Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Emblema masina LED

Vizitator carcera69

Postări Recomandate

Vizitator carcera69

Salut, sunt incepator in ale electronicii, dar vreau sa imi fac o emblema la masina cu led-uri (pun imaginea mai jos).

Am led-uri de 10 mm 2.5 V cu 20mA si rezistente de 270mO 1W.

Sursa de tensiune este de 12V alimentata la baterie de la masina.

Am 70 de led-uri.

Intrebarea este, leg la fiecare led cate o rezistenta? si cum leg in serie sau paralel?

Multumesc!

post-240746-0-81738500-1464957743_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 6
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• Dxxx

1

• adydep

1

• mottofree

1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Cate 4 in serie plus o rezistenta, apoi grupurile de cate 4 leduri cu rezistenta se vor pune in paralel. Am un calculator rapid pe telefon si daca pun asa, 4 leduri in serie, 14v tensiunea de alimentare, 2,5v/led, 15 mA imi rezulta o rezistenta necesara de 266ohm, 0.061w. 

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Calculul se face considerand punctul de functionre din DS (daca exista asa ceva)

Plus calculand tensiune "normala" intre 12 si 14,2V - adica niste simple rezistente vor avea dificultate sa mentina relativ constant curentul.

Stabilizarea curentului este cu atat mai buna cu cat pe rezistenta cade mai mult, adica daca pui cate o rezistenta cu cate o singura dioda, insa pretul este disipatie in plus si randament foarte prost.

Solutia corecta ar fi driver boost si numar redus de catene cu multe leduri, spre exemplu 15 sau mai multe chiar.

ATENTIE LA SURGE.

Editat de Dxxx
Link spre comentariu

Nenea politistul asteapta sa amendeze :freaza: :

"legeaz.net/oug-195-2002/art-101-raspunderea-contraventionalaArt. 101 Răspunderea contravenţională OUG 195/2002 actualizată 2013 privind :

Art101-(1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice: