gedd Postat Mai 6, 2016 Partajează Postat Mai 6, 2016 (editat) gedd in poza cu pagina din carte impartirea este pentru amplificatoare contratimp (pushpull). A2 intalnim doar la SE. Eu zis sa ramanem la SE si dupa ce ajungem la un acord mergem si la PP. Am specificat clar acest aspect legat de SE..explica-mi te rog regimul de functionare din graficul de mai jos...este vorba de tubul 211....ok,o luam treptat.... 1-Luam PSF 2 si segmentul AB...ATAT...ce clasa de functionare avem acolo? Editat Mai 6, 2016 de gedd Link spre comentariu
adigh Postat Mai 6, 2016 Partajează Postat Mai 6, 2016 (editat) te rog sa sustii cele afirmate....cu subiect si predicat si cu liniute....eu ti-am adus argumente clare...CARTEA domnule...astept aceleasi tipuri de argumente pentru ca,in lipsa lor imi imaginez ca incerci sa speli rusinea stim noi cui....asa ca...te rog...astept argumentele..spune-mi te rog unde e greseala afirmatiei din manualul de radioelectronica.... quod erat demonstrandum Printre altele despre asta vorbesc cind spun de lipsa de logica. Acum ai dat o afirmatie corecta (partea subliniata). Chiar daca incompleta. Imi ceri sa arat unde e eroarea unei afirmatii corecte. Tocmai asta e una dintre erorile de logica. Numai pe o afirmatie gresita pot sa-ti arat o greseala nu si pe o afirmatie corecta. E ilogic sa presupui ca asta e o demonstratie ca nu faci afirmatii gresite. O alta eroare pe care o faci in aceeasi fraza e sa spui ca eu am spus ca manualul greseste. Nu, am spus ca unele afirmatii ale tale sunt gresite. E altceva. ************************************** @Depanatoru, Am explicat ca numai prin conventie consideram ca curentul de grila incepe de la Ug=0V. Am mai explicat si de ce in zona de tranzitie dintre clasa A1 si A2 e greu de definit in ce clasa se afla tubul. Te rog sa definesti tu (sub)clasele A1 si A2. Editat Mai 6, 2016 de adigh Link spre comentariu
gedd Postat Mai 6, 2016 Partajează Postat Mai 6, 2016 (editat) adigh...o mare de cuvinte intr-un pustiu de idei...tu practic nu spui nimic...explica tu te rog problema pusa de mine mai sus legat de tubul 211 pe segmentul AB al PSF 2 ales de "muschii mei ca asa vrea ei".....poti raspunde la obiect ce clasa de functionare avem?...vezi ca daca spui.....il superi pe guru....perfect..tu spui ca unele afirmatii sunt gresite(ale mele)...arata-mi CARE....CLAR SI CONCRET Editat Mai 6, 2016 de gedd Link spre comentariu
Depanatoru Postat Mai 6, 2016 Partajează Postat Mai 6, 2016 (editat) Numai autorul sustine cu incapatanare ca ar fi A2 total , blabla , de parca ar fi nu stiu ce avantaj ... atat era problema Pentru o asemenea trioda "croita" din pentoda nu sunt caracteristici ca sa poti calcula sau simula , nici clasele A1 , A2 nu mai au chiar nici un sens , grila e mereu pozitiva , nu exista tranzitie negativ-pozitiv , sau de la fara curent la curent de grila Nimenea nu pune la indoiala functionalitatea , etc , atat , sa nu reinventam clasele de amplificare dupa cum ne convine. Numai practic se poate vedea ce putere se obtine din asa ceva , e randamentul triodei obisnuite corespunzator clasei A1 , e mai mare , mai mic . Sigur va depinde de tipul de tub . Editat Mai 6, 2016 de Depanatoru Link spre comentariu
gedd Postat Mai 6, 2016 Partajează Postat Mai 6, 2016 eu inca il astept pe adigh sa imi raspunda la intrebari...altfel il declar troll...... Link spre comentariu
Depanatoru Postat Mai 6, 2016 Partajează Postat Mai 6, 2016 (editat) Caz concret Nu cred ca ati inteles ca puterea marita cu grila pozitiva la trioda asta ( clasa A2 sa zicem ) nu se datoreaza faptului ca grila este pozitiva ca valoare , ci ca s-a impins punctul de functionare pe caracteristica ei ... Fiindca a permis , si parametrii electrici permit . Pe cand la tubul obtinut din pentoda , grila e pozitiva ca asa e el , daca vrei sa conduca curent , G2 fiind aproape de anod , si nu e nici o analogie cu un tub existent , nici nu se stie macar caracteristica . Numai caracteristica rezultata ne poate da puterea . Eu chiar n-as zice ca e neaparat posibil sa poti obtine cu orice tub un randament marit fata de trioda clasica , analog cu functionarea in A2 , chiar daca este avantajul unei grile puternice ( rezultata din grila2 a pentodei ) . Editat Mai 6, 2016 de Depanatoru Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 6, 2016 Partajează Postat Mai 6, 2016 Nu cred ca ati inteles ca puterea marita cu grila pozitiva la trioda asta nu se datoreaza faptului ca grila este pozitiva , ci ca s-a impins punctul de functionare pe caracteristica ei ... Pe cand la tubul obtinut din pentoda , grila e pozitiva ca asa e el , daca vrei sa conduca curent , G2 fiind aproape de anod , si nu e nici o analogie cu un tub existent , nici nu se stie macar caracteristica . Numai caracteristica rezultata ne poate da puterea Este vorba de clasa A2 , nu despre performantele obtinute si evident ca o data cu marirea puterii cerute, punctul de functionare este "impins" spre valori pozitive mai mari pina cind se ating limitele de putere disipate pe anod si grila. Comanda unei pentode pe G2 si plimbarea ei prin A2 nu cred ca este realista, poate doar de dragul discutiei se mai pot face speculatii... Link spre comentariu
adrian_pic Postat Mai 6, 2016 Partajează Postat Mai 6, 2016 gedd uite aici in josul paginii:http://www.duncanamps.com/technical/ampclasses.htmlscrie ce sunt cu numerele.Legat de PSF2 este clasa A2. Link spre comentariu
gedd Postat Mai 6, 2016 Partajează Postat Mai 6, 2016 (editat) perfect este clasa A2(legat de intrebare)...iar daca ne uitam in partea dreapta a graficelor.....ce e punctul ala rosu? PSF-ul...deci putem concluziona ca,Clasa A2 poate fi "pura" adica tubul lucreaza TOT timpul in clasa A2(vezi segmentul AB) sau poate functiona TEMPORAR in clasa A2(in functie de driverul de atac).....aceasta facandu-se in primul rand in functie de PSF ales(asa cum arata si punctul ala rosu de la DUNCAN....la DUNCAN nu vad unghiuri grade si minute ca la guru valderama...sau fapul ca ecoul lui guru,adigh,nu e de acord cu impartirea claselor asa cum zice cartea.... "By varying the voltage on the grid, we can vary the current going into the anode - this is how we achieve amplification. Take a look at the chart on the right - this shows what happens to our valve as the grid voltage is varied. As the grid voltage is increased, the anode current increases. The important point is that a valve converts a voltage input into a current output. Whether it's a preamp valve, or an output valve, the principles remain the same. Now that we have recapped on how they work, we can look at the different classes of operation for output valves... Classes of Operation Have a look at the diagram on the right. The curve is the one taken from the previous section, and the bias has been set where the red spot is, roughly in the middle of the curve." ACUM E CLAR TOVARASI? E clar domnilor GURUSI absoluti? daca si pe Duncan il combateti....eu cred ca trebuie sa va revizuiti atitudinea si comportamentul absolutist...PUNETI MANA DOMNILOR trecuti de o anumita varsta si mai recititi teoria ca in timp,lucrurile se uita..nu e rusine sa citim....a..sper ca stiti si engleza... ) Editat Mai 6, 2016 de gedd Link spre comentariu
adigh Postat Mai 6, 2016 Partajează Postat Mai 6, 2016 ....la DUNCAN nu vad unghiuri grade ..... Dupa logica ta de 2 bani, ce nu vezi tu nu exista. Link spre comentariu
gedd Postat Mai 6, 2016 Partajează Postat Mai 6, 2016 Dupa logica ta de 2 bani, ce nu vezi tu nu exista. TROL!!!! Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 6, 2016 Partajează Postat Mai 6, 2016 (editat) @Adigh nu te mai strădui(o sa fii avertizat/penalizat/banat), clar/evident unii nu pot vedea/înţelege conducţia (clasificarea claselor de funcţionare după conducţie).pentru ei clasa A(A1/A2) nu se poate defini/raporta la conducţie 360° gedd din gândirea sa profund-ştiinţifică a apreciat/precizat insistent de numeroase ori ca noi doi suntem greşiţii raportând clasele de funcţionare la conducţie, a demostrat domne omu, ce crezi că mai poate înţelege gedd ?! pardon demostra-ştiinţific. gedd a catalogat ca find o bazaconie raportarea noastră la grade de conducţie, nu ţi se pare suficient ?, trebuie să demonstrăm noi ceva ?! hai să lasăm domnule Adigh lumea fericită aşa cum se află. am precizat amândoi ce am avut de precizat(în grade) şi cu asta basta , ne punem cu gedd ?!... se poate domne..., ne plesneşte/trânteşte gedd una două (posesor centură neagră) şi nu vrea să audă de grade. Editat Mai 6, 2016 de Vizitator Link spre comentariu
gedd Postat Mai 6, 2016 Partajează Postat Mai 6, 2016 (editat) domnule guru valderama...dumneata dupa ce carti ai invatat in scoala(probabil/posibil) clasele de functionare ale tuburilor? ti-am pus mura in gura manualul ti-a dat adrian_pic link catre pagina lui Duncan...dumneata o tii una si buna...RECUNOASTE DOMNULE ca ai batut campii...ca sa nu mai spun de siluirea fara scuza a limbii romane...Rod Elliot nu e un punct de referinta in ceea ce priveste tuburile...nu este un autor de carti...nu este un consacrat....dumneata ai preluat spusele aluia in care spune CLAR ca el incearca sa explice(attempts to...)...nu e punct de referinta...dupa GAFA facuta presimt eu ca iti pierzi admiratorii Editat Mai 6, 2016 de gedd Link spre comentariu
sebi_c Postat Mai 6, 2016 Partajează Postat Mai 6, 2016 Hai, ca va spun si eu una! Am sa fac o gaura mica, mica si am sa mai bag o grila (electrod, ce-o fi) astfel, am sa mai dau o destinatie lampii respective. :-) Unii s-au straduit sa construiasca aceste dispozitive controlabile dupa anumite ecuatii matematice, coerente si predictibile, astfel incat designerii sa se poata folosi de ele, fara a se mai uita la cum circula electronii, cum sunt ei franati, captati sau mai stiu eu ce li s-ar putea intampla. Asa au aparut caracteristicile de iesire care definesc complet lampa respectiva si de care se folosesc electronistii, fara sa se mai gandeasca ca un electron a mai patit ceva! Pana la urma inteleg ca vreti sa transformati ceva bine definit in altceva. Adica din armasar sa faceti un magar vai de capul lui! Intradevar, in evolutia electronicii s-a pus problema folosirii si a altor electrozi decat grila de comanda pentru a modula curentul anodic, dar atentie, asta pentru a face modulatoare de amplitudine in radioelectronica. Se poate modula si grila ecran, grila supresoare si anodul. Ca o paranteza, ma intreb, de ce nu folositi si grila supresoare sa schimbati pentoda in trioda? S-au anodul in grila de comanda, folosind grila de comanda pe post de anod? Asta chiar s-a mai facut: http://www.radiomuseum.org/forum/russian_subminiature_tubes.html?thread_id=200277 , vezi gammatron din 1J37B. Uneori am impresia ca ati ajuns la capatul drumului, ca nimic nu mai e de facut cu lampile astea, asa cum au fost ele inventate si definite. Astfel, descifrand toate secretele, ati ajuns la concluzia ca mai trebuie ceva descoperit. O pentoda sau tetroda mai poate fi transformata in trioda folosind grila de comanda (ca pentru asta a fost pusa acolo, sa comande), dar sa folosesti grila ecran pe post de comanda, e o aberatie! Ea a avut o destinatie clara, de a obtine o lampa care sa se comporte ca o sursa de curent comandata si nu o sursa de tensiune comandata, asa cum e trioda! Folosirea triodei cu curenti de grila, dupa cum ati observat, nu mai e nici sursa de tensiune comandata, dar nici sursa de curent comandata, e ceva intre ele. Ca sa nu zic, nici cal, nici magar, dar se poate folosi chiar si in conditiile astea. Altfel, nu inteleg, ce mai trebuie definit la clasele astea, ca sunt definite de mult timp? Ca definitia e simpla sau mai complicata, e o treaba secundara, important e sa defineasca corect acel lucru. Personal, mi se pare un fel de teoria chibritului! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum