Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

desktop CNC - pcb-uri si carcase - pCarve 2.0


klayus

Postări Recomandate

prinzi telefonul cat poti de aproape de motor, pui aplicatie de detectat vibratii si te apuci sa lipesti greutati pe fulie cand ai descoperit unde ajuta greutatea, dai gaurica in partea opusa, si repeti pana cand merge frumos

 

Si legat de volanta sau masa inertiala, motorul brushless rc nu merge liniar, are "poli" si magneti multiplii, are o forma de forta de genul unei sinusoide. O masa inertiala o face mai liniara si ii da forta sa "muste" cu freza atunci cand ajunge pe pozitie fara sa incetineasca vreo milisecunda si in loc sa muste el freaca pe piesa. As putea sa il compar cu condensatorii din aparatul de sudura, ceva care stocheaza energia ca output-ul sa fie liniar, nu in socuri.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Am vazut metoda cu telefonul, am pus link ceva posturi in urma...

 

Si masa inertiala o inteleg dar vroiam sa spun ca in cazul meu ce masa inertiala sa-i dau la 0.1mm....? pentru cotele astea e suficient si masa pe care o are deja axul brosei, oricum ramane in discutie.....

Link spre comentariu

O intregare pentru @andreigradu : un link sau o imagine cu diferenta dintre un rulment uzual si unul pentru rpm-uri de 20.000 sau mai mari , pun mai mult pret pe ce o sa-mi spui tu decit google pentru ca ai construit multe subasamble aproape de la zero

Link spre comentariu

informatii corecte gasesti doar in catalogul firmelor producatoare.

de exemplu: ( mergi pe firme ok, adica SKF, INA, FAG ) LA ASTIA GASESTI CATALOAGE...

daca intrii pe SKF.com http://www.skf.com/group/products/bearings-units-housings/ball-bearings/product-tables-ball/index.html

in pagina asta in dreapta jos introduci diametrele de care ai nevoie.. sa zicem exemplu 608, care are fi-ext -22mm, fi-int-8mm, grosime -7mm

.......................................

tot aici poti alege filtru dupa cod rulment, se introduc doar cifrele de cotare, adica: 608 / 6000 / 6002 / 7201 / 6203 / etc...

nu se introduc cifre si litere referitoare la colivie, capace, turatii, le vei gasi ulterior in tabel...

....................

obtii multe modele, tu trebuie sa alegi unul de turatie mare, unele sunt pana la 22.000, altele pana la 38.000, sau 48.000 rpm

aici totul e sa urmaresti toate literele si cifrele de pe langa numarul 608....sau alta cota de care ai nevoie....

unele cifre zic ca e fara capace

altele ca e capac de plastic, sau metal

altele ca e cu colivie metalica, textolit, sau poliamide/mase plastice- speciale, aceia din inox pentru alimente.....etc

................

orice te-ar minti = vraji - vanzatorul sa nu inghiti.

doar catalogul graieste.....

cand cumperi desfaci rulmentii in fata vanzatorului si citesti codurile de pe carcasa metalica a rulmentului, nu de pe capacele rulmentului, doar pe metal... la unii e scris pe cercul exterior, la altii pe buza camasii exterioare... ( sunt anumiti rulmenti la care capacele, aparent capacele fac parte din rulment, dar sunt umeri laterali capsati, de ex: SKF NATR 12 PPA, etc, si codul e scris pe acest umar, dar nu e cazul la rulmenti axiali simplii de care discutam aici )

( nu discutam de firme japoneze ca NACHI, NSK, NTN, care codau pe carcasa metalica, ca nu gasim la noi produse originale facute in Japonia )

..............

ce nu gasesti aici pe on-line, dar gasesti in cel tiparit, este temperatura de lucru, si e foarte importanta.

exista rulmenti care merg perfect la 150 grade, sunt folositi la motoarele de la instalatiile de vopsit textile, acolo pompele merg la 120grade si 4-8 bari presiune, adica se fierb fibrele textile la temperatura mare, iar ca sa nu clocoteasca apa/vopseaua se baga presiune in instalatie.... la pompele astea e clar ca rulmentii trebuie fie speciali si sa mearga la o temperatura mai mare de 120grade.......

................................

mai exista si tabele cu tolerante la prelucrare....

http://www.skf.com/group/products/bearings-units-housings/roller-bearings/principles/design-considerations/radial-location-bearings/shaft-housing-tolerances-fits/index.html

...................................................

acum vaselina, e si ea foarte importanta, exista vaseline care se topesc la 80 grade, dar si unele care merg vascos la 180 grade..

un exemplu de vaselina buna e DIVINOL Lithogrease 2B/300 merge de la -25 la 150 grade si are picurare la 240grade, deci asta merge la turatii si temperatura mare, doar sa fie pusa cantitatea corecta in rulment, de multe ori rulmentul arunca singur surplusul dupa ceva folosire daca capacele permit, altfel se supraincalzesc, de aceea e bine sa nu se umple rulmentii cu vaselina....

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

salutare, am revenit pe forum. imi cer scuze fata de toata lumea pentru lipsa mea. am avut mai multe probleme personale, pe care usor usor le-am rezolvat. am reluat constructia masinilor dar ma termina spindle-ul asta. am si eu rugamintea la cei care se pricep, strungari, mecanici sa ma ajute cu niste sfaturi. mi-am cumparat si o trusa de alezat ca sa pot da cote mai precise. problema, parerea mea, nu este dimensiunea rulmentilor. pentru decupat pcb-uri si plastice nu cred ca este incarcarea atat de mare astfel incat sa plesneasca rulmentii. totusi rulmentii astia tre sa tina greutatea unui om pe ei. daca ma insel va rog sa ma corectati. ce cota sa dau la spindle, la gaura pentru rulment? ar fi mai bine sa dau un 16.01 - 16.05 si sa lipesc rulmentul cu adeziv special? mi se pare ca daca il bag prin presare, cand se incalzeste se dilata si d-aia cedeaza. am tot cautat pe net detalii despre asta si nu am gasit detalii specifice.

a 2 a problema. motorul vibreaza mai mult decat spindle-ul. lucrez acum la un nou mod de prindere sa incerc sa mai atenuez din vibratii.

daca aveti vreo sugesti va rog. orice legat de masina, dar in momentul de fata ma streseaza spindel-ul deci preferabil pentru el. metode de executare, ce diametru si cum sa prind rulmentul...

o sa revin cu niste poze sa va dati cu parerea daca ar fi ok sistemul asta de prindere.

 

multumesc anticipat

Link spre comentariu

daca aveti vreo sugesti va rog. orice legat de masina, dar in momentul de fata ma streseaza spindel-ul deci preferabil pentru el. metode de executare, ce diametru si cum sa prind rulmentul...

o sa revin cu niste poze sa va dati cu parerea daca ar fi ok sistemul asta de prindere.

 

multumesc anticipat

Urmaresc topicul cu interes cu toate ca nu sunt interesat de CNC-ul nfacut de tine dar ma intereseaza cum vei rezolva problema de care te-ai lovit. Iti recomand o carte care trateaza subiectul in speta, face parte din seria "Workshop Practice Series 2" si in mod special volumul: "WPS 27 Spindles". Cred ca te va ajuta mult, succes. :scarpin

Editat de Dan57
Link spre comentariu

Cred ca raspunsurile la majoritatea problemelor le-ai primit deja aici.

Suportul motorului trebuie sa fie metalic sau macar cu surub de-o parte si de alta, nu surub peste spindle. Deci trebuie neaparat un surub la mijloc.

 

Nu ai nevoie de trusa de alezat pentru ca interiorul rulmentului il faci la cutit si pe lungime nu conteaza, nu intra in contact axul cu corpul.

Rulmentii nu se baga presati in aluminiu, se baga la cald si vorbim de 200grade.

Cota se face exacta, poate sa fie cu 1-2-3 zecimi mai mica fiind aluminiu, nu mai mare.

Se poate folosi si lipici dar nu este o solutie profesionala sa ai cota mai mare si rulmentul lipit si la cald nu poti sa il mai folosesti, lipiciul tinde sa se sparga la socuri.

Motoarele rc trebuiesc echilibrate, ele vin descentrate din fabrica.

O solutie este motor cu kv mai mic ca sa nu mai fie afectat de forta centrifuga asa de tare si o fulie mai mare pe spindle o echilibrezi mult mai usor daca iti faci un suport magnetic.

Link spre comentariu

la trusa de alezat ma refer la comparator cu sfera in capat ca sa masor diametrul precis. vrei sa zici sa am cota cu 1,2,3 sutimi mai mica, nu? la 3 zecimi mai mica nu mai intra rulmentul ala acolo nici la 500 de grade si chiar daca intra cand sa racit nu se mai misca in veci. m-am gandit si eu la solutia cu motor de kv mai mic si cu fulia mare pe motor si cea mica pe ax. acum caut sa vad de ce motor pot face rost repede.

 

l.e. - incerc acum sa fac un sistem sa prind motorul intr-o singura parte - de sus adica si spindleul in 4 suruburi separat. astept sa printez niste piese ca nu am cum sa tai poliamida acum sa fac o proba. tot imi trebuie un altfel de motor ca cel actual nu are cum sa incapa si oricum e cam overkill.

Editat de klayus
Link spre comentariu

Cea mai mare problema pe care o vad e centrarea rulmentilor in brosa, in aceasta situatie cred ca oscilantii sau angularii ar fi mai ok, dar cum a spus dany_cta subiectul sa dezbatut pe larg in ultima perioada.

In alta ordine de idei cum sa spus mai sus si am sesizat-o si eu e echilibrarea, dupa asezarea fuliilor pe motor si ax cred ca ar fi obligatoriu o echilibrare dinamica, efectiv atat motorul cat si brosa "zbarnaie", tot in ultima perioada am pus un site unde la aeromodelisti se dicuta de mult acest subiect si il si pun in practica, turbinele lor care de fapt sant tot motoare electrice ulterior sant echilibrate dinamic.

Si ultmul capitol e temperatura motorului, si aici e de discutat, chiar daca motorul ar rezista, si pana acum a rezistat, termic tot sant temperaturi prea mari in carcasa implicit rulmenti si de aici probleme, pe al meu l-am desfacut ca sa "lipesc" rulmentii, axul motorului a iesit extrem de usor din rulmenti, as spune ca aveau chiar un usor joc...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări