Shambala Postat Aprilie 10, 2017 Partajează Postat Aprilie 10, 2017 Si pe vremuri (inainte de anii 80) se faceau ceva calcule dar mai simplificate si intr-o oarecare masura emipirice. Formulele filtrelor electrice existau, dar nu se putea face simularea comportarii acustice, asa ca aia se facea pe viu. Trebuie inteles ca o incinta acustica implica interactiune tuturor celor 3 componente - difuzoare, filtrele electrice si cutii (care se comporta si ele ca niste filtre mecanice). Cu ajutorul simularilor (daca sunt corecte) se ajunge la un pct de plecare mai avansat azi decat pe vremuri, punct de unde incepe tunarea pe viu. Link spre comentariu
paul_78 Postat Aprilie 10, 2017 Partajează Postat Aprilie 10, 2017 Am fost sa achizitionez ceva condensatori ptr filtre , si greseala a fost sa plec fara aparat dupa mine . E jale ce abateri au . cel de 2,2 are 2,8 uf , cel de 33are 39uf, 68 are 84uf . Daca montezi filtrul cu acestia s-a dus din start toata munca si banii .Postez si imaginea cu tipul lor poate va feriti pe viitor .De asemenea am facut rost si de ceva bobine pe tole cu sarma de 1,5 mm, ptr inalte si una din bobinele de medii . Poate reusesc sa fac rost de aun aparat ptr masurarea inductantei si atunci incep sa ma joc cu spirele pana ajung la o valoare cat de cat apropiata de cea corecta . Am facut rost si ce ceva sarma de 1,5 mmm dar partea nasoara este ca provine din recuperari si are ceva urme de lac de la bobinaj ( poate gasesc o solutie ptr indepartarea ei ) Link spre comentariu
Shambala Postat Aprilie 10, 2017 Partajează Postat Aprilie 10, 2017 1 - Nu incerca sa scoti lacul de pe sarma veche, daca iese, adesea iese cu tot cu email. 2 - Aia par condensatori electrolitici polarizati. Se folosesc doar pt teste. Nu te speria de toleranta valorilor, asa este la electrolitici. Dupa formatare oricum se mai schimba putin valorile, dar chiar si asa, o idee despre valoarea necesara tot iti poti face. Link spre comentariu
paul_78 Postat Aprilie 10, 2017 Partajează Postat Aprilie 10, 2017 Asa este pe ei scrie bipolar , dar mi-au spus ca sunt ptr filtre audio . O alta nedumerire cu ei , daca masor condensatorii inseriati da valoarea corecta la jumatate , daca vreau sa-i masor in paralel legati cate doi sau trei in functie de ce valoare vreau sa dau la final i-mi da eroare la masuratoare . Ce parere ai de bobina pe tole ptr tw si medii( a doua bobina ) cu sarma de 1,5 , e ok ? Link spre comentariu
Shambala Postat Aprilie 10, 2017 Partajează Postat Aprilie 10, 2017 Da, pt 75W bobina e ok pt bas si medii, daca are valoarea corespunzatoare. Nu prea se folosesc bobine pe tole pt tw, nu are rost, valoarea e mica si => putina sarma (subtire). In plus, la P mica tolele pot sa nu se magnetizeze suficient. Eu am scris sa cumperi condensatori polarizati - care costa 50 de bani bc [!] Cei nepolarizati pt filtre sunt un compromis relatv scump si inutil pt teste. Formula de calcul pt conzi legati in paralel este : C echivalent = C1 + C2 + ... + Cn Pt conzi legati in serie este : 1/Ce = 1/C1 + 1/C2 + ... + 1/Cn Cum pt filtre se leaga doar 2 conzi in serie (+ la + sau - la - ), Ce = 1/2 C1 (sau C2 - intotdeauna se folosesc C1=C2) Condensatorii nepolarizati nu este necesar sa fie legati in serie, acesta este un artificiu pt a putea folosi conzi polarizati (f ieftini). Link spre comentariu
paul_78 Postat Aprilie 13, 2017 Partajează Postat Aprilie 13, 2017 In privinta rezistentelor , care sunt mai bune ? Cele cu invelis ceramic , sau cele cu invelis metalic ? Link spre comentariu
sesebe Postat Aprilie 13, 2017 Partajează Postat Aprilie 13, 2017 Sint suficient de bune si cele in invelis ceramic. Link spre comentariu
Shambala Postat Aprilie 13, 2017 Partajează Postat Aprilie 13, 2017 Ambele modele de R sunt de tip bobinat, difera doar puterea ce poate fi disipata, cele metalice se monteaza pe radiator. Dat fiind ca cele metalice sunt scumpe se folosesc uneori in filtre pt boxe pro. Am scris ca se pot folosi R de 2-3W pt teste, sunt incomparabil mai ieftine. R definitive se pun ceramice iar pt "audiofilii fitosi" se pot folosi MOX-uri. (Nu este cazul la aceste boxe.) Link spre comentariu
paul_78 Postat Aprilie 13, 2017 Partajează Postat Aprilie 13, 2017 Eeee, nu vreau sa intru in domenii cu limba necunoscuta !!!!!!!!!! :rade: :rade: Link spre comentariu
Shambala Postat Aprilie 13, 2017 Partajează Postat Aprilie 13, 2017 Nu-i asa greu de tradus ... https://www.google.ro/search?q=MOX&oq=MOX&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=mox+resistor Ai sa le intalnesti poate pe undeva mentionate si nu strica sa ai idee despre ele. Link spre comentariu
vivian Postat Aprilie 14, 2017 Partajează Postat Aprilie 14, 2017 Scrie o lista cu valorile condensatorilor (nepolarizati) de care ai nevoie si iti trimit eu. L.E. Nu am avut timp sa citesc tot postul Link spre comentariu
paul_78 Postat Aprilie 15, 2017 Partajează Postat Aprilie 15, 2017 Din pacate valorile bobinelor pe tole nu m-au ajutat deloc , desi sarma este groasa ( 1,5 mm), inductanta este f mica 1,2 mH. Asa ca nu ma las pagubas, am desfacut un traf , am scos tolele si folosesc extremitatile , au 1cm latime si 10 cm lungume . Intentionez sa confectionez o sectiune patrata de 10 cm lungime . Din calculele mele intra cam 20 de tole , le prind in menghina si le strang cat pot de bine . Sarma pe care intentionez sa o folosesc este tot de 1,5 mm ( dat fiind faptul ca o am ) . Acum pun intrebarea .........Peste tole , inainte de a incepe bobinajul este indicat sa pun izilator , si de care ? Cele din imaginea postata mai sus aveau carcasa de plastic, si evident functiona si ca izolator . Mentionez ca acest tip de bobina intentionez sa o folosec doar ptr bas si prima bobina de medii ( asta ptr a mai reduce din costul sarmei de cupru care este f scumpa ) Restul bobinelor intentionez sa le fac fara miez . Ce spuneti este ok asa ? Din ce am citit , era mai daca toate bobinele erau confectioneate fara miez, dar costul sarmei era undeva foarte mare . Link spre comentariu
daniels Postat Aprilie 15, 2017 Autor Partajează Postat Aprilie 15, 2017 (editat) Peste tole obligatoriu trebuie o carcasa din materilal izolator. Poate fi si din carton presat. Editat Aprilie 15, 2017 de daniels Link spre comentariu
Shambala Postat Aprilie 15, 2017 Partajează Postat Aprilie 15, 2017 Chiar si o carcasa improvizata. Mai ales daca folosesti doar I-urile - pur si simplu le infasori intr-un carton. Link spre comentariu
paul_78 Postat Aprilie 15, 2017 Partajează Postat Aprilie 15, 2017 Am gasit ceva teava de PVC , cu interiorul de 1 cm , pe diametru, am incercat si intra un pic fortat dar intra. Este o problema daca tolele sunt in sectiune patrata , iar teava , respectiv bobinajul o sa iasa pe rotund ? Practic un patrat bagat intr-o teava , raman ceva parti libere . Daca incurca , le pot umple cu ceva solvent , care ulterior se intareste ( lac ) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum