Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cum "citesc" taximetristii viteza


Gerula

Postări Recomandate

Am ceva ideie despre asta, dar nu stiu exact cum sa fac.Vreau sa citesc viteza masinii si sa o deriver sa obtin acceleratia si sa le afisez pe un LCD.Dar nu stiu cum pot citi viteza.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 10
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Gerula

    2

  • aeromania

    2

  • aghora17

    1

  • Blind

    1

Top autori în acest subiect

Multumesc frumos. Dar turatia o pot citi si eu. Stiu principiul. Platina inchide un contact la masa de 4 ori la fiecare rotatie. Asa functioneza turometrele.Dar vieza e diferita de turatie, pentru ca nu stii in ce pozitie e schimbatoarul de viteze, apoi ea poate merge si din inertie la vale cu motorul oprit.Vitezometrul functioneaza cam asa: e o chestie in mijloc cu un magnat care se invarte in functie de viteza, iar acul indicator are un arc si o chestie care tinde sa se invarta dupa cum se invarte acem magnet.[stiu ca nu am fost clar]Acum ca sa citesti rotatiile astea iti trebuie un mic senzor , de fapt un simplu conductor dar pus cumva.Mai bine intru pe Dacia Forum.

Link spre comentariu

se monteaza un traductor pe cablul care vine la bord la vitezometru. practic, cablul ala se invarte propotional cu viteza, si nu trebuie decat sa traduci cumva turatia cablului. eu aveam acasa un traductor de pe la taica-miu. cred ca poti gasi prin talcioc, sau chiar la magazine auto.ei si dupa aia te duci la legile fizicii studiate in clasa a IX-a si afli ca daca pui un integrator calculezi chiar si distanta, sau dupa cum ai zis, cu un derivator acceleratia. Atentie la constantele de timp.Ca o paranteza, raspunsul la intrebarea ta este foarte simplu:1. pe amenda care le vine acasa2. se uita la acul indicator de pe bord.

Link spre comentariu

Piesa aia (traductorul) se monteaza pe ceas in locul cablului. In partea cealalta vine cablul de la cutia de viteze. Sper ca ti-ai facut o idee.

Link spre comentariu

 

Multumesc frumos.

 

Dar turatia o pot citi si eu. Stiu principiul. Platina inchide un contact la masa de 4 ori la fiecare rotatie. Asa functioneza turometrele.

 

 

Mai bine intru pe Dacia Forum.

Imi permit sa rectific aceasta afirmatie, platina se deschide de 4 ori la 2 rotatii, in cazul motorului in patru timpi si cu 4 cilindrii.
Link spre comentariu

 

Imi permit sa rectific aceasta afirmatie, platina se deschide de 4 ori la 2 rotatii, in cazul motorului in patru timpi si cu 4 cilindrii.

Nu ma prind, de ce doar de 2 ori pe rotatie? Nu se deschide 1 data pentru fiecare bujie, la fiecare tura?

 

Oricum, daca zici ca pe cablul vitezometrului e un magnet care se roteste, atunci pui langa el un senzor Hall si citesti turatia rotilor, adica viteza.

 

Taximetristul stie viteza pentru ca se uita la turometru si in acelasi timp stie si in ce viteza e masina.

 

Aia mai batrani cred ca stiu viteza si cu ochii inchisi, asa cum si electronistii stiu sa lipeasca cu pistolul de lipit fara sa aiba termometru pentru temperatura ansei! :weedman:

Link spre comentariu

Vreau sa citesc viteza masinii si sa o deriver sa obtin acceleratia si sa le afisez pe un LCD. Dar nu stiu cum pot citi viteza.

Da mai multe detalii despre masina, sunt n variante:1. Foloseste direct un senzor de acceleratie montat pe caroserie2. Ia semnal de la sistemul ABS3. Ia semnal de la cablul de kilometraj4. Ia semnal de pe o planetara (pui un disc vopsit)5. Montezi o roata ca de bicicleta pe bara din spate si iei semnal de la ea (asa se face la testele oficiale, e cea mai precisa metoda)

Nu ma prind, de ce doar de 2 ori pe rotatie? Nu se deschide 1 data pentru fiecare bujie, la fiecare tura?

La fiecare tura a axului cu came care se invirte de 2 ori mai incet decit arborele cotit.
Link spre comentariu

Cautat crankshaft, vazut desen, lamurit... ms.! :)Nu stiu de unde aveam in cap imaginea unui arbore cotit cu decalaje de 90 de grade pentru fiecare piston, acum vad ca sunt de 180 de grade... :partyman:Imi vine in minte aia cu "tu ce te bagi ma, ce esti mecanic?", am auzit zilele trecute, la baietii care faceau curse la 2 noaptea pe N. Caramfil, versiunea moderna aplicabila calculatoristilor:"Bai, ne lasi, ca asta n-are mouse!" :weedman: :smt003 :weedman: :smt003 :weedman:

Link spre comentariu

Cu riscul de a lua avertisment am sa raspund cu ceva off topic. La un motor in 4 timpi este necesara o scanteie la un ciclu motor(4 timpi, admisie , compresie, detenta , evacuare, fiecare timp realizandu-se in jumatate de tuara de arbore motor)deci o scanteie la doua rotatii ale arborelui.Ceva on topic. Nu am inteles prea bine dar cred ca @gerula se referea la viteza ca si treapta de schimbator. In acest caz , timand seama ca raporturile de transfrormare in cutia de viteze sunt fixe , nu ar fi o problema in a face divizare a turatiei motorului cu turatia rotilor(luata dupa cablul de kilometraj, nu dupa o planetara, aici intervenind diferentialul, si nici in cazul cand ambreajul patineaza, avand erori in aceste cazuri). Cei experimentati in programare Pic pot realiza un programel care sa poata afisa cele trei valori rezultate din masuratori, tinand cont ca frecventa maxima citita pe delcou atinsa la turatie civilizata de 7000rot/min si un motor de 8 cilindrii este de 466,6 Hz.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări