Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

unde gasesc metanol


neluelectron

Postări Recomandate

asa fac eu acum cu capilar pe filtru si incarcarea in loc de valva folosesc tot capilar  alamit de conducta de incarcare bateria de incarcare este modificata cu un capat de furtun de la lichid de frina pentru dacie  cu un colier de stringere   ,conectez furtunul da la bateria de incarcare cu freon string colierul[mentionez ca colierul este modificat am facut un sistem tip fluture care il string cu mina ]  cu robinetul inchis fac vidarea  ,dupa o pierioada de timp opturez capilarul de pe filtru  si incep incarcarea  dupa ce sa realizat icarcarea cu freon se optureaza si capilarul de pe conducta de incarcare  ,aceasta metoda mia fost aratata de un mester care  si in acest moment  asa lucreaza  ,are omul clienti cite 200 pe an   din spusele lui si bineinteles  am reparat si eu citeva asa  metoda este perfecta si simpla , ,daca sa incarcat mai mult freon prin acel capilar de pe filtru se mai poate da drumul ,  metoda perfecta dupa mine

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 37
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • neluelectron

    14

  • Vinu-i-bun

    6

  • morocanosul

    4

  • yo9gcc

    3

Eu știu că un frigotehnist folosește un cântar electronic,pe care pune butelia(știe cât cântărește butelia goală),și introduce în instalație atât cât este capacitatea ei.La auto am văzut că se introduce azot,apoi se videază după care se introduce cantitatea exactă de R134-în cazul în care specialistul are stand de încărcare.Deși,la urgență,am ajuns cu mașina la încărcat pe la unii "specialiști" care făceau încărcarea prin metoda"ia vezi bă,bagă rece?mai dă oleacă de freon";probabil că și la frigider se poate aplica această metodă.

Link spre comentariu

nu am folosit nici un cintar ,nici mesterul care ma invatat pe mine nu foloseste ,folosesc bateria de manometre cum am mai spus modificata  pentru capilar  cu un capat de furtun de lichid de frina cu  colier de prindere,cind se face vidarea manometrul trebuie sa treaca sub 0 ,dupa o perioada de timp se da drumul usor la robinetul de la baterie si se incepe incarcarea  prin inchiderea si deschidera robinetului bateriei   incarcarea se face incetu  mergind cu mina pe fiecare bucla de la condensatorul din spate  urmarind incalzirea acestuia , cind incepe un pic sa brumeze conducta din spate   se oprturiaza conducta   si atit  . asta ma invatat acel mester , cum am spus el asa lucreaza si are clienti de rupe ,omul este frigotermist  de meserie a lucrat in tecuci la fabrica de conserve  pina a iesit la pensie  se ocupa de camerele de frig ale fabricii  nu este amator ,iam explicat de metoda cintarului si mia spus ca nu se complica cu asa ceva probabil si experenta  eu am incarcat cu aceasta metoda  si nu a venit nimeni cu frigiderul inapoi  am schimbat si compresoare  pina acum  nu am intilnit defecte mai complicate ,ce mia spus ca intoddeauna cind este o pierdere de freon sa anulez acea conducta de condensare care intra in spatele frigiderului sub prag si sa o sudez direct in compresor  pentru ca 90 la suta din cazuri pe acolo pirde freonul  ,acum nu zic o mai fi multe de invatat  dar  cam asta stiu eu 

Link spre comentariu

Prin anii 90  cand nu existau statii de vidare sau incarcare si aveam o butelie de freon facuta dintr-un stingator modificat, vidarea o faceam cu ajutorul compresorului de la frigider si anume, dadeam o gaura in filtru de diametrul unui capilar si alameam o bucata de capilar de aproximativ 5 cm, dupa conectarea buteliei de freon la frigider si cu robinetul inchis porneam frigiderul. Bineinteles pe capilarul de la filtru iesea tot aerul din instalatie, dupa o perioada de timp obturam capilarul si alameam dupa care urma operatiunea de incarcare.

Asta inseamna ca stiti meserie ,sunt multe;; artificii'' care se pot folosi  nu neaparat cum scrie la manual  dar cu rezultate exceptionale   stima multa

Link spre comentariu

Într-adevăr treaba cu cântarul(asta am văzut-o pe youtube)nu mai e valabilă dacă se desființează serpentina de încălzire anticondens;tot la simțul mâinii trebuie introdusă cantitatea de freon,în funcție de cum răcește...zic și eu :56

Link spre comentariu

aveti perfecta dreptate simtul miini e cel mai sigur  eu am incarcat si incarc asa ,nu am mare experenta dar nu am dat niciodata gres ,  pina acum ,ce o mai fi om mai vedea ...

 

Într-adevăr treaba cu cântarul(asta am văzut-o pe youtube)nu mai e valabilă dacă se desființează serpentina de încălzire anticondens;tot la simțul mâinii trebuie introdusă cantitatea de freon,în funcție de cum răcește...zic și eu :56

Link spre comentariu

Asta inseamna ca stiti meserie ,sunt multe;; artificii'' care se pot folosi  nu neaparat cum scrie la manual  dar cu rezultate exceptionale   stima multa

Mmmm, stiu cate putin din toate, am facut profesionala in domeniul reparatii uz casnic, cu vidarea pe la filtru pot spune ca a aparut chiar prin anii 90, pana atunci incarcam frigiderul cu freon, bagam si metanol si dupa cateva minute de functionare decuplam reductia de la butelie si lasam sa iasa freonul din frigider, bineinteles iesea si aerul odata cu freonul, dupa care mai  incarcam odata frigiderul cu freon si tot la simtul mainii stiam cat freon trebuia bagat. Nu aveam nici cantar pe atunci sa cantarim cat freon sa bagam. Dupa anii 91 nu am mai lucrat in domeniu si chiar nu mai sunt in pas cu tehnologia, daca as incepe iar, as incepe tot la nivelul din anii 91 si cred ca m-as descurca cu brio.

Link spre comentariu

aveti perfecta dreptate    ....

 

Mmmm, stiu cate putin din toate, am facut profesionala in domeniul reparatii uz casnic, cu vidarea pe la filtru pot spune ca a aparut chiar prin anii 90, pana atunci incarcam frigiderul cu freon, bagam si metanol si dupa cateva minute de functionare decuplam reductia de la butelie si lasam sa iasa freonul din frigider, bineinteles iesea si aerul odata cu freonul, dupa care mai  incarcam odata frigiderul cu freon si tot la simtul mainii stiam cat freon trebuia bagat. Nu aveam nici cantar pe atunci sa cantarim cat freon sa bagam. Dupa anii 91 nu am mai lucrat in domeniu si chiar nu mai sunt in pas cu tehnologia, daca as incepe iar, as incepe tot la nivelul din anii 91 si cred ca m-as descurca cu brio.

aveti perfecta dreptate    ..si rezultatele sunt foarte bune ......

Link spre comentariu

Mmmm, stiu cate putin din toate, am facut profesionala in domeniul reparatii uz casnic, cu vidarea pe la filtru pot spune ca a aparut chiar prin anii 90, pana atunci incarcam frigiderul cu freon, bagam si metanol si dupa cateva minute de functionare decuplam reductia de la butelie si lasam sa iasa freonul din frigider, bineinteles iesea si aerul odata cu freonul, dupa care mai  incarcam odata frigiderul cu freon si tot la simtul mainii stiam cat freon trebuia bagat. Nu aveam nici cantar pe atunci sa cantarim cat freon sa bagam. Dupa anii 91 nu am mai lucrat in domeniu si chiar nu mai sunt in pas cu tehnologia, daca as incepe iar, as incepe tot la nivelul din anii 91 si cred ca m-as descurca cu brio.

Ca o curiozitate,inainte de 89,cum ünde se gasea freon? Sub ce forma?(butelii,marime,etc) Si nu trebuia un manometru pt. a stii la ce presiune sa-l incarci? Nu va suparati,intreb si eu....sunt profan in domeniul asta...! :jytuiyu

Link spre comentariu

Ca o curiozitate,inainte de 89,cum ünde se gasea freon? Sub ce forma?(butelii,marime,etc) Si nu trebuia un manometru pt. a stii la ce presiune sa-l incarci? Nu va suparati,intreb si eu....sunt profan in domeniul asta...! :jytuiyu

Drept sa spun, nu stiu exact in ce recipient era freonul de unde il achizitionam, era un centru de reparatii in  cadrul UJCOM (uniunea judeteana a cooperativelor mestejugaresti - parca asa se traduce) unde se reparau  frigidere si vitrinele de la magazinele din oras, mergeam cu butelia individuala facuta din ce te taia prin cap ( eu aveam una facuta dintr-un stingator -sudat o flansa si pus un robinet tot de pe la vitrinele de magazin) si acolo o incarcam si plateam la kg, 

Manometru..... eu chiar nu am vazut la nimeni asa ceva, poate aveau cei de la reprezentanta ARTIC, dar colegii cu care lucram nu aveau. Oare chiar trebuie sa stii presiunea la care trebuie incarcat? Cred ca ar trebuii sa stii cantitatea care trebuie bagata. Cu manometru cred ca poti mai usor sa vezi daca ai vre-un por (iti scade presiune dupa un timp) sau vezi ca nu mai functioneaza corect compresorul.

Si atunci putini erau care facea sudura cu alama la domiciliul clientului, ii recunosteai dupa bicicleta  :rade:  aveau pe porbagaj doua butelii mai mici una cu oxigen si una cu gaz. Ceilalti (ma numaram si eu printre ei) aveau letcon si totul se cositorea (asta daca nu vrea clientul sa aduca frigideraul la centru de reparat)

Acum tehnologia a usurat mai mult munca unui frigotehnist.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări