Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Transport frigider


BASTANU1960

Postări Recomandate

Bună ziua!

Vă rog frumos să îmi spuneți și mie dacă frigiderele astea mai noi, care am înțeles că sunt încărcate cu un gaz, nu ca cele vechi cu freon, se pot transporta culcat. Că am de transportat la țară, pe timpul verii, un frigider Arctic, deoarece nu am posibilitatea să îl transport pe verticală.

Vă mulțumesc frumos!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    2

  • danpin

    2

  • puriu

    1

  • BASTANU1960

    1

Top autori în acest subiect

Frigiderele mai noi sunt exact la fel ca si cele vechi si se incarca cu un gaz care se lichefiaza la presiune. Nu se recomanda inclinarea cu mai mult de 45 de grade, dar nu intotdeauna se strica daca se pun la orizontala. Daca se asuma riscul.......

Link spre comentariu

Nu-l porni in prima zi si n-are nici pe naiba. Problema este cu uleiul de la compressor care poate sa ajunga pe unde nici nu te astepti. Dar daca-l lasi vertical suficient timp, uleiul se intoarce de unde a plecat. Cel putin asa mi-a explicat un frigotehnist. Am carat si eu frigider/ congelator in pozitie orizontala, l-am lasat la "reveneala" si merge si in ziua de azi.

Link spre comentariu

Daca este transportat pe orizontala trebuie lasat apoi in repaus, (in pozitie verticala evident) far a fi pus in priza,12-24 ore ca sa se intoarca inapoi uleiul in compresor si sa elibereze astfel traseul agentului frigorific. 

 

Vad ca am postat in acelasi timp cu yo9hrb.

Editat de danpin
Link spre comentariu

Intre 12-24 de ore se recomanda in manualul de utilizare sa stea frigiderul dupa transportul obisnuit (pe verticala), daca se transporta pe orizontala as lasa chiar mai mult ca sa fiu sigur ca este in ordine.

Link spre comentariu

Ar mai trebui de vazut inainte de transport si cum este fixat compresorul, la transportul in pozitie orizontala ar putea avea de suferit...luind in consideratie gropile din soselele noastre....

Link spre comentariu

Confirm ce au spus colegii mai sus, când am cumpărat o combină Whirlpool, din cauza înălțimii de circa 2 metri nu am avut cum s-o transport în picioare și mașina găsită nu permitea nici înclinarea la 45*. Am acceptat (cu mari rezerve știind de recomandarea de a nu culca frigiderul) și am transportat-o culcată pe o parte.Merge și acum fără probleme, deși trebuie să recunosc că nu cred că am lăsat-o mai mult de câteva ore să-și revină uleiul. 

Link spre comentariu

eu am cumparat un frigider tot arctic pe care l-am transportat 40 km pe un drum accidentat. Dupa descarcare nu cred ca l-am lasat mai mult de o ora maxim doua inainte de al baga in priza. Frigiderul a mers din prima, are cinci ani de cand merge non stop si nu am avut probleme cu el.

Link spre comentariu

Pana acum 8 ani am avut un chiosc timp de 14 ani.Pe timpul friguros in fiecare an luam acasa vitrina si congelatorul Artic.Le scoteam manerele de la usi si le bagam in Dacia break pe usa cu tevile de la compresor in sus..Ajuns la chiosc le bagam imediat in priza si nu au avut nimic.Deci totul e sa fie cu tevile in sus si la transport la fel.

Link spre comentariu
  • 3 ani mai târziu...
Vizitator Rodica Ganea

Am cumpărat un artic și când lam deschis în interiorul congelatorul ui am constatat pereții umflați. De ce ?

Editat de Rodica Ganea
Scrieţi cu toate literele, aici nu e Messenger...
Link spre comentariu

Aţi mai deschis alte două topicuri, nu mai postaţi peste tot, aveţi răbdare să primiţi răspuns.Luaţi legătura cu magazinul şi explicaţi problema, aveţi dreptul de a-l returna în 15 zile fără explicaţii, pierdeţi doat transportul, tur/retur.

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

Frigiderele prezintă în statică conținut de refrigerant sub forma de gaz, la 25 grade in medie, la 1.5bar, nu avem condiție de lichefiere/condensare.

Dacă frigiderul este transportat orizontal cu condensatorul/conductele in sus, uleiul, constructiv nu poate părăsi ansamblul compresor. 

Dacă frigiderul este transportat orizontal cu conductele in jos, uleiul poate intra in conducta de aspirație, și parcurge un drum oarecare, dar, condiționat de gravitație nu poate depăși un sfert din totalul instalației din vaporizare, iar la aducere in vertical, tot condiționat și construcție și gravitație, nu se poate întoarce singur in compresor in întreaga cantitate, nerelevant, pentru că la pornire, va fi aspirat foarte repede în carcasă, fără efect.

De evitat transportul orizontal, considerând că asincronul este regăsit montat in suspensie, arcuri, și poate la limita ghinionului să sară din suspensii, plus riscați ruperea conductei interioarele din compresie. Și ia-ți pus cruce.

Asta nu înseamnă că nu recomand aclimatizarea oricărui aparat cu mediul nou, din multe alte motive.

 

@Rodica Ganea

Plasticul este desfăcut de pe spuma izolantă depusă în fabrică.

In unele cazuri, dacă există din construcție un traseu de vaporizare sub acel plastic, această bășică este semn de pierdere de refrigerant. Relativ improbabil aici, dar nu imposibil. Perimetral prin zona aia ai secțiunea de degivrare a garniturii. Nu exclud.

Atât timp cât funcționează și răcește, este irelevant.

 

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări