nelutuPO Postat Iulie 6, 2016 Partajează Postat Iulie 6, 2016 Am nevoie de un sfat pentru o mas spalat Indesit WIL 85 care functioneaza cateodata normal , sau functioneaza pana a trece la clatire dupa care se aprind primele 2 leduri orizontale din stanga cel cu timerul si cel cu pata clipesc , iar ledul de power clipeste mult mai des decat cele doua . Uneori dupa pornire primeste apa cateva secunde dupa care se stinge brusc totul , porneste singura . Contacte imperfecte nu am la modul , inlocuit zavor usa degeaba. Daca a mai avut cineva ceva asemanator un sfat sau necesita inlocuire modul ? Link spre comentariu
Vizitator ata2k6 Postat Iulie 6, 2016 Partajează Postat Iulie 6, 2016 Primele 2 leduri ar insemna F12 - eroare comunicatie dintre panou de comanda si programator Sa verifici (cureti ) in prima instanta conectorul la panoul de comanda si pe partea dinspre programator Sa verifici daca nu cumva s-a scurs apa pe panoul de comanda Sa speli programatorul cu alcool izopropilic de praful de carbune depus, sa verifici daca nu da spre masa rezistenta de incalzire sau la motor. Sa verifici (inlocuiesti) electroliticile de filtraj de pe panoul de programator Daca niciuna din astea nu da rezultat sa incerci cu alt panou de comanda / alt programator Link spre comentariu
crmn1 Postat Iulie 6, 2016 Partajează Postat Iulie 6, 2016 sfatul meu este sa verifici prima data carbunii motorului si pentru wil 85 sa-i schimbi deoarece o sa vezi ca au cam 5-10 mm.atentie dupa schimbare verifica daca culiseaza bine.daca totul este ok curata toate cuplele sa nu fie urme de oxidare.verifica si schimba eventual cei 3 cond electrolitici de pe placa electronica 1000mf 100mf samd. daca se vede la ochi vreunul umflat clar asta este problema.nu cred si nu voi crede niciodata ca este placa defecta.succes Link spre comentariu
Spitfire Postat Iulie 6, 2016 Partajează Postat Iulie 6, 2016 Sau memoria EEPROM cu informatia corupta...sau placa electronica cu pulbere de carbune aruncata de periile motorului...WIL85 e "celebra": pentru defectele ei nenumarate-ca si restul produselor de la Merloni. Link spre comentariu
radu_bc Postat Iulie 8, 2016 Partajează Postat Iulie 8, 2016 Buna seara! Am si eu o problema cu o masina de spalat Indesit WIL105. Mai exact, dupa o variatie de tensiune s-a prajit placa de baza(masina oprita, in stand-by). (clipesc toate led-urile orizontale si din cele verticale, cel de jos) Pe langa clasica problema cu condensatorii umflati pe placa, am gasit urme de fum pe componentele din jurul unui varistor (10D431K). Ma poate ajuta cineva cu o schema a placii, sau cu o interpretare a codurilor de eroare? Suspectez varistorul si condensatorii...dar n-as vrea sa muncesc degeaba sa reconstruiesc placa daca s-a dus de tot... Multumesc! Link spre comentariu
radu_bc Postat Iulie 9, 2016 Partajează Postat Iulie 9, 2016 (editat) Buna ziua! Am reusit sa localizez/remediez defectul semnalat in post-ul anterior. S-a dus varistorul si cei doi electrolitici...cel mare 680uF/10v, inlocuit cu unul la 16V, cel mic 470uF/10v inlocuit tot cu unul la 16V, norocul a facut sa gasesc un varistor identic cu cel ars. (piese marcate cu rosu in poza) Dupa interventie, masina de spalat functioneaza normal. Am sunat la service si mi-au spus ca e dusa placa de baza si aia doar se schimba (350RON cu placa arsa la schimb), pe mine piesele m-au costat 1.5 RON...nu mai spun nimic... Totusi nu pot sa-mi dau seama ce a luat foc pe placa aia, avand in vedere ca piesele erau intacte ca si structura dar era atata funingine pe placa... Editat Iulie 9, 2016 de radu_bc Link spre comentariu
surubarila Postat Iulie 9, 2016 Partajează Postat Iulie 9, 2016 Sanatate permanenta! Din varistor a iesit fum,uita-te atent la cel defect(daca mai e intreg) si o sa vezi cel putin o fisura pe una din fete.Tot el a "salvat" placa si foarte bine ca l-ai inlocuit cu unul identic.Eu am multe sa spun despre baietii din service(oare de ce vor placa arsa) dar mai bine nu....PS-inainte de varistor nu era nicio siguranta? Link spre comentariu
radu_bc Postat Iulie 12, 2016 Partajează Postat Iulie 12, 2016 Si mie mi se pare suspect ca pe placa nu exista nicio siguranta. Alimentarea trece direct prin varistorul respectiv... Link spre comentariu
validae Postat Iulie 12, 2016 Partajează Postat Iulie 12, 2016 Vedeţi că mai apare foarte des şi o depunere de praf fin de la periile de cărbune, e greu de crezut că poate să ajungă de jos de la motor până sus pe placă, dar aşa este.... Aceste plăci nu prevăd siguranţe, au doar o rezistenţă de valoare mică sau o bobinuţă pe intrare, care cedează în cazul defectării sursei în comutaţie. Vă daţi seama că producătorul nu avea niciun interes să prevadă ,,consumabile,, ce pot fi înlocuite uşor de către utilizator, cum ar fi o banală siguranţă.... Link spre comentariu
radu_bc Postat Iulie 12, 2016 Partajează Postat Iulie 12, 2016 La acest model de masina, placa electronica se afla jos in stanga prinsa de carcasa masinii la aprox 30cm de motor. Domnul validae are dreptate cu praful de la periile motorului, dar cred ca s-ar fi depus pe toata suprafata placii, nu doar in zona care a pocnit. Postez si o schema care m-a ajutat sa rezolv problema. eu practic am schimbat varistorul RV3, si condensatorii C17 si C20 care erau umflati. Link spre comentariu
sesebe Postat Iulie 12, 2016 Partajează Postat Iulie 12, 2016 Daca ar fi picat si integratul (pica destul de des) sigur se duceau si rezistenta R21 si bobina L1. Acestea actioneaza ca o siguranta. Link spre comentariu
Vizitator lmark2002 Postat Ianuarie 12, 2017 Partajează Postat Ianuarie 12, 2017 Salutare, am un INDESIT WIN 82, care imi face probleme la stoarecere, face programul de stoarcere dar nu se mai opreste....am observat ca stoarce doar in prima treapata..la viteza normala..la viteza mare nu stoare. Care o fi baiul, ma lasa motorul? Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 12, 2017 Partajează Postat Ianuarie 12, 2017 Verificați sau schimbați preventiv triacul. Verificați și rezistența de contact a releelor prin alimentare separată.Tenție la alimentarea releelor, au diode dumper în paralel pe bobină, eu le alimentez printr-un beculeț de 24V înseriat cu sursa, să evit străpungerea accidentală a diodelor.Vedeți starea magnetului tahogeneratorului, uneori se rotește în gol pe ax la turații mari. Link spre comentariu
Celentano Postat Martie 15, 2018 Partajează Postat Martie 15, 2018 Pentru situația în care clipesc toate ledurile din șirul orizontal și ultimul de jos (9h) am găsit defect C17, 680-1000uF/10V (rezistență chivalentă mică) și C4, 22uF/400V (capacitate redusă aproape la zero!). De regulă, condensatorii electrolitici se verifică primii în toate cazurile cînd nu avem ”un suspect” vizibil. Observații: 1)Varistorul, -pentru începători- este o piesă care nu-și manifestă prezența în regim normal de tensiune la borne; el se deschide în caz de supratensiuni și revine la starea inițială, fără a se defecta. În caz că se străpunge definitiv se vor arde elementele de circuit serie din amonte, dacă nu există o siguranță. 2)Praful care se vede pe placă în zona R20-D9 nu provine de la motor ci este praf adunat electrostatic, acolo avînd o tensiune continuă de peste 300V (220x1,41). 3)Schema anterioară are o greșeală: Q1 nu este tranzistor, ci un triac de 12A/300V. 4)Personal, cred că povestea cu ”codurile de eroare” e doar o poveste. Link spre comentariu
seichter Postat Noiembrie 26, 2018 Partajează Postat Noiembrie 26, 2018 (editat) Multumesc Celentano!!! Defect era cel de pe intrarea in blocul de redresare,condensatorul de 22uF.Avea doar 100nF saracu' ....si nu era "grasut" deloc...de fapt niciunul din cei 4 nu era umflat. Cu ocazia aceasta i-am schimbat si pe ceilalti 3,unul era pe duca....cel de 680 se tragea pe fund spre 900uF Acum,merge ca-n prima zi masina Editat Noiembrie 26, 2018 de seichter Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum