Dxxx Postat Iulie 5, 2016 Partajează Postat Iulie 5, 2016 (editat) Pai oxidul de pe varf face un strat oarecum izolator, caldura nu trece prin el, adevarat ca mai ales pentru ca fludorul nu "uda" simultan si varful si piesa de lipit, temperatura normal transmitandu-se prin fludorul lichid. Daca nu te pricepi tendinta este sa maresti temperatura, iar marirea temperaturii inseamna mult mai multa oxidare... Uite un text, schimbat de mine cu un client care a luat de la mine o statie de lipit si a folosit varful cu care vine echipat letconul, desi la toata lumea spun ca varfurile alea nu sunt bune de nimic mai mult decat de topit plastic: << Intrebare: Am format varful, dar am probleme cu puterea statiei. Nu pot lipi aproape nimic cu ea data la maxim. Abia topeste fludorul, se raceste pe varf si abia dupa se lichefiaza. Cand atinge o lipitura trebuie sa stau 10sec sa poata sa inmoaie putin fludorul. Dar nicio sansa sa pot lipi ceva cu el.Ce se intampla? Ca sa nu ametim iti propun sa calmam situatia si sa o luam in oarecare ordine: - verifica contactul letconului in borna. - desurubeaza tubul letconului si schimba varful cu care vine letconul cu varful 3,2D - cel mare. - insurubeaza pana la fixare corecta tubul (sa nu aibe varful joc). - porneste statia cu potentiometrul de temperatura la minim. - trebuie ca ledul martor sa stea aprins pana se ajunge pe la 260 grade, apoi sa faca cicluri aprins/stins cu variatie de 10-15 grade intre extreme. Este necesar insa in jur de un minut ca temperatura sa se propage la varf, iar imediat ce incepe sa topeasca fludorul incarca varful cu fludor in exces. De data asta obligatoriu fludor cu plumb, ca cel ecologic nu se topeste la 260 grade ca lumea. - daca pana aici a mers corect, acum muta potentiometrul de temperatura cam la jumatate si statia se va duce in mod normal intre 320 si 370 grade, eventual corecteaza cat sa intre in acest interval. Cu acesta setare si cu varful 3,2D este obligatoriu sa lipeasca suficient de bine, pe parcurs ar trebui sa vezi cum e mai potrivit pentru tine. Daca cumva placa pe care exersezi lipiturile nu ai facut-o tu atunci se poate sa fie cu fludor fara plumb si intervalul de temperatura trebuie modificat intre 350 si 400 grade. Sa nu cumva sa incerci pe PCB pe suport de aluminiu (MC-PCB) pentru ca 50W nu sunt suficienti ca sa faca lipituri pe asa ceva, un MC-PCB trebuie preincalzit cu o plita ca sa poti lipi pe el... M-am gandit la varianta asta pentru ca e posibil ca problema ta sa fie de la varful tip B cu care este echipat initial letconul, despre care am spus pe peste tot ca nu este bun... Concluzia celui care a intrebat: Am schimbat varful cu cel mai gros. Am pornit statia pe temp minima 260 si putere maxima corespunzatoare la 24V CC <<n.a. era vorba de o statie cu putere reglabila>> si dupa un minut a inceput sa adune foarte bine varful fludor si lipea bine chiar si asa. Problema a fost varful original, nu a adunat bine fludor inca de la prima utilizare si s-a oxidat foarte rau pentru ca l-am chinuit la temperatura maxima. Asta vad ca sta lucios si adera bine fludorul la el. Il tin curat si merge foarte bine.>> Editat Iulie 5, 2016 de Dxxx Link spre comentariu
Spitfire Postat Iulie 5, 2016 Partajează Postat Iulie 5, 2016 Citiţi ce scrie Dl. Dxxx si băgaţi la tărtăcuţă... Pentru lipituri "supercalitate", as recomanda utilizarea de sarma din indiu pur, cu temperatura letconului de 200 gr.C. Curatarea varfului cu o bucata de bumbac gros, de exemplu de la o pereche de blugi vechi.Niciodata nu se curata varful la letcon cu apa, cu cutter-ul, cu sarma, se distruge stratul de protectie al varfului. http://www.okazii.ro/conexiuni-prin-lipire-in-aparatura-electronica-ioan-c-bacivarof-a133929653 Link spre comentariu
Dxxx Postat Iulie 5, 2016 Partajează Postat Iulie 5, 2016 (editat) Nici chiar asa, nu sunt Guru si cred ca multe sunt de bun-simt, desigur ca trebuie si o anumita experienta... Ce mai trebuie spus, colateral: Varfurile se schimba ca forma si marime in functie de lipiturile facute. Daca lipim SMDuri folosim un varf cu tija varfului subtire si lunga - adica rezistenta termica mare si masa termica redusa, iar in extremitatea cealalta pentru lipituri mari folosim varfuri cu masa termica mare (adica dimensiuni mari) si rezistenta termica redusa - tija varfului scurta, groasa cel mai probabil conica... Si nu ezitam sa facem asta, dupa ce te obisnuiesti cu varful corect, ti se pare un pret mic ca sa astepti racirea letconului ca sa-l pui pe cel corect. Cu varful potrivit lipiturile se realizeaza mai usor. In plus, se poate folosi - fara a scadea confortul lipirii - temperatura cea mai mica posibil. Asta reduce consumul si creste durata de viata a letconului. Oxidarea varfului scade exponential, deci curatarea este mai usoara si viata varfului se va prelungi. Nu mai vorbim de beneficiul inregistrat prin stresarea minima (timp / temperatura) a piesei lipite. Editat Iulie 5, 2016 de Dxxx Link spre comentariu
dan cod Postat Iulie 5, 2016 Partajează Postat Iulie 5, 2016 Apa de la robinet strica varful insa cea distilata nu.Eu nu folosesc sacaz deloc doar ce este in fludor.Varful il curat cu buretele statiei umezit cu apa distilata. Link spre comentariu
sesebe Postat Iulie 5, 2016 Partajează Postat Iulie 5, 2016 Hai sa ne intindem la discutii si despre apa. Pina acum s-au enumerat 4 cazuri sau moduri de lucru: stergere cu o cirpa bumbac / burete special uscat solutie ce protejeaza virful de eventualele microfisuri ce pot aparea la racirea brusca atunci cind se foloseste burete umed dar nu curata foarte bine daca virful a inceput sa se arda (parerea mea), stergere cu burete metalic destul de ok dar mie nu-mi placce stergere cu burete umezit cu apa distilata - cica ar putea sa apara microfisuri de suprafata din cauza racirii bruste stergere cu burete umezit cu apa de robinet - pe linga microfisuri se pot depune pe virf sarurile din apa de robinet si exista riscul ca fludorul/cositorul sa nu mai adere la virf - dar eu folosesc metoda asta de peste 20 de ani si nu pot sa spun ca mi-a creat probleme. Daca mai aveti si alte idei / metode puteti sa le insiruiti aici. Link spre comentariu
dan cod Postat Iulie 6, 2016 Partajează Postat Iulie 6, 2016 Probabil depinde si ce contine apa de la robinet.La mine albea varful si se strica repede.Cu apa distilata nu am probleme.O folosesc de multi ani.De cand am luat prima statie de lipit.Sa fie vreo 15 ani. Link spre comentariu
Dxxx Postat Iulie 6, 2016 Partajează Postat Iulie 6, 2016 Ideea cu suprafata umezita este ca provoaca racirea brusca si din cauza contractiei apar microfisuri... Exista un banc cu doctorul care prescrie un medicament de luat dupa masa, iar cand pacientul revine dupa cateva zile recomandarea este inaintea mesei. Pacientul nedumerit intreaba si i se raspunde: "Pai ce crezi ca stiinta nu a avansat in astea 4 zile?" Inchizand paranteza, dar referitor la ea si eu am curatat cu suprafata umeda ani de zile, apoi, cand "stiinta a avansat" am trecut la bumbac uscat. Probabil ca este ceva mai slaba curatirea, insa total suficienta daca varful este tratat corect, adica nu e supraincalzit si mereu mentinut acoperit in fludor. Daca totusi ceva "nu se ia" atunci infig usor varful cald (temperatura normala de lipire) in sacaz si apoi frec putin local. Mai ar exista teoretic pasul de a nu folosi sacaz ci pasta decapanta RMA, dar niciodata nu am avut nevoie. Daca nu ati incercat cred ca merita si s-ar putea sa deveniti fani. Link spre comentariu
dan cod Postat Iulie 6, 2016 Partajează Postat Iulie 6, 2016 Eu nu prea folosesc nici pasta ,sacaz deloc ,dar am activator Hakko FS100 care desi e mica cutiuta cred ca imi ajunge pe 10 ani. Link spre comentariu
sesebe Postat Iulie 6, 2016 Partajează Postat Iulie 6, 2016 E bun un activator de ala dar iti corodeaza virfurile..... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum