicu85 Postat Iulie 21, 2016 Autor Partajează Postat Iulie 21, 2016 Deci nici un fir nu da la masa.am verificat și vegetație nu are de unde sa crească. E pus acolo de o săptămână. Fir de masa nu are legat. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 21, 2016 Partajează Postat Iulie 21, 2016 Mai cautati-l odată, măsurați cum am scris eu si spuneți pentru fiecare măsurătoare ce scrie pe aparat. Țineți o sonta pe carcasa unde nu e rugina sau vopsea, smirgheluiti un cm pe acolo, și cu cealaltă sonda pe fiecare fir si vedeți dacă e vreun ohm pe-acolo și dati-l afară. Link spre comentariu
voicu85 Postat Iulie 21, 2016 Autor Partajează Postat Iulie 21, 2016 Am vorbit verificat îmi da infinit Link spre comentariu
voicu85 Postat Iulie 21, 2016 Autor Partajează Postat Iulie 21, 2016 După demontarea motorului am văzut ca e împușcată o înfășurare. Se poate bobina acea ? Sau tot?Bobinaj Link spre comentariu
doru3160 Postat Iulie 21, 2016 Partajează Postat Iulie 21, 2016 Nici daca ar vrea nu s-ar putea, decat rebobinat tot statorul...de asta spuneam ca orice efort in astfel de cazuri e inutil si nu duce decat la pierdere de timp. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum