norad Postat Mai 25, 2016 Partajează Postat Mai 25, 2016 Va salut, Autoturismul Fiat Doblo Panorama (pentru persoane) trece cu viteza redusa printr-o balta uriasa formata pe carosabil (adancimea cca. 10-15 cm). Autoturismul este depasit de un camion condus cu viteza de catre un iresponsabil (ca sa nu-i zic altfel). Fiatul este acoperit de un val de apa urias. Apa intra si sub masina de alte valuri create. In urma aceste scufundari becul martor al bateriei a ramas aprins. Masina a mai mers cam 5 Km pana la domiciliu. Dupa 24 de ore in care masina a stationat, tensiunea pe baterie este 12 V. Masina porneste, dar dupa 10 minute, tensiunea pe baterie, cu motorul pornit, este 11.6 V. Asta inseamna ca bateria nu se mai incarca. Undeva, in succesiunea - alternator, punte diode, regulator de tensiune, baterie ceva este defect. Ce credeti ca s-a defectat cu probabilitate mai mare ? Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 25, 2016 Partajează Postat Mai 25, 2016 Masina..... Controlerul de incarcare. Diodele din punte mai putin probabil. Link spre comentariu
validae Postat Mai 25, 2016 Partajează Postat Mai 25, 2016 Desfaceți alternatorul și verificați mufele de alimentare, e posibil să se fi deteriorat chiar regulatorul de tensiune integrat. Se poate testa și în afara mașinii de către cineva cu experiență. Link spre comentariu
norad Postat Mai 25, 2016 Autor Partajează Postat Mai 25, 2016 Situatia se complica. Am pornit masina si motorul nu mergea rotund - dadea sa se inece. Am accelerat la vreo 4000 rpm si a becul martor s-a stins, dar motorul nu mai merge normal. Parca il tine ceva. Posibil ca alternatorul sa se blocheze. Am sesizat o treaba desteapta la inginerii italieni (sau turci, pentru ca masina e produsa in Turcia) - o parte din apa de pe parbriz se duce prin niste gauri de scurgere fix pe alternator. O sa fac niste poze. In continuare alternatorul nu incarca: voltmetrul indica 11.5 V pe baterie cu motorul pornit. Ciudat ca becul nu se mai aprinde. Link spre comentariu
Faker Postat Mai 25, 2016 Partajează Postat Mai 25, 2016 Alternatorul la Doblo e destul de expus, chiar langa planetara iar pt demontarea lui trebuie sa scoti planetara lunga afara. Am reparat multe alternatoare la Doblo si ca si constructie, alternatorul e facut destul de prost. Ca sa scoti statorul afara din carcasa ai nevoie de o presa. Modelul de alternator e Denso chit ca pe capac scrie Magneti Marelli si in cele mai multe cazuri problemele au fost la puntea de diode. Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 25, 2016 Partajează Postat Mai 25, 2016 Daca zici ca masina pare sa mearga infrinata, as inclina si eu sa cred ca-i ceva pe la diode. Link spre comentariu
dancostea2002 Postat Mai 26, 2016 Partajează Postat Mai 26, 2016 Cauza concreta a defectului o puteti afla doar dupa demontare.Dupa simptomele expuse,cauzele pot fi multiple,o parte fiind enumerate de colegi in posturile anterioare. Link spre comentariu
norad Postat Mai 27, 2016 Autor Partajează Postat Mai 27, 2016 Alternatorul a fost dat jos. E Denso dar scrie si Magneti Marelli. E prajit statorul. As vrea sa-mi indicati (pe PM daca nu se poate aici) de unde pot achizitiona un alternator nou (fug ca dracul de tamaie de un alternator SH sau reconditionat), nu neaparat Denso. Autoturismul este Fiat Doblo Panorama de persoane. Fabricatie 2011, benzina, motor 1368 cc, putere 70KW. Are aer conditionat, functie start-stop si alte nebunii. Am atasat o poza cu eticheta. http://tinypic.com/view.php?pic=307xiyx&s=9#.V0h0mNTHa70 http://oi67.tinypic.com/307xiyx.jpg PS1. Mai multe site-uri de piese auto online, dupa completarea datelor despre masina, indica faptul ca la acest autoturism se potriveste alternator de 70A. Or, alternatorul original este de 120A. PS2. Mi-a fost facuta o oferta (omul zicea ca-mi da alternator nou), dar numai cu piesa defecta la schimb. E exact ce vreau sa evit. Link spre comentariu
DENSUSAN Postat Mai 27, 2016 Partajează Postat Mai 27, 2016 Salut ! Parerea mea ca daca ai asa de multi consumatori sa nu pui alternator de capacitate mai mica. Link spre comentariu
DENSUSAN Postat Mai 27, 2016 Partajează Postat Mai 27, 2016 La AS AUTOSTARTER PARTS o sa gasesti sigur tot ce vrei in materie de alternatoare si au preturi bune, doar ca nu dau decat la firme nu si pe persoane fizice. Link spre comentariu
norad Postat Mai 27, 2016 Autor Partajează Postat Mai 27, 2016 (editat) Multumesc. Se poate cumpara si pe firma. A cazut nasol week-end-ul asta. Stau cu masina desfacuta. Cel mai devreme, marti voi avea alternatorul. PS. Admit faptul ca gresesc, dar care-i faza la unii comercianti cu " pretul e valabil doar cu piesa defecta la schimb"? Si nu in orice conditii: piesa sa nu fie lovita, ciupita, muscata, palmuita. Inteleg situatia la baterii auto, dar la alternatoare ? Nu vreau sa cred ca isi trag bani din reconditionarea acestora si punerea lor in vanzare ca fiind noi! Editat Mai 27, 2016 de norad Link spre comentariu
validae Postat Mai 27, 2016 Partajează Postat Mai 27, 2016 Categoric acele componente merg la un partener ce le recondiționează, altfel nu s-ar pune atâtea condiții. Recondiționarea unui alternator e mai puțin laborioasă decât s-ar crede, doar rebobinarea presupune ceva mai multă muncă.Și recondiționate fiind, se obțin prețuri bune pe ele, față de unele noi care ajung uneori la prețuri aberant de mari.De exemplu, un coleg căruia i s-a ars alternatorul de Opel, îl găsise ca piesă originală nouă la 2000 Lei.....iar recondiționat la 600 Lei. Link spre comentariu
adrian lucian Postat Mai 27, 2016 Partajează Postat Mai 27, 2016 (editat) Ba da. La fel se procedeaza cu casete directie, pompe servo, chiar si ambreiaje. Eu zic ca e bine, se economisesc resurse, pretul e mai mic iar piesele reconditionate sunt absolut OK. Mai mult, sunt facute in Europa (chiar si la noi) majoritatea reconditionarilor, cele noi au sanse sa vina cu corabia din extremul orient. E optiunea fiecaruia sa ia ce-i place. Dar cand sti ca piesa in sine iese de la producator cu nici 25% din pretul la raft.....parca nu-ti vine sa faci burta mare la tot lantul de intermediari numai de dragul de a pune piesa noua-nouta. Editat Mai 27, 2016 de adrian lucian Link spre comentariu
dancostea2002 Postat Mai 28, 2016 Partajează Postat Mai 28, 2016 nu inteleg care ar fi problema daca luati unul reconditionat,sunteti informat ca este reconditionat , vi se acorda garantie ca in cazul unei piese noi,si pretul este la o treime din piesa noua.daca vi s-a oferit unul reconditionat,,,uitand "sa specifice acest lucru ,si la pretul apropiat de unul nou,va inteleg,si eu as fi indignat Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Mai 28, 2016 Partajează Postat Mai 28, 2016 (editat) Poti incerca si pe la dezmembrari. Acolo te miri ce poti gasi. Si cum spunea un coleg si unul reconditionat merge fara probleme. Avantajul, cind cumperi unul reconditionat, e ca primesti garantie,pe cind de la dezmembrari,n-o sa primesti niciodata. O sa primesti doar.............. asigurari verbale. Acum fiecare face ce vrea cu banii lui. Unul cu bani n-o sa se uite la pret si sigur o sa opteze pentru o piesa noua. Unul cu punga ''flasca'' o sa incerce varianta cea mai avantajoasa. Nu trebuie sa ne formalizam, pentru ca si in alte tari se procedeaza asa. Cine se uita la emisiunea ''wheeler dealers'', o sa vada ca si ''englezoii'' procedeaza la fel ca noi. Asa ca de ce am fi noi mai cu mot decit ei. Editat Mai 28, 2016 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum