riciu Postat Iunie 3, 2016 Partajează Postat Iunie 3, 2016 Dupa aproape 10 ani de functionare, masina de spalat Indesit WIL 105 a inceput sa dea rateuri. I-am schimbat carbunii, pt ca acolo era problema. Am cumparat carbuni de 20 de lei, am curatat cu un ac spatiul dintre lamelele de pe colector, am dat cu spray de contacte CRC 2-26 dupa care am montat noii carbuni respectand unghiul in care sint taiati, dar fara sa-i mai slefuiesc sa le dau forma colectorului sa calce cu toata suprafata. Dupa 10 minute de functionare, a sarit siguranta automata. Motivul era ca motorul, mai precis rotorul, dadea la masa. Ba mai mult, motorul era mai cald decat trebuia. Am dat pe rotor cu un spray de electronica si rezistenta devenise infinita. Bucuros, il montez din nou, dar sare siguranta din prima secunda. In prezent, functioneaza cu firul de impamantare deconectat de la motor si se incalzeste foarte tare dupa un ciclu de spalare. Vreau sa-l desfac iar sa vad daca s-au format carbunii dupa forma rotorului. Nu am mai masurat rezistenta intre rotor si masa ( initial era 0,15 Mohm cu multimetrul) insa daca pun creionul de tensiune pe motor se aprinde bine de tot. Insa nu inteleg de ce vrand sa fac un bine, a iesit mai rau. de ce se incalzeste si mai ales de ce da la masa? Incalzitul sa fie deoarece carbunele nu calca pe 2 lamele in acelasi timp, inca? Pt mine asta ar fi singurul motiv. Link spre comentariu
riciu Postat Iunie 5, 2016 Autor Partajează Postat Iunie 5, 2016 Chiar nimeni nu are nicio idee? Link spre comentariu
stefan94stefan Postat Iunie 5, 2016 Partajează Postat Iunie 5, 2016 Aceeasi problema am avut cu WIE 107 dar am cumparat carbuni speciali pt ea a costat cam 60 lei .... Link spre comentariu
riciu Postat Iunie 5, 2016 Autor Partajează Postat Iunie 5, 2016 pai si avea si punere la masa tot de la carbuni? Link spre comentariu
ruscanusorin Postat Iunie 5, 2016 Partajează Postat Iunie 5, 2016 Despre ce vorbiti aici domnule ,,riciu,, , ce fel de carbuni ati cumparat ? Carbunii pentru masini de spalat trebuie sa aiba unghiul format , altfel este normal sa nu lucreze motorul cum trebuie. Nu inteleg ce vreti sa spuneti prin ,, pai si avea si punere la masa tot de la carbuni?,, Link spre comentariu
validae Postat Iunie 5, 2016 Partajează Postat Iunie 5, 2016 Să nu mai dai cu spray de contact pe rotorul motoarelor.Se curăță spațiile dintre lamele ,,pe uscat,, și se suflă cu aer sau se îndepărtează praful cu o pensulă, atât. Cel mai probabil rotorul este compromis acum, e posibil să fi apărut scurtcircuite la nivelul izolației colectorului.Apare o scânteiere exagerată în funcționare ? Poți testa motorul cum am indicat în acest topic http://www.elforum.info/topic/103553-verificarea-motoarelor-universale-cu-rotor-bobinat/ Link spre comentariu
riciu Postat Iunie 5, 2016 Autor Partajează Postat Iunie 5, 2016 Cred ca am inteles o parte din greseala. Spray-ul cu care am dat este si de curatare dar si de lubrifiere. Deci este un pic uleios. Probabil acel strat uleios a pastrat in el particule de carbune sau altceva care produc scurgeri de curent. Pt ca eu am dat apoi cu spray dry pe colector si rezistenta fata de masa devenise infinita. insa imediat ce am montat motorul si l-am pornit, a aparut iar masa. Voi mai incerca cu un spray doar de curatat si uscare (DRY) sa vad ce se intampla si voi face si testul pe care l recomanda d-nul Validae, dupa care nu voi mai da cu spray in viata mea. Referitor la unghiul carbunilor, el exista ca unghi, insa nu avea si forma semirotunda pe care si-o formeaza un carbune care aluneca pe un rotor. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum