ywar2 Postat Aprilie 13, 2005 Partajează Postat Aprilie 13, 2005 Am folosit si eu mult timp smoala dizolvata in benzina. Acum folosesc numai folie transparenta si imprimanta laser si cablajele imi ies perfect. Ramin la folie !!! Link spre comentariu
csl1131 Postat Aprilie 13, 2005 Partajează Postat Aprilie 13, 2005 Am folosit si eu mult timp smoala dizolvata in benzina. Acum folosesc numai folie transparenta si imprimanta laser si cablajele imi ies perfect. Ramin la folie !!!si normal.. ce fcai cu smoala faci cu imprimanta si aia in 10 min... :wink: Link spre comentariu
ywar2 Postat Aprilie 14, 2005 Partajează Postat Aprilie 14, 2005 Am incercat sa aduc ceva imbunatatiri metodei dar mai am de testat. Nu am folosit niciodata folie PNP dar as fi curios sa stiu de la cei care au folosito cit de bine se face transferul. La folia transparenta pe care am folosito eu transferul tine de experienta fiecaruia si in functie de calitatea suprafetei de Cu si tipul cablajului. Sticlotextolit sau pertinax. Transferul este de 80...100 %, desii la 80% renunt la el si il sterg cu diluant. Ptr a nu ma avea esecuri m-am gindit la o metoda care ar imbunatatii procentul. Ideea ar fi de acoperire a suprafetei foliei dupa tiparire cu un lac. Acesta ar omogeniza intreaga compozitie si ar ,, legao '', in plus cerneala s-ar lipii mai bine pe suprafata metalica. Am facut testul cu niste lac fixativ de par :lol: . In principiu merge dar trebuie testate si alte tipuri de lacuri.Importanta este si cantitatea de lac pulverizat deoarece este posibil ca si acesta sa se transfere pe suprafata de Cu acolo unde nu este nevoie, deci si pe suprafetele neacoperite cu cerneala. Daca aveti vreo idee de imbunatatire a metodei sau chiar folositi una ar fi bine sa o postati pe forum. Experienta dvs poate ajuta si altora. Link spre comentariu
Vizitator PAUL FILIMON Postat Aprilie 19, 2005 Partajează Postat Aprilie 19, 2005 Salut Cureti bine cu smirghel fin cablajul,dupa care-l vopsesti cu marcher ce are ca si continut VOPSEA(Eding 750 sau 850-paint marker),apoi,dupa ce s-a uscat il corodezi in clorura. Deasemenea este buna solutia cu smoala si diluant,insa are inconvenientul ca dupa corodare ,smoala, trebuie curatita de pe placuta. :arrow: Folosesc in conditii bune solutia de colofoniu(sacaz) cu diluant, in care introduc culoare dintr-o pasta de pix. Dupa corodare nu mai este nevoie s-o cureti. Folosesc acest amestec de peste 20 de ani si chiar cand am acid azotic concentrat se comporta bine. Link spre comentariu
Vizitator olteanu_ Postat Aprilie 20, 2005 Partajează Postat Aprilie 20, 2005 incearca tus de tipografie o sa fi supermultzumit daca ai de unde sa faci rost de o trusa ROTRING o sa devi un al doilea producator de cablaje dupa japonia:))rotring-urile sunt anume pt desenele in tus si au dimensiuni variabile (sunt asemanatoare cu stilourile daca as putea zice asa )si au dim de 0,5mm ,0,7mm,1mm,1,2mm ,1,5mm si cam atat era pe vremea cand faceam eu desene in tus spor la treaba spunemi si mi erezultatu daca ai facut rost de rotring si tus :twisted: :twisted: Link spre comentariu
Vizitator drosophilla Postat Aprilie 25, 2005 Partajează Postat Aprilie 25, 2005 de ce nu incercati fratilor cu solutie de sacaz....mere suuuuper bine...si ajuta la lipire... Link spre comentariu
Vizitator cdance Postat Aprilie 26, 2005 Partajează Postat Aprilie 26, 2005 ce sacaz man? cum faci tu de exemplu un cablaj pentru smd-uri unde tre sa pui de exemplu un TSOP 48?-folie transparenta pentru imprimanta laser-spray pozitiv (fotokopier-lack)-bec cu UV-soda caustica-clorura ferica Link spre comentariu
psanyi Postat Aprilie 27, 2005 Partajează Postat Aprilie 27, 2005 ce sacaz man? cum faci tu de exemplu un cablaj pentru smd-uri unde tre sa pui de exemplu un TSOP 48?-folie transparenta pentru imprimanta laser-spray pozitiv (fotokopier-lack)-bec cu UV-soda caustica-clorura fericaasa zic si io .... Link spre comentariu
micutu Postat Aprilie 28, 2005 Partajează Postat Aprilie 28, 2005 pai sacaz dupa aia :lol: :lol: :lol: Link spre comentariu
Vizitator laurentiumarian Postat Mai 1, 2005 Partajează Postat Mai 1, 2005 nu am vazut aici folosindu-se carminul. Ca scula Rotring-ul sau in cel mai rau caz o seringa fina pentru insulina. Merge uns.Ca recomandare pentru corodare a nu se folosi reactii chimice violente (cu acid azotic de exemplu) ci clorura ferica. Link spre comentariu
Vizitator valentine146 Postat Mai 5, 2005 Partajează Postat Mai 5, 2005 --pentru cei care folosesc spray pozitiv 2,0, pentru expunere la uv am folosit cu rezultate foarte bune 2 becuri gen neon, becuri economice cu 3 bucle, 30 w, din cele electronice cu convertizor in fasung care se gasesc pe piata produse in China in jur de 40.000 lei/ buc, la un timp de expunere de 25 minute si o distanta de cca. 10-15 cm. Dupa ce placa se da cu spray si se usuca rapid cu un uscator de par , se expune la uv sub o placa de sticla obisnuita, si apoi in solutie de soda caustica cca. 7 gr[ 1 lingurita rasa] / litru apa la 25-27 grade se developeaza circuitul, dupa care se corodeaza in clorura ferica la cca. 40 grade , si iese perfect. Atentie la cliseu care trebuie pus suprapus dublu, daca traseele negre nu sunt foarte opace. Cliseul se poate tipari pe folie transparenta pentru si cu imprimanta cu jet de cerneala folosind la imprimare optiunea- best. Succes. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum