Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

desktop CNC - pcb-uri si carcase - pCarve 2.0


klayus

Postări Recomandate

Acele freze pt debitare pcb-uri sunt singurele care merg pt asa ceva. Nu am încercat cu altele dar nu cred ca ar merge cu altele din cauza substratului pcb-urilor. Pentru tăiat plastic, în filmulețul meu, e komatex, cele mai bune freze sunt cele cu 1 dinte. De fapt frezele cu un dinte sunt ideale pentru orice material din cate am văzut și experimentat, excepție metale feroase sau neferoase. Frezele gen "pila" nu sunt bune pt plastic, ele de fapt sunt freze cu "multi dinti" și pe măsură ce creste numărul de dinți creste și frecarea, se încinge freza și topește materialul. Finisajul e groaznic, se încarcă freza și exista riscul sa o rupi. Numai bine

Link spre comentariu

Cateva intrebari daca nu e cu suparare.

 

Laserul poate grava si aluminiu? Sau nu e sufficient de puternic?

Exista posibilitatea folosirii si ca imprimanta 3d?

Link spre comentariu

laserul are 300mW. nu poate grava decat plastice si pcb-uri, eventual poate grava aluminiu daca e dat cu un strat de vopsea. doar ca arde vopseaua, nu aluminiul.

masina poate accepta si un cap de printare 3d special conceput sa se potriveasca pe ea, dar nu are masa incalzita si pe Z sunt doar 40 mm.

 

numai bine

Link spre comentariu

 

 partea de decupare a pcb-urilor era prapad. am facut odata pentru o lanterna un pcb rotund taiat la traforaj. aoleu ce m-am mai chinuit. mai mult de atat am suferit rau ca nu pot sa-mi fac singur carcasele pentru micile mele proiecte.

 

Normal ca daca ai CNC lucrurile se schimba radical.Dar in ceea ce priveste carcasele chiar sunt curios sa vad cum ies acestea cu CNC-ul.N-ai putea posta aici cateva poze cu carcasele realizate folosind aceasta metoda?

Link spre comentariu

Ca sa recapitulam un pic prin multitudinea tipuri si modele de freze pentru inceput ar fi astea?

Pentru decupat cablaje:

post-175768-0-40835000-1465893756_thumb.jpg

Pentru frezat trasee, piramida insa apare o "scamosare" a marginiilor traseelor dar usor de inlaturat cu jmirghel fin:

post-175768-0-51178100-1465893924_thumb.jpg

si V-bit in care avem trasee curate insa e mai pretentioasa/sensibila......

post-175768-0-04462600-1465893987_thumb.jpg

 

Este corect?

 

 

Nu gasesc freze pentru plastic cu o singura fata, cu doua fatete nu e buna? plexiglas-ul se prelucreaza bine cu aceasta freza?

 

 

L.E. grosimea cozii vad ca predomina la cota de 3,175 mm, sint cele mai folosite?

Editat de nickrvl
Link spre comentariu

Ma bag si eu in discutie.

 

Frezele postate mai sus corespund cu explicatia data. Mai ales la gravare ajuta daca se creaza o pelicula de WD40 peste PCB, lungeste durata de viata a frezei V-shape sau pyramid shape.

Cele mai bune freze de gravat sunt cele de la Precise Bits (USA). Se gasesc si in EU, au un distribuitor in Polonia.

Acestea sunt minunile (cam scumpe dar ...):http://www.frezycnc.eu/end-mills-drill-bits-micro/engraving-tools/engraving-end-mills-pro-2-flute/ Pt PCB se folosesc cele cu varful la 60 grade sau 90 grade cum scrie si pe site-ul lor.

 

Freze carbura cu un singur tais sau cu doua taisuri se gasesc la in jur de 20 lei bucata in Romania, daca doresti detalii, PM. Altfel e plin Aliexpress-ul de ele.

 

Cred ca dimensiunea cozii de 3.175mm (adica 1/8") este atat de raspandita datorita raspandirii Dremel. Si da, sunt foarte raspandite in zona hobby, pentru ca sunt compatibile cu routerele mai low-end.

 

Pentru taiat in plastic este bine ca eliminarea "spanului" (sau cum i-o zice) sa se faca cat mai rapid pentru ca sa nu se topeasca pe freza si sa incarce freza. Sigur ca viteza de rotatie trebuie mult scazuta fata de cea necesara de ex pentru taiat in FR-4. Din aceasta cauza se folosesc frezele cu un dinte (tais) sau cu doi.

Editat de mars01
Link spre comentariu

Are careva de aici CNC cu magazie de burghie/freze care sa le schimbe automat in timpul lucrarilor?Deci fara interventia operatorului.Nu de alta dar intr-un cablaj exista deseori gauri de doua sau mai multe dimensiuni iar apoi nu mai vorbesc de distantele dintre trasee care iarasi difera intre ele.

Editat de cipri_mury
Link spre comentariu

Ciprian, la nivel de hobby nu se merita. Nici cei din Vest nu au toti asa ceva, doar "maniacii" din US.

Eu fac PCB-uri si cu cate 6 ... 7 tool-uri dar tot nu mi se pare necesar un automatic toolchanger.

Link spre comentariu

Eu ma refer la cei care doresc sa faca cablaje la comanda.Nu de alta dar o asemenea "jucarie" te-ar scuti de aproape tot,exceptand programarea  din calculator daca nu ma insel :rade: .De exemplu daca ai de facut mai multe cablaje fie de acelasi fel sau diferite poti folosi o placa de dimensiuni mai mari si pana "colegul tau" isi face treaba tu de ocupi cu altceva iar astfel castigi timp,plus ca nu mai platesti bani la nicio firma pentru cablajele ce iti sunt comandate de clienti.Fara sa am ceva cu cei care folosesc doar metoda CNC pentru realizat cablaje eu daca ajungeam un electronist cat de cat bun si faceam cablaje la comanda foloseam un asemenea CNC pentru ele (daca imi permitea bugetul) dar pentru cablajele prototip tot de metoda pnp/foto ma foloseam.Sunt convins ca mai multi care detin CNC procedeaza asa(@mars01 nu stiu daca nu esti chiar tu un asemenea exemplu deoarece te vad ca vorbesti despre toate aceste metode aici pe forum).

Link spre comentariu

cu bani orice se poate face! dar un auto tool changer mareste mult pretul unei masini. si eu m-am jucat un pic cu treaba asta, am incercat sa fac ceva cu un electromagnet, inca nu am renuntat la idee dar intai sa adun bani sa-mi iau un strung. un autotool changer s-ar preta cel mai bine la multe cablaje, dar totul depinde de ce vrei sa faca masina si pentru cine e. 

 

numai bine

Link spre comentariu

Ca sa fiu sincer, tot cam trebuie sa fii pe langa CNC nu poti sa programezi si pe urma sa iti vezi de treaba. Burghiele se mai rup .... din uzura sau vibratii sau altceva. Si mai este si problema cu facut-ul de zero pe axa Z odata schimbat tool-ul (burghiu sau freza). Nu te poti baza pe inelele puse de chinezi. Iar tool-urile de firma costa bine.

 

In ceea ce priveste un cablaj vs multiple cablaje, chiar si cand sunt multe cablaje esti limitat la dimensiunea unui panel, mai exact dimensiunea maxima admisa pe masa de lucru. Iar in acest caz se va folosi un tool pentru tot panelul si se trece pe urma la urmatorul tool si tot asa. Practic un panel este tratat ca un cablaj mai mare.

Totul sta in etapa de CAM adica in trecerea de la fisierele GERBER (generate de programul ECAD) la fisierele GCODE (fisierele de control pt routerul CNC).

Link spre comentariu

mars01 are dreptate, dar tot ar fi dragut un autotool changer, si partea de auto z0 nu e asa de complicat de rezolvat. se introduce o linie de cod in gcode, G38.2 Z-5 F15, G92 Z0 si ai Z0 la tool. 

 

numai bine

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări