Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine ,,fura,, curentul din baterie?


Vizitator cristimar

Postări Recomandate

Vizitator cristimar

Va salut ,doresc sa va expun problema mea la un logan versiunea cheala cu alternator de 70 amperi si se manifesta prin lipsa de curent dimineata la pornire in conditiile in care bateria este noua ,are o luna  ,am mers la mai multe ateliere si dupa indelungi masuratori toti au dat din umeri spunand ca nu fura nimeni curentul si totul e in regula .Cu ceva timp in urma am schimbat releul de incarcare si am instalat un releu asam .Exista posibilitatea ca acest releu sa-mi fure curentul dupa ce parchez masina?Mentionez ca a fost masurat in toate felurile si cu aparat chinezarie si cu aparate bosch (capacitatea bateriei si incarcarea alternatorului) si e in regula dupa 15 secunde de la oprire nu se inregistreaza consum 14 miliamperi pe care-i trage calculatorul, totusi odata la 2 saptamani pun redresorul sa incarc bateria !

   Ieri pun redresorul fara sa scot bornele si acesta imi arata ca incarca ,buuun, dupa 4 ore dau sa o pornesc ,electromotorul actiona de parca nu aveam curent deloc,scot minusul pun cletele pe borna bateriei si vorbesc cu cineva la telefon 2 minute ,pun borna invart si porneste .

S-a resetat ceva ?Poate actiona acest releu ca si un consumator de curent?

    Va rog o parere pertinenta !

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 16
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • yo9gcc

    2

  • validae

    2

  • dancostea2002

    2

  • one

    1

Top autori în acest subiect

Dar starea demarorului ați verificat-o ? Poate să producă chiar el fenomenul, din cauza unui depozit de praf de cărbune care poate face punte față de masă.Demontați-l și curățați-l bine în zona portperiilor.

Link spre comentariu

Dar esti sigur ca acumulatorul este bun?, cu toate ca este nou el poate fi defect. In primul rand trebuie sa mergi la magazinul de unde l-ai achizitionat si in general ei au un tester care iti poate spune daca este descarcat sau defect. Pentru a fi incarcat corect  trebuie un redresor care sa scoata un curent de incarcare de  I(A) =0,1x(capacitatea bateriei) si timp de incarcare 10 ore.

Totusi trebuie sa incerci cu si cu alt acumulator sa poti fi sigur ca este de la el sau poate fi defect chiar si electromotorul. 

Am scris in acelasi timp cu Validae!!!!

Editat de yo9gcc
Link spre comentariu

Ar fi bine să verificați și starea densității elemenților acumulatorului, mai ales dacă bateria a ieșit din perioada de garanție.Dacă un singur element are densitate substanțial scăzută, acumulatorul e compromis. Un densimetru cu pipetă costă maxim 10 Lei, dați jos dopurile de vizitare a elemenților și verificați-i pe fiecare.

Link spre comentariu
Vizitator cristimar

Bun , acumulatorul este bun ,Caranda de 65 a ,e de fapt a doua baterie ,prima a fost rombat de 55 a  si comerciantul mi-a dat banii inapoi si a trimis-o la fabrica crezand ca e defecta deoarece dupa indelungi verificari nimic nu dadea semne ca alternatorul nu incarca sau vreun echipament fura curent .

Nu demarorul nu l-am verificat niciodata si masina are 220 000 km . voi verifica si demarorul insa nu gesesc o explicatie macar logica.

Va multumesc !

Unul din meseriasi mi-a zis ca in 90% din cazuri e releul (dupa ce a verificat si el cu toate aparatele de zici ca era vanatorul de fantome),releul e asam deoarece nu am gasit altceva ,poate sa fure releul? Adica verificarea la borne sa fie facuta dupa mai mult de 15 secunde ,sa zicem o ora?Paranormal.

Link spre comentariu

Si cu a doua baterie cand ai pus-o pe masina a pornit din prima? Cu o baterie noua nu ar trebuii sa iti faca probleme si daca nu merge releul de incarcare, asta o perioada de timp cat incepe sa scada capacitatea ei.

1. Daca ai pus bateria noua si a pornit din prima si dupa o perioada de timp nu mai vrea sa porneasca - defect releul de incarcare, dar ar trebuii sa te avertizeze la bord ca nu mai incarca alternatorul - martorul cu insemnul acumulator ar trebuii sa stea aprins si dupa ce porneste masina.

2. Daca ai pus bateria noua si ai avut probleme cu pornirea de la prima conectarea a ei - mai mult ca sigur defect electromotorul

 

Releul nu are cum sa fure curent, el doar poate fi defect sau nu, incarca sau nu.

Cu o baterie noua sigur ai cateva porniri corecte si daca ai releul defect sau alternatorul, asta pana se descarca acumulatorul sub un anumit prag.

Link spre comentariu

In primul rand mi se pare ca nu te-ai adresat persoanei potrivite pentru ca mi se pare ciudat sa nu se descopere cauza.

Ca o paranteza, cele mai bune aparate de masura sunt de la Fluke iar aparatele de la Bosch nu stiu ce sunt, probabil niste computere pentru diagnoza.

 

Curentul se poate masura insa si cu un aparat de 2 bani, se scot sigurantele (pe rand) si in locul lor se monteaza un ampermetru pe scala corespunzatoare. Daca zici ca bateria se descarca repede, probabil ca ai un curent de 0.5A-2A deci conecteaza pe scala 10A.

 

Daca bateria are pierderi interne este dificil sa le descopere usor cineva, cu atat mai putin pentru vanzator de baterii care nu este interesat de asta dar se poate observa totusi deconectand bateria de pe masina. Daca scade tensiunea, atunci are o pierdere interna.

O punte de carbune in demaror s-ar arde dupa parerea mea sau ar avea o rezistenta mare, oricum curent ar trece pe acolo numai in momentul pornirii.

 

Poate fi chiar regulatorul de incarcare, impropriu denumit "releu", care iti alimenteaza bobina rotorului alternatorului si cand motorul este oprit, dar asta e relativ simplu de verificat.... dar ma astept ca acesta sa fie alimentat printr-un releu astfel incat la oprirea contactului sa fie scos din circuit.

Editat de one
Link spre comentariu

Toate alternatoarele au releu de incarcare, si la majoritatea modelelor releul este incorporat in alternator, iar decuplarea alimentarii rotorului se face automat dupa pragul de 13,8V

 

Bateria se incarca cu redresorul in afara masinii, nu in circuitul electric al masinii.

 

Eu cred ca bateria este defecta, si mai bine luati una noua de la Rombat de 50-60A/h.

Link spre comentariu
Vizitator cristimar

ma refeream la un alt releu nu cel de incarcare ,sa stii ca am incarcat-o si in afara masinii si tot la fel dupa 2 saptamani ,noua e si asta iar rombat nu cred ca e mai buna decat Caranda de 65 amperi

azi noapte a stat fara borna de minus ,m-am trezit tarziu si am pus porna si a pornit la sfert

Link spre comentariu

Inseriaza ampermetrul intre borna de plus a bateriei si cablul de plus al masinii. Scoti fiecare siguranta si vezi cand pica consumul. Daca ai noroc si pica vezi ce alimenteaza aceea siguranta. Daca tot ai consum incepi si scoti pe rand mufele de la alternator (inclusiv borna cu surub) pompa abs, uch, mufele de la ecu motor etc. La un moment dat va disparea consumul. Poate ai noroc de ceva switch defect de la lampa portbagaj sau torpedou.Masurarea o faci cu masina incuiata dar cu usile deschise dar le blochezi manual si blochezi si switch urile de la fiecare usa.Nu stiu cum e la logan insa vezi ca unele module intra dupa cateva minute in standby, deci consumul nu o sa cada instant, astepti cateva minute.Ai cumva ceva alarma aftermarket sau ceva pe audio montat recent?

Editat de Faker
Link spre comentariu
Vizitator cristimar

Fix la asta m-am uitat pe youtube,  n-am pompa abs n-am multe ca e cheala nici alarma ca s-a stricat de mult asa ca n-ar trebui sa dureze iar la logan intra dupa 15 secunde .

uite aici 

Link spre comentariu

pana la urma,a masurat vreunul din meseriasi curentul consumat cand masina stationeaza?alarma aia defecta ,ai scos siguranta de pe ea?

Link spre comentariu
Vizitator cristimar

alarma a fost scoasa demult si disecata  sa vedem ce a pus chinezu in ea  mi-a iesit ca ceva curent imi ia casetofonul desi era inchis

Link spre comentariu

este o posibilitate.daca la montajul casetofonului au gresit legaturile (au inversat alimentarea de memory cu cea pt etajul final) intradevar devine un consumator care va poate descarca bateria.ar fi trebuit sa remarcati totusi daca s-a produs aceasta eroare prin faptul ca nu memoreaza posturile de radio si setarile.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări