Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Martor baterie aprins dupa trecere prin apa


norad

Postări Recomandate

Alternatoarele genereaza semnal si pt bec .

De obicei sunt 9 diode in punte :3 pt + ,trei pt - si trei pt bec .Cand becul e aprins , incarcare nu mai era si  aiernatorul era cu un picior si jumate in groapa ;cand s-a 'terminat' s-a stins si becul ...  

asa a fost odata.In dashbordurile moderne nu mai gasesti nici un bec,sunt doar LEDuri.functia de monitorizare a incarcarii este preluata de ECU. 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 40
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • norad

    7

  • doru3160

    5

  • dancostea2002

    5

  • mottofree

    5

Top autori în acest subiect

Imagini postate

De pe net.

Si eu fac parte din generatia careia i-ar fi placut ca lucrurile sa ramana simple...din pacate nu mai e asa,acum totul se bazeaza pe PCM si pe date culese de la fata locului.

La ford de exemplu(asta m-a interesat pe mine), functioneaza sistemul smart charge,care printre altele regleaza tensiunea de incarcare functie de temperatura mediului ambiant(cu valori cuprinse intre 13,8V si 15,5V),cupleaza incarcarea numai dupa ce motorul a intrat in regim de mers,tureaza motorul cand sarcina e mare si la turatia de ralanti nu face fata la generare curent,si multe altele.Se gasesc pe net o gramada de informatii ca sa nu mai traim cu ideea ca totul se face cu 3 diode si doua sarme,care aprind un bec.

De la PCM la alternator vine comanda de variatie tensiune sub forma de PWM la 125Hz,iar raspunsul releului este tot un semnal PWM de 125Hz.Daca releul nu primeste comanda de la PCM,intra intr-un fel de "safe mode" in care incarca cca 14V.Daca PCM nu primeste raspuns de la releu(al doilea semnal PWM la 125Hz) atunci aprinde martorul in bord,deci nici o legatura intre "bec" si alternator.

Link spre comentariu

Inteleg ca ECU primeste info pt valoarea tensiunii de incarcare din mediu ambiant ; de asemenea ca ECU are protocol cu generatorul iar cand nu mai functioneaza generatorul aprinde un bec/led la bord .

In cazul de fata ,generatorul ars a reusit sa genereze semnalul de raspuns iar ECU a stins becul  .

O grava eroare de logica in proiectare care poate duce la ramanerea in pana .

Link spre comentariu

O grava eroare de logica in proiectare care poate duce la ramanerea in pana .

Aveti dreptate. Chiar am ramas in pana pe bulevardul Independentei, bazandu-ma pe becul care s-a stins, desi alternatorul era prajit si nu mai furniza nici un dram de curent.

Ma rog, desi astazi a plouat, am mers cu masina la un canal amenajat si m-am bagat sub masina si am tras un furtun de la scurgere pana sub scut. O improvitatie lamentabila, dar in felul acesta apa nu mai curge pe alternator.

O sa vad cat tine. Am pus un furtun de scurgere de genul celor folosite la chiuvete, caci are un traseu mai sinuos.

Pe partea soferului, apa se scurge pe pompa de servofrana.

Nu stiu ce ingineri au putut proiecta acest tip de scurgere.

Editat de norad
Link spre comentariu

O grava eroare de logica in proiectare care poate duce la ramanerea in pana .

Cu banii de pe un pachet de tigari, repari orice eroare de logica si nu mai ramai in pana pt ca poti afla in orice moment ce si cat debiteaza alternatorul tau...trebuie doar sa vrei,locuri pt montat asa ceva sunt destule.Poza este facuta vara,dar nu pe canicula cand poate scade pana la 13,8V indicatia.Iarna am vazut si 15V,deci isi face treaba...ti-am spus ca sunt de moda veche si nu ma las la mana tehnologiei. Chestia cu "becul" stins in bord,pt mine e asemanatoare cu reclama aia la FNI...dormi in pace,becul e stins,alternatorul face treaba(cateodata nu).

post-179783-0-25215500-1465671043_thumb.jpg

Link spre comentariu

E,daca stii dar trebuie avut in vedere ca sunt soferi care care nici nu stiu cum se deschide capota- pt ei e un nonsens sa cunoasca amanuntul ca oricum ce e sub capota nu prezinta interes si apoi au platit , ce daca clipoceste acolo un bec,doua. Oricum au platit pt un lucru functional iar defectiunile accidentale sunt minimalizate prin programele de mentenanta (reviziile periodice) .

Noi stim ca tensiunea de sistem la o masina echipata cu baterie de acumulatori pe 12V trebuie sa fie de min 13,8V . In proiectare se ia cazul cel mai defavorabil ,adica un sofer care e utilizator de automobil , fara cunostinte/abilitati tehnice ; de asemenea se ia in calcul si existenta persoanelor care nu se murdaresc pe maini si de unde vin masinile astea mentalitatea e diferita de a noastra (fac referire la faptul ca fiecare sa faca pt ce s-a pregatit profesional ,atat si sa o faca bine) .

E o eroare de logica sa crezi ca toata lumea e la fel cu propria persoana ; pun pe masa orice ca aia din Africa de Sud nu stiu o boaba romaneste desi eu stiu! Si in Romania sunt unii care nu stiu romaneste bine (copiii deloc) ... ma refer la 'nem tudom' . Patul lui Procust nu e bun ,trebuie gasita o cale buna pt toata lumea.

Editat de mottofree
Link spre comentariu

Daca pt atata lucru ai scris o gramada de justificari,atunci iti meriti soarta...stai si te uita la "bec" si spera sa nu te pacaleasca niciodata "indicatia".

Link spre comentariu

Cand l-am montat eu nu prea erau variante...acum se gasesc diferite forme/marimi si asortate la culoarea lenjeriei intime a partenerei de drum...daca are  :rade:

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări