dany_cta Postat August 23, 2016 Partajează Postat August 23, 2016 O smecherie la plexic si oricare alt plastic ar fi sa mergi cu viteza mare de avans, sa ti tot timpul freza plina de aschii, si sa dai cu o solutie lubrefianta: wd40, motorina, chiar apa cu detergent de vase. Ce stie masinaria asta pana la urma ? Backlashul cum se prezinta in sarcina ? Poate sa frezeze nefieroase, aluminiu, alama, bronz ? Timpul de livrare nu este deloc vina constructorului, aici, la Constanta, avem probleme mari cu pachetele din China, nu prea vine nici unul sub 2-3luni, urmarind tracking-ul dureaza vreo 2-3 zile sa intre in Ro, si 100 de zile la Posta Romana si Vama. Link spre comentariu
klayus Postat August 23, 2016 Autor Partajează Postat August 23, 2016 eu personal inca nu am apucat sa tai materiale gen plexi cu ea. in plastic moale, gen komatex nu am reusit sa masor backlash, dar nici nu am testat. o sa fac o proba imediat cum am si eu un pCarve 2 pe birou si revin cu detalii. cat despre vama multumesc mult Dany. este teroare la noi. cred ca am sa caut pe cineva in ro care e dispus sa ma ajute cu vama contra cost ca mie mi-a mancat juma de ficat stresul asteptarii numai bine Link spre comentariu
cipri_mury Postat August 23, 2016 Partajează Postat August 23, 2016 mi-a mancat juma de ficat stresul asteptarii Asa stau lucrurile cu comenzile din China nu avem ce face.Si eu tot am zis ca o sa-mi comand folii pnp deoarece am vazut cu vreo 15$ 100 bucati A4 dar cred ca taxa de transport costa mai mult iar timpul estimat pentru sosirea coletului din momentul efectuarii comenzii era de vreo 2 luni. Link spre comentariu
nel65 Postat August 24, 2016 Partajează Postat August 24, 2016 Daca pe total e mai ieftin ca la noi,merita sa comanzi din China,Oricum timpul nu sta pe loc. Link spre comentariu
cipri_mury Postat August 24, 2016 Partajează Postat August 24, 2016 (editat) Nu vedeți ca unii care fac mici afaceri cu cablaje imprimate tot din China le comanda chiar daca si la noi sunt multe firme care se ocupa cu asa ceva.Trebuie răbdare iar daca electroniștii n-au așa ceva atunci cine are? Editat August 24, 2016 de cipri_mury Link spre comentariu
bobinatorul Postat August 25, 2016 Partajează Postat August 25, 2016 (editat) Am tot facut cablaje perioda asta si am inceput sa-mi "formez" ochiul dupa masina. Vazand ca nu de fiecare data cablajele ieseau la fel am cercetat putin si am constatat ca masa de sacrificiu nu mai e perfect plana si paralela cu XY. Ma gandeam sa pun peste ea un alt material si sa o frezez pe toata suprafata. Ce material mi-ati recomanda?Ma poate ajuta cineva cu un gcode pentru aceasta operatie? Multumesc Nu o consider o problema,diferenta e foarte mica insa la smd-uri e teroare Editat August 25, 2016 de bobinatorul Link spre comentariu
klayus Postat August 25, 2016 Autor Partajează Postat August 25, 2016 (editat) Care e diferența de nivel a mesei? Fără autolevel nu prea ies pcb-urile cu smd. Eu nici cele normale nu le fac fără autolevel. Numai bine Editat August 25, 2016 de klayus Link spre comentariu
dany_cta Postat August 25, 2016 Partajează Postat August 25, 2016 Ma gandeam sa pun peste ea un alt material si sa o frezez pe toata suprafata. Ce material mi-ati recomanda?Ma poate ajuta cineva cu un gcode pentru aceasta operatie? Pe alt gen de utilaj dar acelasi scop eu am folosit o placa de plastic lipita de masa principala pe care am frezat-o sa fie perfect nivelata, si ca material de sacrificiu folosesc mereu HDF de 2.5. Am renuntat intre timp la materialul de nivel pentru ca folosesc o freza nu router si am constatat ca este oricum perfect nivelata masa, dar plasticul si-a facut treaba bine cat a fost acolo Link spre comentariu
bobinatorul Postat August 25, 2016 Partajează Postat August 25, 2016 (editat) Difrenta e cam de 0,5mm la jumatate fata de captete stanga dreapta.Bag 2 straturi de hartie de autocolant in zona curelei. Intr-adevar autolevel isi face treaba dar nu mereu nu stiu de ce,o fi de la gcode sender...... Poti atasa un gcode pentru nivelare? Dany Multumsc pentru sugestie eu ma gandeam la PAL dar sigur e mai bun HDF sau chiar MDF. Editat August 25, 2016 de bobinatorul Link spre comentariu
klayus Postat August 25, 2016 Autor Partajează Postat August 25, 2016 deci e lasata pe mijloc masa?.... f ciudat, nu prea are ce sa o traga in jos acolo... doar daca era materialul stramb .... anyway, mdf si hdf nu prea sunt bune pentru asta, odata ca sunt foarte prafoase si nu va tine banda dublu adeziva pe ea si in al 2 lea rand, cand il dezlipesti o sa iasa si bucati de mdf incearca daca gasesti pe undeva komatex de 3 mm sau mai gros. si il frezezi cu o freza de 3 mm cu un singur dinte. trece prin el ca prin branza si ramane frumos si neprafuit. iti pun gcode, sa-mi zici ce dimenisune vrei sa aiba suprafata si ce freza vei folosi. numai bine Link spre comentariu
dany_cta Postat August 25, 2016 Partajează Postat August 25, 2016 La 0.5 diferenta eu as incerca sa rezolv problema asta mecanic adaugand tablite sub rulmenti si masa ca sa o nivelez real. - HDF-ul prinde banda dubla adeziva 3M de este chiar greu sa o dezlipesti, de multe ori se dezlipeste de pe cealalta parte dar nu de pe HDF. - Chiar daca ar ramane bucati, se spala, se umfla imediat in apa. - Este mult mai ieftin decat orice pvc / komatex, mai exact vreo 50lei 6mp si fiind placa de sacrificiu cred ca pretul conteaza. - Praful nu conteaza pentru ca nu intri in el, e doar placa de sacrificiu in care intra ocazional varful frezei, si de asemenea este recomandabil sa folosesti o solutie de lubrefiere (wd40) ca sa protejezi freza, solutie care nu lasa praful sa apara. - La cnc-urile mari placa de nivelare se face exact din hdf/mdf. Eu am recomandat HDF-ul ca placa de sacrificiu nu pentru nivelare, si acolo o consider mult mai buna decat orice tip de pvc care are obiceiul sa incarce freza si o rupi pe cand hdf-ul face exact opusul, o curata. Link spre comentariu
klayus Postat August 25, 2016 Autor Partajează Postat August 25, 2016 Hdf-ul este bun lăsat întreg. Dar el vrea sa pună un material de sacrificiu și să-i ia o față la drept. Când ziceam ca se rup bucăți de mdf, ma refeream la placa de sacrificiu care nu va mai fi dreapta. La praf ma refeream ca nu mai adera adezivul de el. La cncul mare și eu am făcut placa de sacrificiu din mdf și este foarte ok cu excepția problemelor de care m-am lovit cu banda dublu adeziva. Intradevar e mult mai ieftin hdf-ul sau mdf ul decât komatexul. Eu pe pCarve cel mai mare succes la pcb-uri l-am avut cu komatex frezat la fața. Komatexul nu încarcă freza pt ca oricum nu ajungi cu ea în material. am folosit o data lubrifiant la pcb-uri și nu recomand, arunca freza mizerie peste tot, greu de curățat și nu mi se pare necesar. Din păcate a zis ca masa e lăsată 0.5mm pe mijloc unde nu are ce sa o tragă în jos. Cel mai probabil era strâmb materialul. O sa am un drum în București în septembrie cred, poate trec cu un comparator sa vad ce și cum, eventual cu alta masa. Dany apreciez interesul acordat și nu vreau sa crezi ca te contrazic aiurea în tramvai. Imi dau cu părerea din experienta mea cu pcb-urile pe mașina asta. Poate trec sa vad și eu cncul tău. Numai bine Link spre comentariu
dany_cta Postat August 25, 2016 Partajează Postat August 25, 2016 (editat) Nu prea am ce cnc sa iti arat acum, cnc-ul facut de mine cu ghidaje de 12mm a fost deja demontat pentru ca nu am fost multumit de rigiditate, folosind-ul mai mult in aluminiu nu era destul de rigid. Am ramas doar cu un proxon mititel mult modificat, pentru lucrari fine, pcb-uri si o freza mare PM25 facuta cnc. Mie mi se pare ca fara lubrefiant arunca mult, asa doar se mozoleste ea un pic dar oricum o curat. Cu lubrefiant tine praful lipit acolo pe pcb si pe masa de frezare si oricum o spal la sfarsit. Asta este un filmulet cand aveam niste probleme tehnice cu driverele (de aia l-am si filmat, ca sa il fac de ras) dar s-au rezolvat intre timp si acum este precisa in zona 0.01mm cu backlash nemasurabil. Am pus filmuletul ca sa vezi cum tine WD40-ul praful sub control. Mie mi se pare ca taie si mult mai linistit asa. Poate ar trebui sa ii mai dai o sansa. Editat August 25, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
klayus Postat August 25, 2016 Autor Partajează Postat August 25, 2016 (editat) Dacă te uiți la filmulețele mele cu frezare ai sa vezi ca nu arunca praf deloc. Sta exact în locul de unde de l-a luat ca și la tine. Și în felul asta e ușor de luat cu un aspirator micuț. Mașina mea e făcută sa stea pe birou și pe birou o folosesc. Dacă as folosi wd40 nu vreau sa ma gândesc ce iese. Adevărul e ca fiecare le știe pe ale lui. Eu nu as face atatea zoaie, locul unde sta mașina mea e unde stau eu toată ziua la calculator Numai bine Editat August 25, 2016 de klayus Link spre comentariu
maxente Postat August 25, 2016 Partajează Postat August 25, 2016 (editat) In legatura cu praful si șpanul cred ca ar merge improvizat un furtunas care sa vina tras aproape de freza in asa fel in cat sa nu deranjeze la job masinaria. Celalalt capat al furtunasului va fi tras la un mic aspirator de bucatarie sau ceva de genul. In felul asta tot ce iese de la freza / burghiu e tras instant si placa e tot timpul curata in timpul frezarii / gauririi, plus ca nu mai stai sa cureti praful dupa ce ai terminat treaba Editat August 25, 2016 de maxente Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum