dany_cta Postat Decembrie 16, 2016 Partajează Postat Decembrie 16, 2016 (editat) Numai la cald trebuie sa ii scoti/bagi in aluminiu. Pistolul cu aer cald e perfect, poti sa folosesti chiar si un aragaz. Inainte sa ii bagi lasi rulmentii in congelator pentru minim 30minute si incalzesti bine carcasa de aluminiu, ma refer la fierbinte serios, peste 150grade dar nici exagerat sa curga vaselina din rulmenti dupa ce ii montezi (rulmentii o sa primeasca caldura de la carcasa), si o sa cada singuri pe pozite. Poti sa ii ciocanesti usor pe carcasa exterioara cu un lemn moale ca sa te asiguri ca au intrat la maxim. Apoi spindle-ul ar trebui sa alunece usor la mana, daca nu, il bagi la congelator si incalzesti usor rulmentii (nu tare, sa nu curga vaselina din ei). Nu are voie sa aiba joc la interior, poti sa pui putina vaselina intre ei. Apoi pune un arc mai serios pe care abia il strangi intre degete intre rulmentul de sus si fulie, si bucura-te de noul spindle cu 0 joc. Daca mai ai joc problema este in alta parte (ax stramb, prelucrari imprecise, jocuri elastice in alte parti). Editat Decembrie 16, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
nickrvl Postat Decembrie 16, 2016 Partajează Postat Decembrie 16, 2016 Rulmenti am mai bagat/scos dar nu la dimensiunile astea , teoretic stiu ce trebuie doar cu incalzitul cu pistolul am ceva emotii.... Si altceva, cei care faceti astfel de brose sau orice altceva le echilibrati? dinamic? am dat din intamplare si peste asa ceva, pornind de aici: http://www.dieselrc.com/projects/cncspindle/ (tot Ionut e de vina ) si ajungand pana pe aici: https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1267814-How-to-dynamically-balance-EDF-unit-with-a-cell-phone si mai sant.... Link spre comentariu
andreigradu Postat Decembrie 16, 2016 Partajează Postat Decembrie 16, 2016 Fara sa dati cu pietre indraznesc sa contrazic... am demontat un ansamblu cu 4 rulmenti A7001 CP4 DKF DDR.... Totul s-a desfacut la mana.... erau pusi pereche 2 sus si 2 jos, cu distantiere intre ei... se vede in poze.... va atasez in album si restul pozelor cu toata masinaria.... Are si acel arc de care zicea un coleg, doar ca e un monstrozaur de arc......la vremea respectiva...3-4 ani in urma nu stiam ce face... eu am aruncat tot ce in interior si am modificat cu alti rulmenti.... ............................... In partea de sus era o piulita cu o saiba stelata din care se regleaza jocul..... Eu am inlocuit acest ansamblu cu un set de rulmenti axiali si un alt set de rulmenti radiali... un fel de sandwich mai neortodox.... ............................... scula e o bormasina de precizie care merge la 18.000 RPM si are 40 kg, se numeste G3R si e facuta la Suceava... 1986, in Romania.... surprinzator, dar adevarat.... https://goo.gl/photos/fmufJ9UbKWt8xZgb9 Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 16, 2016 Partajează Postat Decembrie 16, 2016 (editat) Ce ne arati tu este otel nu aluminiu. In aluminiu trebuie sa fie fixat pentru ca se turteste imediat daca prinde putin joc sau daca ii bagi presati, in momentul in care ii impingi deformezi cota de rulment, nu este un material elastic ca otelul, este o deformare plastica si odata aparut jocul, o sa bata si o sa se agraveze. ps: Eu nu pot sa va inteleg cum faceti pozele astea cand totul este plin de vaselina pe acolo. Umblu de obicei cu manusi dar nu pot chiar sa fac poze in fiecare secunda posibila in timpul unei demontari, de obicei ajung sa fac lucrarea cap-coada fara sa apuc sa fac o poza Editat Decembrie 16, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
ionutb71 Postat Decembrie 16, 2016 Partajează Postat Decembrie 16, 2016 raspuns la ps. esti prea concentrat si nu ai ajutoare nicu,grija la incalzirea aluminiului sa nu dai in partea cealalta,asta face fleosc pe pantofi dintr-o data. nu cred ca e cazul la suflanta dar mai sti? axul tau nu e facut ca un arbore pe care vor fi montati rulmenti,deci nu are sutimea in plus. din aceasta cauza aluneca rulmentii usor.lasa-l asa si nu pune nici-un fel de "lipici"acolo. inteleg ca vei monta tot 2 rulmenti ,aceiasi cota ca inainte si fara sa mai modifici carcasa? din sfaturile primite de la colegi,vei face si un soi de preload? Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 16, 2016 Partajează Postat Decembrie 16, 2016 Nu ai nici cea mai mica speranta sa faca fleosc aluminiul cu o suflanta. Pentru aia ai nevoie de o forja, flacara pe gaz si oxigen sau aer fierbinte de la suflanta electrica simultan. Daca faci preload nu exagera cu arcul, sunt rulmenti fini nu ca cei din pozele de mai sus, a nevoie de un arc mai omenesc, eu as folosi ceva mai subtire decat duritatea unui arc de cleste de rufe, un arc pe care sa pot sa il presez intre degete. Link spre comentariu
nickrvl Postat Decembrie 17, 2016 Partajează Postat Decembrie 17, 2016 (editat) Tot nu am inteles pe deplin acest "preload", defapt este vorba de o tensionare a rulmentilor in acest caz avand rol de a presa axul in/spre rulmentul de jos si tot cu ajutorul axului preseaza si rulmentul de sus, cu arc sprijinit in fulie....., corect? adica tine rulmentii presati unul catre celalalt si axul la fel tras in sus..., cam aiurea explicatia dar in fond asta se intampla, nu? dar rulmentii fiind radiali suporta aceasta incarcare axiala? chiar fie ia si "lejera"? asta pentru ca Dany ma avertizat. Axul chiar daca se plimba lejer prin rulment sa-l las asa? adica chiar nu trebuie fixat cu "ceva"? cred ca are si asta o logica in sensul ca axul in partea de jos are o raza exact unde intra in rulment si pe care se reazema acesta si astfel se autocentreaza, asta daca e "preload" , si uite asa incep sa se lege toate.... Editat Decembrie 17, 2016 de nickrvl Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 17, 2016 Partajează Postat Decembrie 17, 2016 (editat) Raza de jos nu este preload. Preload-ul este, asa cum ai explicat tu, presarea rulmentilor unul in altul pentru a scoate jocul. Orice rulment are joc intern altfel s-ar gripa imediat, cei de turatie mare au jocuri mai mari pentru ca se incalzesc, se dilata bilele si trebuie sa aiba loc. Aici apare preload-ul, care are rolul de a scoate jocul respectiv. Preload-ul este un reglaj pe pozitie, il intalnesti peste tot in jur unde nu trebuie sa existe joc, chiar si la rotile masinii, exista doi rulmenti separati sau unul dublu si strangand piulita planetarei se face preload intre ei. Orice rulment suporta un anumit preload, nu trebuie sa fie angular. Doar nu exagera, cand strangi la preload nu strangi ca atunci cand strangi tare o piulita/surub, doar apropii usor piulita in timp ce invarti axul pana simti ca a disparut jocul, de multe ori se strange la mana, doar piulita de contra se strange tare. Nu inteleg cat de mare este jocul tau la ax dar eu prefer sa fie fix decat sa aiba joc. Rulmentul are destula forta sa se miste inainte sa pocneasca. Nu trebuie sa cada pe ax. Daca ai joc acolo e normal ca o sa se transmita in varful frezei, in loc sa se invarta perfect pe centru o sa trepideze si orbideze. Dar degeaba vorbim de precizie si preload la masina respectiva, ai multe de refacut acolo pana sa ajungi la necesitatea unui spindle perfect. Jocul frezei si rulmentii sunt afectati de toata rigiditatea masinii, de vibratiile ei. Cred ca o sa ma apuc sa mai fac inca un cnc curand ca sa scap de materialele pe care le am pe stoc, sa le folosesc la ceva. Poate o sa filmez si poti sa te inspiri la imbunatatiri. Editat Decembrie 17, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
mihaighe Postat Decembrie 17, 2016 Partajează Postat Decembrie 17, 2016 (editat) Nu trebuie sa cada pe ax. Daca ai joc acolo e normal ca o sa se transmita in varful frezei, in loc sa se invarta perfect pe centru o sa trepideze si orbideze. Am mai spus mai sus ,daca axul intra usor pe interiorul rulmentului trebuie cromat sau nichelat si astfel scapi de joc. Editat Decembrie 17, 2016 de mihaighe Link spre comentariu
nickrvl Postat Decembrie 17, 2016 Partajează Postat Decembrie 17, 2016 Am vazut de cand ai postat prima data dar pentru mine e o gluma......, in zona noastra au "murit" de mult baile de nichelare sau cromare, in schimb avem zincare, dar termica... Poate sa incerc cumva "in particular", hammm, ar merge o galvanizare? , ce-mi vine in minte ar fi acoperire cu Cu, asta am mai facut cand eram "mai mic" dar e prea moale in astfel de situatie....., totusi orice material o fi nu am control asupra uniformitatii si asta ar insemna rectificare etc etc Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 17, 2016 Partajează Postat Decembrie 17, 2016 (editat) E un sfat complet aiurea sa cromezi un ER11, nu numai ca stratul de crom nu se depune uniform sau faptul ca nu gasesti pe nimeni care sa faca operatiunea asta, dar si daca ai gasi ar costa mai mult decat 4-5 piese complete noi noute in stare perfecta. E vreo 6$ axul ala cu transport inclus. Editat Decembrie 17, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
nickrvl Postat Decembrie 18, 2016 Partajează Postat Decembrie 18, 2016 Tot de unde sant rulmentii am un catalog cu freze: http://www.yg1.co.kr/e-book/E312.pdf e imens, pe scurt folositi astfel de freze? cablaje, plastic/plexiglas, mdf.... Link spre comentariu
andreigradu Postat Decembrie 18, 2016 Partajează Postat Decembrie 18, 2016 P.S. Fotografia este una din pasiunile mele de vreo 24 ani ... ajunsesem in clasa 7-8 sa developez singur filme si poze a/n .... ........................................................................... Acum.... din ce am mesterit azi a iesit asta..... se vede in poze.... A iesit lungime 70mm, diametru 30mm ca sa fie o buza de 4 mm sa fie ok pe rulment.... am facut o cota de 21,90, pentru rulment 608... https://goo.gl/photos/yiBy5NBDTsc8qYS38 .................................................................................... mai e ceva drum... acum va trebui facuta o fulie care sa contina acel guler cu filet si piulita de reglaj cu stifturi.... o sa ma gandesc si la aia... CE RAZA are canalul de la fulii ??? sau ce diametru are cureaua ta ??? ce diametru are fulia??? ................................................................................. ma gandesc ca poate merita o fulie mai mica si astfel sa urce turatia la freza....??? eventual si o alta fulie pe motor.... .............................................................................. P.S. tija mea din poze e de fi 10mm, am pus-o doar ca sa vedeti cum arata, pentru tija de 10mm e nevoie de un corp mai mare in diametru ma gandesc la rulmenti 6200 care au fi10 cu fi 30.... si astfel corpul o sa iasa minim 38mm..... .............................................................................. Masoara si tu axul tau cu un subler electronic si zi ce rezulta... la mine e 10,00mm, ma gandesc ca la tine trebuie sa fie 8,00mm Posibil ca sa fie putin redus la 7,99 sau 7,98 de catre producatorul brosei ca sa poata atasa rulmentii.... si eu am redus la 9,99 ca sa pot baga rulmentii mai usor.... Oricum... la coada o sa fie nevoie sa fie redus la 7,98 alunecare usoara ca sa poti regla preload-ul...ca daca intra presat peste tot nu ai ce regla... Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 18, 2016 Partajează Postat Decembrie 18, 2016 Fa-i fulia din bronz, are motor brushless de rc deci ii trebuie inertie, o volanta. 0.1mm pare cam mult chiar si in aluminiu, sa nu forteze in rulment cand se contracta. Daca simti ca nu se invarte cursiv axul dupa montare inseamna ca asta este o problema. Link spre comentariu
andreigradu Postat Decembrie 18, 2016 Partajează Postat Decembrie 18, 2016 Acel filet merge mult mai bine in alama realizat ca sa mentina cotele de preload, si eu ma gandeam la alama ca se fileteaza mai corect dimensional ...... eu am o alama speciala cu staniu AMS3, sau CW713R, din care mesteresc... daca e o cota pana in 25 mm pot face din asta..... ramane de vazut raza curelei... e de facut un cutit pentru raza respectiva.... hhmmmm... ceva nasol..... ::((.... ....................................................... Volanta putem atasa si separat ca e loc pe ax.... o bucata de fi 40mm si grosime de 15mm are 160 grame... zboara deja.... glumesc.... punem ceva mai pamantean ....... fi 25 L 15 ca sa fie mai rezonabila masa inertiala..... cine are nevoie de volante sa imi spuna.... .................................................................... Maine o sa imbucsez rulmentul din imagine sa vad ce zice... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum