dany_cta Postat Octombrie 3, 2016 Partajează Postat Octombrie 3, 2016 In speta pentru pcb-uri vacum-ul ofera o planeitate optimizata ceea ce e important .E stiut faptul ca aceste pcb-uri nu sunt prfect plane iar in cazul in care se doreste o frezare cu freze de 0.1 mm la 30 de grade pentru obtinerea unor trasee delicate faptul ca nu exista un plan perfect conduce la ruperea fiarte usoara a acestor tipuri de freze .Eu insumi m-am lovit de aceasta problema . Din pura curiozitate intreb cum se descurca vacuum-ul cand decupezi piesa sau faci gauri in ea ? Trebuie sa iti trasezi traseul de izolare vacuum astfel incat suprafata lucrata sa ramana in afara ? Am si eu o pompa de vacuum si nu e zgomotoasa deloc, nu se compara cu un compresor, dar nici nu poti sa o ti pornita mereu ca ea suge aerul de acolo in 0.1secunde. In schimb presiunea atmosferica este destul de puternica sa iti deformeze pcb-ul daca garnitura nu este la nivel cu suprafata pe care calca. Ce ganitura se foloseste acolo ? Cum se mai monteaza placa de sacrificiu sub materialul de prelucrat ? Intreb pentru ca deja sunt tentat sa imi fac o masuta dar intai trebuie sa inteleg bine principiul. Link spre comentariu
florianmro Postat Octombrie 3, 2016 Partajează Postat Octombrie 3, 2016 Gandesc ca ordinea operatiilor ar trebui sa fie : gravare in prima etapa si apoi gaurire si decupare .Desigur , nu se poate monta placa de sacrificiu peste masa de vacum . Dar se poate adauga ulterior . Sunt multe filme pe Youtube unde se arata lucrul cu masa de vacum ,este relativ simplu de construit ,se frezeaza un caroiaj de canale si cateva gauri de acces al fenomenului de vacum . Se foloseste un cordon de silicon moale cu ajutorul caruia se formeaza un perimetru mai mic decat cel al placii .Vacum-ul se face prin intermediul unei butelii tampon asa incat pompa de vacum nu functioneaza tot timpul , sistemul trebuie sa functioneze similar ca la compresor , cu senzor de vacum in butelie care sa comande pornirea si oprirea pompei care va functiona in reprize scurte ,,cu intermitenta .Revenind la etapele realizarii cablajului, sigur , este de preferat ca atat gravarea cat si operatiile ulterioare sa fie făcute cu ajutorul unei singure prinderei a placii pentru a se evita erorile de repozitionare . Acest lucru intra in conflict cu solutia mesei de vacum . Aici , da este o problemă dar cred ca exista solutii ,,acum nu le vad dar cu siguranta le voi gasi . Link spre comentariu
klayus Postat Octombrie 3, 2016 Autor Partajează Postat Octombrie 3, 2016 doar sa folosesti si dublu adeziv si masa de vacum. dar asa e mai simplu sa folosesti doar dublu adeziv si autolevel. Link spre comentariu
benishor Postat Octombrie 3, 2016 Partajează Postat Octombrie 3, 2016 mars01: multumesc mult pentru hinturile legate de exterior! Nici prin cap nu mi-a trecut sa caut prin surse. Cat despre discutiile legate de masa, eu as prefera o masa care sa ma ajute sa mentin cat mai usor pozitionarea unui cablaj pentru double sided etching. Link spre comentariu
nickrvl Postat Octombrie 3, 2016 Partajează Postat Octombrie 3, 2016 (editat) Mars01, În Proteus există o cale cu mult mai simpla, chenarul plăcutei este generat automat cu un layer oarecare, Top sau Bottom, si se regăsește în fisierul gerber Mecanical (sau ceva asemănător, nu sânt în fața Pc-ului) acel fișier deschide doar chenarul si atât, doar cu contur exterior, am scris mai sus ca am găsit....Foarte frumos ca ai timp și bunăvoință pentru a împărtăși câte ceva din dedesubturile lui FlatCAM sigur o sa fie de ajutor. Editat Octombrie 3, 2016 de nickrvl Link spre comentariu
dany_cta Postat Octombrie 3, 2016 Partajează Postat Octombrie 3, 2016 doar sa folosesti si dublu adeziv si masa de vacum. dar asa e mai simplu sa folosesti doar dublu adeziv si autolevel. Nu stiu daca am mai spus dar eu am gasit o solutie mai practica la asta. Nu stiu ce adeziv folositi voi dar ala normal din supermarket-uri nu a mers la mine, placa nu era perfect rigida, adezivul facea o prindere flexibila, asa ca am inceput sa folosesc un adeziv subtire 3M transparent, singura lui problema fiind ca ma chinuiam sa ii scot benzile de hartie de pe o parte. Totusi folosind placa de sacrificiu o fasie de HDF de 2.5mm sau chiar un pcb uzat cea mai buna solutie mi s-a parut lipirea cu lipici cald cu pistolul. Treaba merge mult mai repede si prinderea este perfecta chiar daca nu prinzi pe toata suprafata ci doar pe colturi avand grija sa fie placa pcb deformata in interior astfel incat prin lipirea si presarea ei sa se aseze drept pe placa de sacrificiu. Am avut de facut mai multe bucatele de plastic pentru o carcasa si fixarea cu pistolul de lipit a fost de departe cea mai rapida si eficienta. Link spre comentariu
florianmro Postat Octombrie 4, 2016 Partajează Postat Octombrie 4, 2016 Nu stiu daca am mai spus dar eu am gasit o solutie mai practica la asta. Nu stiu ce adeziv folositi voi dar ala normal din supermarket-uri nu a mers la mine, placa nu era perfect rigida, adezivul facea o prindere flexibila, asa ca am inceput sa folosesc un adeziv subtire 3M transparent, singura lui problema fiind ca ma chinuiam sa ii scot benzile de hartie de pe o parte. Totusi folosind placa de sacrificiu o fasie de HDF de 2.5mm sau chiar un pcb uzat cea mai buna solutie mi s-a parut lipirea cu lipici cald cu pistolul. Treaba merge mult mai repede si prinderea este perfecta chiar daca nu prinzi pe toata suprafata ci doar pe colturi avand grija sa fie placa pcb deformata in interior astfel incat prin lipirea si presarea ei sa se aseze drept pe placa de sacrificiu.Am avut de facut mai multe bucatele de plastic pentru o carcasa si fixarea cu pistolul de lipit a fost de departe cea mai rapida si eficienta.Daca placa este convexa cum rezolvi situatia ? Probabil acea functie de autolevelig despre care s-a vorbit vine in întâmpinare. In scurta mea activitate de frezari pcb nu am stiut de ea . In acest caz clar nu se justifica o masa de vacum Link spre comentariu
dany_cta Postat Octombrie 4, 2016 Partajează Postat Octombrie 4, 2016 Daca chiar vrei sa faci frezare foarte fina lipesti placa de sacrificiu si ii iei fata dreapta, apoi lipesti placa pcb punand cateva puncte de lipici in mai multe locuri nu doar pe capete, apoi o presezi si ramane lipita. Nu este nevoie de mult lipici si se turteste bine, o sa se aseze perfect. Eu cand am avut de facut am intrat cu freza V cam 0.4 si nu mi-am batut capul cu fixarea perfecta. Oricum placile mele pcb au tendinta sa fie concave, probabil din cauza depozitarii prin magazine, deci prinderea cu cleme T pe margini e ok. Link spre comentariu
nickrvl Postat Octombrie 4, 2016 Partajează Postat Octombrie 4, 2016 (editat) Din ce în ce mai mult incep să iau in considerare o foaie de sticla pe masa peste ea o foaie de comatex pentru sacrificiu de care se prinde placa de cablaj cu banda dublu adeziva, astfel am planeitate nedeformabila si nici scumpa nu este metoda.În cea ce privește banda dublu adeziva am schimbat si eu una alba si mai grosuta cu aspect de burete si care se mai si lipea "definitiv" de nu se mai dezlipea cu una rosie, subțire, transparenta si mai permisiva la dezlipit. Editat Octombrie 4, 2016 de nickrvl Link spre comentariu
mars01 Postat Octombrie 4, 2016 Partajează Postat Octombrie 4, 2016 (editat) Mars01, În Proteus există o cale cu mult mai simpla, chenarul plăcutei este generat automat cu un layer oarecare, Top sau Bottom, si se regăsește în fisierul gerber Mecanical (sau ceva asemănător, nu sânt în fața Pc-ului) acel fișier deschide doar chenarul si atât, doar cu contur exterior, am scris mai sus ca am găsit.... Foarte frumos ca ai timp și bunăvoință pentru a împărtăși câte ceva din dedesubturile lui FlatCAM sigur o sa fie de ajutor. Fiecare soft EDA are particularitatile sale, in mod sigur Proteus le are pe ale sale. Metoda de generare a cut-out-ului (decuparii din placa) descrisa de mine mai sus permite si decuparea unei forme neregulate. Functia pe care ai gasit-o in FlatCAM in interfata grafica permite decuparea numai de forme rectangulare... OP, scuze de off-topic. Editat Octombrie 4, 2016 de mars01 Link spre comentariu
nickrvl Postat Octombrie 5, 2016 Partajează Postat Octombrie 5, 2016 Acum înțeleg diferența si intradevar nu am încercat cu o formă neregulata, dar din păcate dedesubturile lui FlatCAM mă depășesc, cu o interfață grafică mă mai descurc..... Link spre comentariu
nickrvl Postat Octombrie 8, 2016 Partajează Postat Octombrie 8, 2016 La mașină această se poate adapta un "home"? Ori senzori ori un colt metalic fix care să stabilească un 0 absolut, o origine. Acum stiu ca majoritatea programelor au autolevel asta vizând axa Z dar ceva asemănător se poate face si cu axele X Y ? Link spre comentariu
klayus Postat Octombrie 8, 2016 Autor Partajează Postat Octombrie 8, 2016 e o idee f buna! homing cu un cilindru mic si cu freza. o sa lucrez la asta! Link spre comentariu
Liviu M Postat Octombrie 8, 2016 Partajează Postat Octombrie 8, 2016 (editat) masina functioneaza cu grbl, grbl stie sa faca homing, ii trebuie doar cate un contact pe fiecare axa. Editat Octombrie 8, 2016 de Liviu M Link spre comentariu
nickrvl Postat Octombrie 8, 2016 Partajează Postat Octombrie 8, 2016 Cum se face? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum