nickrvl Postat Decembrie 14, 2016 Partajează Postat Decembrie 14, 2016 (editat) Maine o sa pun/repun poze cu ce am eu si cu ceva cote. Axul nu are urme de uzura in dreptul rulmentilor dar intra si iese usor pe toata lungimea, de fapt acel ax se gaseste gata facut, ER11, totusi vad ca axele uzuale pentru aceste pensete sant de 10mm diametru, asta vad pe site-urile romanesti?!! Pentru a pune acea saiba trebuie sa modific axul, cea ce am acum arata cam asa: Daca trebuie sa-l modific o fac si pe asta, o sa iau daca trebuie si ax de 10mm daca o sa ma incadrez cu diametrul ansamblului la suportul existent al axului actual, dar trebuie sa stiu precis de care rulmenti sa caut.... M-am uitat pe un catalaog SFK... e kilometric si nu inteleg nimic...... L.E. unge la suflet cum merge acea Makita... Editat Decembrie 14, 2016 de nickrvl Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 14, 2016 Partajează Postat Decembrie 14, 2016 (editat) Ideal este sa ai ax de 10mm, daca tu zici ca ai 6mm e cam flexibil pe lungimea aia. Nu poti sa urci cu diametrul interior prea mult pentru ca nu ai spatiu la exterior. Cand urca diametrul interior urca si exteriorul. Poti chiar sa bucsezi axul tau la 11mm si sa strunjesti la 10 la cota de rulment. Astfel ai castiga mult la rigiditate. 61800-2z cred ca pe astia ai putea sa ii folosesti daca ai avea 10interior si 19exterior. Sunt putin mai scumpi (cam la 40ron bucata) pentru ca ii gasesti doar made in japan, dar e marfa buna. http://www.skf.com/group/products/bearings-units-housings/ball-bearings/deep-groove-ball-bearings/stainless-steel-deep-groove-ball-bearings/single-row-stainless-steel/index.html?designation=W%2061800-2Z Editat Decembrie 14, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
ionutb71 Postat Decembrie 14, 2016 Partajează Postat Decembrie 14, 2016 Maine o sa pun/repun poze cu ce am eu si cu ceva cote. Axul nu are urme de uzura in dreptul rulmentilor dar intra si iese usor pe toata lungimea, de fapt acel ax se gaseste gata facut, ER11, totusi vad ca axele uzuale pentru aceste pensete sant de 10mm diametru, asta vad pe site-urile romanesti?!! Pentru a pune acea saiba trebuie sa modific axul, cea ce am acum arata cam asa: ax.jpg Daca trebuie sa-l modific o fac si pe asta, o sa iau daca trebuie si ax de 10mm daca o sa ma incadrez cu diametrul ansamblului la suportul existent al axului actual, dar trebuie sa stiu precis de care rulmenti sa caut.... M-am uitat pe un catalaog SFK... e kilometric si nu inteleg nimic...... L.E. unge la suflet cum merge acea Makita... Nicu,axul tau a fost de 10 si la strunjit pana la 8.strunjirea nu a facut-o bine si odata cu introducerea rulmentilor gradul s-a netezit rezultand cota mai mica. 608-ul tau are 8 la int si 22 la exterior.poti lua alt ax de 10 si pui rulmenti skf 61900 zz,tin la 31000 rpm varianta cu vaselina,sunt 45 lei/buc.fag sau ina sunt la jumatate pret. Link spre comentariu
nickrvl Postat Decembrie 15, 2016 Partajează Postat Decembrie 15, 2016 (editat) Multumesc la amandoi pentru sfaturi, dar rulmenti, de unde iau? din Romania ma refer..... Axul meu nu are 6mm, are 8mm, si nu a fost prelucrat se vede pe el marcaj/scris "de fabrica" Rulmentii actuali au exterior de 16mm. Carcasa/tubul lor are 24mm exterior, asta inseamna ca la o adica pot lua alt ax cu ER11 de 10mm si cu rulmenti de 19mm (daca or fi) ma incadrez totusi astfel incat sa-mi ramina 2,5mm in carne la carcasa rulmentilor, la o adica o fac din otel (pentru rezistenta) ca o teava pentru a fi cat mai usoara. Nu cred ca bucsarea axului actual ar fi o solutie buna in cazul meu, nu ca nu se poate dar daca il duc la strungar i-mi da cu el in cap, si asa chiar si cu carcasa o sa am ceva probleme, poate o fac pe la voi daca puteti pentru ca strungarul meu o sa cam mustaceasca la lucrari din astea "fine"... Asa ca de unde cumpar rulmenti? am cautat pe net dar gasesc specificatii ambigue sau lipsa de acea sper sa-mi recomandati voi sa iau de la "x-ulescu" pentru ca e serios si are marfa de calitate, nu conteaza pretul.... Fapt divers... Intre timp am incercat sa fac alta electronica pentru homing cu tranzistori care pun implicit la masa pinii arduino insa limitatorii mei electronici din cauza unei diode de protectie inseriata la interior nu sant capabili sa inchida tranzistorii......, asa ca o re,re fac cu comparator si tranzistori pentru ca din incercarile actuale vad ca dau rezultate asa cum sant pusi la masa am zbarnait masina in gol mai mult de o ora si nu-mi mai da alarme false, chiar si pe vechiul calculator.. Si "din cauza" lui Ionut am acum carcase de rulminti pe axa Y din textolid, super, sii multumesc totodata pentru ajutor. Dar urgenta ramane rulmentii, de unde......? L.E., ma plangeam cu ceva posturi in urma ca mi se incing motoarele pana spre 80 de grade, luase-m in acest sens si cateva ventilatoare sa le pun pe fiecare motor dar mai mult impins de Ionut am trecut la verificarea curentului limitat de drivere-le motoarelor si bineinteles ca era prea mare, acum dupa ajustare motoarele sant abea caldute dupa o ora de mers continuu si nu am pierdut din "tractiune", alta problema rezolvata..... Dar rulmenti, de unde...? Editat Decembrie 15, 2016 de nickrvl Link spre comentariu
ionutb71 Postat Decembrie 15, 2016 Partajează Postat Decembrie 15, 2016 dupa cotele acelea ai avut rulmenti 688? 10/19 ar fi 6800 dar trebuie sa te gandesti si la un sistem de retinere axial pentru rulmentii astia. axul e de 10 ,rul de 10 si axul va aluneca sus/jos la sarcina axiala. Link spre comentariu
florianmro Postat Decembrie 15, 2016 Partajează Postat Decembrie 15, 2016 Din cate am inteles ti-ar trebui rulmenti 6800 zz 10x19x5 pentru un ax de 10 in diametru cu un cap de er 11. Pe Ebay gasesti acest model cu pret mai mult decat rezobabil . Insa ar trebui sa pui cate 2 , unul langa altul la fiecare capat al axului Link spre comentariu
Vizitator mestericafarafrica Postat Decembrie 15, 2016 Partajează Postat Decembrie 15, 2016 Ai dreptate,dar nu am cum sa-i fac poza. Am gasit tot in acest topic o poza cu acel material,ma rog,este asemanator ca aspect. Era destul de usoara acea placa dar foarte rigida. Salut cum as putea face sau cumpara un astfel de spindle? multumesc anticipat pentru raspunsuri Link spre comentariu
nickrvl Postat Decembrie 15, 2016 Partajează Postat Decembrie 15, 2016 (editat) Am uitat, pun poza promisa mai inainte cu spindle-ul de pe masina, fara curea: Nu stiu ce rulmenti (tip) am acum pe el, nu m-am uitat, insa idea ramane, daca se gasesc la cota de 8 interior si 16 exterior e perfect nu mai modific nimic, daca se gasesc de 10mm interior si 19 exterior atunci trebuie cumparat ax nou si refacut carcasa, eventual regandit tot sistemul, unul sau doi rulmenti pe capete, pun sau nu saiba de pretensionare etc etc dar mai intai trebuie gasiti rulmentii.... Axul poate fi facut sa nu mai alunece sus jos in rulmenti ori cu o "contra" in partea superioara ori dat axul cu "lipici" ..... L.E. am gasit discutia unde klayus spune ce rulmenti a folosit la noul spindle.... http://www.elforum.info/topic/115810-desktop-cnc-pcb-uri-si-carcase-pcarve-20/?p=1426837 Editat Decembrie 15, 2016 de nickrvl Link spre comentariu
florianmro Postat Decembrie 15, 2016 Partajează Postat Decembrie 15, 2016 Poti sa masori axul ( cu un micrometru , nu cu subler , fie el si electronic ) . Trebuie sa ai intre 7.995 si 8.000 .Hai sa zicem 7.990. Daca e mai putin rulmentul o sa joace pe ax. Ideal ar fi sa incalzesti rulmentii si axul sa il bagi in congelator cand ii montezi , sau bagati cu presa Rulmentii sunt model 8x16x5 688 zzBanuiesc ca si in carcasa rulmentii intra la fel de usor ca si pe ax. In general cotele de rulmenti sunt un lucru delicat care nu re realizeaza prin strunjire ci prin rectificare . Suprafetele trebuie sa aibe aspect de "oglinda " , adica sa nu aibe " grad " cum spunea cineva mai sus . Link spre comentariu
nickrvl Postat Decembrie 15, 2016 Partajează Postat Decembrie 15, 2016 Personal am ceva idee despre rulmenti si introducerea lor in carcase in sensul ca am bagat, la cald, la rece, etc stiu ce inseamna o cota de rulment. La ax nu mai am ce face indiverent de cota, asa e el din fabrica.... In carcase rulmentii sant bagati bine, nu am reusit sa-i scot cu mana... Ramane, cel putin pana acum, sa iau rulmenti radiali care pot fi gasiti la cota de 8mm interior, pentru a nu mai cumpara alt ax, iar la exterior acestia noi avand cota de 19mm o sa modific carcasa existenta sau poate alta de otel pentru ca ramane cam putin in carne si consider ca de otel/teava, ca sa fie mai usoara, o sa fie ok Astfel ramane sa caut rulmenti ZZ? Link spre comentariu
mihaighe Postat Decembrie 15, 2016 Partajează Postat Decembrie 15, 2016 La bani mai putini (sub 300ron) gasesti o scula profesionala, makita 3709 530w si 30.000rpm cu prindere pe 6mm. Poti spune ce diametru are partea de fixare?. daca se gasesc la cota de 8 interior si 16 exterior e perfect nu mai modific nimic L.E. am gasit discutia unde klayus spune ce rulmenti a folosit la noul spindle.... http://www.elforum.info/topic/115810-desktop-cnc-pcb-uri-si-carcase-pcarve-20/?p=1426837 Se gasesc rulmenti si se numesc 688zz . Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 15, 2016 Partajează Postat Decembrie 15, 2016 Poti spune ce diametru are partea de fixare?. 65mm are la partea de sustinere, urca pana pe la 80 sus pe partea cu carbunii. Nickrvl: Rulmentii ii gasesti fara nici o problema la orice centru de rulmenti, toti ar trebui sa aiba SKF, sunt cam cei mai raspanditi industrial si printre cei mai buni, daca nu chiar cei mai buni (Timiken nu prea sunt raspanditi in EU). Vezi ca rulmentii SKF sunt mereu stantati, daca nu scrie SKF pe ei e posibil sa fi primit altceva. La tine nu exista un motiv sa schimbi altceva decat rulmentii daca totul ar fi ok, dar problema este, asa cum ai zis tu, ca rulmentii joaca pe ax, ceea ce arunca direct in aer axul tau. Poti cu succes sa folosesti solutii speciale gen loctite 648 dar nu este deloc ieftina solutia respectiva daca nu o ai deja, si la final parca tot nu este ideal. Totusi un motiv sa schimbi rulmentii este ca sunt rulmentii cam firavi pentru operatiunea pe care o fac. Eu as reface tot spindle-ul cu 10mm int si cota de rulment exterioara pe la 24-26 ca sa pot sa bag un rulment cu bile mai solide. Link spre comentariu
mihaighe Postat Decembrie 15, 2016 Partajează Postat Decembrie 15, 2016 La ax nu mai am ce face indiverent de cota, asa e el din fabrica.... In carcase rulmentii sant bagati bine, nu am reusit sa-i scot cu mana... se poate croma si creste cota ,sau folosesti Loctite de rulmenti. Link spre comentariu
andreigradu Postat Decembrie 15, 2016 Partajează Postat Decembrie 15, 2016 (editat) Brosa ta e practic facuta cu un ax ER11 cu coada de 8mm ( exista si de 10mm, de 12mm, etc... depinde de fiecare ce gaseste si ce alege pentru proiect. ) Ce ai acolo cu ax de 8 mm e foarte ok. Toate motoarele de frezare de pe net alea de 300-500W cu ER11 in cap au fi 8 mm la ax si rulmenti 608.... dar acolo apar alte jocuri. .......................................... Pune mana si desfa axul si vezi cum joaca rulmentul pe ax ??? adica aluneca usor, sau intra bleg cu joc.... si eu am o brosa din asta cu ax de 10mm si am luat-o putin cu smirghel ca sa pot plimba rulmentii. .................................................. Rulmentii nu se lipesc, mai ales daca trebuie reglati in sens radial-axial. Acea brosa e frumoasa, dar are lipsa sistemul de reglaj al jocului pe cei 2 rulmenti, acolo era necesara o piulita cu blocheu.... nu ai cum sa o faci ca metalul e tratat si rectificat. ..................................................... Trebuie facuta o fulie cu piulita si saiba acolo sus, fulia se blocheaza pe ax si piulita coboara sa preseze in rulmenti. Nu se pune saiba elastica, la ansamblele radial-axial se face reglaj cu un anumit preload, sau fara, in asa fel cand merge sa nu se incalzeasca sa se dilate si sa gripeze rulmentii.... ca la strung tot asa are 2 rulmenti radial axial conici cu role... in prima poza am pus asa pe masa in ordine piesele ca sa iti faci o idee... .......................................................... Daca ai cum poti folosi rulmenti radial-axiali din seria 7000, 7200, dar asta complica total pentru ca trebuie sa construiesti un guler cu semering sa nu iasa vaselina... ............................................................ eu am facut la un moment dat ceva asemanator, e o brosa de rectificare interioara... in poza o sa vezi ca axul ER11 are un degajament pentru rectificare la capatul cu ER11, acolo o sa fie necesar sa vina o saiba ca sa nu stea rulmentul direct pe zona aceea, adica sa fie in contact cu axul toata camasa rulmentului... https://goo.gl/photos/L447yQpHiQqBopdc9 .................................................................................................................................................... Faptul ca au murit rulmentii, e oarecum firesc, nu stiu cu ce turatie mergi, dar e important sa cunosti, ca in catalogul SKF exista de exemplu la 608 mai multe modele, in functie de temperatura de lucru, turatie, capace.... Deci desfa si incanta-ne cu imagini, dupa ce ne spui exact ce rulment ai acolo vedem daca se fabrica unul din ala cu conditiile impuse de tine, ma refer la turatie. La SKF ai 628/8-2Z http://www.skf.com/group/products/bearings-units-housings/ball-bearings/deep-groove-ball-bearings/single-row-deep-groove-ball-bearings/single-row/index.html?designation=628%2F8-2Z Atentie ca o singura cifra, sau litera schimba totul, sunt 8 modele de 628 la SKF si difera intre ele.... acum unde si la ce pret mai e de sapat putin... .......................... aici iti poti cauta singur dupa cote http://www.skf.com/group/system/ProductSearchResult.html ............................. In Rm. Valcea nu stiu exact unde sa te indrum, dar in Craiova exista 2 firme care distribuie SKF, vezi si tu cine aduce rulmenti SKF in Valcea..... .................................. E posibil.... de fapt e sigur.... sa moara repede tocmai din cauza ca tu frezezi cu un rulment radial.....si ceri de la el un efort axial.... nu stiu cat te tine un set, dar e clar.... si sunt si foarte mici.... daca erau 608, sau mai marisori tineau mai mult.... .................................................................. Motorul ala pe care il prezinti ca solutie, cel de 360 lei, care e cam 50-60USD in China, e mare, are cred 1,5kg, la turatie maxima, la 48V, cred ca are pe la 18.000-22.000 rpm , face un zgomot mare in casa si cred ca e cam mare pentru mecanica ta..... si mai ai nevoie de regulator de turatie si de o sursa de 48V la 10 A..... ca el ia cam 8A... ........................................................................... Brosa la 99USD.... e identica cu ce ai tu, posibil sa fie rulmenti asemanatori, tot radiali, poate ceva mai precis realizat, dar acelasi lucru si vad in poze ca nici asta nu are dispozitiv de reglare a preload-ului la rulmenti..... Ai un avantaj cu motorul ala trifazic cu esc ca ai cuplu foarte bun si merge silentios, e o idee foarte buna acel ansamblu, e compact si puternic. .................... Poate se modifica bucsa de aluminiu si pui rulmenti mai mari, pastrezi motorul si iti decupezi tu 2 gulere noi din ceva textolit si asa rezolvi problema.... Editat Decembrie 15, 2016 de andreigradu Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 15, 2016 Partajează Postat Decembrie 15, 2016 (editat) Unul intre cei doi rulmenti se poate lipi atunci cand exista reglaj de preload. Unul din ei este fix, mai ales cand joaca liber dupa cum a explicat nickrvl. El nu are rulmenti angulari si nici nu stiu daca exista la dimensiunea lui. La nemteasca mea mica are saiba elastica ca sa tina jocul la zero si cand rulmentii sunt reci si nedilatati sau cand a aparut un pic de joc. Am fost si eu destept si am uitat sa o montez odata si caraia axul de ziceai ca e masina de cafea, apoi am distrus rulmentii ca am strans preload-ul prea tare ca sa nu mai bazaie, s-a incalzit, dilatat si i-a fortat. Editat Decembrie 15, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum