Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

motor trifazic 2.2kw scurt


voicu85

Postări Recomandate

buna ziua detin un strung sn 250 cu motor trifazic 2,2kw si este legat la reteaua electica printr-un convetrizor de frecventa omron 3g3 2,2kw  si am urmatoarea  problema cand pornesc convertizorul pe acesta apar 3 liniute si sare siguranta la retea,inainte a functionat fara probleme.am verificat convertizorul pe alt motor si functioneaza normal,ce ar putea sa aiba?

cum verific motorul daca este in scurt? Multumesc anticipat

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 15
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • voicu85

    7

  • doru3160

    2

  • iop95

    1

  • flomar60

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Deconectati infasurarile motorului si eventuala punte stea daca este accesibila, astfel incat sa aveti 6 capete de infasurare.

Cu o lampa de control (bec 220V) verificati daca se aprinde cand atingeti captele a doua infasurari diferite.

Cupland capetele aceleeasi infasurari verificati si continuitatea acestora.

 

Defectul a aparut dintr-o data? Sigur motorul nu e blocat/calat?

Link spre comentariu

la cele 6 borne este cate o litera, una mare si una mica, ele reprezinta inceputul si sfarsitul aceleiasi bobine. Exemplu: A,B,C, a,b,c. Trebuie verificat cu ohmetrul intre A si a, intre B si b, respectiv intre C si c. Cele 3 masuratori trebuie sa aiba rezistente egale sau foarte apropiate una de alta. Mai trebuie sa verifici si intre A si B , A si C, respectiv B si C unde trebuie sa ai OL sau I (infinit). Mai trebuie sa vezi ca intre A si carcasa, B si carcasa respectiv C si carcasa ai ol sau i (infinit). Literele A, B sau C respectiv a,b,c pot sa apara si ca U, V, W u,v,w sau u1,u2, v1, v2, w1,w2 depinde de producator.

Link spre comentariu

Dispunerea legaturilor infasurarilor la placa de borne este facuta intr-una din variantele de aici:

   post-228380-0-83340500-1468930894_thumb.jpg

Verificati cu un ohmetru daca valoarea ohmica a celor 3 infasurari este identica....daca difera cu mai mult de 0,5 ohmi ,atunci motorul este ars....

Link spre comentariu

Am făcut lucrurile spuse de dumneavoastră dar când leg becul de firul V și bag în priza sare siguranță nu trebuie sa mai ating și celălalt capăt al firului de ceva.o sa postez o poza

Cum e legat în momentul de față  sare siguranță când bag în priza.este legat la firul V

post-199537-0-78852300-1469114220_thumb.jpg

Link spre comentariu

Se da un motor si un convertizor care cuplate impreuna dau siguranta afara.Convertizorul a fost probat separat si e ok...ghici ciuperca ce-i?

Scoate d-le motorul ala afara,demonteaza-l si vezi daca nu cumva a crescut vegetatie si in bobinaj.La cum arata decorul n-ar fi de mirare sa aiba ceva apa la interior...si asta ar fi bine daca n-ar fi ars.

Link spre comentariu

Mai cautati-l odată, măsurați cum am scris eu si spuneți pentru fiecare măsurătoare ce scrie pe aparat. Țineți o sonta pe carcasa unde nu e rugina sau vopsea, smirgheluiti un cm pe acolo, și cu cealaltă sonda pe fiecare fir si vedeți dacă e vreun ohm pe-acolo și dati-l afară.

Link spre comentariu

Nici daca ar vrea nu s-ar putea, decat rebobinat tot statorul...de asta spuneam ca orice efort in astfel de cazuri e inutil si nu duce decat la pierdere de timp.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări