klayus Postat Ianuarie 10, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 Eu am desfăcut motorul respectiv și asa iese din rulmenți. Toate motoarele brushless pe care le-am desfăcut ies asa. Nu e regula sa fie "sudat" axul de rulmenti. Asta ceream, ajutorul celora care se pricep. Ce anume presupune echilibrarea motorului și a spindlelui, ce scule îmi trebuie? Eu am încercat pe 2 lame sa echilibrez axul, am îndepărtat din greutatea fuliei unde atârna dar nu s-a schimbat mare lucru. Pana la urma cred ca turația aia de 24000 e prea mare. Žncerc cu un motor de turație mai mica și cu rulmentii lipiți în carcasa sa vad ce iese. Link spre comentariu
ionutb71 Postat Ianuarie 10, 2017 Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 nu am facut pana acum un cablaj pe cnc dar imi dau cu presupusul. chiar trebuiesc acele turatii si forte pt a zgaria 2 zecimi in cablaj? o antrenare prin curea intodeauna va genera vibratii. orice turatie care trece de 75%(pentru motoarele brushless bune) din cea constructiva genereaza vibratii un motor de aeromodel are parte de racire si activa si pasiva. un inrunner intodeauna a avut o racire mai proasta. 1 Link spre comentariu
nickrvl Postat Ianuarie 10, 2017 Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 ............... Ce anume presupune echilibrarea motorului și a spindlelui, ce scule îmi trebuie? Eu am încercat pe 2 lame sa echilibrez axul, am îndepărtat din greutatea fuliei unde atârna dar nu s-a schimbat mare lucru.................. Cum spuneam mai inapoi am pus ceva despre o metoda de echilibrare dinamica, mai pun o data: https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1267814-How-to-dynamically-balance-EDF-unit-with-a-cell-phone Oricum echilibrarea "statica" nu e eficienta, musai axul trebuie invartit inclusiv cu fulie cu tot si masurate vibratiile. In cea ce priveste motorul nu e bine de loc ca iese usor axul, la spindle daca ai citit mai inapoi tot asa iesea axul din rulmenti, usor, si asa a ajuns ca axul sa se roteasca in camasa interioara a rulmentilor lasand urme "grave" pe ax astfel am fost nevoit sa cobor un pic axul fata de vechea pozitie, am pus de asemenea poza cu axul mai inapoi. Acum am pus "lipici" pe ax cu toate ca nu prea sant de acord cu aceasta metoda, la fel am procedat si la motor. Link spre comentariu
nickrvl Postat Ianuarie 11, 2017 Partajează Postat Ianuarie 11, 2017 In aceasta idee vroiam o data sa iau asa ceva: http://www.tme.eu/ro/katalog/#id_category=113326&s_field=artykul&s_order=ASC&visible_params=2%2C98%2C375%2C1752%2C2193%2C2193%2C2227%2C2689&used_params=2193%3A112279%3B dar nu stiu cat de sensibile sint aceste module/senzori pentru a incerca o echilibrare dinamica. Link spre comentariu
klayus Postat Ianuarie 11, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 11, 2017 la toate motoarele brushless iese axul usor de acolo. cel putin la cele cu care m-am jucat eu. o sa incerc sa exchilibrez un ax cu metoda asta, sa vad ce iese. revin cu detalii Link spre comentariu
nickrvl Postat Ianuarie 11, 2017 Partajează Postat Ianuarie 11, 2017 Poate ca se profita si de faptul ca in modele nu sant chiar asa de solicitate motoarele, vorba cuiva de aici, intr-un model motorul merge pana i se termina bateriile, eu pe al meu l-am tinut pornit si cu orele, nu stiu ce zic mai multe, ramane ca si discutie si de vazut in viitor. Link spre comentariu
klayus Postat Ianuarie 11, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 11, 2017 (editat) asta e un ax echilibrat? in penseta e o freza cu varful rotunjit de mine care sta intr-un magnet de hdd si in stanga e suspendata de campul magnetic. Editat Ianuarie 11, 2017 de klayus Link spre comentariu
dany_cta Postat Ianuarie 11, 2017 Partajează Postat Ianuarie 11, 2017 Invarte-l la 5000rpm si atunci iti dai seama daca este echilibrat sau nu. Link spre comentariu
nickrvl Postat Ianuarie 11, 2017 Partajează Postat Ianuarie 11, 2017 (editat) asta e un ax echilibrat?................................ Nu se fac echilibrari "statice",tot ce se invarte cum ar fi rotoarele motoarelor electrice, sant echilibrate dinamic, cred ca ai vazut pe rotoare (polizoare, masini de gaurit etc) niste urme, gauri, santuri etc, astea sau facut in urma unei echilibrari dinamice (nu statice), rotile de la masini tot dinamic sant echilibrate, atunci cand pun plumbii aceia pe ele..... Uita de echilibrarea statica. Nu te-ai uitat pe link? de ce crezi ca se chinuie oamenia aia sa echilibreze dinamic motoarele? ar fi mai usor static... Editat Ianuarie 11, 2017 de nickrvl Link spre comentariu
Dan57 Postat Ianuarie 11, 2017 Partajează Postat Ianuarie 11, 2017 la toate motoarele brushless iese axul usor de acolo. cel putin la cele cu care m-am jucat eu. o sa incerc sa exchilibrez un ax cu metoda asta, sa vad ce iese. revin cu detalii Vezi la email daca ai primit cartea. Link spre comentariu
klayus Postat Ianuarie 16, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 16, 2017 am comandat 5 modele de motoare sa fac probe. le astept acum ca pe paine calda. m-am chinuit mult sa echilibrez fulia de pe motor, nu pot sa scot rotorul din motoare sa le echilibrez impreuna. suruburile se strica repede. au adeziv sau sunt facute dintr-un metal prost tare sau amandoua. din 5 motoare ramase pe niciunul nu am reusit sa-l desfac. am incercat sa echilibrez dinamic fuliile cum era in topicul ala si diferenta era prea mica. daca nu pot sa ajung la rotor degeaba ma mai chinui cu motoarele astea. am facut un spindle nou cu 2 rulmenti jos si unul "liber" sus. se invarte cu mana libera dar vibreaza motorul prea mult. diferenta e insesizabila. astept motoarele sa reiau testele. numai bine Link spre comentariu
dany_cta Postat Ianuarie 16, 2017 Partajează Postat Ianuarie 16, 2017 treci pe motor-spindle gata facut, modelele alea de 300w si gata Link spre comentariu
klayus Postat Ianuarie 16, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 16, 2017 Are diametrul prea mare acel spindle și nici nu-mi place soluția. Link spre comentariu
florianmro Postat Ianuarie 16, 2017 Partajează Postat Ianuarie 16, 2017 treci pe motor-spindle gata facut, modelele alea de 300w si gataAcelasi lucru vroiam sa suberez si eu dar mi-au luat-o inainte. . Este "direct drive "are penseta montata de chinezi , bataia este acceptabila , suficienta putere si turatie sa frezeze pcb-uri . Link spre comentariu
andreigradu Postat Ianuarie 17, 2017 Partajează Postat Ianuarie 17, 2017 Acele motoare sunt destul de mari si grele... Se obtin cele 8000RPM la 48V... si urla ca dreaqu la turatia aia.... produc si ceva vibratie la maxim.... merg bine la turatii mici, cam la 75% din tensiune, un 36V. ................................................................................. aici am reparat unul mai rasarit, - https://plus.google.com/105950977457952691373/posts/F58sedSfFke iar aici unul china chior de 40USD - asta l-a lasat proprietarul sa frece carbunii pana au ramas 3-5 mm de grafit si s-a uzat prea mult rotorul si nu s-a mai putut corecta... https://plus.google.com/105950977457952691373/posts/gnZk21HJT3d - are periile puse pe lat si se uzeaza foarte repde. ................................................................................. au venit si axele de 8 mm cu lungimi de 100mm si 150mm... am montat si am turat jucaria... am cumparat si rulmenti noi 608 FAG, la maxim apare vibratie... DAR !!! urmarind utilaje industriale, toate au fulii de imensiuni mari, minim 28-30mm, iar pe motor de dimensiunea motorului, cred ca de aici e o parte din vibratii, la anumite turatii, raza de curbura a curelei fiind mica incepe sa tropaie... Nu am avut timp sa fac fulii asa de mari, dar e urmatorul pas. ................... forma fuliilor vad ca e si ea diferita, unii folosesc trofilul curelei, altii fac mosoare drepte cu umeri inclinati... si aici e o analiza care trebuie facuta.... oricum imi amintesc ca un utilaj mai vechi facut de ZUND avea la brosa tot asa curele de cauciuc, doar ca diametrul fuliilor era cam 30-40-50mm, era in trepte fulia....deci aici se impune sa mai testam.... https://plus.google.com/105950977457952691373/posts/JBvCCNo38AM ..................................................... acea saiba elastica pe care o am eu nu a dat rezultate foarte multumitoare p posibil sa fie nevoie de una cu mai multe indoituri, exista unele care au 4-6-8 valuri, mai bine merge fara ea, se tensioneaza cu mana si strangi fulia pe ax.... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum