mihaicozac Postat Iulie 22, 2016 Partajează Postat Iulie 22, 2016 (editat) D3x avea dreptate, am vrut să desenez catena de LED-uri şi din grabă am uitat să completez fulgerul la una. Cât priveşte modulul, probabil există altul care trimite şi în Ro, diferă doar preţul. Ăsta de la care am luat eu are încă unul la fel dar mai ieftin cu 50 de cenţi, dar pe care însă nu-l trimite în Europa, numai în USA. Poşta fiind inclusă în preţ la vânzările de genul ăsta, sunt mai multe variante de vânzare, mai scumpe sau mai ieftine ca să acopere cheltuielile de expediţie pt. orice zonă acoperită. Editat Iulie 22, 2016 de mihaicozac Link spre comentariu
manolo Postat Iulie 22, 2016 Partajează Postat Iulie 22, 2016 Daca e vorba despre asta ,trimite si in Romania -free http://www.ebay.com/itm/DC-DC-CC-CV-Buck-Converter-Step-down-Power-Supply-Module-7-40V-to-0-8-35V-8A-EV-/252266203755?hash=item3abc3cca6b:g:SAAAAOSwFqJWpkFZ Link spre comentariu
Vizitator LedOn Postat Iulie 22, 2016 Partajează Postat Iulie 22, 2016 (editat) Apreciez toate postarile, foarte multe info. utile ..pentru ca aceste convertoare step down - cu XL40XX -le pot achizitiona cu aprox. $4 (+2$ daca aleg livrarea mai rapida din depozite EU) incadrandu-ma in bugetul initial de 50ron,vred ca am sa comand doua si am sa trec la faza experimentala. 1. varianta 8-12A la care posibil sa adaug si un Avometer. Obs. 2 variante constructive http://www.ebay.com/itm/DC-CC-9A http://www.banggood.com/DC-DC-Step-Down in functie de spcificatii (ambele pot fi achizitionate ptr. ~4$, am ales link-urile unde se pot vedea valorile capacitorilor) ..470uF/50v vs 1000uF/35v, cred ca IC (XL40XX) diferit - frecventa lucru 300KHz/Adj 0.8v vs 180KHz/Adj 1.25v (poza 2) ...stiu ca oricare imi va mai mult decat ok...pentru a face o alegere mai buna, ca idee, ar trebui sa iau in calcul specificatiile, frecvena de lucru (300KHz vs 180KHz), sau sa nu ma complic? 2. @ ~5A, la 4$ am gasit si o varianta cu Avometer incorporat http://www.ebay.at/itm/Buck-Converter 5A - reglajul DC si CC se realizeaza mecanic(potentiometre), avometrul are buton ON/OFF putand astfel fi oprit pentru a reduce consumul.( nu ma astept sa fie 100% precis, doar sa-mi sa-mi fac o idee a ceea ce se "intampla" - monitorizare primara) ..iesirea USB, nu ne legam de ea...citesc review-uri pe diferite site-uri pentru ce gasesc sau mi se sugereaza ( setari,functionare..etc) Pentru LED driver - cred ca ceva construit cu XL300X era bun...nu am gasit inca, dar mai "sap" (poza 1) Editat Iulie 22, 2016 de LedOn Link spre comentariu
mottofree Postat Iulie 22, 2016 Partajează Postat Iulie 22, 2016 Achizitioneaza modelul recomandat de @mihaicozac ,e unul testat ; faci un efort financiar si iei si un VA-metru pe care-l alimentezi printr-un buton fara retinere (push buton on , model cu piulita -3 lei) . VA-metru sa stie masura curentul singur ,adica sa nu necesite shunt sau alte anexe ... intreaba vanzatorul . Un VA-metru e folositor si la o sursa de laborator si apoi nu cere de mancare . Nu as mai zabovi ,l-as achititiona acum avand in vedere perioda mare care o face pe drum . @mihaicozac - scuze ca am fost insistent dar am dorit raspuns de la cel care a facut sch ; si eu am intuit realitatea dar autorul e singurul in masura sa faca lumina . Cum spuneam ,acum e lumina . Ledurile Cree cu optiunii de 6 sau 12V au 4 chipuri care sunt legate toate in serie pt 12V si 2 in serie si seriile in paralel pt 6V . Nu stiu care e criteriul pt care procedeaza asa dar e o idee practica . Link spre comentariu
Vizitator LedOn Postat Iulie 23, 2016 Partajează Postat Iulie 23, 2016 (editat) Cu un rezistor pe iesire nu rezolvi dar cu un rezistor inseriat cu semireglabilul de reglarea curentului ,da . Ai mai multe praguri de curent ceea ce presupune mai multi rezistori de iesire (corespunzatori fiecarui prag) pt ca SCC sa functioneze in parametri . Este doar limbajul,exprimarea mea tehnica de lemn facand refererire la o dubla protectie dorita in modul de operare al convertorului de 8-12A, care asa cum spunea si Dxxx poate fi overkill pentru montajul meu. "Pe iesire", este atat de generic pentru mine ( nu si pentru voi interpredand d.p.d.v. tehnic, ceea ce este corect ) - nu am intentionat sa specific locul /modul de amplasament al rezistorului .... modalitatea si solutiile au fost deja prezentate de voi in cateva randuri: Postat 17 iulie 2016 - 11:36 mottofree -Din conditii de siguranta curentul se limiteaza la max 5A (cu o rezistenta serie pe semireglabilul de curent) Postat 18 iulie 2016 - 06:34 LedON - .. o notasem ca o foarte posibila solutie finala si cel mai probabil cred ca asa voi proceda, multumesc! imi pare rau daca v-am rapit timpul facandu-va sa reluati ceva ce era deja clar mentionat. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- mottofree, on 22 Iul 2016 - 8:14 PM, said: VA-metru .......... sa nu necesite shunt sau alte anexe ... intreaba vanzatorul . ms. le-am vazut pe eBay 3-4$....la pretul asta, daca sunt trecute la specificatii cu 20A pana la 100A vin fara shunt ( se cumpara separat)...chinezii specificand ca nu au nevoie de shunt pentru utilizare < 10A, se face doar un strap. Editat Iulie 23, 2016 de LedOn Link spre comentariu
Vizitator LedOn Postat Iulie 23, 2016 Partajează Postat Iulie 23, 2016 LedOn <<poate sa-i fac pentru siguranta o limitare de curent pe iesire(un rezistor) la max 5A>> Ce trebie facut este ca reglajul sa fie limitat, adica sa nu poti depasi o anumita valoare.... Dxxx a pus punctul pe "i" Link spre comentariu
mottofree Postat Iulie 23, 2016 Partajează Postat Iulie 23, 2016 Ok , modelul sursei e stabilit ,VA e stabilit ,ledul e stabilit , radiator foloseste unul de LGA775 radial cu baza de cupru (sunt modele si rotunde http://olx.pl/oferta/radiator-i-wentylator-procesora-do-socket-lga-775-CID99-IDaAE2D.html si patrate http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2168722.html ) . Link spre comentariu
Vizitator LedOn Postat Iulie 23, 2016 Partajează Postat Iulie 23, 2016 (editat) DA! ..Plus doza etansa de derivatie IP65 sugerata (montajul va fi folosit afara..umezeala.. etc) Despre radiator ( off topic pentru ultima oara, daca va fi nevoie deschid un topic dedicat) ramane sa ma mai documentez si sa ma decid : pasiv sau activ ...tinand cont de umiditate/precipitatii si de cele spuse de voi anterior. Dxxx ( a adus info. si in alte topicuri )- Radiator potrivit este unul pentru led Cel de CPU are unele probleme. Fiind facut pentru ventilatie fortata va merge mai prost prin convectie. In plus daca orientarea aripioarelor este altfel decat verticala, cumulandu-se cu faptul; ca sunt prea dese pentru convectie se poate ca sa se reduca eficienta racirii chiar si la numai un sfert din maxim. Si cum radiatorul de procesoare este acoperitor la 10W in cazul orientarii corecte, atunci deficitul este periculos. Un pentru led cu ace, nu cu aripioare si va fi insensibil la orientarea spatiala. La cei 12W putere continua iti trebuie ceva de maxim 2,5K/W pentru ca sa fii linistit, asta cu montare impecabila ca transfer termic! Eu doar ce "cautam", gandindu-ma ca poate o sa fac chiar "fo inginerie" heat-pipe ..sugera Dxxx aici vis-a-vis de LED faruri auto (se preteaza si in cazul meu, racire activa) Editat Iulie 23, 2016 de LedOn Link spre comentariu
sofian Postat Iulie 23, 2016 Partajează Postat Iulie 23, 2016 chiar sunt curios daca merg sursele astea de sute de wati eu am tot probat din astea cu XL4015 LM2596 si am ajuns la concluzia ca trebuie sursa serioasa, asa ca am cumparat PSD-45B-12 de 45W si merge 24h/24h sfatul meu nu va imbatati cu apa rece Link spre comentariu
Vizitator LedOn Postat Iulie 23, 2016 Partajează Postat Iulie 23, 2016 (editat) Driverul led este defapt un imitator de curent. Chiar si ca principiu sa limitezi un limitator suna absurd. In plus, daca driverul este in domeniul de limitare si functioneaza bine, oricate si orice rezistori inseriezi, curentul va ramane exact acelas, dat de driver, pana la iesirea din domeniul de actiune. Deci ce propui este si inutil si ineficient. Pentru ca forum-ul/ topic-urile au si rol informativ pentru vizitatorii interesati (de cele mai multe cunostintele in materie sunt minime), ma simt nevoit sa adaug....o intrebare retorica zic eu: De principiu, daca aveti nevoie de 100w nu optati pentru un dispozitiv de 100W+ (probabil 120-130w) pentru o mai buna functionare, randament bun la 90W si pentru a nu "forta" dipozitivul? De aici si nevoia de protectie pentru a nu furniza >100w unui alt dispozitiv ce suporta max.100w. Sau altfel spus, cum ramane cu ce s-a spus aici? Dxxx Postat 16 noiembrie 2014 - 10:23 http://www.elforum.info/topic/94824-nelamuriri-despre-leduri/page-3 Reglajul poate fi: - permanent (cu un potentiometru) - dar este periculoasa abordarea. Daca curentul maxim e mare dintr-o mica neatentie arzi ledul. - permanent cu comutator, adica are cateva valori de curent prestabilite. De obicei e mai greu sa nu fii atent si sa gresesti cu asta. - cu ajustare (nu as zice reglaj) pe PCB, adica scoti sau adaugi rezistente (calcul simplu) pana la curentul dorit - asta exclude neatentia, dar desigur nu si prostia... Personal nu vad inutilitatea protectiei avuta in vedere de mine, dar probabil , cum se "spune"...It's just me. Editat Iulie 23, 2016 de LedOn Link spre comentariu
mottofree Postat Iulie 23, 2016 Partajează Postat Iulie 23, 2016 Desi ma doare burta de la atata ras (vs cositorire cu fludor la leduri de putere SMD si tensiunea la borne bateria de acumulatori ) pot sa spun ca pt aceasta aplicatie e nevoie de heat pipe care merge si la exterior pt a rezista la temperaturi negative - sunt heatpipe-uri cu acetona ,plate . In plus ,heat pipeul e subtire in perete ,se sparge si adio lumina - aici e nevoi metal masiv care si daca-l scapi pe jos va functiona in continuare . Pt a nu deschide 101 topicuri ,poti ruga moderatorul sectiuni sa editeze titlul care sa sune cam asa: "Sfat driver ... @6V si anexe " . Fiecare post are un numar alocat ,de genul #xx (in partea din dreapta sus) - o mentionare a acestui numar e suficienta si necesara . Cum procedezi in continuare ? Link spre comentariu
Dxxx Postat Iulie 23, 2016 Partajează Postat Iulie 23, 2016 Nu vad de ce readuci ceva ce ti s-a mai lamurit o data. Nu poti proteja cu rezistenta in aval de driver, poti doar cel mult sa scoti driverul din zona activa, ceea ce va afecta si mersul normal si cel in avarie - pur si simplu ai anula actiunea driverului. Mihai ti-a dat varianta cu resettable fuse, insa dubland functia practic in mod normal driverul va proteja siguranta. Poti sa pui driver capabil si de 30W si de 100W si de 1000W si de 10.000W. Indiferent de puterea pe care o poate comanda, un driver da la iesire curent constant. Daca valoarea respectivului curent este corecta si in zona activa a driverului, atunci nu are importanta ce putere suporta driverul, atat timp cat e mai mare decat necesarul. Nici driverul de 10.000W nu iti va arde ledul, si nu este necesara alta protectie daca driverul isi face treaba si da curentul necesar ledului. Deci driver capabil de putere mai mare este mai bine, are rezerve... Link spre comentariu
Vizitator LedOn Postat Iulie 23, 2016 Partajează Postat Iulie 23, 2016 chiar sunt curios daca merg sursele astea de sute de wati eu am tot probat din astea cu XL4015 LM2596 si am ajuns la concluzia ca trebuie sursa serioasa, asa ca am cumparat PSD-45B-12 de 45W si merge 24h/24h sfatul meu nu va imbatati cu apa rece 1. De f. multe ori specificatiile oferite de chinezi nu sunt reale, deci trebuie sa ne informam cat de bine putem si sa ne luam o marja de eroare destul de mare. Strict legat de sursa cu XL4015 de 8A -12A postez cateva linkuri( admitant ca sunt reale testele): pentru cei cu bune cunostinte tehnice in domeniu L4016 8A CC CV DC step-down buck charger/LED driver converter module testing. ...si de la baietii astia rusi/ucrainieni, ce'or fi : versiunea de 12A test 11V@11A -OUT(min 7:25) si aici https://www.youtube.com/watch... ( pe la min 11:26) 2. Vorbeam in acest topic de CCCpC (daca ai citit)... f. multe componete cu specificatiile sterse/razuite din varias motive (comert/piraterie/manufactura..) care sunt cel putin dubioase daca nu indoielnice....vezi poza marita...ai opta pentru link 3 sau link 4 comparativ cu link1 si link 2 . Bineinteles, trebuie avut in vedere(+ informare temeinica) si modul/domeniul de utilizare si valorile(V/A/W) pentru care aceste Made in China sunt stabile/fiabile ( citeste concluzia finala in descrierea primului link) Link spre comentariu
Dxxx Postat Iulie 24, 2016 Partajează Postat Iulie 24, 2016 Ce este de admirat la tine, este ca doresti ceva cat mai bun si inaintea achizitiei te documentezi - asta este foarte bine. Desigur, insa, ca nici munca mult peste necesar nu este / nu merita pentru o achizitie relativ mica, asa ca este mai mult spre documentarea ta. Cu chinezii fie ai experienta, si atunci stii de la inceput la ce sa teastepti, fie te documentezi, fie te bazezi pe noroc. Fiind constransi de concurenta majoritatea datelor sunt aiurea, mai curand date maximale decat date concrete ale aplicatiei. Adica de pomana ai XL4015 si chinezul scrie 8A, ala este curentul la care tipic intra protectia. Nici 5A nu este mai bine, ala este curentul functional maxim. La 4A atr fi cel mai mare curent conform DS, dar este iarasi inselator, pentru ca nu tine seama de racire, asa ca daca nu exista radiator pe IC, curentul real pe care il suporta poate fi oricat intre 0,5 si 4A, in functie de punctul de functionare concret. Cum am spus varianta cu radiator lipit a fost probata in conditii uzuale (domeniu tensiuni intrare/iesire) si face fata la 1A, continuu, in orice combinatie (testat) si presupun eu ca si la 2A, dar necesita confirmare. In plus fi sigur ca nici experienta + documentare nu ajunge totdeauna, cu totii am "luat plasa" in unele cazuri, dar asta este plata faptului ca ce cumperi are un pret la care tu nu poti sa faci echivalent nici macar PCBul, deci toate componentele si manopera vin gratis. Tocmai asta este si cel mai bun "patent" - nimeni nu va clona ceva daca costul final este mai mare decat costul originalului... Deci modulul cu XZL4015 deja l-ai rejectat tu / modulul buck-boost pe care l-ai pus tu, si pe care il am eu fizic, pot spune ca nu este optimizat pentru led, deci nu-l recomand / singurul care ramane recoamandat este cel de la Mihai Cozac. La astea ai referinta directa, la altele ... depinde doar daca crezi tu mai mult ce spune internetul... Componente sterse pot fi ca protectie a proprietatii intelectuale, gandeste-te ca un proiectant posibil sa nu vrea sa faca scheme publica, iar optimizarea i-a consumat multa munca. Link spre comentariu
sofian Postat Iulie 24, 2016 Partajează Postat Iulie 24, 2016 @LedOn Obs. 2 variante constructive http://www.ebay.com/itm/DC-CC-9A http://www.banggood.com/DC-DC-Step-Down in functie de spcificatii (ambele pot fi achizitionate ptr. ~4$, am ales link-urile unde se pot vedea valorile capacitorilor) ..470uF/50v vs 1000uF/35v, cred ca IC (XL40XX) diferit - frecventa lucru 300KHz/Adj 0.8v vs 180KHz/Adj 1.25v (poza 2) cumpara 4 bucati din care vrei tu, eu le prefer pe cele cu 300khz si le platesc eu 2buc. ptr tine iar 2 buc. ptr mine sa le testez si eu Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum