Vizitator Postat Martie 21, 2017 Partajează Postat Martie 21, 2017 Cu placere! Asteptam poze, masuratori, etc. Link spre comentariu
iuli09 Postat Martie 21, 2017 Autor Partajează Postat Martie 21, 2017 Am fixat ledurile folosind cate doua suruburi M3 si saibe rotunde . Ma rog , initial rotunde pentru ca a trebuit sa le tai ca sa incapa in profil . Cam asa arata minunatia cu doua leduri montate pe profil de aluminiu , un metru lungime : Prima incercare : 350 mA , temperatura masurata cu senzorul de temperatura lipit de suprafata ledului : 36.5 grade , sa rotunjim la 37 Varianta 2 : 520 mA - temperatura temperatura masurata cu senzorul de temperatura lipit de suprafata ledului : 43,3 grade , sa rotunjim la 44 Varianta 3 : 600 mA - aici n-am mai masurat temperatura si cu dispersor : Concluzii : desi in poze nu cred ca se vede foarte clar diferenta de luminozitate ea exista clar si semnificativ intre varianta alimentata la 350 si cea la 500 mA . Cred ca varianta 350mA cade pentru ca pur si simplu n-am destula lumina , sau cel putin n-am atata cata imi doresc eu . De aici vad doua iesiri : o lampa cu 3 leduri alimentate la 350mA ori o lampa cu doua leduri alimentate la 500mA dar montate pe un alt profil , mai gros si cu suprafata mai mare . Stiu ca masuratorile facute de mine la suprafata capsulei nu sunt foarte relevante pentru temperatura jonctiunii , dar acestea mi-au fost la indemana . Ca driver am folosit LM3404 in configuratie buck . Cam atat pentru azi ... maine mai vedem . Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 21, 2017 Partajează Postat Martie 21, 2017 44 de grade e ok. La vara e mai mare. Cred ca iesi mai bine cu 3 leduri la 350mA decat cu 2 la 500. Durata de viata mai mare, temperatura mai mica, distanta mai mica intre leduri, pastrezi profilul pe care il ai... dezavantaje ar fi nr de leduri mai mare si nu stiu daca lumina e satisfacatoare. Link spre comentariu
iuli09 Postat Martie 21, 2017 Autor Partajează Postat Martie 21, 2017 (editat) Problema e ca si profilul metalic s-a incalzit mai mult decat mi-aș fi dorit eu. Eu am citit temperatura dupa vreo 30 de minute de funcționare. Probabil ca dupa cateva ore de funcționare temperatura ar mai fi urcat. N-am masurat temperatura profilului dar o estimez in jurul a 30-35 de grade. Urmatorul pas ar fi sa las lampa sa mearga vreo 10 ore si sa masor apoi temperatura profilului metalic . Da , dintre cele doua variante si eu as prefera-o pe cea cu 3 leduri pe lampa ; insa trebuie sa reevaluez si costurile pentru aceasta configuratie ... Editat Martie 21, 2017 de iuli09 Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 21, 2017 Partajează Postat Martie 21, 2017 O sa ajunga la un echilibru termic si se va stabiliza daca puterea electrica e constanta si temperatura ambianta nu se schimba. Oricum vei avea un plus de grade fata de temperatura ambianta. Vara in pod poti sa pornesti cu temperatura de 40+ *C, la care se adauga o crestere datorata puterii degajate de led La tine vor fi spoturi de caldura pe bara aia. Nu ai o temperatura constanta in toata bucata. Link spre comentariu
iuli09 Postat Martie 21, 2017 Autor Partajează Postat Martie 21, 2017 (editat) Nu-mi prea place profilul de aluminiu pe care l-am folosit ; mi se pare prea subtire . Am gasit profil de aluminiu profil "T" cu suprafata si grosime mai mare si care pe de-asupra mai e si cam la jumatate de pret . Problema cu acesta ar fi ca nu mai pot plasa lampa pe mijlocul grinzii ci doar la marginea ei si ca nu mai pot monta dispersor . Pentru amplasarea centrala a profilului ar putea improziva un sistem de prindere dar la dispersor voi fi nevoit sa renunt . Partea buna , asa cum am mai zis , este ca nu ma grabesc si am tot timpul din lume sa iau in calcul toate variantele care-mi trec prin cap . Mie si oricui altcuiva ... Ce alte tipuri de metale s-ar putea folosi cu succes ca radiatoare ? Ma gandesc , de exemplu , la platbanda zincata de 4x40 ... Editat Martie 21, 2017 de iuli09 Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 21, 2017 Partajează Postat Martie 21, 2017 Sunt fel si fel de extrudate aluminiu la bricolaj. Mie odata mi-a venit ideea sa folosesc un profil care arata ca o balama cat de cat. O teava rotunda si o latura tangenta la cerc. Pe partea dreapta se pot monta leduri, prin teava poate circula sau stationa un lichid. Apa ar cara caldura din locul producerii in alte locuri invecinate. Zincata e greu de prelucrat. Mergi pe aluminiu. Profil u, L, t, e. Sunt diferite forme si marimi. Bani sa ai. Are dede si leroy... poti folosi si rectangulara de aluminiu, la cap ii trantesti un ventilator si ai si tiraj prin teava, le speli pe toate odata... Link spre comentariu
Dxxx Postat Martie 22, 2017 Partajează Postat Martie 22, 2017 Cu noua adresa nu imi mergea siteul... 1. Cu saibe metalice si suruburi de 3 ai cuplu prea mare, ceea ce poate fi distructiv si este oricum prea mult, deci insurubeaza-le moderat. Foloseste saibe de sticlotextolit si suruburi cu diametru inferior. 2. Pai profilul T este foarte bun, cu conditia ca ledul sa stea pe latura de deasupra, daca pui profilul exact in forma de T... Intra in discutie si profile patrate / dreptunghiulare. 3. Cred ca temperaturile nu sunt bine masurate... O montura proasta va tine radiatorul mai rece, pentru ca nu ajunge la el caldura... Vezi ca APROAPE ORICE COB are insula speciala de masurare temperatura, inclusiv astea, dar trebuie sa faci contact termic bun (cu vaselina siliconica) plus un termocuplu cu sarme foarte subtiri, tipic 0,1mm.. 4. O solutie mai buna poate sa fie folosirea de COBuri din aceeasi serie, dar alimentate la 35-39V, cele de 14 si 22W pe care le poti solicita la 6W respectiv 11W pentru un regim optim. Link spre comentariu
iuli09 Postat Martie 22, 2017 Autor Partajează Postat Martie 22, 2017 (editat) 1. Am si suruburi M2 asa ca initial am gaurit cu burghiu de 2 ; cand am vrut sa strang piulita ... surpriza ! am comandat suruburi de 2 si piulite de 2,5 asa ca am fost nevoit sa folosesc suruburile alea mai mari de 3 . De ce saibe de sticlotextolit ? nu mai bine metalice ca sa ajute la racirea ledului ? daca tot vin in contact direct ... 2 . "T" ul ar sta rasturnat , nu ? ceva de genul asta "_|_" , cu ledurile montate pe partea orizontala , eu asa ma gandeam . Aluminiul are proprietati superioare altor metale/nemetale in ceea ce priveste transferul termic ? pot folosi la fel de bine teava rectangulara de otel sau platbanda zincata ? 3 . Probabil ca exista abateri de cateva grade date de precizia aparatului de masura si de contactul imperfect dintre suprafata ledului si sonda dar acestea nu pot si extrem de mari . Sa zicem plus-minus 3-5 grade , mai mult nu cred sa existe diferente . Acum a ramas si polonezul fara ledurile care ma intereseaza pe mine iar termenul de livrare pentru comanda facuta azi vad ca ar fi pe la sfarsitul lunii mai . Deci ... fara graba . Editat Martie 22, 2017 de iuli09 Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 22, 2017 Partajează Postat Martie 22, 2017 Zice de sticlotextolit sa nu spargi capsula ledului. Daca strangi cu simt de raspundere e ok si metalica. Evita otelul, rugineste. Zincata e greu de gaurit si nu crd ca e la fel de performanta ca aluminiul. Cauta materiale cu conductibilitate termica mare sau rezistenta termica mica. Suprafata e importanta pt ca racesti prin conductie si convectie. O bara de 10x10x100 mm poate fi mai slab conductoare ca o foaie de 100x100x1 mm. Link spre comentariu
Dxxx Postat Martie 22, 2017 Partajează Postat Martie 22, 2017 1. Cu racirea nu o vom lamuri asa usor aici, chiar cu ajutorul lui Fanelforum, vezi ca exista un thread foarte bun al lui Udar... Da, numai aluminiu. Asta pentru ca are conductibilitate termica buna, este imperios necesar ca temperatura sa fie condusa spre suprafata de convectie, adica de pomana ai supafata mare de convectie daca nu ajunge foarte usor caldura acolo. Daca nu ai experienta in domeniul racirii, ceea ce ti-ai propus va fi dificil. Pe scurt metalele in general au conductie termica buna. Pe primul loc ar fi argintul, deci iti urez succes in achizitionarea profilelor de argint... glumeam, desigur. Pe al doilea loc este cuprul, de multe ori este si el folosit, insa numai in partea proxima a circuitului termic, chiar la capsula, asta pentru ca si el este foarte scump fata de aluminiu, care este pe locul trei. Deci aluminiu. Ca o paranteza, nu orice metal este bun conductor termic, spre exemplu inoxul sau titaniumul - astfel de materiale sunt esentiale in constructia letcoanelor unde vrei rezistenta mecanica de metal, dar nu vrei sa "fure" caldura si s-o conduca spre maner. Otelul este pe la mijloc, nu il poti folosi decat la racirea disipatorilor de zeci/sute de miliWatti. 2. eu folosesc cablaj de 0,25mm grosime, deci foarte subtire ca sa fac fixarea, exact ca saibele tale dar de forma patrata. La strangere se curbeaza exercitand presiune tocmai buna pe capsula, fara risc de spargere, dar cu apasare suficienta. In plus fixarea este elastica si nu va avea probleme cu miscarile relative din timpul incalzirii/racirii. 3. nu pot sa cred, daca este vorba de TME, piesele ajung in 3, maxim 4 zile. Plus ca exista si alti furnizori, sau produse similare... sau mai bune. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 22, 2017 Partajează Postat Martie 22, 2017 Adica ceva cam asa e zana daca te dau banii afara din casa. http://ecx.images-amazon.com/images/I/415GZyTf6aL._SL500_AA300_.jpg Materialele astea iti sunt cunoscute? https://mocioi.files.wordpress.com/2010/06/plasa-insecte-03-imbinare-profil.jpg Sunt ieftine, se gasesc in bare de pana la 2 m, de aluminiu, poti baga fire prin ele, poti aera daca vrei, ai 3 fete drepte, pe mine m-ar atrage. E profil pt plase de tantari. Se taie si se gaureste usor. E cam subtirel. Poate ar merge slefuit in zona ledului. Si daca le pui in plan inclinat se vor ventila singure prin interior daca le lasi capetele desfacute. Poti trage fir si prin canalul mic, cel pt garnitura. Link spre comentariu
Dxxx Postat Martie 22, 2017 Partajează Postat Martie 22, 2017 Profilele respective pentru plase de tantari sunt inutile in acest caz. Iti trebuie profil neacoperit, vopseaua aia electrostatica nu face decat sa izoleze termic. In plus sunt relativ scumpe. Si nu mai vorbim ca grosimea peretelui prea subtire. Poate merge OK pentru banda led, unde discutam de cateva zeci de miliWatti pe cip. Iar noi aici discutam de peste 3W. Profilele uzuale de aluminiu - extrudate - au grosimea peretilor intre 1 si 3mm. Orientativ poti merge cam 1W per 1mm, adica pentru 3W ar fi bine grosime de 3mm. Daca ai ramas la incarcarea de care ziceai la inceput, peste 6W eu zic ca nu ai grosime suficienta la profilele uzuale. Trebuie tinut cont si de aliajul concret, de obicei are rezistenta mecanica superioara fata de Al pur, asta mergand cu conductivitate termica semnificativ mai proasta Din acesta cauza poate fi o buna idee sa nu faci economie la radiator si sa cumperi ceva special facut - cu sansa ca sa ai conductivitate maxima posibil pentru Al. Oricum in zona unde este aplicat COBul trebuie sa ai grosime de Al suficienta pentru a prelua toata energia termica, din cauza asta la radiatoarele "adevarate" acolo ai grosimi uzual peste 10mm. Deci sugeram sa te opresti pe la 3W si sa folosesti profile ieftine. Link spre comentariu
iuli09 Postat Martie 23, 2017 Autor Partajează Postat Martie 23, 2017 nu pot sa cred, daca este vorba de TME, piesele ajung in 3, maxim 4 zile. Din pacate ei zic altceva . Chiar luna iunie , nu mai cum am spus initial . Daca ai ramas la incarcarea de care ziceai la inceput, peste 6W eu zic ca nu ai grosime suficienta la profilele uzuale. Una dintre concluziile pe care le-am tras dupa ce am vazut cum arata si se comporta lampa cu doua leduri alimentate de la 300 la 600mA , a fost ca doua leduri pe lampa alimentate cu 300-350 mA nu-mi dau suficienta lumina iar aceleasi leduri alimentate la 500-550mA desi par sa faca suficienta lumina , nu mi se par a se raci eficient. Asadar , in acest punct as inclina spre o varianta cu 3 leduri pe lampa alimentate la 350mA . Exista vreo configuratie , folosind sursele de alimentare pe care le-ati propus , in care as putea monta cate 3 leduri pe lampa alimentate la 350mA X 18 lampi ? Pentru lampa de test am folosit niste pastra termoconductoare no name pe care am avut-o la indemana . Pentru varianta finala ce recomandari aveti in privinta pastei termoconductoare de folosit ? Link spre comentariu
kinderu56 Postat Martie 23, 2017 Partajează Postat Martie 23, 2017 http://lab501.ro/racire/38-de-paste-termice-testate-iulie-2009 http://www.niden.ro/-accesorii-chimice/2761-pasta-termoconductoare-05gr-argint.html http://www.electromag.eu/accesorii-de-lipit/cleaner/pasta-termoconductoare-extreme-3g-ag?utm_source=price-ro oricum cu conductivitate termica ridicata (6 W/mK) cum ar fi asta sunt si de 10W/mk Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum