Vizitator LedOn Postat Iulie 17, 2016 Partajează Postat Iulie 17, 2016 (editat) Buna ziua, Caut sfat/solutie alimentare LED Cree XHP70 @6v -max.32W - folosind un acumulator auto 53A, de rezerva (portabil, nu cel instalat pe masina ~12.9V fara sarcina). Intentionez sa-l folosesc pentru iluminat exterior camping/pescuit, etc. in regim de functionare incontinuu ~ 8 ore, alimentat corespunzator ~ 6V @ 2000mA dar sa am si posibilitatea de a reduce intesitatea luminoasa (implicit consumul, pentru o autonomie mai mare) sau ....de ce nu, in anumite imprejurari, daca situatia o cere, sa pot creste (pentru o perioada scurta de timp-cateva minute) intensitatea luminoasa furnizand un curent de pana la 5A. LED-ul este montat pe placuta PCB SinkPAD II (Cupru) si va avea, bineinteles, si radiator adecvat. Ce parere aveti, pot folosi asa ceva? Pentru un buget initial de ~ 50 RON am gasit urmatoarele drivere: ....cu afisaj (... utile, daca uit multimetrul digital ): DC-DC Adjustable Step-down CVCC CCCV LCD Dual Display Power Supply Module DP30V5A-L 32V 5A 36W DC Adjustable Step Down Constant Voltage Power Supply Voltmeter Ammeter 1.25-32V DC Adjustable Power Step Down Module, Onboard voltmeter, ammeter, power meter .....fara afisaj DC-DC 10A Step Down Adjustable Constant Voltage Current Power Supply Module ...varianta cea mai populara/laudata din review-urile citite pe Amazon, eBay, Dx.com DC 5-30V to DC 1.25-30V Adjustable Step-up/Step-down Constant Voltage Constant Current Module (pare a fi varianta step up/down a celui dinainte) Driver universal LEDuri ajustabil 3A, 5~35V capabil pana la 5A !!??!! Sper sa nu gresec (prea tare) gandindu-ma ca cineva experimentat, vazand modul de constructie al driver-ului, poate trage o concluzie pertinenta (nu neaparat corecta, neavand driver-ul in "fata" pentru a-l studia si ulterior testa) daca vreunul dintre ele s-ar preta pentru proiectului meu. Mi-ar fi facil sa pot folosi in drumetiile mele un driver cu afisaj. Orice sugestie/sfat, vis-a-vis de cele mentionate si nu numai ( protectie driver, protectie led, marime radiator racire, randament, autonomie,etc.) este binevenita. MULTUMESC! P.S. DIn respect pentru dumneavoastra si timpul afectat dar si pentru a evita eventualele polemici: de ce LED-ul asta si nu LED-ul X, de ce @ 6V si nu @12V, am sa ma justific: LED-ul l-am primit, acumulatorul auto il aveam, de aici rezulta dorinta si curiozitatea de a-l vedea in functiune ( daca se poate, bineinteles, in conditiile specificate mai sus) investitia din partea mea se rezuma la driver, radiatoare, carcasa ( stiu ca va costa ceva)....in alta ordine de idei stiu ca este un LED scump, cu un pret, deocamdata, inca prohibitiv si nu intentionez sa-l maltratez sau sa-mi bat joc de el facand rabat la 10-20 RON pentru acest proiect ....chiar daca la prima vedere se pare ca am plecat pe principiul: "Asta am, cu asta defilam" LED Specification : Data sheet Cree Led XHP70 - Neutral White: 4000K, Flux Bin : M2, Color Tint : 5A, CRI : minim 80 Maximum Power 32 W Maximum Light Output 4022 lm Maximum Efficacy at Binning Conditions 150 lm/W DC forward current (6 V)* ...Maximum: 4800 mA Forward voltage (6 V, @ 2100 mA, 85 °C)* ..Typical 5.8 V ...max. 6.2V version @12 V : DC forward current (12 V) ...Maximum: 2400 mA Forward voltage (12 V, @ 1050 mA, 85 °C) ..Typical 11.6 V ...max 12.4V LED junction temperature °C 150 Editat Iulie 17, 2016 de LedOn Link spre comentariu
mottofree Postat Iulie 17, 2016 Partajează Postat Iulie 17, 2016 (editat) Varianta de 12V nu e corespunzatoare deoarece se poate folosi decat o perioda scurta de timp ,cat bateria are tensiunea nominala . Varianta pe 6V e ok . Acesta sursa e de folosit http://www.banggood.com/DC-DC-Step-Down-Adjustable-Power-Supply-Module-p-969200.html si atasat un voltampermetru (ceva de genul http://www.ebay.com/itm/Jauge-DC-100V-10A-voltmetre-amperemetre-Bleu-LED-rouge-Amp-double-voltmetre-/151419823309?hash=item23415324cd:g:UsYAAOSw-jhT~FV4 sau http://www.ebay.com/itm/OLED-Tension-voltage-Courant-Temps-Puissance-Watts-Amperemetre-Voltmetre-Testeur-/131710415614?hash=item1eaa8d72fe:g:bNYAAOSwX~dWpfFY ) . Randamentul de 150lm/W e dat la curentul de test (2100mA) si e bine sa fie si curentul de functionare normala . Radiator pt led e potrivit unul de la LGA775 circular cu baza de cupru - ca acesta http://olx.ro/oferta/vand-cooler-radiator-sk-lga775-miez-de-cupru-cooler-master-silence-nou-ID51BmA.html ,la acest tip de radiatoare ventilatorul e PWM . Pacat ca ledul e chinezesc ,curentul maxim sa-l stabilesti la 80% din valoarea de catalog ,adica 4,8x0,8 =3,84 practic 4A . Schimbarea treptelor de luminozitate o faci cu rezistente fixe+comutator ,nu? Reglati tensiunea la iesirea la 7V ,restul va face reglajul de curent . Conditii : reglajul se face cu un bec bilux de 6V (de ex) iar tensiunea se masoara in sarcina . Din conditii de siguranta curentul se limiteaza la max 5A (cu o rezistenta serie pe semireglabilul de curent) . Pe bateria de acumulatoare e bine de atasat un UVLO reglat la 9...10V deoarece o baterie auto nu se poate descarca sub 7,5V fara sa piarda din capacitate ireversibil . Carcase f buna dintr-o doza de legaturi aparenta ,gasesti la mag de electrice pe la 10...15 lei ,ca sa-ti faci o idee http://shop.eurovial.ro/doza-etansa-de-derivatie-patrata-cu-pereti-netezi-ip65-courbox-11016 ; radiatoarele de racire le scoti la exterior (prin decauparea peretilor laterali iar ca avantaje mentionez inchiderea etansa cu garnitura de cauciuc a capacului ,soliditatea fizica . Editat Iulie 17, 2016 de mottofree Link spre comentariu
Dxxx Postat Iulie 17, 2016 Partajează Postat Iulie 17, 2016 (editat) LedOn, te salut si bun-venit! Multe probleme ... insa modul tau de abordare este total corect, ceea ce imi spune ca ai si ceva experienta si te-ai si documentat si (culmea) ai si inteles fenomenele. Scuza-mi "culmea", dar multi din cei care intreaba aici habar-n-au despre ce vorbesc. Nu pot zice decat: bravo! Acum, insa ca forma - ai pus prea multe intrebari, deci iti sugerez sa le iei pe rand, si aratand ingaduita faptului ca nu sunt in orice moment disponibil, vei primi si raspuns - dar pe parcurs, una cate una. Asa ca ai mai jos unele din raspunsuri/sugestii: - din postul de mai sus (autorul va sari ca ars, ca iarasi fac atac la persoana, dar ma refer strict la continut) eu nu prea am inteles mai multe, asa ca daca te-a bagat si pe tine in ceata nu te supara... - ledul folosit este foarte bun, pacat ca nu primesc si eu astfel de cadouri. - bateria din care alimentezi: corect este sa nu fie auto, ca aia are "placerea" de a nu functiona cu degradare mica decat la cicluri de descarcare de numai 10% din capacitate - in nici un caz 7,5V, aia este mult ... mult ... prea departe. Deci corect ar fi baterie deep-cycle sau alte chimii li-ion cea mai buna. Adevarat ca asa ceva nu prea gasesti gratis/ la recuperare, dar poate un acumulator de laptop ar fi OK, mai ales tinand seama de volumul si in special de greutatea lui. - pentru ca esti pe baterie eu sugerez un "minimalism" asumat: nu vad rolul voltmetrului, decat in a masura starea de incarcare a bateriei. Daca asa ceva doresti - singura solutie economica este un voltmetru cu afisare LCD, (adica nu led) care nu consuma nici macar un miliamper, insa are problema ca trebuie alimentat printr-un convertor dc/dc, deoarece masa de alimentare si cea de masurare nu sunt comune. COMPLICATIE... Un aparat ca cele puse prin linkurile de mai sus (minus cel OLED) consuma zeci de mA, eu as zice ca inutil. De asemenea la acest punct eu recomand radiator LED pasiv, nu cu ventilator (alt consum de evitat) asta daca nu se impune din alte ratiuni... - driverul necesar esre evident numai in comutatie, cum ai ales si tu. Insa sa nu iti inchipui altfel|: ai led de 2,1A, deci atat trebuie sa suporte driverul. Pentru secunde, hai sa zicem si jumatate de minut, vei putea sa mergi pe un boost pana la cei maxim 5A, dar asta nu va topi nici ledul nici driverul chiar daca sunt de numai 2,1A. Deci ce vreau sa zic este ca ce ai propus este oarecum overkill. Oricum driverul ala de pe siteul romanesc - evita-l, in nici un caz nu rezista la 5A. Eu iti recomand un convertor DC/DC cu XL4015 - disponibil pe siteurile respective, insa vezi sa fie din cel cu inductorul pe tor de ferita. Au de obicei si un mic radiator lipit pe IC. Il reconfigurezi cu iesirea in curent constant. Mare atentie, ca multe convertoare specificate de chinez ca au iesire in curent controlabila/reglabila au scheme prost concepute si precizia curentului este foarte slaba, deci reconfigurarea de catre tine tinde mereu sa fie o solutie mult mai buna. Aici ramane exact cum ai zis tu, pana nu am convertorul in fata mea nu pot sa zic ceva, cu pretentia de a fi corect. - reglarea curentului poti sa o faci cu un potentiometru sau cu un comutator, insa cat de fezabila este si care varianta se discuta doar dupa ce stim configuratia comparatorului de sezizare a curentului din driver. Editat Iulie 17, 2016 de Dxxx Link spre comentariu
mottofree Postat Iulie 17, 2016 Partajează Postat Iulie 17, 2016 Radiatorul pt LGA 775 vine cu ventilator dar asta nu inseamna ca e musai sa-l folosesti iar driverul e de 8A reglat la 2,1A . Posibil ca la reconfigurare sa apara fenomenul de flickering . Teoria zice de 7,5V pt bateriile de acumulatoare auto desi am indicat 9...10V . Am lucrat 8 ani in domeniu si stiu ce vorbesc - uni producatori indica tensiunea de 10,5V ca minima . UVLO inseamna UnderVoltage - LockOut https://en.wikipedia.org/wiki/Undervoltage-lockout iar in cazul de fata taie alimentarea cand tensiunea coboara sub pragul stabilit . Avand in vedere ca bateria e una auto care nu suporta descarcare profunda un circuit UVLO e necesar .Nici bateriile Li nu suporta descarcari profunde . Reglarea practica a curentului cu potentiometru nu e de dorit ca numai o data scapa 8A si pa led . Pe probate ,am patit . Link spre comentariu
Dxxx Postat Iulie 17, 2016 Partajează Postat Iulie 17, 2016 De acord cu tot ce spui imediat mai sus, insa un montaj cu potentiometru de reglaj cat de cat gandit are desigur foarte bine limitat curentul maxim de reglaj, chiar si in faza de testare, deci numai in cazul unei erori grosolane de conceptie/executie se poate trece de maximumul permis de componente. Mai ales ca acel maxim al aplicatiei poate sa fie cu mult sub cel constructiv al piesei, uzual asa trebuie dimensionat. UVLO in loc de voltmetru pare sa fie foarte corect. Acum sa vedem ce mai zice LedOn Link spre comentariu
Vizitator LedOn Postat Iulie 17, 2016 Partajează Postat Iulie 17, 2016 @Dxxx - multumesc pentru salutul de bun-venit si incurajare. @Dxxx & mottofree - excelente postarile, forte bine punctat,ce pot sa zic..., cuvintele sunt de prisos... ... sincer, pentru o buna bucata de timp, m-am "simtit" ca si cand proiectul era gata, eu trebuind doar sa conectez firele. Am sa fac, cu siguranta, comentarii/ divagatii, dar nu pentru a fi carcotas ci pentru ca novice fiind, neavand pregatirea necesara ( doar generalitati pe care incerc sa le inteleg si sa le aprofundez mai mult....sau bunul simt, dupa cum zic unii, sa caut si sa citesc pe forum-uri cand ma intereseaza ceva) incerc sa-mi inlatur anumite temeri/ganduri referitoare la acest proiect....firesc,nu? Inainte de a deschide acest topic v-am citit postarile (ca o confirmare - am atras atentia asupra eventualelor polemici, inevitabile de altfel, data fiind latura umana si orgoliul profesional), le-am apreciat si am tras concluzia ca aici este locul potrivit unde pot sa intreb. Pentru a ne "cunoaste" mai bine si pentru a-mi face cunoscute limitarile/competentele legate de acest subiect ( pentru o mai buna comunicare), am sa fac un istoric a ceea ce stiu/ experimentat...multumesc pentru intelegere! Multe probleme ... insa modul tau de abordare este total corect, ceea ce imi spune ca ai si ceva experienta si te-ai si documentat si (culmea) ai si inteles fenomenele. Scuza-mi "culmea", dar multi din cei care intreaba aici habar-n-au despre ce vorbesc. Nu este nevoie de scuze, ai facut prezumtia corecta - sunt novice in tainele elecronicii-electrotehnicii, altfel nu postam aici.....DA, m-am documentat si am incercat sa inteleg. Singura experienta de acest gen a constat in modificarea ( pentru un amic) a unei lanterne frontale cu zoom si circuit iluminare 3 trepte( chinezarie ieftina) careia i-am inlocuit LED-ul original cu un LED UV @3w ...pentru asta am eliminat circuitul regulator al lanternei care scotea mult peste tensiunea si curentul suportat de LED-ul UV, in locul lui am calculat si inseriat un rezistor pentru alimentarea 4.5v ( 3xAAA) @1.5W din motive de protectie atat ale diodei cat si pentru ochii amicului....butonul de ON/OFF s-a dovedit a nu fi cu contact permanent, lucru f. bun ( tot din motive de securitate)...lanterna rezultata o foloseste pentru uscarea rapida ( cateva secunde) a unor avezivi. - din postul de mai sus (autorul va sari ca ars, ca iarasi fac atac la persoana, dar ma refer strict la continut) eu nu prea am inteles mai multe, asa ca daca te-a bagat si pe tine in ceata nu te supara... nu m-a bagat in ceata..am gasit utila si am apreciat postarea...am inteles ce a sugerat si eram documentat despre acumulatorii auto, descarcare 10% capacitate, tensiunea minima la borne pentru eveitarea distrugerii sau inversarii polaritatii............ nu intentionez sa-l utilizez, indiferent de situatie, cand tensiunea la borne scade sub valoarea de 11.5V, este nou si vreau sa-i prelungesc durata de viata. Acest acumulator l-am luat ca back-up pentru masina ( Logan cu acumulator 45A) dupa ce am ramas fara alimentare campat fiind....usi deschise si lasate asa ..deh! neveste, copii ....ulterior i-am atasat 1m banda led-uri @12V - consum ~400 mA/h ce functioneaza f. bine chiar si 3 nopti la rand,fara ca tensiunea la bornele acumulatorului sa scada sub 12,15V ( verificat in fiecare seara/dimineata cu multimetrul digital) Acum, ca urmeaza sa ma pricopsesc cu acest Cree XHP70 trebuie sa ma inham la lucru vreau nu vreau (da, stiu, nu am specificat corect - am spus ca-l am... asta pentru ca a fost comandat acum 2 saptamani si este deja shipped to Romania pe numele si adresa mea..intre timp trebuie sa gasesc solutia pentru driver care daca va veni to via China sper sa nu ma apuce 2017 ) nu ma astept sa-l pot utiliza in conditiile date mai mult de 1-2 nopti. De aceea vreau sa am posibilitatea de a-i regla curentul la <2000 mA. "Acum, insa ca forma - ai pus prea multe intrebari, deci iti sugerez sa le iei pe rand" Corect..sunt absolut de acord sa ne rezumam pentru inceput doar la driver ( asa cum sugereaza si titlul acestui topic) Inainte de asta am totusi o singura remarca/ CURIOZITATE @ mottofree "Pacat ca ledul e chinezesc" A nu fi inteles gresit, repet -coriozitate: cum ai tras concluzia ca LED-ul nu este original? Daca se dovedeste a fi asa o sa fie trimis inapoi. Intreb pentru ca s-a cautat in lung si-n lat un astfel de LED @4000-5000K pe placuta PCB de calitate cu free shipping to Romania ....si a fost gasit doar acesta, un singur vanzator, vendor Hong Kong care a confirmat prin e-mail ca LED-ul este original Cree, PCB SinkPAD II ( ..ramane de vazut cand soseste)....si pretul a fost cu ~40% mai mare decat pretul mediu eBay date fiind si temperatura de culoare +PCB-ul folosit comparativ cu PCB-urile chinezesti, indoielnice de altfel, de pe eBay. Link spre comentariu
Vizitator LedOn Postat Iulie 17, 2016 Partajează Postat Iulie 17, 2016 (editat) ok, as prefera potentiometru de reglaj pentru reglarea facila a intensitatii luminii dar inteleg si consecintele/pericolele. Ar trebui sa modific/limitez acel driver (pe iesire) la o tensiune maxima de 7v si un curent de 5A .....astfel, gandindu-ma ca LEd-ul se deschide probabil la o tensiune >4.5v si un curent de(sa presupunem) 500 mA as putea controla inchidera/deschidera in siguranta a LED-ului pentru un curent stabilit initial( sa zicem 1000mA) variind potentiometrul de tensiune ( as avea in felul asta ON/OFF) pentru ca mai apoi variind si potentiometrul de curent sa reglez intensitatea luminoasa in stricta corelatie, bineinteles, cu tensiunea (variata) aplicata, corect? daca ce am afirmat este corect, atunci nu stiu cat de dificila ar fi o astfel de limitare pe iesire a driver-ului....bineinteles ca nu o voi face eu...cred !!???!! Dar cum s-a spus mai sus..sa revenim la driver...pe care inca nu l-am ales. dintre cele sugerate de mine: - mottofree a recomandat varianta cea mai populara: DC-DC 10A Step Down Adjustable Constant Voltage Current Power Supply Module intrebare: nu s-ar merita, pentru +4 ron sa cumpar modelul urmator prezentat care este si StepUP ( mie imi par ca avand aceeasi constructie de baza, gresesc?) ..daca ar avea "viata" lunga l-as putea folosi pentru proiecte/alimentari viitoare unde posibil sa am nevoie, pe iesire, de tensiune mai mare (ex. 14-24v), furnizand pe intrare o tensiune de 12v...presupunand ca au aceeasi constructie de baza, ar consuma mai mult, randament diferit pentru proiectul meu ..fiind si StepUP? ....bineinteles , daca ajung la varianta in care limitez iesirea @7v-5A iese din calcul..am scutit 4Ron - Dxxx a recomandat un convertor DC/DC cu XL4015 ....se poate, te rog, un link pentru a-l indentifica vizual mai usor....de foarte multe ori specificatiile chinezilor sunt "mincinoase". ms. Despre cele cu afisaj nicio parere?...nu ne pronuntam nestiind ce circuite integrate au folosit chinezii, neincredere sau nu par bine construite? Intreb deoarece in specificatiile lor se precizeaza ca memoreaza 1-3 setari ale valorilor de tensiune si curent, atat ptr. intrare cat si ptr. iesire, astfel ca dupa oprirea lor,la repornire folosesc ultima setare folosita.......asta ar fi rezolvat in mare parte ce spuneam mai sus: ON/OFF + reglaj mult mai facil.....sau mai bine stau departe de ele pana gasesc review-uri solide despre ele? Editat Iulie 17, 2016 de LedOn Link spre comentariu
manolo Postat Iulie 17, 2016 Partajează Postat Iulie 17, 2016 Asa arata: http://www.ebay.com/itm/5A-XL4015-DC-DC-Step-Down-Adjustable-Power-Supply-Module-LED-Lithium-Charger-/141249798035 nu pare ceva de calitate. Link spre comentariu
Dxxx Postat Iulie 17, 2016 Partajează Postat Iulie 17, 2016 (editat) Este Ok, sa sti ca primul post chiar a fost impecabil, desi in cele ulterioare am ceva corectii. 1. Interfata SinkPad cupru este DTP adevarat, industrial. Ai detalii multe si explicatii la threadul meu despre DTP, vezi ca este ceva mai vechi, dar il gasesti. Cu o astfel de interfata poti trece linistit de 2,1A, mergand chiar spre maximum constructiv, insa cu montaj corect d.p.d.v. termic, si cu radiator generos dimensionat. 2. Sper ca este Cree original, altfel nu va concorda cu DS... Insa daca tu ai solicitat / ai avut la cunostinta despre cadou, este pacat ca nu ai ales altfel .... dar acum este prea tarziu, presupun. 3. Convertorul DC/DC a fost corect identificat, insa este foarte bun calitativ nu inteleg de ce comentarii contrare, mai ales ca eu il am fizic, nu vorbesc aiurea. Masuratorile de randament au fost foarte bune si vine si cu un mic radiator pentru a fi lipit pe IC. Eu l-am luat de pe forum, de la colegul din Iasi... Uite aici un link mai bun, vezi si mai jos, in text unde este un tabel cu randamentul, care imi pare a fi corect. 4. nici o grija cu potentiometrul de reglaj, pus corect nu va face nici o problema, indiferent de user. In cazul asta recomand reglaj in intervalul 0,1 - 2,1A si un buton de boost (fara retinere) care sa urce curentul pe la 4-5A, insa cu nota clara de a fi mentinut un timp limitat (cat anume, depinzand constructiv). Deci reglajul din potentiometru, limitat la 2,1A - ce pericol sa contina? poate extraterestru... 5. singurul parametru pe care il limitezi este curentul. Tensiunea o va da driverul, exact cat este necesara pentru curentul respectiv, deci doar limitare de curent!!! Nu reglezi nimic din tensiune, nici on/off nici nimic! Nu exista un prag de curent in deschiderea ledului, doar un prag de tensiune, deci te asigur ca vei avea lumina si cand trece 1mA, desigur foarte putina. 6. imi pare rau ca vrei sa strici un acumulator nou, iar cei 12,15V preconizati de tine vor reduce incet-incet capacitatea. Asta pentru ca bine ar fi sa stai in intervalul 14,2-13,8V niciodata sub. Asta pentru ca sunt acumulatori "de pornire" nu deep-cycle. Pacat, credeam ca e un acumulator uzat, si la ala nu ar conta. 7. UITA DE MONTAJELE CHINEZESTI CU LIMITARE CURENT - nu sunt drivere si majoritatea stabilizeaza curentul prost. Convertorul tau din link-ul asta are oarecum buna partea de stabilizare curent - iti spun asta pentru ca am fizic exact acelas montaj - insa buck/boost nu este ce iti trebuie. Oricum nu este facut sa mearga ca driver! Nu numai ca este overkill, dar are randament mai prost ca un Buck simplu. Cum spuneam - un convertor reconfigurat la driver este mult mai bun ca majoritatea chinezismelor. Cu convertoare cu afisaj si butoane up/down vei arde sigur ledul! Si cum spuneam - AFISAJUL INSEAMNA CONSUM INUTIL. Editat Iulie 17, 2016 de Dxxx Link spre comentariu
Vizitator LedOn Postat Iulie 17, 2016 Partajează Postat Iulie 17, 2016 (editat) @manolo - merci pentru link, ramane sa vad ce info. gasesc despre el. Editat Iulie 17, 2016 de LedOn Link spre comentariu
Vizitator LedOn Postat Iulie 17, 2016 Partajează Postat Iulie 17, 2016 @Dxxx - multumesc inca o data pentru postari, sfaturi si critici ( sunt binevenite si ajuta la asimilarea cunostintelor). Ca o destainuire, fara a supara pe cineva, spuneam ca am citit, aici, cateva topicuri "legate" de proiectul meu, inainte de a posta si mi-am facut un TOP 3 useri - raspunsuri pertine, credibile, demne de luat in considerare in mod aprioric....astfel ca: m-a bucurat faptul ca ai acordat atentie topic-ului meu.....ai inteles, nu trebuie sa spun mai mult Vorbeam la inceputul topic-ului de polemica, latura umana (justificare), cunoasterea mai indeaproape a persoanei careia te adresezi ( limbajul tehnic)..si orgoliul-pe asta il dam deoparte, nu ajuta la nimic ;D Am inteles obiectiile din ultima postare, mi-am permis un zambet nostalgic pentru ca mi-ai adus aminte de un vechi prieten (electronist) cu care, din pacate, ma vad f.f.f. rar si discutiile purtate cu el.....daca discutam (cerandu-i sfaturi) despre acumulatori, inevitabil spuneam "baterie"...am si acum in minte fata lui care 100% imi transmitea ca mi-ar trage una peste bot ;) asta vis-a -vis de SinkPAD cupru - DTP. Simt nevoia sa raspund la cele 6 puncte, nu ca polemica ci ca justificare...deh! latura umana: 1. SinkPAD Cu vs. DTP ...in limbaj popular(novice) PCB-urile pentru led-uri sunt AL sau CU..am intalnit des formularea-SinkPAD CU-asta chiar si pe bugetlightforum -unul dintre forum-urile unde profesionisti si incepatori Link spre comentariu
mottofree Postat Iulie 17, 2016 Partajează Postat Iulie 17, 2016 La leduri nu ai de unde sa sti care ce si cum ,ma refer la producator, decat daca-l analizezi cu echipamente scumpe ;poti doar sa-ti faci o idee si sa le imparti in doua ; originale si neoriginale . Originale gasesti sigur la distribuitorii care se afla pe lista producatorului ,daca producatorul le livreaza 5000 buc si ei vand 6000 buc de leduri 'originale' e evident ca diferenta de 1000buc sunt contrafacute iar producatorul nu mai discuta cu ei ca dealeri . Chinezul e pe lista distribuitorilor Cree? Galben-alb e cod pt tor din pulberi dar daca frecventa e 18kHz e ok . Daca sursa de curent constant i-si face bine treaba ,rezulta ca intensitatea luminoasa va fi aceasi indiferent de tensiune . Si acum e lumina iar in momentul urmator intra UVLO in functiune si e intuneric ,fara avertisment fara sa sti ; de aceea e necesar un voltmetru - pot fi 2 leduri galbene care preced cu 0,5V fiecare intrarea UVLO in functiune, cand se aprinde primul led e necaz dar nu-i bai ,cand se aprinde al doilea e bai ca trebuie oprita lampa ca de nu se opreste singura . Ampermetru e necesar la reglarea curentului iar daca e in trepte (comutator) nu mai e necesar . Instrumentele pot fi cu afisajul stins si numai cand vrea utilizatorul sa fie aprinse dintr-un buton . Link spre comentariu
Vizitator LedOn Postat Iulie 18, 2016 Partajează Postat Iulie 18, 2016 (editat) @mottofree - multumesc inca o data, iau in considerare ce-mi sugerezi. Pana in momentul de fata am pus deja pe hartie cateva dintre sugestiile tale pentru a le pune in practica. UVLO - nu sunt sigur daca voi folosi ( desi ar fi f. indicat ) Pentru moment incerc sa ma decid in problema achizitionarii driver-ului, UVLO ar fi pasul 3...pasul 2 =radiator Driver- tind sa cred 90% ca voi opta pentru varianta sugerata de Dxxx, mai ales ca detine unul si sper sa ma poata ajuta cu cateva info suplimentare strict legate de acest driver. chinezul nu este pe lista distribuitorilor Cree, este un retailer- magazin specializat mai mult pe tigari electronice (cel putin asa pare din produsele pe care le comercializeaza)..deci nu are stoc de sute sau mii de buc. ..are doar 10 buc...9 acum caci una a fost trimisa spre Romania Nu bag mana in foc ca este original, sper doar, avand in vedere PCB-ul, pretul si e-mail-ul de confirmare..dar nici asa nu am garantia 100% Despre led-uri, ca idee, citeam pe un forum extern, anul trecut, o dezbatere despre led Cree, Samsung, Nikia etc.original vs. China incercand sa se afle unde exact sunt produse. Ca o concluzie generala ( mai trebuie verificata si confirmata aceasta informatie) s-a afirmat ca cip-urile ( atentie, nu led-ul - produsul final pe cum il cumparam noi) sunt produse in tara de origine sau fabricile din China (o parte din ele, daca au fabrici acolo) iar mai apoi aceste cip-uri sunt trmise in China (cu siguranta pt. a reduce costul de productie) unde sunt capsulate..li se pune acel "dom" (lentila)..si astfel rezulta ca 90% sunt provenienta China. Evident ca sunt pe piata si led-uri piratate sau pur made in China. Un alt aspect al acestui exod al led-urilor in China pentru capsulare, face ca dupa testul final de calitate si functionalitate (C.T.C in limbajul nostru), led-urile cu defecte de productie sa ramana in China -> ajung la vanzatori chinezi -> apoi, direct eBay ;) Asta complica si mai mult lucrurile pentru noi, cumparatorii finali..... comandam un led de pe eBay, il primim, e "chior" il etichetam ca facatura el fiind de fapt original dar cu defect de productie.....si de aici chiar ca nu ne mai dam seama...colegul comanda acelesi led, ~functional 70% -probabil cromatica proasta sau ceva de felul asta, dar nu avem cum sa verificam (asa cum ai spus) ... il comparam (vizual) cu al nostru si ii garantam ca si al lui este 100% chinezarie doar ca s-a intamplat sa nimereasca unul mai "starlucit". Editat Iulie 18, 2016 de LedOn Link spre comentariu
Vizitator LedOn Postat Iulie 18, 2016 Partajează Postat Iulie 18, 2016 (editat) Rog un moderator,a avea amabilitatea si bunavointa, sa-mi stearga postarea de astazi 18 iulie 2016 - 02:29 Mesaj nefinalizat, trimis partial (accidental inainte de corectare si editare), refac postarea. Multumesc anticipat! @Dxxx - multumesc inca o data pentru postari, sfaturi si critici ( sunt binevenite si ajuta la asimilarea cunostintelor). Ca o remarca, fara a supara pe cineva, spuneam ca am citit, aici, cateva topicuri legate mai mult sau mai putin de proiectul meu, inainte de a posta si mi-am facut un TOP 3 useri activi - raspunsuri pertinente, demne de luat in considerare chiar si la modul aprioric....Top 3 raportat la nr. de topicuri citite, sunt convins ca mai sunt si altii... astfel ca: m-a bucurat faptul ca ai acordat atentie topic-ului meu, nefiind primul sau singurul dar acum ma adresez tie. Am inteles obiectiile din ultima postare, mi-am permis si un zambet nostalgic pentru ca mi-ai adus aminte de un vechi prieten (electronist) cu care, din pacate, ma vad f.f.f. rar si discutiile purtate cu el.....odata discutam (cerandu-i sfaturi) despre acumulatori, inevitabil spuneam "baterie"...parca vad si acum fata lui care 100% imi transmitea ca mi-ar trage una peste bot Raspund la cele 6 puncte, nu ca polemica ci ca justificare...deh! latura umana: 1. SinkPAD Cu - am luat cunostinta de el pe bugetlightforum, pentru cine nu stie, site in principal dedicat pasionatilor de lanterne DIY, mod si overclocking led-uri..ai spus ca merg lejer 2.1A sau chiar spre maxim constructiv - ei bine, daca nu stiai, baietii de acolo, in mod frecvent alimenteaza led-uri Cree XML 2, XP-G, MKR, XHP50, XHP70 cu 9A, evident cu radiator si racire corespunzatoare. Au tras concluzia ca led-urile Cree suporta un curent mult, mult mai mare decat curentul max. specificat de producator ;) ...putem spune asta si despre alte led-uri (alt producator) ? Scade durata de viata a led-ului?..evident, dar ce conteaza pentru ei, traiesc in America, au peste 100 lanterne, cumpara fiecare model lansat mai ales chinezarii pentru ca sunt ieftine, incearca sa faca raza laser din ele apoi ajung in sertar, langa colectia de alte cateva zeci. Suficient pentru ei sa functioneze 1 luna oricum apar alte modele si nu mai au timp sa revina la cele vechi. In cazul meu -PCB SinkPAD este doar o masura de siguranta tinand cont de modul in care vreau sa exploatez led-ul ( 6-8 ore incontinuu - curent optim 2.1A sau mai mic)...asta dupa ce am citit un topic pe acel site in care cineva cumparase un led XHP70 @12v si PCB generic din Al..facandu-i primul test de functionare "la rece" ( fara reflector, oglinda..etc) doar montat pe un radiator mare a constatat ca in cateva secunde, in apropierea led-ului, acesta atingea 85 grade Celsius si cerea sfat crezand ca led-ul este defect. I s-a sugerat sa folosesca un PCB Cu de firma -respectiv SinkPad si problema o fost rezolvata. In concluzie vreau sa ma asigur ca o sa am un transfer termic adecvat, intentionez sa fac si lapping radiator si PCB daca va fi nevoie. 2. Nu, nu puteam alege..cumva fiecare avem un dram de snobism in anumite privinte, la fel si persoana in cauza(nu sunt rautacios sau nerecunoscator, dimpotriva)..astfel anumite lucruri/ prostioare care ne "gadila" sau pentru a impresiona putin trebuie sa fie cateodata fresh & best off...astfel cu ajutorul lui google si a marketing-ului, oglinda, oglinjoara i-a spus care-i cel mai stralucitor led din tara Neavad rabdarea si priceperea in a se documenta m-a consultat referitor la alimentare, temperatura, tint, bin,etc. Personal, neavand grad de comparatie si apeland tot la google si marketing, alegeam un Cree MK-R ~ 40 ron care oricum ar fi furnizat cu mult peste lumina de care am nevoie in jurul unui cort. Sugestia ta?..da-mi voie sa ghicesc...asta pentru ca ti-am citit parte din postari ;)..parca COB LightON sau cam asa ceva ai adus in discutie de 4-5 ori pe unde am citi eu...corect? Intrebare: suporta 9A ? .... glumesc! ;) 3. Comentarii contrare?..a fost asa ceva, sau asa s-a inteles?...nu mai conteaza, importante sunt sugestiile si timpul/efortul depus. Decizia in privinta driver-ului nu am luat-o imediat, nu pentru ca nu am avut incredere ci pentru a lua in calcul si celelalte sugestii/pareri postate. Gasisem si doar ce ma pregateam sa postez acel tabel cand..hopa! era gata postat de tine. Am incercuit in tabel valorile de curent si tensiune pentru care se preteaza proiectul meu..imi par f. excelente. DA,in momentul de fata pot spune cu certitudine 90% ca acesta o sa fie driver-ulu pe care-l voi folosi. Am o mica rezerva si cateva mici intrabari(dar nu acum) la care sper sa-mi si poti da un raspuns, mai ales ca-l si ai. 4.Am cel putin un extraterestru, curios si priceput, in jurul meu cand merg in drumetii sau la pescuit ;) 5.Da, prag de tensiune pentru a deschide led...exprimarea mea a fost cumva gresita lasand sa se inteleaga tensiune (4.5v) pentru un curent de 500mA Acum, vazand valorile din tabel inteleg de ce ai spus ca nu am treaba cu variatia tensiunii pe post de on/off. 6. cei 12.15v nu au fost, nu sunt si nu vor fi preconizati niciodata..s-a inteles gresit..era doar cea mai mica valoare a tensiunii pe care a atins-o acumulatorul, o singura data, intr-o dimineata dupa a 3-a noapte de utilizare - sarcina 5W..liber de sarcina avea 12.23..imediat a fost tras pe dreapta. Oricum se pare ca zilele-i sunt numrate, asa cum am spus la inceput - nu-mi poate oferi mai mult de 1 noapte functionare fara sa-l suprasolicit, deja ma uit dupa acumulatori 12v deep cycle. 7. Am inteles, constructie defectuoasa....referitor la consumul afisajului ma gandeam ca-l pot negliza..nu cred ca mi-ar afecta autonomia de functionare cu mai mult de 1-2 ore la 2 nopti adunate...chiar nu stiu, nu ma pricep, ar trebui sa "sap" prea mult pentru a ma edifica sau poate, si mai bine, sa verific practic consumul: cu si fara afisaj( cel mai relevant). Editat Iulie 18, 2016 de LedOn Link spre comentariu
Dxxx Postat Iulie 18, 2016 Partajează Postat Iulie 18, 2016 Hai sa fiu eficient: 1. Da, daca citeai threadul cu DTP acolo spuneam de over-powering, si da, merge si la 200% pentru timp drastic mai scurt, si numai daca avem DTP si racire global supradimensionata larg. Oricum, pentru utilizare normala nu este nici pe departe cazul. Lapping si TIM de buna calitate ajuta mult, chiar si daca foloseti puteri mici, vrei oricum jonctiunea cat mai rece. 2. Da, acolo am ajuns eu si crede-ma ca mult timp nu stiam decat Cree, emitter. Aventajul secundar in afara de raportul pret / calitate este ca un COB tipic merge la 36-39V. Adica la aceeasi putere ai avea curent mult mai mic, deci totul se optimizeaza si se simplifica, asta deoarece tot ce este peste 1A deja impune anumite precautii... asta pentru cine doreste bine... In plus, driverul step-up este mai simplu si are randamente uzual mai bune. Si cam ce intrebai tu - datorita pretului bun puteai sa iei ceva mult supradimensionat, sa zicem dublu fata de Cree-ul tau, incat componentul ar fi mers mult mai lejer / randamentul ar fi fost mult mai bun / racirea mai usor de realizat. 3. Mare atentie ce am pus eu pe link este convertor DC/DC, adica da la iesire tensiune constanta, deci trebuie modificat pentru curent constant. Asta inseamna rezistenta de sesizare , IC de amplificare si reconfigurare trasee. 6. Tu decizi, insa chiar cu cost ceva mai ridicat ar merge mai bine pe li-ion, si in orice imprejurare volum/masa redusa este avantajos... cu exceptia variantei ca folosesti lampa ca ancora de furtuna!!!! 7. Deci hai sa nu cadem in extreme. Daca un voltmetru este necesar pentru a monitoriza bateria - atunci desigur ca pune-l. Si ajungi la o decizie: - fie folosesti un avometru ieftin de ala din talcioc, 10-15 lei , impreuna cu bateria lui (ca sa rezolvi problema de masa necomuna). Asta va fi cu afisor LCD, adica foarte economic - fie vrei integrare si ca sa nu complici si mai mult lucrurile ramai la un voltmetru de panou chinezesc, cu leduri, dar care consuma peste 10mA. In ambele cazuri este rational ca sa faci aparatul comutabil, adica un push-button fara retinere - doar cand apesi pe el sa citesti valoarea, asa consumul nu va avea importanta. Din cauza asta evident ca convertoarele cu voltmetru pe PCB sunt excluse. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum