Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Unitra 90W - reconditionare


daniels

Postări Recomandate

Si pe vremuri (inainte de anii 80) se faceau ceva calcule dar mai simplificate si intr-o oarecare masura emipirice.

Formulele filtrelor electrice existau, dar nu se putea face simularea comportarii acustice, asa ca aia se facea pe viu.

Trebuie inteles ca o incinta acustica implica interactiune tuturor celor 3 componente - difuzoare, filtrele electrice si cutii (care se comporta si ele ca niste filtre mecanice).

Cu ajutorul simularilor (daca sunt corecte) se ajunge la un pct de plecare mai avansat azi decat pe vremuri, punct de unde incepe tunarea pe viu.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 167
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • daniels

    54

  • paul_78

    29

  • Shambala

    28

  • florinpascu

    16

Am fost sa achizitionez ceva condensatori ptr filtre , si greseala a fost sa plec fara aparat dupa mine . E jale ce abateri au .

cel de 2,2 are 2,8 uf , cel de 33are 39uf, 68 are 84uf . Daca montezi filtrul cu acestia s-a dus din start toata munca si banii .Postez si imaginea cu tipul lor poate va feriti pe viitor .De asemenea am facut rost si de ceva bobine pe tole cu sarma de 1,5 mm, ptr inalte si una din bobinele de medii . Poate reusesc sa fac rost de aun aparat ptr masurarea inductantei si atunci incep sa ma joc cu spirele pana ajung la o valoare cat de cat apropiata de cea corecta . Am facut rost si ce ceva sarma de 1,5 mmm dar partea nasoara este ca provine din recuperari si are ceva urme de lac de la bobinaj ( poate gasesc o solutie ptr indepartarea ei )

post-241084-0-24649200-1491823700_thumb.jpg

post-241084-0-04993000-1491823709_thumb.jpg

post-241084-0-91077100-1491823716_thumb.jpg

Link spre comentariu

1 - Nu incerca sa scoti lacul de pe sarma veche, daca iese, adesea iese cu tot cu email.

2 - Aia par condensatori electrolitici polarizati. Se folosesc doar pt teste. Nu te speria de toleranta valorilor, asa este la electrolitici. Dupa formatare oricum se mai schimba putin valorile, dar chiar si asa, o idee despre valoarea necesara tot iti poti face.

Link spre comentariu

Asa este pe ei scrie bipolar , dar mi-au spus ca sunt ptr filtre audio .

O alta nedumerire cu ei , daca masor condensatorii inseriati da valoarea corecta la jumatate , daca vreau sa-i masor in paralel legati cate doi sau trei in functie de ce valoare vreau sa dau la final i-mi da eroare la masuratoare .

Ce parere ai de bobina pe tole ptr tw si medii( a doua bobina ) cu sarma de 1,5 , e ok ?

Link spre comentariu

Da, pt 75W bobina e ok pt bas si medii, daca are valoarea corespunzatoare. Nu prea se folosesc bobine pe tole pt tw, nu are rost, valoarea e mica si => putina sarma (subtire). In plus, la P mica tolele pot sa nu se magnetizeze suficient.

Eu am scris sa cumperi condensatori polarizati - care costa 50 de bani bc [!]

Cei nepolarizati pt filtre sunt un compromis relatv scump si inutil pt teste.

Formula de calcul pt conzi legati in paralel este : C echivalent = C1 + C2 + ... + Cn

Pt conzi legati in serie este : 1/Ce = 1/C1 + 1/C2 + ... + 1/Cn

Cum pt filtre se leaga doar 2 conzi in serie (+ la + sau - la - ), Ce = 1/2 C1 (sau C2 - intotdeauna se folosesc C1=C2)

Condensatorii nepolarizati nu este necesar sa fie legati in serie, acesta este un artificiu pt a putea folosi conzi polarizati (f ieftini).

Link spre comentariu

Ambele modele de R sunt de tip bobinat, difera doar puterea ce poate fi disipata, cele metalice se monteaza pe radiator.

Dat fiind ca cele metalice sunt scumpe se folosesc uneori in filtre pt boxe pro.

Am scris ca se pot folosi R de 2-3W pt teste, sunt incomparabil mai ieftine.

R definitive se pun ceramice iar pt "audiofilii fitosi" se pot folosi MOX-uri. (Nu este cazul la aceste boxe.)

Link spre comentariu

Din pacate valorile bobinelor pe tole nu m-au ajutat deloc , desi sarma este groasa ( 1,5 mm), inductanta este f mica 1,2 mH.

Asa ca nu ma las pagubas, am desfacut un traf , am scos tolele si folosesc extremitatile , au 1cm latime si 10 cm lungume . Intentionez sa confectionez o sectiune patrata de 10 cm lungime . Din calculele mele intra cam 20 de tole , le prind in menghina si le strang cat pot de bine . Sarma pe care intentionez sa o folosesc este tot de 1,5 mm ( dat fiind faptul ca o am ) .

Acum pun intrebarea .........Peste tole , inainte de a incepe bobinajul este indicat sa pun izilator , si de care ?

Cele din imaginea postata mai sus aveau carcasa de plastic, si evident functiona si ca izolator .

Mentionez ca acest tip de bobina intentionez sa o folosec doar ptr bas si prima bobina de medii ( asta ptr a mai reduce din costul sarmei de cupru care este f scumpa )

Restul bobinelor intentionez sa le fac fara miez .

Ce spuneti este ok asa ?

Din ce am citit , era mai daca toate bobinele erau confectioneate fara miez, dar costul sarmei era undeva foarte mare .

Link spre comentariu

Am gasit ceva teava de PVC , cu interiorul de 1 cm , pe diametru, am incercat si intra un pic fortat dar intra. Este o problema daca tolele sunt in sectiune patrata , iar teava , respectiv bobinajul o sa iasa pe rotund ?

Practic un patrat bagat intr-o teava , raman ceva parti libere .

Daca incurca , le pot umple cu ceva solvent , care ulterior se intareste ( lac )

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări