Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Martor baterie aprins dupa trecere prin apa


norad

Postări Recomandate

Va salut,

 

Autoturismul Fiat Doblo Panorama (pentru persoane) trece cu viteza redusa printr-o balta uriasa formata pe carosabil (adancimea cca. 10-15 cm). Autoturismul este depasit de un camion condus cu viteza de catre un iresponsabil (ca sa nu-i zic altfel). Fiatul este acoperit de un val de apa urias. Apa intra si sub masina de alte valuri create.

 

In urma aceste scufundari becul martor al bateriei a ramas aprins. Masina a mai mers cam 5 Km pana la domiciliu.

Dupa 24 de ore in care masina a stationat, tensiunea pe baterie este 12 V. Masina porneste, dar dupa 10 minute, tensiunea pe baterie, cu motorul pornit, este 11.6 V.

Asta inseamna ca bateria nu se mai incarca. Undeva, in succesiunea - alternator, punte diode, regulator de tensiune, baterie ceva este defect.

 

Ce credeti ca s-a defectat cu probabilitate mai mare ?

 

 

 

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 40
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • norad

    7

  • doru3160

    5

  • dancostea2002

    5

  • mottofree

    5

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Desfaceți alternatorul și verificați mufele de alimentare, e posibil să se fi deteriorat chiar regulatorul de tensiune integrat. Se poate testa și în afara mașinii de către cineva cu experiență.

Link spre comentariu

Situatia se complica. Am pornit masina si motorul nu mergea rotund - dadea sa se inece. Am accelerat la vreo 4000 rpm si a becul martor s-a stins, dar motorul nu mai merge normal. Parca il tine ceva. Posibil ca alternatorul sa se blocheze. Am sesizat o treaba desteapta la inginerii italieni (sau turci, pentru ca masina e produsa in Turcia) - o parte din apa de pe parbriz se duce prin niste gauri de scurgere fix pe alternator. O sa fac niste poze.

In continuare alternatorul nu incarca: voltmetrul indica 11.5 V pe baterie cu motorul pornit. Ciudat ca becul nu se mai aprinde.

Link spre comentariu

Alternatorul la Doblo e destul de expus, chiar langa planetara iar pt demontarea lui trebuie sa scoti planetara lunga afara. Am reparat multe alternatoare la Doblo si ca si constructie, alternatorul e facut destul de prost. Ca sa scoti statorul afara din carcasa ai nevoie de o presa. Modelul de alternator e Denso chit ca pe capac scrie Magneti Marelli si in cele mai multe cazuri problemele au fost la puntea de diode. 

Link spre comentariu

Cauza concreta a defectului o puteti afla doar dupa demontare.Dupa simptomele expuse,cauzele pot fi multiple,o parte fiind enumerate de colegi in posturile anterioare.

Link spre comentariu

Alternatorul a fost dat jos. E Denso dar scrie si Magneti Marelli.

E prajit statorul.

As vrea sa-mi indicati (pe PM daca nu se poate aici) de unde pot achizitiona un alternator nou (fug ca dracul de tamaie de un alternator SH sau reconditionat), nu neaparat Denso.

 

Autoturismul este Fiat Doblo Panorama de persoane. Fabricatie 2011, benzina, motor 1368 cc, putere 70KW. Are aer conditionat, functie start-stop si alte nebunii.

 

Am atasat o poza cu eticheta.

 

http://tinypic.com/view.php?pic=307xiyx&s=9#.V0h0mNTHa70

http://oi67.tinypic.com/307xiyx.jpg

 

PS1. Mai multe site-uri de piese auto online, dupa completarea datelor despre masina, indica faptul ca la acest autoturism se potriveste alternator de 70A. Or, alternatorul original este de 120A.

 

PS2. Mi-a fost facuta o oferta (omul zicea ca-mi da alternator nou), dar numai cu piesa defecta la schimb. E exact ce vreau sa evit.

 

 

Link spre comentariu

La AS AUTOSTARTER PARTS o sa gasesti sigur tot ce vrei in materie de alternatoare si au preturi bune, doar ca nu dau decat la firme nu si pe persoane fizice.

Link spre comentariu

Multumesc.

Se poate cumpara si pe firma.

A cazut nasol week-end-ul asta. Stau cu masina desfacuta. Cel mai devreme, marti voi avea alternatorul.

 

PS. Admit faptul ca gresesc, dar care-i faza la unii comercianti cu " pretul e valabil doar cu piesa defecta la schimb"? Si nu in orice conditii: piesa sa nu fie lovita, ciupita, muscata, palmuita.

Inteleg situatia la baterii auto, dar la alternatoare ?

Nu vreau sa cred ca isi trag bani din reconditionarea acestora si punerea lor in vanzare ca fiind noi!

Editat de norad
Link spre comentariu

Categoric acele componente merg la un partener ce le recondiționează, altfel nu s-ar pune atâtea condiții. Recondiționarea unui alternator e mai puțin laborioasă decât s-ar crede, doar rebobinarea presupune ceva mai multă muncă.Și recondiționate fiind, se obțin prețuri bune pe ele, față de unele noi care ajung uneori la prețuri aberant de mari.De exemplu, un coleg căruia i s-a ars alternatorul de Opel, îl găsise ca piesă originală nouă la 2000 Lei.....iar recondiționat la 600 Lei.

Link spre comentariu

Ba da. La fel se procedeaza cu casete directie, pompe servo, chiar si ambreiaje. Eu zic ca e bine, se economisesc resurse, pretul e mai mic iar piesele reconditionate sunt absolut OK. Mai mult, sunt facute in Europa (chiar si la noi) majoritatea reconditionarilor, cele noi au sanse sa vina cu corabia din extremul orient. E optiunea fiecaruia sa ia ce-i place. Dar cand sti ca piesa in sine iese de la producator cu nici 25% din pretul la raft.....parca nu-ti vine sa faci burta mare la tot lantul de intermediari numai de dragul de a pune piesa noua-nouta.

Editat de adrian lucian
Link spre comentariu

nu inteleg care ar fi problema daca luati unul reconditionat,sunteti informat ca este reconditionat , vi se acorda garantie ca in cazul unei piese noi,si pretul este la o treime din piesa noua.daca vi s-a oferit unul reconditionat,,,uitand "sa specifice acest lucru ,si la pretul apropiat de unul nou,va inteleg,si eu as fi indignat

Link spre comentariu

Poti incerca si pe la dezmembrari. Acolo te miri ce poti gasi. Si cum spunea un coleg si unul reconditionat merge fara probleme. Avantajul, cind cumperi unul reconditionat, e ca primesti garantie,pe cind de la dezmembrari,n-o sa primesti niciodata. O sa primesti doar.............. asigurari verbale. Acum fiecare face ce vrea cu banii lui. Unul cu bani n-o sa se uite la pret si sigur o sa opteze pentru o piesa noua. Unul cu punga ''flasca'' o sa incerce  varianta cea mai avantajoasa. Nu trebuie sa ne formalizam, pentru ca si in alte tari se procedeaza asa. Cine  se uita la emisiunea ''wheeler dealers'', o sa vada ca si ''englezoii'' procedeaza  la fel ca noi. Asa ca de ce am fi noi mai cu mot decit ei.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări