Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Technics SU-X520D


Postări Recomandate

Subiectul ajunge în bălării. Nu mă aşteptam de la electronişti cu pretenţii să posteze la mişto.

..................

daniro, trebuie să înţelegi că integratul final din amplif nu are nimic, altfel nu funcţiona deloc. Aşa e el conceput să meargă cald, iar aici o fi forţat din alimentare, de aia se încinge în gol. Există un circuit extern care controlează în limite mici mersul în gol al integratului şi care acţionează la depăşirea unei temperaturi, dar nu poţi interveni asupra lui decît dacă-l desfinţezi de tot, integratul final rămîne să funcţioneze ca şi în alte amplifuri. Referitor la încălzirea tranzistorilor din stabilizatoare, îi poţi răci dacă înlocuieşti R706,707 cu unele de 100-220 Ohmi/2...3W.

Cercetează spatele amplifului dacă ai un schimbător de tensiune şi comută-l pe 240V. Asta e valabil numai ptr modelul GN care nu a fost importat în Europa. După cum se încinge al tău, e probabil model E sau EG (220V), dacă era măcar EB (230-240) mergea mai rece.

Editat de zal
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 29
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Daca schimbi selectorul de retea din 220 in 240 (daca are), luind in calcul raportul de transformare, mai mult de 3-5 volti per rail nu scazi, disipatia va scadea infim.

Din pozele vazute pe net, racirea este o gluma (proasta din pacate), ventilatorul ala ar trebui sa mearga permanent la 20-30% din turatie, si la temperatura X sa plece mai sus.

Link spre comentariu

Cu cit mai rece?

Amplificatorul are 2x45Vcc alimentare, fara 10% va avea circa 2x40Vcc...

 

Daca are 100mA bias pe etaj, discut doar de un canal, disipatia pe radiator va fi de circa 9W, sau daca scadem cu 10% alimentarea va fi de circa 8W.

Iti pare mult o reducere cu 1W a puterii disipate, in grade celsius?

Mie nu, tinind cont ca acel radiator in idle trebuie sa disipe circa 17W pentru ambele canale.

 

Solutia este o racire mai performanta, sau acel fan sa se roteasca la 20-30% permanent, astfel incit sa evacueze continuu caldura de pe acel mirobolant radiator...

Link spre comentariu

daniro, trebuie să înţelegi că integratul final din amplif nu are nimic, altfel nu funcţiona deloc. Aşa e el conceput să meargă cald, iar aici o fi forţat din alimentare, de aia se încinge în gol. Există un circuit extern care controlează în limite mici mersul în gol al integratului şi care acţionează la depăşirea unei temperaturi, dar nu poţi interveni asupra lui decît dacă-l desfinţezi de tot, integratul final rămîne să funcţioneze ca şi în alte amplifuri. Referitor la încălzirea tranzistorilor din stabilizatoare, îi poţi răci dacă înlocuieşti R706,707 cu unele de 100-220 Ohmi/2...3W.

Cercetează spatele amplifului dacă ai un schimbător de tensiune şi comută-l pe 240V. Asta e valabil numai ptr modelul GN care nu a fost importat în Europa. După cum se încinge al tău, e probabil model E sau EG (220V), dacă era măcar EB (230-240) mergea mai rece.

Integratul final intr-adevar nu avea nimic, eu l-am schimbat pt ca cel initial l-am busit cand am incercat sa masor tensiunea pe pini, am atins din greseala, mi-a alunecat sonda de la aparatul de masuri si am facut scurt intre doi pini si acum pe langa radiatorul fierbinte aveam si un amplificator nefunctional. Insa cel inlocuit functioneaza la fel ca cel dinainte, nimic schimbat.

Temperatura mare de la radiator e data de regulatoare care in mod cert au o supratensiune la alimentare care tb sa o determin de unde vine si ce anume s-a ars, probabil vreo rezistenta sau o dioda in cel mai fericit caz. Mai este si un stabilizator de tensiune activ si acolo pot fi probleme.

Radiatorul este calculat sa faca fata la o functionare corecta, mai am o combina Sony care are doua STK-uri mari pe un radiator similar tot cu cooler activ, putin mai inalt ca dimensiune si am verificat in timpul functionarii si e caldut, nu se infierbanta deloc. Asa cred ca ar trebui sa fie si in cazul celui de la Technics, dar pana nu rezolv problema cu supratensiunea nu ma apuc de schimbat radiatorul.

 

Poze de pe net cu amplificatorul se pot vedea aici.

Editat de daniro
Link spre comentariu

1. Faţă de schemă, o regulă nescrisă la Technics e valoarea mai mare a tensiunilor, combinată asta şi cu creşterea tensiunii de la priză prin aplicarea fără cap a normelor ENxxxxx, e posibil să fie chiar şi +/-50V. Cu modificarea legăturilor trafo abia se ajunge la valorile din schemă.

2. Despre scăderea tensiunii la intrarea stabilizatoarelor am explicat mai sus.

Link spre comentariu
Vizitator viobio

Integratul final intr-adevar nu avea nimic, eu l-am schimbat pt ca cel initial l-am busit cand am incercat sa masor tensiunea pe pini, am atins din greseala, mi-a alunecat sonda de la aparatul de masuri si am facut scurt intre doi pini si acum pe langa radiatorul fierbinte aveam si un amplificator nefunctional. Insa cel inlocuit functioneaza la fel ca cel dinainte, nimic schimbat.Temperatura mare de la radiator e data de regulatoare care in mod cert au o supratensiune la alimentare care tb sa o determin de unde vine si ce anume s-a ars, probabil vreo rezistenta sau o dioda in cel mai fericit caz. Mai este si un stabilizator de tensiune activ si acolo pot fi probleme.Radiatorul este calculat sa faca fata la o functionare corecta, mai am o combina Sony care are doua STK-uri mari pe un radiator similar tot cu cooler activ, putin mai inalt ca dimensiune si am verificat in timpul functionarii si e caldut, nu se infierbanta deloc. Asa cred ca ar trebui sa fie si in cazul celui de la Technics, dar pana nu rezolv problema cu supratensiunea nu ma apuc de schimbat radiatorul.Poze de pe net cu amplificatorul se pot vedea aici.

Ai niste banuieli cam ilogice cind te referi la un posibil defect.Ce ai cu stabilizatoarele ? Alea daca livreaza tensiunile stsbilizate ,trecute pe schema ,sunt functionale,chiar daca se incslzesc in draci.Tu crezi ca stabilizatoarele sunt cauza incalzirii si intrarii in ptotectie a finalului ?Sa nu te superi pe mine dar pina nu intelegi functionarea acelui etaj final,nu ai cum sa repari smpul,te depaseste aceasta depanare.Ca sa te convingi ca nu sunt stabilizatoarele serie defecte,cind ampul intra in protectie,verifica existenta tensiunilor in emitoarele urmatorilor tranzistoriQ703,Q706 ,sunt in parslel,+14,7V ,aici ai cel mai mare condum,de asta sunt doi tz in paralelQ704 -15VQ705 +5,8VQ702 -24,7V.
Link spre comentariu

Ar trebui verificate lipiturile stabilizatoarelor, acolo apar lipituri reci mai repede decat la circuitul final.

Baga niste poze cu lipiturile...

Vezi ca am un topic cu ceva modificari intr-un VX 800, te-ai putea inspira de acolo pe parte de racire a intregului amplif..

Daca ai doar 60 de grade pe radiatorul finalului, se poate considera ca ampliful este rece :rade:. Lasand gluma la o parte, ii poti monta inca un cooler de PC (60x60mm/12V) care sa mearga de cum pornesti ampliful, alimentat la 5 V (pentru zgomot redus) Pentru alimentare folosesti un incarcator de mobil mai vechi, scos din uz (adica moca). Eu asa am prin toate amplifurile japoneze...celebra clasa A (resou)

LE: De fapt topicul cu Technics vx 800 nu este facut de mine, eu doar am postat acolo tot din cauza temperaturii mari a unor componente ale amplifului.

Cauta pe forum (casuta dreapta sus)  VX800  , scris legat.

Editat de marius75
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Am elucidat cazul!

 

Amplificatorul a fost la expert​ la verificari si s-a constatat ca toate valorile si formele de unda sunt normale, asa este proiectat sa functioneze la temperaturi mari.

Din aceasta cauza senzorul de temperatura s-a decalibrat putin si declanseaza protectia la un prag mai jos. Ca atare am injghebat un sistem de racire compus dintr-un cooler de pc de 12 Vcc si o sursa de alimentare de 5Vcc ce provine dintr-un incarcator de telefon. S-a preferat aceasta tensiune pt a reduce zgomotul ventilatorului, fiind astfel silentios.

 

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image

 

In privinta efectului, reuseste sa mentina barele subtiri ale radiatorului de dedesubtul ventilatorului aproape reci dar restul ramane fierbinte, macar nu mai declanseaza protectia si prelungeste viata componentelor. Poate o sa-i mai adaug 2 radiatoare mici de-o parte si de alta, in spatele regulatoarelor, dar un radiator mai mare se raceste si mai greu.

Am preferat sa nu fac modificari in racirea activa originala, oricum nu ar fi avut asa mare efect cat au 2 ventilatoare acum.

Link spre comentariu

Am elucidat cazul! Amplificatorul a fost la expert​ la verificari si s-a constatat ca toate valorile si formele de unda sunt normale, asa este proiectat sa functioneze la temperaturi mari....

Io ţi-am zis că integratul nu are nimic, dar nu m-ai crezut. Problemele amplifului sînt economia de materiale şi supravoltarea unor componente. În fine, spor la ascultat, deşi ar fi mai sănătos un amplif mai serios construit, de la altă firmă.

Link spre comentariu

Claudiu, sper sa nu ma insel dar, dupa forma palelor, pare a fi din cel care sufla. Nu se mai construiesc din cele cu palele drepte la 45 de grade. Alea le puteai pune oricum. Acum se fac pale curbate, cred ca pentru a reduce zgomotul, dar nu mai sunt capabile sa traga.Colegul poate confirma intorcandu-l la 180 de grade.

Link spre comentariu

Io ţi-am zis că integratul nu are nimic, dar nu m-ai crezut. Problemele amplifului sînt economia de materiale şi supravoltarea unor componente. În fine, spor la ascultat, deşi ar fi mai sănătos un amplif mai serios construit, de la altă firmă.

Da, mi s-a parut ca e anormal sa se infierbante asa mult si mai era si acel individ de pe net care se plangea de aceeasi problema dar nu mai afisase nicio solutie, probabil a scapat de amplif si gata. Eu tin la el pt ca am si restul liniei, inclusiv pickup-ul si boxele. Mai am si alte amplificatoare din anii 70 mai bine facute, pe tranzistori insa am vrut sa am si unul din anii '90 ca nostalgie. 

Foarte bun acel ventilator DELTA.Pune-l sa "traga" aerul de pe radiator nu sa sufle pe el.

Da, este un cooler AMD si l-am montat sa sufle gandindu-ma ca are mai buna eficienta asa fiind si pe procesor facut sa mearga. Il pot intoarce invers sa traga in sus, in acest caz m-am gandit ca ar trage aerul cald care vine de la componenta de dedesubt din linie in cazul cand e stivuit peste altceva. Acum trage aerul mai rece de dedesubtul componentei de deasupra si nu s-ar mai infierbanta capacul amplificatorului. Cooler-ul amplificatorului e facut sa scoata inafara. O sa incerc si cu cel montat intors, poate are eficienta mai mare daca trage in sensul curentului de aer cald. Multumesc pentru idee.Si multumesc la toti pentru atentia acordata si ideile sugerate!
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări