dany_cta Postat Decembrie 7, 2016 Partajează Postat Decembrie 7, 2016 Iti trebuie doar o rezistenta pe pinul arduino si +5v, si inchizi contactul pe ground. In felul asta o sa ai mereu un semnal curat. Link spre comentariu
Liviu M Postat Decembrie 7, 2016 Partajează Postat Decembrie 7, 2016 Grbl are pullup activat "din fabrica". Homing and hard limits use the same switches. These limit pins are already held high with an internal pull-up resistor, so all you have to do is wire them to ground. Link spre comentariu
nickrvl Postat Decembrie 8, 2016 Partajează Postat Decembrie 8, 2016 Da, arduino are pullup activat din fabrica. O sa incerc varianta cu separare galvanica, o sursa de alimentare separat si optocuploare care vor inchide direct pinii din arduino, nu cred ca vor fi probleme in acest sens deoarece curentul vehiculat e foarte mic (consider) si astfel optocuploarele vor fi "capabile" sa atace pinii direct. Or sa fie si condensatori de decuplare suplimentari.... Culmea este ca in varianta actuala a functionat ireprosabil fara alarme si altele, de curand a inceput sa o ia razna, singurul lucru ce l-am "modificat" mai bine spus l-am adaugat a fost un cadru metalic, din teava patrata, pe dedesubtul masinii cu scop de ridigizare suplimentara si inaltare ca i-mi cam atingea motorul pe jos cand o mai mutam si totodata de preluare a denivelarilor de pe masa unde e asezata prin suruburi reglabile, si-o fi luat "rol" de antena amplificatoare acest cadru..... Link spre comentariu
nickrvl Postat Decembrie 8, 2016 Partajează Postat Decembrie 8, 2016 Am reusit azi sa pun aparatul de masura pe pinii arduino pentru endstop si au efect bidirectional, cu citire in ambele stari, adica limit alarm da atat la inchidere cat si la deschidere pin, de acea trebuie "eu" sa apas de doua ori pe butonul de stop dupa ce sau activat limitatorii.... 5V (sau aproape) in gol pe pin si "0"V (de fapt 0.65V) cind limitatorii sant activati. Momentan sant cu masina in probe in gol, fara spindle, si nu-mi da nici o eroare..... Link spre comentariu
Liviu M Postat Decembrie 12, 2016 Partajează Postat Decembrie 12, 2016 Am gasit pe forumul Shapeoko o/doo schema/e interesanta/e de conectare a limitatoarelor. Link spre comentariu
nickrvl Postat Decembrie 12, 2016 Partajează Postat Decembrie 12, 2016 Am frunzarit si eu pe acolo mai de mult cand cautam cum si la care pini se conecteaza limitatorii in arduino, si este o solutie ingenioasa pentru a conecta limitatori mecanici la ambele capete de axa.... Intre timp am descoperit de unde era problema mea, firul de la limitatorul Y il prinsese-m in traseul sau cu o legatura de plastic impreuna cu firele de la spindle, dupa ce am despartit firele merge bine, nu-mi mai da erori. Intrebarea care urmeaza si careia trebuie sa-i raspund/caut raspuns e de fapt cine genereaza semnal fals? limitatorul(partea electronica din el) sau firul de legatura intre el si arduino? Tind sa cred si sper sa fie firul deoarece asa pare (dupa patania cu firele impreunate) si daca nu e asa nu prea are efect orice montaj sau filtru as pune intre limitator si arduino. Culmea e ca in continuare limitatorul de pe axa Z are firul in patul de cabluri impreuna cu cele de la spindle si nu genereaza semnal fals. Acolo unde era firul de pe Y impreuna cu cel de la spindle firele acestuia (spindle) formau o bucla, sa fi avut loc un "efect de bobina"? inductie pronuntata? Link spre comentariu
Liviu M Postat Decembrie 12, 2016 Partajează Postat Decembrie 12, 2016 Mie mi-a placut partea de filtru trece jos. Si da, in general in cabluri se induc toate mizeriile. Link spre comentariu
nickrvl Postat Decembrie 13, 2016 Partajează Postat Decembrie 13, 2016 M-am inselat, am in continuare "hard limit" chiar si cu firele scoase, cu firele de ~7Cm din arduino in aer, am erori cu mult mai rare dar am iar asta inseamna ca "obligatoriu" trebuie sa-i fac ceva/filtru suplimentar. M-am gandit ca limitatorii sa comande tranzistori, acestia sa fie in permanenta comandati deci pinii din arduino continuu la masa, asta in speranta ca orice "parazit" de pe fir sa fie automat dat la masa si doar semnalul curat (tranzistor inchis/pin arduino deschis) sa aiba efect. Pentru 3 tranzistori nu cred ca sar preta un integrat specializat, sau poate totusi ceva cu 4 porti si pentru partea cu "probe"?!... Link spre comentariu
nickrvl Postat Decembrie 14, 2016 Partajează Postat Decembrie 14, 2016 (editat) Alta dandanaie, acum ma lasat spindle, dupa cum va amintiti e un ax cu rulmenti in carcasa refacut si acesta, au tinut un pic mai bine decat vechea varianta insa acum huruie si se simte greu dar se simte la miscari laterale un mic "tac", nu l-am demontat insa sigur au cedat iarasi rulmentii asa ca trebuie sa vad ce fac, inlocuiesc tot sistemul cu ceva de genul: https://www.olx.ro/oferta/motor-frezare-300w-cu-support-cnc-ID2kVVj.html despre care nu stiu nimic daca si cat de grozav este?! sau inlocuiesc rulmentii sau tot axul din nou cu unul care se preteaza la asa ceva, asa ca va rog un pic de ajutor/pareri, motorul acela e ok? sau ce rulmenti sa cumpar? nu am demontat inca, cum am mai spus, dar axul e de 8mm ca sa va dati seama cam ce rulmenti sant pe acolo... Editat Decembrie 14, 2016 de nickrvl Link spre comentariu
florianmro Postat Decembrie 14, 2016 Partajează Postat Decembrie 14, 2016 http://www.ebay.com/itm/ER11-Spindle-for-Sable-2015-SPD-ER11-ENGRAVER-mill-PCBs-engraving-/201734233455?hash=item2ef84c1d6f:m:m__owmNnXyWzIFE8ycGHQ3A Recomand modelul asta Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 14, 2016 Partajează Postat Decembrie 14, 2016 (editat) Alta dandanaie, acum ma lasat spindle, dupa cum va amintiti e un ax cu rulmenti in carcasa refacut si acesta, au tinut un pic mai bine decat vechea varianta insa acum huruie si se simte greu dar se simte la miscari laterale un mic "tac", nu l-am demontat insa sigur au cedat iarasi rulmentii asa ca trebuie sa vad ce fac, inlocuiesc tot sistemul cu ceva de genul: https://www.olx.ro/oferta/motor-frezare-300w-cu-support-cnc-ID2kVVj.html Refa spindle-ul actual si baga niste rulmenti seriosi, nu abec "de precizie", ci niste SKF industriali. Motorul din link este o jucarie ca toate din categoria respectiva. In loc sa aiba vre-un sistem destept de preload intre rulmenti ei pun o rasina si preseaza, rasina care in timp se uzeaza si apare jocul. Mai exact este un motor "de unica folosinta". La bani mai putini (sub 300ron) gasesti o scula profesionala, makita 3709 530w si 30.000rpm cu prindere pe 6mm. Dar e cu adevarat puternica, sunt 530w de mers continuu, nu doar varf pentru cateva secunde, dar si zgomotul este pe masura. Bineinteles daca mecanica ar suporta asa cap de frezare, si apoi poti sa folosesti adaptoare 6mm-3.175. Ca solutie gata construita (fara bataie de cap cu rulmenti, preload intre ei, curele si altele) asta mi s-a parut solutia ideala, si motorul respectiv l-am avut si pe freza mica, intr-adevar arata cam mare dar a functionat. Aici este motorul respectiv montat pe freza cnc mare folosesc capul normal pentru prelucrari in materiale tari si motorul makita pentru lucru fin. Turatia o reglez cu un variator normal de lumina. Editat Decembrie 14, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
nickrvl Postat Decembrie 14, 2016 Partajează Postat Decembrie 14, 2016 Dupa ce am analizat problema pe toate partile si din cauza dimensiunilor nu pot pune altfel de motor pentru frezare asa ca obligat fortat trebuie sa inbunatatesc ce am, va rog sa-mi recomandati de unde sa iau rulmenti de calitate. Vreu rulmenti axiali/radiali. Am desfacut azi partial axul cu rulmentii, am scos doar axul din rulmenti, rulmentii nu i-am scos din carcasa, axul a iesit "fluierand" de era sa-l scap pe jos efectiv nu opune nici o rezistenta la scoatere iar rulmentii joaca de fapt inelul interior se misca in bile pronuntat, acum i-mi explic de ce nu puteam lucra cu freze de 10grade si 0.1, din cauza jocului, se rup varfetele instant cu toate ca am avans de 3mm/s.... Sa mai adaug inca un rulment, deci 3 in total? Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 14, 2016 Partajează Postat Decembrie 14, 2016 Nu trebuie 3 rulmenti, trebuie axul sa fie fix pe rulment, nu are voie sa se miste. Sa nu fie axul un otel prea moale si s-a ros in zona rulmentului ? are uzura ? Rulmenti axiali-radiali nu cred ca se gasesc la dimensiunea asta. Se folosesc rulmenti normali dar de calitate (SKF). Trebuie facut preload intre rulmenti cu saibe de genul: Link spre comentariu
florianmro Postat Decembrie 14, 2016 Partajează Postat Decembrie 14, 2016 Refa spindle-ul actual si baga niste rulmenti seriosi, nu abec "de precizie", ci niste SKF industriali.Motorul din link este o jucarie ca toate din categoria respectiva. In loc sa aiba vre-un sistem destept de preload intre rulmenti ei pun o rasina si preseaza, rasina care in timp se uzeaza si apare jocul. Mai exact este un motor "de unica folosinta". La bani mai putini (sub 300ron) gasesti o scula profesionala, makita 3709 530w si 30.000rpm cu prindere pe 6mm. Dar e cu adevarat puternica, sunt 530w de mers continuu, nu doar varf pentru cateva secunde, dar si zgomotul este pe masura. Bineinteles daca mecanica ar suporta asa cap de frezare, si apoi poti sa folosesti adaptoare 6mm-3.175. Ca solutie gata construita (fara bataie de cap cu rulmenti, preload intre ei, curele si altele) asta mi s-a parut solutia ideala, si motorul respectiv l-am avut si pe freza mica, intr-adevar arata cam mare dar a functionat. Aici este motorul respectiv montat pe freza cnc mare folosesc capul normal pentru prelucrari in materiale tari si motorul makita pentru lucru fin. Turatia o reglez cu un variator normal de lumina. Ce ne arati tu e alta liga , aici se vorbeste despre frezare pcb ,sigur ca se poate si cu asa ceva ,si eu am pus freza de 0.1 mm la 10 grade intr-un spindle de 2.2 kw cu invertor si am facut niste jante de aluminiu la o macheta masinuta . Ei sunt electronisti nu au nevoie de scule puternice .Motorul din link recomandat il am chiar eu ,,dealtfel am toata masina din pozele din link , doar ca am transformat-o intr-un cnc dentar , dar asta e alta poveste , am ramas cu motorul , e foarte bun iar axul e foarte zdravan. Intr-o perioada retativ scurta o sa construiesc un router pentru pcb -uri si o sa il echipez fix cu acel motor . Dupa ce am analizat problema pe toate partile si din cauza dimensiunilor nu pot pune altfel de motor pentru frezare asa ca obligat fortat trebuie sa inbunatatesc ce am, va rog sa-mi recomandati de unde sa iau rulmenti de calitate. Vreu rulmenti axiali/radiali. Am desfacut azi partial axul cu rulmentii, am scos doar axul din rulmenti, rulmentii nu i-am scos din carcasa, axul a iesit "fluierand" de era sa-l scap pe jos efectiv nu opune nici o rezistenta la scoatere iar rulmentii joaca de fapt inelul interior se misca in bile pronuntat, acum i-mi explic de ce nu puteam lucra cu freze de 10grade si 0.1, din cauza jocului, se rup varfetele instant cu toate ca am avans de 3mm/s.... Sa mai adaug inca un rulment, deci 3 in total?Daca axul are joc in rulmenti e o problema urata , asa ceva nu se accepta Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 14, 2016 Partajează Postat Decembrie 14, 2016 (editat) Eu prezentam motorul de frezare. Stiu ca e poate un pic prea puternic, dar ma gandesc ca unde merge un motor de fi50 merge si unul de fi65 din plastic (nu e chiar greu). Si eu am fost in situatia sa cumpar un motor ca cel prezentat de el dar am ales modelul de la makita chiar pe un cnc mic si a functionat perfect ! nu am filme cu el pe cnc-ul mic. Mie mi se pare ca tot ansamblul ala este mai greu si poate chiar mai voluminos decat makita. Capul lui de frezare arata cam similar cu cel din link si are probleme cu el. Doar motorul il are in alta pozitie dar asta nu are nici o importanta, aia nu ii creeaza probleme. Editat Decembrie 14, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum