Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Pozitii US


Vizitator Oprisor Andrei Roberto

Postări Recomandate

Vizitator Oprisor Andrei Roberto

Salut forum . Vin si eu cu o mica intrebare, sunt pe olx plin de ele "module pozitii us" care defapt sunt niste rezistente ceramice cu ceva heat shrink pe ele. Intrebarea mea este, ce valoare as avea nevoie pentru o rezistenta ceramica ca sa lumineze un bec la 30% din intensitate ? (pe olx cer minim 30 de lei pe 2 rezistene, ceea ce nu cred ca e intrutotul costul rezistentelor ) .Va multumesc si o zi faina :)

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 14
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Faker

    3

  • validae

    2

  • mottofree

    2

  • kinderu56

    1

Top autori în acest subiect

Păi care ar fi rostul scăderii luminozităţii poziţiilor ? Nemaivorbind de faptul că e ilegală modificarea parametrilor originali ai sistemului de lumini. Acele rezistenţe se vor încinge puternic putând produce un scurtcircuit sau incendiu.

Link spre comentariu
Vizitator Oprisor Andrei Roberto

Eu am de gand sa duc un fir de la pozitii la semnalizari, dar inainte de soclul de la semnalizare sa pun o rezistenta sa reduc intensiatatea la 30%, atunci becul de la semnalizare va ramane constant pornit si cand semnalizez isi va modifica intensiatea de la 30% la 100% ..

Link spre comentariu

Daca vrei pozitii US style monteaza in locul becului de semnalizare de 21w, un bec py galben cu dublu filament 21/5 w. Asa vei avea pozitie galbena de 5w si sdmnalizare de 21w pe acelasi bec. Gasesti usor astfel de becuri la reprezentantele Ford.Bineinteles ca va trebui modificat si soclul becului pe masina. Apropo, despre ce masina e vorba?edit: daca faci cum ai scris mai sus cand vei semnaliza, vei semnaliza si cu pozitiile daca acestea sint stinse. Daca vor fi aprinse iti va pusca releul de semnalizare daca masina are asa ceva. Daca e cu modul electronic pot aparea multe probleme.

Editat de Faker
Link spre comentariu
Vizitator Oprisor Andrei Roberto

E vorba de un 318tds (bmw,nu merge codate pozitiile us)..La bec cu dublu filament mam gandit din prima, da nu am gasit online nimic .. 

Link spre comentariu

Costurile modificarii sunt prea mari ,nu constau numai in gasirea becului dublu filament ci presupun si taxe recupeare talon,amenzi si in caz de accident cu victime din acest motiv poate fi cheia de la puscarie ...

Acele rezistente sunt pt masiniile prevazute din fabricatie sa semnalieze cu pozitiile (standard US) si cam pe 1/2 miliard de masini se regaseste 

Oricum ,ce vrei sa faci presupune modificarea instalatiei electrice ,nu vei gasi dulie sa potriveasca in lampa .

Totusi ,daca se doreste modificarea cu orice pret , becurile de pozitie sunt de 5W tip cireasa ,de 10W cu balon alungit ,de 15W cu balon alungit  sau alt model ; ce model de bec ai la pozitii? 

Link spre comentariu

Eu cred că se propagă un fel de modă de prost gust, care constă în transformarea maşinilor în nişte sorcove pline de leduri şi tot felul de accesorii inutile.Legea e clară, dar nu se prea aplică pe la noi cum trebuie, fiindcă altfel nu se explică valul ăsta de ,,tuning,, cu modificări ale semnalizărilor, luminilor de frână şi farurilor....

Aveţi grijă, poate că poliţiştii n-o să vă oprească vreodată pe drum că aveţi tot felul de sorcove prin instalaţie, dar în caz de accident grav, poate fi drumul spre bulău.....cum bine spunea colegul mai sus.

Link spre comentariu
Vizitator Oprisor Andrei Roberto

Posted Image
Asta e becul ce il am eu . 
Posted Image
Si asta ar fi ce vreau eu sa fac, e o rezistenta ce face ca lumina semnalizarii sa lumineze constant la 30% din putere ... Problema mea, cu ce fel de rezistenta fac treaba asta ...

Ok domnu validae, atunci toate masinile care sunt fabricate pe us sunt sorcove ? Plus, ce am intrebat eu, nu cred ca consta in vreun led in plus la masina sau led RGB pe pozitii . 

Link spre comentariu

Bec din acela cum ai pus mai sus se gaseste si cu dublu filament 5/21w pe toate fordurile transit din 99 pana in 2004. Iti poti comanda si soclurile de la orice magazin de piese auto, la fel si becurile.

Link spre comentariu

Fiindca becul py (adica ala galben) are altfel pozitionati tzumburusii aia de fixare, nu sint simetrici. Si nu il gasesti la magazinuk de la tara cu piese pt dacia si tractoare.

Link spre comentariu

[...] Ok domnu validae, atunci toate masinile care sunt fabricate pe us sunt sorcove ? Plus, ce am intrebat eu, nu cred ca consta in vreun led in plus la masina sau led RGB pe pozitii . 

 

Standardul US este pentru US, la noi sunt alte standarde in vigoare. Din moment ce aceasta modificare nu are niciun beneficiu pentru nimeni (sau are?), este ceva inutil si chiar mai periculos decat niste LED-uri colorate adaugate in plus.

 

Nu stiu care este atitudinea autoritatilor din Romania cand vine vorba de asa ceva, dar de exemplu daca introduci o masina US in Germania, masina trebuie obligatoriu modificata astfel incat sa corespunda standardelor locale, altfel nu se permite utilizarea ei pe drumurile publice (nu are omologare). Daca cineva intervine si face modificari neautorizate asupra sistemului de iluminat / semnalizare, in Germania primeste cel putin o amenda usturatoare, nemaivorbind si de alte probleme pe care le mai poate avea.

 

Cel putin in Germania se ia treaba in serios, la verificare sistemul de semnalizare trebuie sa fie sistem de semnalizare, nu si lumina de pozitie. Daca cineva mai adauga un soclu suplimentar pentru 5 W sau inlocuieste soclul original cu altul pentru 5/21 W, omologarea pentru masina / sistemul de iluminat devina invalida, sistemul de iluminat fiind diferit fata de cel din modelul omologat.

 

Daca becurile de semnalizare o sa lumineze in continuu, poate ca alti participanti la trafic o sa fie derutati, sau o sa creada ca ai luminile de avarie pornite (si ai o problema electrica). In US ceilalti soferi sunt obisnuiti cu astfel de lumini - toate masinile fiind la fel, dar la noi unii soferi ar putea fi derutati si ar putea interpreta gresit luminile. Au fost cateva accidente in Germania in ultimii ani unde s-a constatat ca de vina a fost modificarea neautorizata a sistemului de iluminat "dupa modelul masinilor din US" (deci nu esti singurul care vrea sa faca asa ceva) - in aceste cazuri asigurarea nu a mai platit nimic pentru daunele create, ci soferul masinii modificate a trebuit sa plateasca totul. La accidente cu victime poti ajunge si la inchisoare, daca luminile de semnalizare au fost de vina pentru provocarea accidentului.

 

In Romania nici eu nu cred ca autoritatile ar fi atenti la asa ceva, insa daca ai de gand sa mergi cu masina in tari din vestul Europei (Germania, Austria, Elvetia, etc.) atunci mai bine nu intervii cu modificari neautorizate asupra masinii, deoarece mai ales masinile inmatriculate in tarile din estul Europei sunt destul de des controlate.

Link spre comentariu

In Romania nici eu nu cred ca autoritatile ar fi atenti la asa ceva

La noi au alte treburi,nu sunt atenti decat la spaga,si asta se vede din ce in ce mai mult pe drumurile noastre.De lumini ce sa mai vorbim,dar sa vezi cand trece cate un intunecat cu motorul ambalat de zici ca sare de pe sasiu si zangane geamurile sau pornesc alarmele la masinile stationate...pe astia nu-i vede nici la ITP nici la strada politistii boschetari,nu-i vede si nu-i aude nimeni.E tara tuturor posibilitatilor,ba chiar i-am batut de mult pe americani la capitolul asta.

Link spre comentariu

se poate circula bine mersi cu masini cu volanul pe dreapta,se circula cu masini inmatriculate cine stie pe unde,asigurari pe la firme fantoma,tre sa schimbam cauciucurile ca asa-i in Iorpa si alea alea,centura in oras,faza scurta pe drumuri nationale (ajuta ca frectia la picorul de lemn,dar da de mancare politailor).Ce rau ar mai putea face autorul cu doua becuri in plus sau in minus?

Link spre comentariu

Àcele masini cu volan pe dreapta au trecut de RAR . Poti sa pui tot felul de becuri/beculete/semnalizari daca le omologhezi , adica daca treci omologarea .

Curentul de opinie cu farurile aprinse ziua bate dinspre vest unde s-a constatat scaderea numarului accidentelor daca luminile sunt aprinse si asa a aparul termenul DRL .

La viteze de peste 60km/h eficienta airbag-urilor e nula fara centuri ,in schimb pot provoca leziuni - coaste rupte ,gat rupt .

Pe autostrada pozitia aia care semnalizeaza te face sa te gandesti o fractiune de secunda la ea timp in care parcurgi ceva zeci de metri si e posibil sa opresti in autovehiculul din fata nu in spatele autovehiculului din fata ta ; daca e un camion te resimti imediat,daca e un automobil depinde pe cine ai in spate ,daca e motocicleta se zice ca avem un pat pregatit in celula .

Si cum la noi coruptia in politie e in floare ,Garcea vazand ca smnalizezi cu pozitia tuguie buzele ca e rost de un ciubuc pe motiv de defectiune la sistemul de semnalizare .

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări