Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

LED COB Palpaie


Vizitator TheVisitorV

Postări Recomandate

Vizitator TheVisitorV

Salutari,

am achizitionat acum ceva timp 2 leduri cob (nichia) de 40w + 2 surse maxwell de 35w cu voltajul/amperajul corespunzator.

 

Problema este ca ledurile se aprind si se opresc pentru 1-2 secunde, iar se aprind si iar se sting...

sursele sunt bune, le-am testat cu un alt cob de putere mai mare si nu au problema asta.

Imi e greu se cred ca ambele COBuri sunt stricate, insa nu stiu ce as putea sa fac, am citit in alta parte ca as putea sa atasez ceva de genul:

http://www.maplin.co.uk/p/rc-contact-suppressor-rg22y

insa nu stiu cum se numeste in romana si de unde as putea sa achizitionez.

 

Orice alta solutie este bine venita.

 

Multumesc. 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Dxxx

    4

  • Ticu

    4

  • UDAR

    1

  • adydep

    1

Top autori în acest subiect

Aici este o nebuloasă :scarpin LED-ul(cob)are 40W iar sursa 35W ?Înseamnă că,consumatorul depășește cu 5W puterea sursei :96Dacă avem consumator de 40W,sursa trebuie să debiteze 50W sau mai mult!

Link spre comentariu

Alta intrebare este daca sursa furnizeaza tensiune constanta (situatie in care trebuie limitat cumva curentul prin led) sau da curent constant.De exemplu un led pe care scrie 32-36V si-l conectezi direct la o sursa de36V poate sa absoarba un curent mult mai mare decat cel nominal. Curentul este cel care trebuie controlat.Niste poze cu obiectele in discutie (eticheta lor) ar fi utile.Piesa pomenita in postarea initiala nu mi se pare utila. Este un condensator inseriat cu o rezistenta, util pentru suprimarea (de fapt micsorarea) arcului electric pe contacte, daca e conectata in paralel cu acestea.

Editat de Ticu
Link spre comentariu
Vizitator TheVisitorV

LED

http://www.zexstar.com/product_info.php?info=p2666_39-6W-Nichia-Chip-on-Board-Modul-NSBLL121A-Seria-21A-3290lm-1800mA-alb-cald-CRI90-2700K.html

SURSA

http://www.sursedetensiune.ro/spd/789680/Sursa-de-alimentare-LED-Mean-Well-LPV-35-36

 

Sursele de 35w imi aprind un alt led mult mai puternic decat cel de 40w fara probleme. Daca pun o sursa mai puternica pe LED risc sa il ard.

Racirea nu e o problema.

 

Am pus un voltmetru (Daca asa ii spune) in circuit sa vad ce se intampla. Pe COBul mai puternic sursa da curentul specificat de producator, constant. Pe COBurile de 40w primeste curentul si apoi se intrerupe, si tot asa.

 

Aici am citit de piesa respectiva. Rezistanta accea.

http://www.diynot.com/diy/threads/new-cob-10-watt-pir-flashing.434643/

Link spre comentariu

Din pacate raspunsurile primite presupun ca doar te baga mai rau in ceata...

 

Hai sa o luam pas cu pas:

 

- sursa folosita este GRESITA - trebuia sa iei o sursa de curent constant care sa dea fix xAmperi, la puterea asta ar fi in jur de 1A.

Dar puterea specificata de producator este maxima si o dimensionare judicioasa este de dedus din DS.

Datele date de Zexstar sunt total inutile si insuficiente.

Trebuie DS !!!!

- racirea trebuie corect dimensionata in functie de puterea de lucru, oricum trebuie un radiator voluminos / sau unul activ.

In plus mare atentie la montarea corecta, incat rezistenta termica de contact capsula-radiator sa fie minima.

 

Palpairea inseamna un singur lucru: COBurile sunt amandoua defecte, fenomenul se va agrava pana la intreruperea totala.

Defectarea s-a produs din cauza ca nu ai alimenta corect COBuirle si secundar pentru ca probabil nici racirea nu a fost corecta.

Citeste si tu sa vezi ce se intampla cu o jonctiune pe masura ce se incalzeste, gasesti asa ceva si pe threadul meu cu "nelamuriri despre leduri" aici

 

Ce poti face:

- obligatoriu COBuri noi / bune

- daca tii sa folosesti sursele existente trebuie ca intre ele si COB sa intercalezi un DRIVER, adica montajul care limiteaza curentul - dupa acest montaj va iesi acel CURENT CONSTANT de care vorbeam.

In acest caz singura varianta rezonabila este un driver activ, si avand in vedere curentul mare probabil ca unul in comutatie.

Problema pe care o ai este ca alimentatorul da deja o tensiune apropiata de cea a COB, si pe driver trebuie sa cada ceva tensiune, deci ca sa mearga bine nu pot sa-ti recomand decat configuratia SEPIC, discutam deja de trufandale...

 

PS piesa "minune" de care spui nu are efect pentru nici un LED, cu atat mai putin cu unul deja stricat.

 

PS2 incearca sa-ti cheltuiestri banii cand stii sigur ce iti trebuie, in plus Zexstar are unele produse bune, insa preturile sunt exagerate cam la toate, exista magazine serioase pentru asa ceva si te-ai fi descurcat cu calitate mai buna si cost mult mai mic, pot sa-ti dau detalii pe PM

Link spre comentariu

Din catalog inteleg ca ai led Nichia de 40W. Curentul nominal este 1100 mA, iar tensiunea 36V.Sursa este de tensiune constanta 36V, nu de curent constant. Curent da atat cat cere sarcina, dar fara a depasi un maxim de 1A =1000mA (ceea ce este sub cerintele ledului).Posibil sa fie protejata la supra-curent si sa intrerupa alimentarea, apoi o reia dupa o pauza.Oricum in circuit trebuie un element de limitare a curentului prin led.Si nu este recomandabila folosirea la parametrii maximi "promisi" de fabricant, nici pentru sursa, nici pentru led. Undeva spre 70% e mai sigur.Cu investitii minime, eu as incerca o rezistenta de 3,3 ohmi sau 4,7 ohmi si putere de cel putin 5 Watt , legata in serie cu ledul . Vezi daca mai "palpaie". Atentie unde o montezi, se incalzeste destul de mult.Ar fi utila masurarea curentului, daca ai cu ce s-o faci (ampermetru de curent continuu, cu scala de 2 Amperi, legat IN SERIE cu sursa, ledul si rezistenta mentionata).

Link spre comentariu

Scrie clar în DS . 1100mA este curentul maxim , nominal este 587mA ! -- Nominal este curentul la care se specifică fluxul , cromaticitatea , etc .

 

Ar mai trebui să ne spună cum a răcit LED-urile , eu cred că nu le-a prea răcit .

 

Din păcate și eu cred că a distrus ( aproape ) bunătate de LED-uri ..... 

Link spre comentariu

Desigur ca exista o minuscula sansa ca sa nu fie distruse, insa tinand seama de datele existente (ca de obicei initiatorul fie nu sesizeaza ce este important, fie nu vrea sa faca efortul de a descrie complet) probabilitatea mare este sa fie cum am presupus mai sus. 

Probabil ca merita o proba cu o sursa cunoscuta/probata de curent constant, sau cu un alimentator capabil de iesire reglabila de curent constant.

DESIGUR TESTUL FACUT IN CONDITIILE FIXARII CORECTE PE UN RADIATOR care sa fie si dimensionat acoperitor.

Posibil ca palpairea sa nu se manifeste decat de la un curent in sus, dar chiar si asa - speranta de viata + randamentul + cromaticitatea au fost deja profund si ireversibil afectate.

 

Asa ca ramanad rezonabil, probabil cam 98% trebuie alte COBuri.

Link spre comentariu
Vizitator TheVisitorV

Am masurat sursele, cand le-am folosit pe COBul de 100w, dau 36v/1amp, ambele surse.

COBurile nu le-am tinut mai mult de 10 secunde aprinse, sansele sa se fi ars ca s-au supraincalzit sunt minuscule pentru ca nu au apucat sa se incalzeasca. AM 2 radiatoare uriase pentru ele pregatite, nu le-am montant inainte pentru ca trebuiesc lipite si am zis mai intai sa le testez ca sa nu fie probleme si apoi sa trebuiasca sa le deslipesc, procedura mult mai complicata decat cea de lipire.

 

Ledul nu trebuie musai sa fie alimentat la 1.1 amp, asa scrie pe site iar din experienta cu cel de 100w, care cere mult peste 1amp insa tot 36v nu am avut aceasta problema. Cum ziceam, cand l-am montat pe cel mare sursa dadea maxim de V/amp specificat de producator. COBurile de 40w pot fi alimentate maxim cu 1.1 amp la 36v, maxim, asta inseamna ca pot fi alimentate si cu mai putin, din specificatiile producatorului rezulta ca mai putini W dau mai putini lumeni, Sunt scari de valori pentru diferite rate de curenti deja stabilite.

 

Nu stiu ce alte date pot sa ofer, am raspuns la ce m-ati intrebat, nu cred ca mai pot oferi si alte detalii pentru ca nu exista.

 

Ticu, poti sa imi dai un link cu o rezistenta, un exemplu, ca sa stiu ce sa caut. As prefera sa incerc asta inainte sa le dau la stricate caci nici nu am apucat sa le folosesc.

Link spre comentariu

OK, posibil ca totusi sa nu fie total/iremediabil stricate.

 

Deci tine cont de urmatoarele

- nici macar o secunda nu alimentezi fara radiator si din sursa de tensiune constanta, arderea se poate produce instantaneu. Deci construieste un limitator = driver.

- prefera montarea clasica pe radiator, cu suruburi si TIM

- cu cat esti mai avansat folosesti un indice de incarcare mai mic, de multe ori bine sub 10%, asa ca poti sa le alimentezi sub 100mA adica putere sub 4W. Insa cum spuneam indicele de incarcare il stabilesti nu prin ghiceala ci cu DS in fata si cunoscand ce doresti sa obtii.

 

DS sunt sigur ca gasesti la producator direct cu codul produsului, eu nu am cautat dar Udar sigur a facut-o din ce a zis. Documentatia completa inseamna pagini bune si o sumedenie de grafice/tabele.

Link spre comentariu

Led-ul de 100W, presupun la aprox. 36V, ar avea nevoie de vreo 3A (Puterea = tensiunea X curentul).Daca a mers continuu la 36V si 1A (atentie, puterea era 36W si nu 100W), inseamna ca sursa a limitat curentul la 1A, dar nu a intrerupt alimentarea asa cum am presupus mai inainte.Asta ma face sa devin pesimist in privinta celor de 40W si sa cred ca intreruperea este in led-uri, datorita dilatarii la caldura.Cele 10 secunde fara nici un radiator sunt suficiente ca sa produca asa ceva.Solutia cu rezistenta inseriata, daca vrei s-o mai incerci, produce o cadere de tensiune de 3-4V, astfel ca sa scada tensiunea si curentul led-ului. Rezistenta nu este ceva deosebit, ar trebui sa se gaseasca la orice magazin de piese electronice, la vreo 2 lei. Iti trimit pe "mesaj personal" doua exemple din Bucuresti si Craiova, sa nu se considere reclama comerciala.

 

Foaia de catalog era disponibila de pe pagina indicata de autor, cu click pe "Specificatii tehnice":http://www.zexstar.com/product_info.php?info=p2666_39-6W-Nichia-Chip-on-Board-Modul-NSBLL121A-Seria-21A-3290lm-1800mA-alb-cald-CRI90-2700K.htmlIar de acolo mai exista un link spre Nichia:http://www.zexstar.com/files/nsbll121a-r90-e%201%20nichia%20led%20datasheet.pdf 

Editat de Ticu
Link spre comentariu

Cred ca nu ne intelegem, DS adevarat si complet nu poate fi chestia penibila data de Ze..tar.

 

Uite de la Cree cum trebuie sa fie un DS *(Cree, Nichia, Osram sunt lideri de piata), dar uite si de la LiteOn - o firma "medie" cu produse ieftine.

 

http://www.cree.com/~/media/Files/Cree/LED-Components-and-Modules/XLamp/Data-and-Binning/ds-XPL.pdf

 

http://optoelectronics.liteon.com/upload/media/light/Datasheet/LTPL-M13%20CoB%20Product%20Series_Ver1.0_20141121.pdf

 

 

Daca ma uit pe o astfel de documentatie completa (si trebuie sa fii atent, ia ceva timp) pot sa aleg un punct de functionare in cunostinta de cauza. De la Ze..tar nici nu fac efortul sa inteleg ceva, este o totala varza, cu multe variante de putere puse in tabel de nici nu stiu care este respectiva. Grafice/randament etc lipsesc in mare parte.

 

Deci nu recomand nici "stilul" de documentatie, iar preturile sunt mult mai mari fata de magazinele "serioase" de electronica.

Ei se doresc magazin specializat, insa singurul lucru care-l pot remarca sunt preturi mari verificati la driverele in comutatie.

De la un magazin specializat ma asteptam la solutii pentru aplicatii speciale gen DTP, sau la produse top care nu pot fi gasite la magazinele normale - insa asa ceva lipseste.

Editat de Dxxx
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări