mihaighe Postat Decembrie 28, 2016 Partajează Postat Decembrie 28, 2016 Se poate face la nivel ultra amator prin depunere de metal. Ma bucur ca mai este cineva de acord cu ce am spus si eu mai sus. Cu riscul sa ma repet trebuie incercat si cu Loctite.suporta joc de pana la 0,1mm http://www.industrial-gp.ro/ro/produse/adezivi-industriali/fixare-asamblari-cilindrice-loctite/etansantul-loctite-641.aspx http://ro.farnell.com/loctite/267442/loctite-641-bearing-10ml-bottle/dp/1370135 Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 28, 2016 Partajează Postat Decembrie 28, 2016 (editat) Daca are un loctite permanent, este cea mai buna solutie, jocul ala minor o sa accepte si o mica posibila deviatie de ax. Problema apare ca loctite-ul nu merge decat pe rulment fix, deci doar pe cel de jos, si costa mai mult decat toti rulmentii de cateva ori, eu am dat 160ron pe o sticluta de 648, si-a meritat banii lejer in cazul meu dar daca nu ai nevoie de ea toata ziua e o investitie proasta. Editat Decembrie 28, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
mihaighe Postat Decembrie 28, 2016 Partajează Postat Decembrie 28, 2016 (editat) Merge si sus si jos. Citez: Loctite 641 este un adeziv lichid pentru fixarea asamblărilor cilindrice. Este recomandat pentru piesele care vor necesită demontarea ulterioară (de ex. Fixarea rulmentilor pe arbori şi în carcase). 89,73 lei pretul nu e char de speriat iar https://www.olx.ro/oferta/loctite-641-original-ID3LYL8.html#e462d3582c este char foarte bun. Editat Decembrie 28, 2016 de mihaighe Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 28, 2016 Partajează Postat Decembrie 28, 2016 Rulmentul de sus nu este fix, se poate misca in timpul reglajelor. De asta nu poti sa il lipesti. Si legat de solutia respectiva, am vazut ca au aparut pe piata produse la o treime din pret pe care scrie cu caractere chinezesti. Nu stiu daca chiar sunt la fel de bune, eu folosind un tub destul de frecvent am preferat sa iau ceva de calitate care sa tina rulmentii pe pozitie bine, nu sa imi cauzeze alte probleme, si 648-ul meu nu m-a dezamagit niciodata. Link spre comentariu
mihaighe Postat Decembrie 28, 2016 Partajează Postat Decembrie 28, 2016 Rulmentul de sus nu este fix, se poate misca in timpul reglajelor. De asta nu poti sa il lipesti. Tot impotriva esti: http://www.loctite.ro/loctite-4549.htm?nodeid=8802627649537 Ai timp suficient de reglaje 25 minute. 648-ul meu nu m-a dezamagit niciodata. Asta are 3 minute manevrabilitate de asta nu l-am recomandat. http://www.loctite.ro/loctite-4549.htm?nodeid=8802627649537 Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 28, 2016 Partajează Postat Decembrie 28, 2016 (editat) Tu tot nu ai inteles cum functioneaza totul ? Este un arc care impinge si trage rulmentul mereu in functionare, se asigura ca exista un preload intre ei. Rulmentul de sus NU este fix, se plimba chiar si in functie de dilatatia cauzata de caldura. Asta este principiul la preload. Editat Decembrie 28, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
mihaighe Postat Decembrie 28, 2016 Partajează Postat Decembrie 28, 2016 (editat) Cum faci preluadul pe camasa interioare sau pe cea exterioara? Ai desfacut ceva freze de mana de alea la 30.000 turi ? ai vazut vreo una cu preluad pe camasa interioara a rulmentului? toate sant pe camasa exterioare. Eu ma refeream ca nu este coret ca rulmenti sa fie liberi pe ax si de asta recomandam Loctite pentru ca in cazul lui este o solutie usoara fara prelucrari mecanice suplimentare. Axul lui nu a avut niciodata preload ,daca vrea pune rulmenti C3(am inteles ca a comandat deja ) si rezolva problema dilatarilor. Editat Decembrie 28, 2016 de mihaighe Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 28, 2016 Partajează Postat Decembrie 28, 2016 (editat) Nu vreau sa continui o discutie aiurea despre niste concepte pe care el oricum nu le are si nici nu poate sa le implementeze. Nu conteaza ce au frezele mici, ce au frezele mari, sau ce au frezele de zapada, conteaza ce are el. La dimensiuni mici un simplu arc e de ajuns sa creeze preloadul respectiv si o sa se asigure ca rulmentii calca bine mereu, la orice temperatura, cu piulite o sa fie cam greu sa nimereasca reglajul ideal si chiar imposibil cand sunt diferente mari de temperatura. Axul culiseaza pe rulmentul de sus la dilatatii. Punand loctite, ai pierdut culisarea si odata cu uzura ai pierdut si posibilitatea de reglaj, doar devine acelasi spindle zgomotos pe care l-a avut si pana acum si care nu a rezistat. Editat Decembrie 28, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
Vizitator CristiC Postat Decembrie 28, 2016 Partajează Postat Decembrie 28, 2016 Eu am o freza de 24000 produsa prin austria si cumparata acum vre-o 14 ani. Are 2 rulmenti pe ax. Unul este fix, celalat este culisabil.. pur si simplu daca inclin axul rulmentul gliseaza. La capatul axului este un arc care face cuplajul cu motorul. Daca depasesc cuplul arcul se stringe si decupleaza motorul. Functioneaza perfect (exceptind vre-o 3 arcuri rupte) si a fost folosita la greu. Rulmentii banuiesc ca sunt de clasa c1 sau c2...nu reusesc dupa atitia ani sa simt joc intre inelul interior si cel exterior. Miine o sa fac niste poze ale ansamblului. Link spre comentariu
andreigradu Postat Decembrie 28, 2016 Partajează Postat Decembrie 28, 2016 (editat) Mai ieftin se poate merge la dedeman si se cumpara ceva de lipt de la raion, alea de la bison sunt pana in 30 lei - 2 siringi cu bicomponent gri si lipeste fiare de rupe.... eu am lipit pivotii la masina ca jucau in fuzete.... asa ca e testat.... ............................................................................................................................... https://goo.gl/photos/M3McBDYeiLbZi3fo6 ..................................................................................... se lipeste camasa exterioara la ambii rulmenti se lipeste cota interioara la rulmentul de jos nu se lipeste cota interioara de sus, aia e flotanta ca sa regleze tensiunea..... si e tinuta de arc.... ATENTIE cat se pune sa nu intre in rulment... am reusit eu si i-am aruncat....la un alt proiect... motorul de cc...inainte de a construi noua carcasa i-am lipit rulmentul vechi si a iesit nasol.... ................................................................................................................................. am finalizat partial prototipul si l-am testat am folosit un rest de tija de 8mm recuperata, doar ca e sub 8,00, e cam 7,98-7,97 si nu e festa.... de teste e ok.... ....................................................... am gasit la hornbach saibi elastice, le vedeti in poze, de 8,4mm si am luat, sunt super pentru reglat preload.... ..................................................... la motor initial am pus fulia aia mare de aluminiu cu miez de alama... naspa, face trepidatii... deci concluzie... pe motor trebuie sa fie o fulie cat mai usoara si cat mai aproape de caseta rulmentului.... am schimbat cu rola de plastic si vibreaza doar dantura curelei... e nevoie de oring... dar nu am de moment.... motorul ar trebui izolar elastic sa nu transmita vibratii, dar deja e alt subiect... ..................................................... pe ax e posibil sa fie pus ceva mai mare pentru inertie.... dar... ce faci cand esti in sarcina, ca de fapt volanta e o masa inertiala cand cuplezi cu soc vitezele ca sa iti dea impuls.... aici la noi daca frezezezi 1 ora in span... ce faci cu masa inertiala, e nevoie de cuplu la motor si de rotor sanatos sa duca fara sa se incinga.... ..................................................... poate e utila volanta la gauri sa nu scada turatia cand intrii in material... aici sunt de acord... la debitare contur masa nu e utila decat la pornire, apoi daca motorul nu sustine avansul... ai cam incurcat-o... ................................... P.S. am zarit acel film cu un motor de cc cu perii care merge silentrios, e posibil ca ala sa mearga la turatii mici, sub 10.000 si de aceea e silentios.... cam tot ce merge repede scoate si ceva zgomot.... Editat Decembrie 28, 2016 de andreigradu Link spre comentariu
Vizitator CristiC Postat Decembrie 28, 2016 Partajează Postat Decembrie 28, 2016 M-am uitat la loctite 641. Nu am folosit nicodata (nici nu am stiut ca exista..) Eu folosesc si repar in mod curent servomotoare care daca au un run-out de 0.1 mm nu mai fuctioneaza encoderul . Am o rugaminte la mihaighe: Dupa uscare 641 este elastic sau dur? Link spre comentariu
Vizitator CristiC Postat Decembrie 28, 2016 Partajează Postat Decembrie 28, 2016 Daca ai acces la un strung, de ce nu iei dintii de pe roata dintata si intorci cureaua ? Link spre comentariu
nickrvl Postat Decembrie 28, 2016 Partajează Postat Decembrie 28, 2016 Cu ce ai lipit rulmentii? Saibe "din alea" elastice am cautat de am inebuint la noi in zona, nimic, ascunse intr-un colt am "gasit la TME toate marimile", bucuros am vrut sa comand insa in secunda urmatoare am observat ca nu sant in stoc... Idea cu masa inertiala nu o agreez, poate ca nu ma pricep, dar masa inertiala am intilnit doar la prese cu excentric sau asemanatoare unde intradevar e nevoie de masa inertiala, in cazul meu brosa trebuie sa se invarta si atat, daca "cere" masa inertiala in secunda urmatoare sigur plezneste freza, si asa am rupt un buzunar de freze de 0.1 doar din jocurile masinii si din vibratii. Motorul l-am simtit si eu ca "zbarnaie", nu am mai spun nimic dar sigur o sa trebuiasca schimbata fulia pentru ca sigur are bataie, interesanta idea cu fulia din "plastic", cred ca e poliamida de fapt... Asa, ce motor ai acolo, in poze? Link spre comentariu
andreigradu Postat Decembrie 28, 2016 Partajează Postat Decembrie 28, 2016 pentru diverse fierotanii www.rocast.ro www.fixkit.ro .......................................................... nu am lipit rulmentii... la unul din ei mi-a iesit cota aia cu 0,015 pe minus si sta foarte bine rulmentul la celalalt mi-a iesit cu 0,05 pe minus si intra usor... dar nu joaca.... https://photos.google.com/share/AF1QipMg7fF4hA761hEwJeWZlqBfAAU7w_cX87sorFKJgaYK-uHd3vt_OWmijf4e2Vw8ug?key=ZGxkNXZnZjVfcExGRUE1V25RNGpMRklzUkZGZDR3 am adaugat acum poze cu cota... ....................................................................................................................................... lipici la dedeman http://www.dedeman.ro/ramnicu-valcea/adeziv-bison-epoxi-rapid-2x12-ml/p/5000146 - asta e transparent , pare mai slab... http://www.dedeman.ro/ramnicu-valcea/bison-epoxy-metal/p/5000145 - asta e cel gri de care am folosit eu si pare mai ok.... ........................................................... e doar un prototip.. si suporta modificari..... ......................................................... este un motor recuperat din copiatoare foarte mari... din acelea de 200kg... A3... era pe la derulatorul de foi.... .............................................................. saibi... 20-30 buc costa 2-3 lei, la hornbach, se vand la kg... o sa iti trimit si tie daca ai nevoie ... .................................. MOTORUL.... da jos fulia si tureaza-l sa vezi ce zice... cauta pana unde poti sa turezi fara sa vibreze si noteaza turatia, sau punctul , locul pe potentiometrul de comanda.... cu motorul in mana, vei simti la mana daca e ok.... ............................................... freze ai rupt si pentru ca ai turat la maxim acel esc si motorul, deci ai mers cu Dacia, BMW, Mercedes, Ferrari la blana, i-ai dat bordul la 180-300km/h si e logic ca se duce `dreaqului..... acele motoare de modelaj-navo merg 20-30min maxim, ca se descarca bateria.... deci cu turatii uriase si factor de utilizare mic... cred ca vei identifica pe la jumate de turatie, sau pe la 60-70% o turatie optima pentru tine.... si sa tina ore de lucru... ...................................................... te astept cu teste la motor ... ... si eu am comandat cateva axe pentru brose... le astept sa ma joc cu ele... Link spre comentariu
nickrvl Postat Decembrie 28, 2016 Partajează Postat Decembrie 28, 2016 Motorul l-am turat deja in gol, fara fulie, si merge bine acum dupa faza cu demontatul si pus superglue...., cu fulie se simte zbarnaind, nu tare spre extrem dar se simte si se simte si in structura masinii, fin dar se simte. Apropos, la tine vad suruburile de prindere a fuliei/fuliilor, alea negre, oarecum iesite... asta nu da vibratii? fiind oarecum dezaxate/pe o parte..... In legatura cu ruptul frezelor o vina (pana as depista-o) a avut-o si cureaua de pe axa X care era slaba, pur si simplu nu mi-am dat seama/nu am vazut-o, imediat dupa ce am strans-o si-a revenit, deci, cureaua slaba + elasticitatea masinii, fiind de plastic + tije nesustinute are ceva (elasticitate)...., si asta fost mai mult decat puteau suporta frezele Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum