Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

desktop CNC - pcb-uri si carcase - pCarve 2.0


klayus

Postări Recomandate

 

La nemteasca mea mica

Care ? la ce te referi,poate o poza ,vad ca topicul devine interesant .

Daca crezi ca te ajuta te pot servi cu 2 bucati 688 pe care scrie: IBU 688Z C

http://www.ebay.de/itm/4-Stk-IBU-Rillenkugellager-Miniatur-Kugellager-688-ZZ-2Z-8x16x5-mm/281217288570

https://www.kugellagershopberlin.de/product_info.php?products_id=8233

Am avut mai multi pentru un proiect dar ma pot lipsi de 2 bucati ca sa mai incerci odata sa vezi cat tine si cum merge.

Link spre comentariu

Am citit tot ce sa scris pana acum....., momentan la indrumarea lui Ionut am gasit la noi pe cineva care poate aduce rulmenti de calitate, i-am povestit despre ce e vorba si astept raspuns, azi, maine...., in principiu o sa incerc cu rulmenti radiali pe aceasi carcasa.

Incarcarea axiala nu cred ca este prea mare la mine, freze cilindrice de 3mm in coada si virf de la 0.1 pina la maxim 3mm, cea mai mare solicitare e in parchet laminat, am incercat odata si a mers in alubond, sau cum se numeste....

 

Andrei, i-ti stiu lucrarile si sant ingrijite si de calitate, daca nu-mi iese upgrade-ul "ai curaj" sa-mi faci o brosa? in principiu lungimea e de 70mm si diametrul exterior 24mm, poate chiar si cu ax de 10mm......, cotele astea, mai ales exteriorul, as insista sa-l pastrez pentru ca sant gauri deja date dupa cota in masina, suporti.

 

Despre motorul care ziceam eu ca l-as inlocuii, acela de pe olx etc de 300W chinezesc, cade pentru ca e prea mare, ce am eu acum raportat la dimensiunea masinii e "perfect", doar brosa trebuie regandita....

 

A, am mai spus axul meu de 8mm intra lejer in rulmenti, daca tin de rulment cu axul bagat in pozitie verticala sii dau drrumul efectiv pica/cade din rulment fara sa opuna rezistenta.

Joc are rulmentul(rulmentii), uzura cred ca nu se vad fisurati, inelul interior se misca cu mana in toate directiile.....

O sa pun poze cu ei atunci cand o sa redemontez ansamblul.

Link spre comentariu

Daca doar vrei sa schimbi rulmentii am si eu din astia, de fapt am 2 modele 688 si 1680, pot sa iti trimit cateva perechi, nu te costa nimic.

doar sa zici cum sa ajunga la tine.

Ma uit acum la ei si imi dau seama de ce cedeaza..... sunt foarte micuti...

daca ai putea ingramadi 2 din astia in partea de jos, e minunat....

........................................

nu uita de acea degajare, acolo e necesara o saiba, mai ales ca la tine are doar 5 mm grosime acest rulment.

.......................................

cand dai jos fulia verifica daca ai ceva de tensionare acolo, eventual pune acea saiba de care zic colegii.

O astfel de saiba gasesti la motoarele de bormasina, flex, soricel...etc...scule electrice cu carbuni... nu stiu exact ce cota are, dar exista.

................................

daca lipesti camasa exterioara, ai grija sa nu intre lipici in rulment, am reusit eu sa trimit lipiciul in rulmenti....

 

 

post-175162-0-56825300-1481873200_thumb.jpg

post-175162-0-27761200-1481873445_thumb.jpg

Link spre comentariu

Multumesc de oferta, o sa vad dupa ce i-mi oferteaza si unde am intrebat, mai discutam....

 

Nu am inteles foarte bine despre acea degajare, in partea de jos are axul o raza care se sprijina pe inelul interior al rulmentului si astfel nu atinge si de camasa exterioara:

post-175768-0-80818400-1481875154_thumb.jpg

In partea superioara are fulia un inel de dimensiunea camasii interioare a rulmentului si astfel nici aici nu atinge de camasa exterioara.

 

Nu are saiba de pretensionare, daca e obligatoriu o sa caut una....

 

Nu stiu daca strungarul o sa poata face filet in capul axului pentru piulita/piulite de reglaj....

Link spre comentariu

Rulmenti iti dau gratis cateva perechi, doar sa zici daca vrei sa iti trimit cu posta, sau curier rapid....

........................................................................................

da, acolo jos ai vazut la axul meu de fi 10mm ca e o degajare pentru rectificare.

In ax nu poti face filet, e cimentat si rectificat, am incercat eu si nu mi-a mers, eu vroiam la interior sa fac un filet si e cam tare... am renuntat...

..................................

acel filet si piulita se face pe fulie.

se blocheaza fulia pe ax si apoi plimbi piulita de reglaj...

..........................................................

Iti trebuie un strungar ok care sa iti faca o noua fulie, iar in partea de jos sa fie un guler de fi 12-14 cu filet M12-M14 x 1, cu pas de 1mm,

In acel filet tu vii cu o piulita, tot de acelasi pas, doar ca piulita trebuie sa aiva stifturi de blocare....

uite cam asa:

......................................................

la ax ce turatie folosesti si cam cate ore te tine setul de rulmenti?

 

post-175162-0-01303100-1481875943_thumb.jpg

Link spre comentariu

Tai fara probleme filet, e aceeasi duritate hrc55-62 ca la un surub cu bile. Nu se poate face cu hss, se face cu carbura pentru oteluri tari, si bineinteles cu reascutire in timpul filetarii de 1-2 ori.

Pentru preload poti sa folosesti cu succes si un arc destul de tare care sa intre pe ax intre rulment si fulie si nu mai trebuie sa faci nici un filet asa.

 

Posted Image

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Cica turatia urca pana la 20000 ture dar fulia de pe brosa e mai mare in diametru, presupun ca 18000.

Ca si ore cu multa aproximatie undeva pe la 100 de ore, mai mult nu cred ca a lucrat.

 

Andrei, cu strungarul e o problema, face mai mult "grosier" nu stiu daca poate face fineturi, e de discutat si asta.

Am inteles cu rulmentii din prima, multumesc din nou dar ramane sa vad ce hotarari trebuiesc luate, poate refac brosa etc etc si in functie de asta mai vad, dar nu mi-ai spus la o adica o putem face la tine?

 

Dany, frumoasa lucrare.

Link spre comentariu

O sa fac un desen pe ax de 8 mm, cred ca cu 608 o sa fie, sa imi spui cam cum e al tau, ma refer la cote, lungime si diametru, cat ramane afara din ax in spate....

Trebuie sa dai cateva detalii ca sa se potriveasca acolo.

Am cateva bucati de dural si pot ciopli in ele. E bun ca preia cladura de la rulmenti...

.....................

se pot cauta si solutii mai rasarite, adica pachet de 2 rulmenti radiali si 2 rulmenti axiali pusi in carcasa, doar sa vedem exact ce se gaseste pe ax de 8mm.

..........................

Credeam ca acele motoare urca spre 40-60.000 rpm, probabil la alte modele....

...........................

acum ca sa iti faci treaba schimba rulmentii si pune saiba elastica sa stea pretensionat...

...........................

P.s.

eu am incercat sa majorez gaura din interior si sa fac un filet.... avand doar 100mm am dorit sa fie cat mai departati rulmentii...

am vazut ax din asta si mai lung, de 150mm si cred ca e util si ala, la diametru de 10-12mm pentru scule mai mari...

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

Carcasa are 70/24, cum am spus mai sus, axul are lungime 100mm, diametru 8mm coada + 25mm lungime partea cu filet, 30mm iese axul deasupra de carcasa insa cureaua cade cam la 5mm masurat tot din carcasa in sus.

Link spre comentariu

ok, vad un rulment cu interior de 8mm , grosime de 8mm si diametru exterior de 24 mm.... 628 SKF

care e treaba cu el... ca la brosa aveai 688, sau 1680... fi 16ext, fi 8 int, grosime 5 mm....

la scula ta puteai alege un 608 simplu, care are fi ext 22mm, fi int de 8 mm si costa cam 15-16 lei, un SKF explorer....

adica tu ai dat 100lei + 15-20 lei transport pe 2 rulmenti ... ???

Scuza-ma ca nu inteleg....

........................

e cam 4 lei unul uzual.... https://magazin.dioda.ro/ro/rulmenti/5119-rulment-628-2z-d-8-mm-d-16-mm-b-5-mm.html

..........................

aici e 2 lei buc... http://www.rul-grup.ro/rulment-628-zz-rul

...............................

pana si pe okazii e mai ieftin.. skf explorer... un tip din Cluj..... 13 lei/ buc..???

https://www.okazii.ro/rulment-628-2z-c3-8x24x8-a179719209

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

Am tot intrebat pe aici de unde?, de unde?... m-am descurcat si eu cum am putut. Evit in general sa cumpar de pe net ce nu stiu si astfel am ajuns aici, nu stiu ce sa zic poate ca or fi totusi "mai buni"...

Pretul e de 100lei cu totul, transport etc.

Cota e cea pe care am dat-o, 16 exterior, 8 interior, 5 grosime, cel putin asa ma asigurat telefonic, daca nu o fi asa nu-i iau....

Link spre comentariu

Asta este avantajul de a lua direct chiar daca e poate putin mai scump, poti sa vezi produsul si sa il refuzi daca nu e ceea ce ai tu nevoie fara sa pierzi nimic.

 

Sunt rulmenti deep groove (adanci) care teoretic rezista bine la incarcare axiala si nu m-ar mira sa ii primesti made in japan, eu asa i-am primit pe toti astia mici de precizie, nu ii gasesti la 5lei, nu vorbim de rulmentii de rasnita de cafea la exterior de 16.

Mare atentie cum ii montezi, poti sa ii strici in cateva secunde, sunt foarte casanti si subtiri in carne, nu ma refer numai la faptul ca nu ai voie sa ii bati dar nici nu ai voie sa ii fortezi in nici un fel. Daca i-ai fortat in preload putin mai tare decat trebuie, i-ai pocnit instant

Link spre comentariu

Acesta e un sfat bun, bine de stiut.

Acum ma intreb cum o sa-i scot pe cei vechi?!, o sa incerc sa incalzesc "rapid" carcasa, fiind din aluminiu, in speranta ca o sa se incalzeasca mai repede decat rulmentii si astfel dilatata acestia sa iasa, nu i-as scoate fortat, insa pentru incalzit nu am la indemana decat un pistol cu aer cald, o sa vad daca merge.

Azi m-am incapatanat sa mai fac un cablaj, l-am dus pana la capat dar zgomotul a devenit insuportabil si vibratiile la fel de mi sa desprins cablajul din dubluadeziv....

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări