+_Florin_+ Postat Septembrie 8, 2016 Partajează Postat Septembrie 8, 2016 Nu a fost vorba niciodata de inlocuirea completa a furnirului . Pai tocmai asta cred ca ar fi fost varianta cea mai potrivita, inlocuirea furnirului cu unul cat mai apropiat de varianta originala. Parerea mea este ca oricat de bine ar fi fost slefuit vechiul furnir tot mai ramaneau urme de lac vechi in textura sa si reactia nedorita tot s-ar fi produs. Cine poate sti ce o fi continut acel lac fabricat in anii '30. De asemenea, cred ca astfel de "incidente" se puteau rezolva mult mai bine in privat pe cale amiabila, nu vad rostul publicitatii negative si a implicarii unor terte persoane intr-o problema careia doi adulti ar trebui sa-i gaseasca o solutie. Link spre comentariu
daniels Postat Septembrie 8, 2016 Partajează Postat Septembrie 8, 2016 Dupa parerea mea acele cratere apar la pulverizarea cu spay datorita pulverizatorului care nu este profesionist si se formeaza picaturi mari de lac. La vopsirea cu pistol+aer comprimat pot apare acele cratere daca compresorul nu are un filtru care sa retina vaporii de apa. Nu cred ca este vorba de o reactie chimica. Link spre comentariu
Armonia-S56 Postat Septembrie 8, 2016 Partajează Postat Septembrie 8, 2016 Am doua aparate facute de viopa. Un Junior si un Bicaz. Ambele sunt impecabile. Il stiu pe viopa un perfectionist si nu cred ca ar fi lasat carcasa sa plece din mina lui daca nu era impecabila. Dar , nu contest veridicitatea clipurilor , de aceia inclin sa cred ca e totusi o reactie chimica nedorita aparuta dupa ce a plecat de la viopa. Parerea mea. Link spre comentariu
viopa Postat Septembrie 8, 2016 Partajează Postat Septembrie 8, 2016 Luni sau cel tarziu marti voi face plata sumei de 450 lei in cont bancar. Nu mai comentez. Link spre comentariu
harfa Postat Septembrie 8, 2016 Partajează Postat Septembrie 8, 2016 Intamplator am picat pe acest post si ma intrebam cine cu cine se cearta si care e baiul. Asa ca am dat pagina inapoi si am vazut pozele lui viopa si filmuletul lui ciprivw. Lucrul este destul de ciudat pentru ca dupa stratul 4 , restaurarea parea ca merge bine, asa cum se vede din poze . Piesa a fost curatita complet (parerea mea personala e ca aici s-a gresit, dar asa s-a cerut si asa s-a lucrat). Intrebarea care mi-o pun este : oare ce s-o fi intimplat la stratul 5. As avea o explicatie daca as sti cu ce s-a lucrat. Acolo nu este doar o reactie chimica ci si bule de gaz prinse sub ultimul strat. Sa presupunem ca s-a folosit celebrul spray economic pe care intotdeauna apare scris mare "50%extra". Sprayul asta se cheama Rally clear lacquer . Nu e cel mai bun , dar nici cel mai prost. Il folosesc si eu. Lucreaza mai bine decat cele scumpe. Daca s-a folosit nu e gresit. Greseala sta in acel 50%extra. Consumatorul il cumpara crezand ca a castigat 50%. Realitatea este insa alta. Acest spray este extrem de diluat....as putea spune ...e apa chioara domnilor!... Dar sa nu va faceti iluzii ca cele scumpe sant mai bune. Am lucrat cu unul muuuult mai scump. Dupa ce s-a uscat, lacul cadea la simpla atingere cu dosul unghiei .Asa l-am si dat jos ...cu unghia. Dar sa revenim la "raliul" nostru. Am cumparat deunazi un astfel de spray si am refacut lucrarea ratata cu sprayul scump. A mers bine si frumos. Dar s-a terminat si am luat alt flacon din alt loc. Primul avea duza neagra. Acest al doilea flacon are duza alba. Dar , definitiv, aceeasi firma, acelasi produs. Din acest loc mai cumparasem inainte si totul a fost OK. Asa ca m-am pus pe treaba , sigur fiind ca e acelasi produs care il folosisem anterior. Minune mare domnilor! Am spreiat asa cum faceam de obicei, si toata suprafatza s-a umplut de basici de butan sau acetona de ziceai ca fierbe in clocot. Ce o fi asta?- m-am intrebat , uimit de minunata minune din minunatul spray aruncat pe piatza RO. E acel 50% domnilor. Produsul s-a mai diluat de 25%. Am reparat simplu, slefuind, uscand mai indelung si reaplicand un strat mai subtire, dar e mult mai dificil. Daca a facut reactie (coaja de portocala) si a produs bule de gaz, inseamna ca este posibil ca ultimul strat sa fi fost prea diluat. A dizolvat stratul nr4 intrand in reactie si producand coaja de portocala. In timp ce se usca a produs bulele de gaz. Ar fi ajuns un slefuit bun pana cind se netezea si lasat sa se usuce foarte bine 7-8 zile. Apoi din produsul ala amarit dizolvat pe buzunarul sarac al romanului, spreiat un strat subtire , rapid si la o temperatura de 29-35 grade. .......Ei da' , nu mi-o luati neaparat in serios ca poate nu o fi fost asa....e doar o presupunere. Sa luati insa asta in serios! Se gaseste greu un spray bun in RO si costa de exact 10 ori cit costa acela excelent din sua de exemplu. (scuzati ca am scris asa sua- stiti domniile voastre ce e...). Am ratacit unul din acela prin casa. Costa 80 centi. Mai avea cam jumatate dupa ce cu 10 ani in urma ( da chiar 10 ani) , spreiasem cealalta jumatate din acel flacon pe o suprafata mare. Cand am apasat butonul duza, pai a inceput sa scuipe lac de ziceai ca e aburul din tzignalul unei locomotive d'aia....mai de demult. Cu "raliu' " daca reusesc sa lustruiesc asa o placa de 20/10cm (cu tot continutul flaconului). Cu ala americit , adica jumatea din el, am reusit sa termin 1,5mp . Da ala nu era ...50% extra...la 80centi cat a costat atunci in 2005-6. Acu' o fi mai scump...1,25 usd... Da asta de la noi ... are o eticheta frumoasa.... Link spre comentariu
ciprivw Postat Septembrie 8, 2016 Autor Partajează Postat Septembrie 8, 2016 (editat) Recunosc, si eu am folosit acel spray Rally acum cativa ani la Minerva din poza, cu curatarea completa a lacului vechi in prealabil, si am obtinut rezultate bune, dar sa nu uitam ca acest lac este pentru autoturisme. Referitor la ce a zis @harfa ca acel lac, dupa uscare, mergea jos cu unghia, sa stiti ca si in cazul meu (carcasa de Ingelen din acest topic) este la fel. Am dat cu unghia pe el si a mers jos, s-a cojit fix ca si pielea arsa de soare. Am si acest filmulet, dar am zis ca nu mai are sens sa il pun, nu mai e cazul de alte dovezi, sunt suficiente. Si referitor la furnirul de la Ingelen: deoarece 95% din furnir era intact si are o nuanta frumoasa si un model frumos, era cea mai mare greseala sa fie dat jos si inlocuit. Mai bine il aruncam cu totul. Nici nu stiu cum s-ar putea cineva gandi la asa ceva. Editat Septembrie 8, 2016 de ciprivw Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 9, 2016 Partajează Postat Septembrie 9, 2016 curatarea completa a lacului vechi in prealabil, si am obtinut rezultate bune, dar sa nu uitam ca acest lac este pentru autoturisme. Cum se ajunge la curatare completa a lacului vechi?Vad ca toti pretind ca scapa de lacul vechi,dar nici unul nu spune cum...e chiar asa secret? Am reconditionat si eu cateva carcase,fara a avea pretentia de profi,le fac pt mine,nu pt vanzare,deci daca e sa ma injure careva,stiu sigur cine e, in caz ca o face.Mie la carcasele lampaselor,nu-mi prea place lacul "sticla",gros,chiar daca e dat impecabil.Parca dispare tot farmecul de patina,mai ales cand e vorba de o caseta din anii 50,sau mai veche.De asta prefer straturi multe de lac,dar subtiri. Chestiune de gust... Lacul ala auto se comporta destul de bine,si arata bine,l-am folosit si eu de cateva ori la lemn,la casete mici.Faptul ca e pt autoturisme,il recomanda ca fiind rezistent la ultraviolete,la apa,la variatii mari de temperaturi,calitati care nu au ce sa strice pe o caseta din lemn.Dar nu sustin ca ar fi cea mai buna solutie in reconditionare,mai ales la nivel profi. Singura metoda care m-a ajutat sa scap cu furnirul fara lac vechi si fara sa-l imbib cu solventi sau sa risc deteriorarea furnirului prin frecare excesiva cu smirghel,a fost cu aer cald,de asta intrebam,voi cum scapati de lacul vechi? Link spre comentariu
nicolae57 Postat Septembrie 9, 2016 Partajează Postat Septembrie 9, 2016 (editat) La magazinele de specialitate exista decapant pentru lac,pentru nitro in mod cert, nu stiu daca exista si pentru alchidic.Se aplica cu pensula,se lasa 15-20 de minute dupa care se inlatura cu un spaclu sau un ticling.Operatiunea se repeta pana la indepartarea completa a stratului de lac. Editat Septembrie 9, 2016 de nicolae57 Link spre comentariu
daniels Postat Septembrie 10, 2016 Partajează Postat Septembrie 10, 2016 Depinde dacă lacul a impregnat sau nu funirul. Dacă l-a impregnat nu poate fi îndepărtat 100%. Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 10, 2016 Partajează Postat Septembrie 10, 2016 exista decapant pentru lac,pentru nitro in mod cert, nu stiu daca exista si pentru alchidic Bun,si decapantul asta dupa ce dizolva lacul vechi,nu se baga in fibra furnirului?Si daca o face,nu influenteaza culoarea sau aderenta viitorului strat de lac? Link spre comentariu
daniels Postat Septembrie 10, 2016 Partajează Postat Septembrie 10, 2016 Asa este, lemnul nu trebuie tratat ca materialele fără porozitate. Chiar dacă înainte s-a aplicat un tratament de închidere a porilor, folosirea unui solvent îi poate redeschide. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Septembrie 10, 2016 Partajează Postat Septembrie 10, 2016 Bun,si decapantul asta dupa ce dizolva lacul vechi,nu se baga in fibra furnirului?Si daca o face,nu influenteaza culoarea sau aderenta viitorului strat de lac? Cred ca sunt mari sanse sa se intample si asa ceva. Nu am cine stie ce experienta in acest domeniu, dar pare logic. De aceea, in caz ca voi apela vreodata la cineva cu experienta pentru o astfel de lucrare voi cere inlocuirea vechiului furnir pentru a evita riscurile. Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 10, 2016 Partajează Postat Septembrie 10, 2016 Pt mine nu e o optiune schimbarea furnirului decat atunci cand e in asa hal degradat,exfoliat sau cu parti lipsa incat alta solutie nu am.De regula casetele care mi-au picat pe mana au avut doar lacul compromis(imbatranit,crapat,cu praf si apa patrunsa in pori),si atunci le-am decojit cu aer cald dupa care am finisat furnirul original cu smirghel fin,in asa fel incat la lacuit a ramas lemn curat.Am si inlocuit furnirul la cateva casete,unde chiar n-am avut de ales,insa de regula evit pe cat posibil aceasta operatiune...fiind un perfectionist,niciodata nu mi-a placut forma finala.Neajunsul la metoda mea e ca la canturi unde exista aplicat furnir in fasii de 5...6 mm exista riscul de a se desprinde daca se foloseste aer cald si atunci portiunile alea le las in pace si le abordez la urma,dupa ce am belit suprafetele mari,ca acolo e jelania mare.O sa incerc si cu decapant la o caseta de sacrificiu,cum ar fi una de pacific care se gaseste usor, sa vad cum se comporta. Link spre comentariu
ciprivw Postat Septembrie 10, 2016 Autor Partajează Postat Septembrie 10, 2016 Repet, cand furnirul este intact in proportie de peste 90%, e furnir original de aproape 80 de ani, arata frumos si vrei sa faci o RESTAURARE, inlocuirea completa a furnirului e cea mai mare prostie. E doar parerea mea, dar ideea asta cu inlocuirea se vehiculeaza mult prea mult aici. Si totusi, nu vorbim de un Darclee. Daca vrei sa faci tamplarie, il vopsesti si gata. Si apoi il duci la container, ca iti e prea rusine sa pui poze cu el pe site-urile de specialitate. Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 10, 2016 Partajează Postat Septembrie 10, 2016 Si totusi, nu vorbim de un Darclee. E adevarat,chiar daca eu si Darclee-ul il consider aparat de colectie...dezavantajul lui este ca a avut o mare raspandire si e relativ mai nou in categoria aparatelor cu lampi,dar nu e la indemana restaurarea profi a unei casete de Darclee.Cine nu crede,sa incerce.Stratul de lac asemanator mobilei din acele vremuri este foarte greu de reprodus in conditii de amator. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum