Vizitator SUPERMEGARAPTOR Postat Iunie 11, 2016 Partajează Postat Iunie 11, 2016 Se opreste din mers si se aprinde intermitent ledul de intenziv.Stie cineva daca se poate rescrie softul sau o resetare ceva? Link spre comentariu
validae Postat Iunie 11, 2016 Partajează Postat Iunie 11, 2016 Asta poate semnifica faptul că o anumită componentă a mașinii nu funcționează, nu toate defectele sunt din soft.Verifică starea componentelor plăcii de comandă,motorul, contactul ușii, electrovalvele, pompa de evacuare, rezistența de încălzire.....apoi pui problema unei erori de soft. Link spre comentariu
Vizitator SUPERMEGARAPTOR Postat Iunie 11, 2016 Partajează Postat Iunie 11, 2016 (editat) Am verificat,am schimbat din modulul electronic toti condensatorii electrolitici si integratul viper care erau afumati cu negreala.Tot asa face.Se poate sa fie de la termistor ca de ala am uitat??Dar dupa cate stiu eu daca ar fi termistorul s-ar opri detot alimentarea cu energie electrica??? Editat Iunie 11, 2016 de SUPERMEGARAPTOR Link spre comentariu
validae Postat Iunie 11, 2016 Partajează Postat Iunie 11, 2016 Negreala cu care sunt acoperite piesele provine de la periile de cărbune, nu era nevoie să schimbi integratul.Cauza defectului trebuie căutată la componentele mașinii, motor (perii uzate), rezistență de încălzire, presostat, etc.....lasă placa de comandă în pace.Verifică eventual releele și triacele ce comandă pompa de evacuare, electroventilele și zăvorul ușii.Se pot verifica direct pe placă, cu o lampă de control formată dintr-o baterie de telefon și un bec de lanternă sau chiar cu o lanternă căruia i se leagă două fire în paralel cu butonul.Cu unul din firele lămpii pe terminalul A1 al triacului, se atinge cu celălalt fir terminalul A2 și simultan (scurt timp) terminalul Gate, atunci becul trebuie să se aprindă și să rămână aprins chiar dacă se întrerupe contactul cu terminalul Gate (poartă).Releele se probează alimentând bobina cu tensiunea de 12 sau 24V înscrisă pe releu, cu atenție la polaritatea diodei dumper ce e în paralel pe bobină.Apoi se verifică cu lampa de control dacă se fac corect contactele, fie normal deschise, fie normal închise. Pentru siguranță e bine să alimentezi bobina releului prin înserierea unui bec pe unul din firele de alimentare, astfel se previne arderea diodei dumper în caz de eroare de conectare a polarității. Dacă nu ai ceva experiență în domeniu, recomand totuși să nu faci teste pe placă, fiindcă poți afecta controllerul dacă aplici greșit tensiuni pe circuite. Link spre comentariu
Vizitator SUPERMEGARAPTOR Postat Iunie 12, 2016 Partajează Postat Iunie 12, 2016 Negreala cu care sunt acoperite piesele provine de la periile de cărbune, nu era nevoie să schimbi integratul.Cauza defectului trebuie căutată la componentele mașinii, motor (perii uzate), rezistență de încălzire, presostat, etc.....lasă placa de comandă în pace.Verifică eventual releele și triacele ce comandă pompa de evacuare, electroventilele și zăvorul ușii.Se pot verifica direct pe placă, cu o lampă de control formată dintr-o baterie de telefon și un bec de lanternă sau chiar cu o lanternă căruia i se leagă două fire în paralel cu butonul.Cu unul din firele lămpii pe terminalul A1 al triacului, se atinge cu celălalt fir terminalul A2 și simultan (scurt timp) terminalul Gate, atunci becul trebuie să se aprindă și să rămână aprins chiar dacă se întrerupe contactul cu terminalul Gate (poartă).Releele se probează alimentând bobina cu tensiunea de 12 sau 24V înscrisă pe releu, cu atenție la polaritatea diodei dumper ce e în paralel pe bobină.Apoi se verifică cu lampa de control dacă se fac corect contactele, fie normal deschise, fie normal închise. Pentru siguranță e bine să alimentezi bobina releului prin înserierea unui bec pe unul din firele de alimentare, astfel se previne arderea diodei dumper în caz de eroare de conectare a polarității. Dacă nu ai ceva experiență în domeniu, recomand totuși să nu faci teste pe placă, fiindcă poți afecta controllerul dacă aplici greșit tensiuni pe circuite. Motorul este sub cuva si modulul electronic este langa selectorul de programe si mai este si capsulat.negreala era pe integratul viper.Nu putea sa se afume tocmai de la periile motorului.Totusi nu mi-ai spus nimic de termistor,pe unde este bagat? Link spre comentariu
validae Postat Iunie 12, 2016 Partajează Postat Iunie 12, 2016 Crede-mă că acea negreală provine de la praful de cărbune, ventilatorul motorului îl suflă peste tot, chiar și în partea superioară unde se află partea de comandă. Termistorul se află între bornele rezistenței de încălzire.Dacă termistorul e defect, mașina fie nu încălzește apa bine, fie o încălzește prea mult. Doar când este întrerupt poate opri programul imediat după ce alimentează cu apă.Dar sfatul meu e să verifici cărbunii, scoate portperiile și vezi cât din perii iese afară, dacă iese sub 10mm sunt uzate.Se înlocuiesc ambele simultan. Link spre comentariu
Electronicserver Postat Iunie 12, 2016 Partajează Postat Iunie 12, 2016 (editat) 287m - termistor Editat Iunie 12, 2016 de Electronicserver Link spre comentariu
ionutb71 Postat Iunie 12, 2016 Partajează Postat Iunie 12, 2016 incearca presostatul,vezi daca lucreaza la presiune ,masoara contactele ,verifica conectorii si cablajul.spor! Link spre comentariu
Vizitator SUPERMEGARAPTOR Postat Iunie 12, 2016 Partajează Postat Iunie 12, 2016 Crede-mă că acea negreală provine de la praful de cărbune, ventilatorul motorului îl suflă peste tot, chiar și în partea superioară unde se află partea de comandă. Termistorul se află între bornele rezistenței de încălzire.Dacă termistorul e defect, mașina fie nu încălzește apa bine, fie o încălzește prea mult. Doar când este întrerupt poate opri programul imediat după ce alimentează cu apă.Dar sfatul meu e să verifici cărbunii, scoate portperiile și vezi cât din perii iese afară, dacă iese sub 10mm sunt uzate.Se înlocuiesc ambele simultan. Ok,o mai desfac odata.Asteptam sa vina saptamana viitoare astia de la candy credeam ca au ei stand de proba si rescriere soft, dar au sediu in Craiova si eu sunt tocmai din tg-jiu.Ciudat este ca,cateodata merge tot programul cateodata doar 10 min. Link spre comentariu
validae Postat Iunie 12, 2016 Partajează Postat Iunie 12, 2016 Repet ultima dată, verifică bine absolut toate componentele mașinii, motor, rezistență, presostat, zăvor, electroventile, etc. După ce ești convins că toate sunt în regulă, poți să iei în calcul un defect al plăcii de comandă.Citește și alte topicuri despre mașini de spălat, să vezi cum se face. Curăță colectorul rotorului de praf și canalele dintre lamele cu un ac. Verifică mai ales starea periilor de cărbune, nu e suficient doar să le vezi că ating colectorul, trebuie și o presiune minimă de contact, pot fi uzate chiar la limită. Asta poate duce la funcționare intermitentă sau oprirea funcționării mașinii. Link spre comentariu
Vizitator SUPERMEGARAPTOR Postat Iunie 12, 2016 Partajează Postat Iunie 12, 2016 Repet ultima dată, verifică bine absolut toate componentele mașinii, motor, rezistență, presostat, zăvor, electroventile, etc. După ce ești convins că toate sunt în regulă, poți să iei în calcul un defect al plăcii de comandă.Citește și alte topicuri despre mașini de spălat, să vezi cum se face. Curăță colectorul rotorului de praf și canalele dintre lamele cu un ac. Verifică mai ales starea periilor de cărbune, nu e suficient doar să le vezi că ating colectorul, trebuie și o presiune minimă de contact, pot fi uzate chiar la limită. Asta poate duce la funcționare intermitentă sau oprirea funcționării mașinii.ok ms mult Link spre comentariu
Vizitator SUPERMEGARAPTOR Postat Iunie 13, 2016 Partajează Postat Iunie 13, 2016 Am verificat,periile mai au aproximativ 1,5 cm.Totul este in regula,as vrea sa schimb totusi termistorul dar nu stiu de care este ca nu l-am mai dat afara,are forma de ozn si este incastrat in cuva. Link spre comentariu
validae Postat Iunie 13, 2016 Partajează Postat Iunie 13, 2016 De obicei este fixat cu un şurub, nimic deosebit. Măsoară-i valoarea la temperatura camerei. Verifică rezistenţa de izolaţie între masa maşinii şi una din bornele rezistenţei de încălzire.Ar trebui să indice o valoare mai mare de 2-3MOhmi, dacă indică mai puţin de 1MOhm, curăţă bine izolatorii rezistenţei. Verifică presostatul, are un contact care trebuie să se închidă atunci când sufli aer pe tubul de legătură cu cuva. Verifică contactul martor al zăvorului uşii.Uneori (foarte rar) se mai întâmplă să se deschidă contactul din cauza vibraţiilor şi controlerul interpretează asta ca hublou deschis. Verifică mufele de legătură cu placa să nu fie oxidate, am găsit recent la o maşină o conturnare distructivă exact sub mufa de legătură cu pompa de evacuare, din cauza asta pompa mergea continuu şi se arsese şi triacul de comandă. Link spre comentariu
ionutb71 Postat Iunie 13, 2016 Partajează Postat Iunie 13, 2016 acelasi gen de defect intalnit si de mine ,oxidare si contact imperfect pe mufa presostatului.(ariston) odata cu cresterea curentului prin presostat(alimentare motor in diferite stadii,incalzire apa etc), programul se intrerupea(niciodata in aceeasi etapa a ciclului de spalare) si intra in avarie+pornire pompa de evacuare. termistorul, in cazul cand se foloseste spalare fara incalzire, mai este luat in calcul de placa electronica si program? Link spre comentariu
Vizitator SUPERMEGARAPTOR Postat Iunie 13, 2016 Partajează Postat Iunie 13, 2016 Am gasit mult namol,am avut niste salopete si nevasta le-a bagat cu namol si nu a dat atunci pe intensiv.Cum curat cuva si furtunul de iesire ca s-a depus mult pe acolo.Am citit pe net sa vars 5 litri de otet in cuva si sa-i dau drumu pe un program la 70 de garde.Sau sa pun fulgi de soda in cuva si la fel. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum