Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

desktop CNC - pcb-uri si carcase - pCarve 2.0


klayus

Postări Recomandate

curelele sa fie curatate daca se aduna prea multa mizerie pe ele, un strop de ulei la surubul de pe axa z daca incepe sa scartaie. rulmentii din spindle sunt inchisi deci nu au nevoie, vin din fabrica plini de ulei si ghidajele liniare curatate si unse cu putin de tot ulei. cam atat cred :)

eu la pcarve 1.0 singurul lucru pe care l-am facut a fost sa curat de mizerie curelele si putin ulei la surubul de pe Z. altceva nu am facut si merge saraca de zbarnaie.

 

numai bine

Link spre comentariu

Un mai mare update, zic eu :)

Spindleul a suferit multe modificări. Varianta veche nu era deloc potrivita, odată ca rigiditate și vibra mult, făcea gălăgie mare.

Va prezint spindleul pentru pCarve 2.1

Posted Image

Făcut din aluminiu plin de 25 de mm, cu fuliile alezate la dimensiune. Nivelul de zgomot a scăzut de la 65-70 de decibeli la 50. De unde și mult mai puține vibrații. Este mult mai solid gratie și rulmenților, unul amplasat la capătul axului. La design m-am bazat în mare parte pe sugestiile lui danycta și nickcrvl. Fuliile au un raport de demultiplicare de 1 la 1.85, turația maxima a axului scade la 17000 rpm dar creste cuplul. Acum poate fi băgata în materiale mai dure. A durat destul de mult sa ajung aici odată ca a durat să-mi ajungă toate componentele strungului, componente comandata o singura data și încât e prima oara cand am pus mana pe un strung.

Per total mi se pare ca este cu totul alta masina cu acest spindle. Nu am ajustat prețul pentru cei care au comandat deja :)

Numai bine

Link spre comentariu

Frumoasa lucrarea, cat ai polishat la el ca sa il scoti asa fin ?  :limb:

 

Ca sa fiu gica contra trebuie sa comentez iar: eu as fi mutat tot ansamblul putin mai sus ca sa prind ambele coliere pe margine cat mai aproape de extreme chiar daca asta insemna alt model de prindere jos la motor. De asemenea as fi distantat putin motorul de spindle ca sa pot sa bag un surub intre ele, cu cat sunt prinderile mai aproape de spindle cu atat mai bine, el vibreaza in fond, nu motorul.

Fulia pe spindle as fi pus-o invers ca sa pot sa urc cu spindle-ul cat mai mult pe placa suport sa calce pe suprafata maxima.

 

Diferenta de zgomot este probabil cauzata in mare parte de rulmenti, ai trecut de la 2Z la 2RS

 

Deci acum ne asteptam sa incepem sa vedem piese in metale nefieroase ?

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Nu am polishat absolut deloc. Nu aveam cu ce, nu aveam de ce și dacă mai pierdeam timpul și cu asta nu mai livrez mașinile niciodată. Am ajuns la cota cu treceri mici ca sa nu sar peste și cu cuțite proaspăt ascuțite a ieșit asa. Cat despre ce zici tu, cârcotaș fiind, întotdeauna trebuie sa faci un compromis intre destul de multe aspecte în acest caz. Asta e compromisul ideal, părerea mea. Cand sunt atât de multe subansambluri care interacționează unul cu celalalt, o modificare de câțiva mm într-o parte sau alta te arunca în afara într-o astfel de măsură încât trebuie modificat ansamblul cu totul. E f ok asa cum e pt ce se așteaptă de la masina asta. E bine când faci singur tot ca nu trebuie sa te cerți sau sa convingi pe nimeni.Nicu și cu benishor să-mi trimiteți spindleul la modificat cu plata la mine. Numai bine

Link spre comentariu

nu am vazut tot mesajul tau, scuze. diferenta de zgomot nu este de la rulmenti, este de la fuliile care nu ieseau bine. motorul singur cu fulia facuta de un mester bun dar lipsit de rabdare si pe un strung prost vibra rau de tot, gaura data excentric si cu 0.2 - 0.3 mm mai mare decat axul ei. ca sa nu mai vorbim de cum facea cand mai invartea si axul. cu fuliile facute de mine cu mare grija si gaurile pentru ax date cu alezorul lor am scapat de multi decibeli (mai putina vibratie). rulmentii sunt cu garnitura de cauciuc sau ce o fi ala, adica 2rs.

ansamblul nu mergea prins mai sus ca sunt capetele suruburilor acolo. nu de plictiseala l-am pus cu un rand mai jos. fulia are motive bune pentru care are forma, marimea, lungimea si pozitia canalului acolo.

nu e loc pentru acel surub sa mai las si carne pentru prinderea motorului si a spindlelului.

 

numai bine

Link spre comentariu

2Z sunt zgomotosi fiind metal pe metal mai ales intr-un regim de frezare, in schimb functioneaza mai bine la temperaturi si turatii mari. 2RS genereaza mai multa caldura, cauciucul frecandu-se direct, protejeaza mai bine la praf si au izolatia fonica mult mai buna, stiu ca suna pompos dar chiar e diferenta mare intre ei la zgomot. Eu am preferat mereu 2Z, consider ca zgomotul pe care il face freza oricum acopera lejer zgomotul rulmentilor, dar asta nu inseamna ca 2Z sunt automat solutia cea mai buna.

 

Tu sti mai bine ce posibilitati ai la masinaria asta, ce mai poti sa modifici si ce nu, eu ma gandesc doar ca distanta prinderilor intre suruburi la colierele motorului e mult prea mare mai ales avand in vedere ca materialul este unul flexibil. Eu as fi pus direct surub de-o parte si de alta, chiar daca ar fi fost o gaurica subtire si un surub de 4mm, cred ca e mult mai bun decat nimic pe mijloc.

 

Atunci baga-o in paine, sa o vedem rontaind in materiale !

 

Apropos de rontait, vin si cu niste idei distantate de domeniul initial al masinii (pcb-uri) dar care sunt niste chestiute destul de distractive, eu am facut o rontaitoare fericita acum putin timp:

http://i.imgur.com/bAgfpsK.jpg

Se pot face si alte lucruri bineinteles, medalioane, brelocuri, bijuterii, doar trebuie adaptata o mini menghina.

Link spre comentariu

Astazi mi-a sosit motorul cu axul modificat, inbunatatit as zice eu, diferentele sant majore fata de varianta fara carcasa de aluminiu la rulmenti. "Inainte" am incercat de trei ori sa fac cablaje care din cauza vibratiilor nu mi-au iesit niciodata, acum a mers din prima. Cablajele le fac in Proteus si de aici ceva probleme in al convertii, ar fi mers facut gerber si gcode cu FlatCAM dar parca nu ma impac asa de bine cu el astfel le fac bitmap din Proteus si le convertesc in gcode cu Aspire, un program de care m-am indragostit, iar ca gcode sender am folosit bCNC pentru ca are autolevel "multipunct" sau cum sa-l numesc? ma ajutat mult deoarece se dovedeste ca (scuzati) cablajul nu poate fi asezat chiar plan, pun mai departe si ceva poze:

 

post-175768-0-51628800-1474569679_thumb.jpg

 

Doua poze la microscopul din dotare.

post-175768-0-61296500-1474569695_thumb.jpg

post-175768-0-19243900-1474569708_thumb.jpg

 

Cablajul are dimensiunea de 49x49x1 mm si este proiectat pentru SMD1206. Este brut exact cum a iesit din masina, nu e dat cu smirghel, freza folosita este un V-bit la 30 grade cu varf de 0.1, am pus si o capsula SOP8 pentru comparatie. Rata de avans a fost de 3mm/s, adincime 0.3mm. Conturul traseelor l-am facut din 4 treceri deoarece nu-mi place sa am doar un mic sant intre trasee si restul cea ce m-ar incurca la lipit, la aceste treceri am experimentat diversi pasi, primi doi la distanta de 0.2mm, al treilea 0.3mm si ultimul 0.4 mm, aici m-am lacomit dar trebuia sa experimentez si asta, se poate vedea ca a ramas un firicel de cupru intre trasee, asta nu inseamna ca acest cablaj e stricat ci ca am aflat cam la ce pasi se pot face trecerile cu o astfel de freza.

 

Ce ma ingrijoreaza in mod deosebit este faptul ca motoarele se incing tare, frezarea cablajului cap coada a durat 35 minute la care motoarele au ajuns la 80 grade atit steper-ele cit si fusul, ce si cum sar putea face racirea lor? am citeva ventilatoare mici, nu le stiu pe de rost dimensiunile, parca le-as atasa cumva pe fiecare motor in parte ar trebui sa ajute....

 

Ca si freza cred ca o sa incerc si de 0.1mm la 10 grade, pentru smd-urile mele cred ca ar fi ok.

 

Si iarasi un lucru important, recomandati-mi pe cineva care poate sa-mi faca o masa din aluminiu cu canale T pentru aceasta masina.

Editat de nickrvl
Link spre comentariu

Stiu ca s-a mai discutat de problema cu motoarele si pana la urma am inteles ca este temperatura lor normala in regim de lucru. Cel mai bine cauti pdf ul lor si te (ne)luminezi. Poti face o poza cu sistemul foto cu care ai facut poza? Thnx.

Link spre comentariu

ma bucur ca ai apucat sa testezi spindlelul. imi place cum a iesit, dar ar fi iesit mai bine daca reuseai sa convertesti din pcb in gcode direct. presupun ca ai folosit offset la vectori, nu? am incercat si eu asa si m-am lovit de 2 probleme. una nu mai ai cum sa dai gaurile si 2 aspire nu respecta f bine vectorii. adica contururile nu le face chiar f ok. dar mi se pare ca a iesit bine.

legat de problema temperaturii ridicate ale motoarelor ele sunt rated la 1.2 amperi si sunt setate la 1A pe drivere. se incalzesc doar cand stau pe loc. stiam despre acest aspect si teoria zice in felul urmator:

temperaturile de peste 130 de grade celsius afecteaza izolatia bobinelor de cupru, temperaturi sub aceasta valoare nu trebuie sa afecteze viata motorul. deci, atat timp cat temperatura la suprafata motorului este sub 90 de grade, motorul e in parametri. in datasheet scrie temperature rise de 80 grade, deci daca presupunem o temperatura a incaperii de 20 de grade, faptul ca stau sub 100 de grade e ok.

legat de motorul brushless e acelasi lucru. atat timp cat temperatura sta sub 100 de grade, e ok. la steppere ai putea sa dai curentul mai mic. cuplul motorului este direct proportional cu (scuzati :) ) curentul, pe cand puterea P=I2R - deci daca dai curentul la 60% cuplul va fi la 60% dar disipatia va fi 36%. oricum, motorul este in parametri. atat timp cat suportul nu se topeste (si am testat si e ok) nu ai probleme.

 

numai bine

Link spre comentariu

Am observat ca Aspire nu transforma 100% din bitmap dar ma multumeste, ca sa spun pe scurt e "perfect" pentru ce vreau eu, o sa incerc probabil si cu FlatCAM dar nu-mi da ghes atata timp cat ma descurc onorabil cu primul.

In cea ce priveste motoarele, ale mele sant 103H5210-5240 de la TME, nu pot pune pdf-ul dar la link http://www.tme.eu/ro/details/103h5210-5240/electromotoare/sanyo-denki/

il puteti descarca dar nu vad unde scrie de temperatura, am gasit ceva la paginile 33 detalii tehnice si 50 ceva temperatura ambientala, alceva nimic. Deocamdata consider ca e "normal" asa si mai vedem ce se intimpla.

 

Alex, vezi aici; http://www.elforum.info/topic/113325-microscop-smd-electronica/?p=1333903

 

L.E. Klayus, da din offset am jonglat cu pasii la treceri multiple, am observat ca daca freza (varf) e de 0.2 accepta offset de 0.3, e prea mica cota rezultata de 0.1 pentru a mai ramane ceva cupru intre treceri asa ca probabil la frezele pe care vreau sa le comand de 0.1/10grade probabil ca or sa accepte offset de 0.2......

Editat de nickrvl
Link spre comentariu

atat timp cat suportul nu se topeste (si am testat si e ok) nu ai probleme.

 

Poliamida se topeste la 210-250grade. Eu imi reglez motoarele mereu sa mearga maxim caldut, daca devin calde sau fierbinti - mai scad din amperaj. Am motoare de 2A si merg cam cu 1.2-1.3A cu 44v in drivere

Link spre comentariu

Nu prea am înțeles ce vrei sa zici cu postul asta. Aluminiu se topește la 660 de grade și mie îmi place ciorba fierbinte tare. Dacă nu e fierbinte o mai las pe foc. Am o oala mica care încălzește foarte repede.

Link spre comentariu

Pai da si al meu sta degeaba, batai, jocuri, dezaxari, gradatii din hirtie lipita care sar etc adica daca vrei o calitate minima are un pret, asta e, nici al meu nu a fost degeaba cu toate ca a fost luat second dar ii pot numi bani aruncati, de fapt nu e al meu e la locul de munca unde lucrez si e cumparat de patron.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări