Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Proiectoare ceata cu leduri


mottofree

Postări Recomandate

Proiectoarele mele sunt chioare si am decis sa le inlocuiesc cu unele pe leduri .

Proiectoarele originale raman asa cum sunt si construiesc unele noi ,cu lentila strip pt a avea fanta luminoasa si nu punct .

Ledurile alese sunt XP-G3 R4 la 3000K cate 4 buc/proiector duse la 200% .

La 240% corespunde un curent de 900mA iar caderea de tensiune pe led e de 2,85V ceea ce pt 4 inseriate inseamna 11,4V iar tensiunea sursei e de 14,4V . Ies cam 1250 lm care este peste limita regulamentelor UE dar pe timp de ceata/ploaie e chiar bine si comparatia se face cu lumina data de far .Cum temperatura de culoare difera , ... 

Cablajul va fi de cupru deoarece le voi grupa intr-un patrat cu latura de 8mm ,fiecare led va fi un sfert din patrat . Starurile de Cu sunt "pe vine" din China precum si lentilele iar pt leduri astept sa importe distribuitorul autorizat .

Radiatoarele sunt pt LGA 775 la care am dat jos ventilatorul. Limitarea curentului se va face cu o rezistenta bobinata in carcasa metalica 3R3 /25W . 

Posibil trebuia ales CCT 2700K (8E) ,momentan 3000K sunt disponibile ,adica virtual disponibile .

Constructia fizica va fi intarziata de lipsa tuturor componentelor iar pana atunci doresc sa aud si parerea/criticile voastre .

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 22
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • mottofree

    8

  • FLONE

    7

  • one

    3

  • dancostea2002

    2

Top autori în acest subiect

Sugestiile acum au o utilitate relativa daca deja ai decis cum sa faci si ai comandat piesele.

Parerea mea este ca in general farurile de ceata nu sunt eficiente si nici indispensabile, inlocuirea cu led are mai mult scop de tuning decat utilitar.

In principiu luminile de zi la masinile noi omologate nu sunt lumini de ceata. Luminile de ceata nu ar trebui folosite decat in caz de ceata pentru a vedea marginea drumului si marcajele. Nici nu se pune problema vizibilitatii la distante mai mari de cativa metri.

Led-urile vor parea ca fac mai multa lumina dar temperarura de culoare despre care vorbesti face ca lumina ledurilor sa fie dispersata si mai mult.

Daca nu setezi in computerul masinii parametrul care defineste curentul atunci va trebui sa pui rezistente in paralel cu led-urile si atunci vor consuma la fel de mult ca si becurile normale.

Link spre comentariu

La temperatura lui de culoare, ledurile au un CRI bun (>80). Lumina o sa fie ok.Problema este cum le foloseste. Daca a scris de lupe, inseamna ca nu o sa respecte pata de lumina a unui proiector de ceata.Eu sunt curios cum arata placutele pe care o sa puna ledurile. Design propriu sau nu.

Editat de FLONE
Link spre comentariu

La temperatura lui de culoare, ledurile au un CRI bun (>80). Lumina o sa fie ok.Problema este cum le foloseste. Daca a scris de lupe, inseamna ca nu o sa respecte pata de lumina a unui proiector de ceata.

 

* considerati comparatia in conditii de ceata nu aer curat, dispersia luminii este proportionala cu puterea 4 a lungimii de unda deci cu cat mai rosie va fi lumina, cu atat va fi mai putin dispersata de ceata. CRI-ul nu prea conteaza ca nu facem fotografii la lumina proiectoarelor.

 

* cred ca totusi intentia este corecta, doreste utilizarea unor lentile care creaza efectul de "bara" a petei luminoase, ceea ce ar fi ideal in cazul lampilor de ceata.

Editat de one
Link spre comentariu

* considerati comparatia in conditii de ceata nu aer curat, dispersia luminii este proportionala cu puterea 4 a lungimii de unda deci cu cat mai rosie va fi lumina, cu atat va fi mai putin dispersata de ceata. CRI-ul nu prea conteaza ca nu facem fotografii la lumina proiectoarelor. * cred ca totusi intentia este corecta, doreste utilizarea unor lentile care creaza efectul de "bara" a petei luminoase, ceea ce ar fi ideal in cazul lampilor de ceata.

*Max. 3000k este o temperatura ok. Conteaza si cri-ul, indiferent de conditii si temperatura de culoare, pentru ca ochiul sa faca cat mai usor diferenta intre nuante/obiecte-restu' e can-can si teorie de google*Cea mai buna lumina o ai prin reflexie, nu prin lupa. Cu lupa se obtine cel mai usor o pata de lumina, dar pana nu vedem obiectul muncii, un strip despre care nu a specificat cum arata, eu zic ca o sa iasa pata ovala. Editat de FLONE
Link spre comentariu

Nu are rost sa va plicitisesc cu alte informatii de tipul in lumina slaba ochiul nu mai distinge culorile.

Dispersia luminii si legea lui Rayleigh se studiau in liceu, sensibilitatea ochiului si celulele cu con si bastonas in scoala generala.

Asta se intampla la mine cu mai multi ani inainte sa apara google.

Mai conteaza si daca aveti experienta cu condusul pe ceata dar bineinteles ca aveti doar suntem pe internet suntem toti eroi aici.

Se pare ca numai temperatura de culoare nu este can-can si teorie de google.

Dvs. cand puneti ochelari de soare va puneti problema temperaturii de culoare ? 

Mi-am expimat opinia fata de primul post, ma retrag. Oricum era o dicutie fara rost, zarurile fiind aruncate.

Editat de one
Link spre comentariu

puteti sa ne spuneti un pret aproximativ al proiectului dvs.sunt si eu interesat,dar nu stiu daca i-mi pot permite.Va multumesc!

Link spre comentariu

[..]se studiau in liceu[...]scoala generala[...]Mi-am expimat opinia fata de primul post, ma retrag. Oricum era o dicutie fara rost, zarurile fiind aruncate.

Vezi daca ai stat mai multi ani in scoala generala si liceu? Pierzi timp pe forum si suferi ca nu ai terminat scoala la timp in tinerete.

Dvs. cand puneti ochelari de soare va puneti problema temperaturii de culoare ?

Aaa, nu. Am o singura pereche, ca eu la scoala nu am invatat asa de bine sa stiu sa ii diferentiez in functie de utilizare.
Link spre comentariu

@ One are dreptate si in privinta temperaturii de culoare , Zarurirle sunt aruncate dar nu prea ,nefiind pe piata ledurile de la Cree ,am optat pt unele de la Osram disponibile imediat de 2700K dar numai 500lm/buc . Am nevoie de cate 2 in serie (Uf=6,2V) pt o lampa , ma gandesc sa aplic cablajul direct pe radiator si dupa lipirea ledurilor ramforsat tot ansamblul cu epoxi termo . 

De asemenea ,corpurile lampilortrebuie prelucrate la strung iar strungari sunt niste fiinte sensibile care fac lucrarea daca au chef (si cand il au) asa incat am optat pt capuri de lanterna din aluminiu ;cum am gasit decat unul din fiecare model ,m-am reorientat spre ...cani de inox .

Deocamdata consrtuctia e virtuala pana adun toate componentele . Problema pretului e inafara proiectului deoarece acesta nu e un proiect cu scop economic dar poate deveni . Va trebui sa fac ceva calcule deoarece unele componente le am ,pe altele nu . Cred ca in doua trei diagnoze m-am scos .

Deci ,cum tot suntem pe net ,pot sa spun de pe acum ca am cumparat 2 lanterne pt politie ,d'alea cu baterii tip D ,la 250 lei/buc pt corpurile lampilor. Ashe.

De fapt ,am cumparat un MKR cu 60lei (pe celalat il am) dar e la 4000K si nu stiu cat de bine vede prin ceata .

@FLONE -lumina aia in fanta e can-can legislativ , teorie UE si teorie de fizica .

Editat de mottofree
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator david3

buna ziua imi cer scuze ca intervin cu alt subiect.am si eu o nelamurire,am un passat cc 2010.am facut accident si am schimbat bara de fata si proiectorul dreapta,,,acum cand virez dreapta de volan se aprinde proiectorul drepta,inainte de accident nu era asa!stiu ca asta e o functie a masinii dar nu era activata.acum dp accident nu stiu cum si dc  dar se aprinde la viraj.oare o fi o problema electrica?dp 3 zile mi sa ars si semnalizarea dreapta.

Link spre comentariu

Arderea sigurantei/becului/ledului nu are legatura aparenta cu on/off cornering . Numai pe dreapta functioneaza corneringul ?

Daca e si pe stanga ,trebuie setata functia cornering pe off . 

Link spre comentariu

Conteaza decat ce vrea utilizatorul .

In particular si eu sunt de parere ca inovatia numita cornering incurca circulatia si e motiv intemeiat de accident - in loc sa fi atent pe unde mergi ,atentia ti-e distrasa de o lumina care s-a aprins dupa ce cel ce vine din fata a virat . Cel care a virat ,in loc sa se uite la drum se uita la partea ce tocmai a fost iluminata ,adica tu mergi pe drum si te uiti in lateral . Si gata accidentul ,cauzele fiind subliminale amiabilul cam iese din discutie iar politistul trece ceva de genul neatentie la volan (nu e treaba lui sa determine motivele medicale care au provocat neatentia) .

Dar despre altceva e vorba in topicul de fata .

Am cautat prepreg termo pt depunerea foitei de Cu pe radiator dar nu sunt sanse . Ceva MCPCB mai am dar de aluminiu , pe Cu nu gasesc dar am cumparat MCPCB 4*XP series cu baza de Cu dar pt acestea nu este disponibil XPG3 .

Link spre comentariu

In particular si eu sunt de parere ca inovatia numita cornering incurca circulatia si e motiv intemeiat de accident - in loc sa fi atent pe unde mergi ,atentia ti-e distrasa de o lumina care s-a aprins dupa ce cel ce vine din fata a virat . Cel care a virat ,in loc sa se uite la drum se uita la partea ce tocmai a fost iluminata ,adica tu mergi pe drum si te uiti in lateral . Si gata accidentul ,cauzele fiind subliminale amiabilul cam iese din discutie iar politistul trece ceva de genul neatentie la volan (nu e treaba lui sa determine motivele medicale care au provocat neatentia) .onibil XPG3 .

Tu chiar vb. serios?

@FLONE -lumina aia in fanta e can-can legislativ , teorie UE si teorie de fizica .

https://www.youtube.com/watch?v=o3jWNvmJhvAIo zic sa iesim si noi din UE. Editat de FLONE
Link spre comentariu

Vorbesc serios si voi argumenta . Pe viitor citeaza corect ,nu truchiat. Ce inseamna "onibil XPG3" ?probabil disponibil XPG3 dar era in alt context .

Clarifica situatia ,pana una alta consider ca e o gresala intetionata iar modificarea / redactarea textului  scris de altcineva si citarea in aceasta forma e cu scop peiorativ .

 

In cadrul normelor de aplicare a codului rutier sunt prevazute si cerintele tehnice a dispozitivelor ce echipeaza un automobil ; pe de alta parte in cadrul normelor UE sunt prevazute normele luminilor / semnalelor luminoase .Acolo se prevede si unghiul sub care au voie sa fie luminile  (0X ,0Y) , fluxul maxim acceptat ,lungimea de unda a luminii si/sau distributia spectrala recomandata . Documentul se regaseste si in limba romana (nu tradus cu GT ci tradus/redactat de o persoana in romana) , iar toate prevedereile RAR le va aduce la indeplinire - adica davai talonul ca ramane la noi dupa care umbli dupa el ,punctele nu se mai iau in considerare ...

 

Multumesc pt clip ; farurile de ceata sunt pt ceata si nu de circulat cu ele in conditii obisnuite ,de altfel OUG195 prevede acest lucru dar politia nu-si face datoria . 

Despre clip : distributia spectrala e prost aleasa (lungimea de unda predominanta e prea mica) si dispersia lumini de asemenea (unghiul pe Y prea mic) . Testul in sine e aiurea deoarece proiectoarele de ceata sunt ... pt ceata iar rusul a facut testul pe clar.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Am luat 4 leduri(2S/lampa) Osram GW P9LT32 sa vad care e rezultatul dar MCPCB de Cu nu am gasit si nici prepreg termo ; cu MKR/4000K nu e ok . 

La osram curentul trebuie stabilizat cu 2 tranzistoare alimentate ,la randul lor ,printr-un stabilizator de tensiune cu 1 tranzistor serie ; in configuratia aceasta se urmareste tensiunea de intrare si daca ea scade sub 13,1V  . Tot nu am gasit stapan/manipulant de strung pt inele dar poate saptamana viitoare .

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări