Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema PIC12F675

Postări Recomandate

Salut..... inca de la inceput vreau sa spun ca sunt incepator intr-ale microcontrollerelor.

Mi-am propus sa folosesc MikroC PRO iar ca programator folosesc Pickit 3. 

Primul proiect mi-a iesit  " LED BLINK ".... numai ca acum mi-am propus sa am 2 LED-uri care sa clipeasca sI nu stiu cum sa fac.

void ini_sys () {  TRISIO0_bit = 0 ;  TRISIO1_bit = 0 ;  TRISIO2_bit = 0 ;}void init_ports(void) {   TRISIO = 1; // set as output}void main() {            init_ports();         #define PIN5  GPIO.F2         #define PIN6   GPIO.F1         #define ON 1         #define OFF 0          while(1) {           #define freq_Hz 2		  #define time 1000000 / 2      PIN5 = ON;      delay_ms(  time / freq_Hz );    //  ( delay_us(1000) = 1 milisecunda  )      PIN5 = OFF;      delay_ms(  time / freq_Hz );            PIN6 = 1  ;    /// AICI TREABA NU MERGE  /////       delay_ms(700);      PIN6 = 0 ;      delay_ms(300) ;        } }

LED din GP1... nu respecta delay-ul de 700 ms,  se aprinde foarte scurt dar pe frecventa  lui GP2, pe langa faptul ca se aprinde slab.

Chiar daca nu pun delay pe GP1 ci doar <  GPIO.F1 = 1  > ...... LED-ul  sta aprins dar  slab

Multumesc !

Editat de allez001
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 16
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

void init_ports(void) {TRISIO = 1; // set as output}

1 inseamna intrare. Probabil ca nu e de aici e (m-as fi asteptat ca TRISIO = 1 sa faca GPIO0 intrare), da' asa, ca idee, ar fi bine sa fii consecvent intre cod si comentarii.

LED-urile le-ai montat cu rezistente de limitare a curentului, da?

Link spre comentariu