GEO 53 BN Postat Mai 21, 2016 Partajează Postat Mai 21, 2016 (editat) Aerul proaspat ajunge in camera de ardere datorita depresiunii create de ventilator,care scoate gazele arse,din camera de ardere,nu altfel. Editat Mai 21, 2016 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 21, 2016 Partajează Postat Mai 21, 2016 CORECT dle GEO, eu am explicat pe intelesul tuturor, nu tehnic, pentru ca nu ne intereseaza cum functioneaza arderea, ci faptul ca ramane flacara aprinsa si nu moduleaza. Chiar si dupa ce s-a inlocuit senzorul, st_ion tot are probleme. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Mai 21, 2016 Partajează Postat Mai 21, 2016 Cauza trebuie cautata pe placa. E singurul loc unde trebuie ''bibilit''. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 21, 2016 Partajează Postat Mai 21, 2016 (editat) Se pare,din ce am citit,ca problema este de fapt vana de gaz care nu moduleaza flacara.Motivele sunt destule:dupa un anumit numar de ani praful care exista in gaz se depune pe elementele mobile din vana si o blocheza.Sunt situatii cand vana se poate bloca total si nu mai deschide deloc gazul.Daca s-a inlocuit senzorul ntc de pe acm se poate masura cu un multimetru daca tensiunea pe bobina modulatoare este variabila sau nu.Daca tensiunea ramane fixa atunci trebuie cautat pe placa electronica tranzistorul care comanda bobina(la acest model ar trebui sa fie un TIP31),care se mai strapunge e-c si tensiunea pe bobina modulatoare este maxima,in consecinta flacara nu se poate modula si ramane in maxim.Alt motiv poate sa fie acumularea de condens prin furtunasul care realizeaza compensarea barometrica a vanei de gaz;in timp prin acel furtunas se poate scurge condens care ajunge in vana si la fel nu se mai poate asigura modularea flacarii.In poza este acel furtunas care face legatura intre camera de ardere si vana de gaz. Editat Mai 21, 2016 de Vizitator Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Mai 21, 2016 Partajează Postat Mai 21, 2016 Are dreptate colegul @IGBT 1971. Chiar nu credeam ca poate ajunge praf sau condens la vana de gaz. Oricum trebuie sa fie mult praf pentru a bloca vana. Posibil ca praful in amestec cu condensul sa faca un soi de noroi care duce la blocarea vanei. Mi-am dat si eu cu parerea Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 21, 2016 Partajează Postat Mai 21, 2016 Are dreptate colegul @IGBT 1971. Chiar nu credeam ca poate ajunge praf sau condens la vana de gaz. Oricum trebuie sa fie mult praf pentru a bloca vana. Posibil ca praful in amestec cu condensul sa faca un soi de noroi care duce la blocarea vanei. Mi-am dat si eu cu parerea Chiar noroi nu se face la gaz natural dar la gpl se face intradevar un fel de noroi rosiatic uleios.Praful respectiv este de fapt rugina fina din tevile de gaz(magistrale,bransamente metalice);in interiorul tevilor se formeaza condens mai ales in perioda rece deoarece teava/tevile de gaz au multiple treceri supraterane/subterane de unde apar diferente mari de temepratura a gazului si implicit condensul de rigoare.Ca atare tevile se corodeaza in timp pe interior, iar praful rezultat se aduna in timp(ani de zile) in vanele de gaz.Posibilul condens de care am amintit nu ajunge in contact cu gazul din vana ci se acumuleaza pe partea unde actioneaza bobina modulatoare si ii blocheaza functionarea;apa nefiind compresibila. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 21, 2016 Partajează Postat Mai 21, 2016 (editat) Toate regulatoarele de gaz au filtre textile , mai greu cu varianta asta , doar in situatiile cand se lasa pe baza regulatorului de coloana . link dezactivat la cerere.ro/produse/regulator-gaz-cu-filtru-frg-2mte-20-3-4-TECSFGT20 Nu e obligatoriu da bata focu' in schimbator si asta o stie toata lumea : http://timstal.ro/curatarea-detartrarea-decalcifierea-schimbatorului-secundar-in-placi-a-centralei-termice. De ce oare nu se incepe cu ce e mai simplu : spalarea circuitului de apa menajera si retestarea cazanului ? Schimbator cu placi , serpentina imersata sau "twin " au aceeasi soarta in timp . rog sa nu se considere reclama au fost primele linkuri gasite pentru argumentare . Insist sa nu se demonteze pentru reparatie vana daca nu este disponibil manualul si materialele necesare . Editat Mai 21, 2016 de Vizitator Link spre comentariu
Vizitator st_ion Postat Mai 28, 2016 Partajează Postat Mai 28, 2016 (editat) buna dimineata... am scos firele de la bornele de pe bobina, flacara nici o schimbare; masurand firele am gasit 27V...se modifica in functie de cererea mea din potentiometru de reglaj temperatura; 27V pentru cerere de temperatura si 0V invers...fiind flacara mare aceasta cobora la 0V...concluzia mea si a celorlalti, electrovana nu mai schimba flacara, desi primeste o tensiune variabila 0-27V servicul zice ca nu prea se merita sa se mai bage bani in centrala asta, e din 2002, 300lei electrovana sh sau 600lei noua...e vreo sansa de deblocare, curatare, reglare fara scule specializate? dopsorul ala transparent am vazut ca se invarte, pare a fi un capacel de protectie dar se invarte cu o cursa limitata...n-am tras de el, l-am rotit putin si l-am dat la loc; Editat Mai 28, 2016 de st_ion Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Mai 28, 2016 Partajează Postat Mai 28, 2016 (editat) Se vede treaba ca ,colegul IGBT 1971 a avut dreptate atunci cind a afirmat ca praful si alte mizerii, face ca plonjorul vanei de gaz sa ramina blocat intr-o anumita pozitie. Referitor la ce spunea ''servicul''(cum ii spune colegu' st_ion) despre faptul ca nu ar prea mai avea rost sa investeasca in centrala respectiva,ce sa zic. Atita timp cit centrala functioneaza fara alte probleme, inafara de cea mentionata, eu unul as opta pentru inlocuirea vanei de gaz ''buclucase'' luind masuri impotriva accesului mizeriei din conducta de gaz, in centrala, prin montarea unui filtru inainte de regulator sau dupa regulator. Adevarul e, ca o centrala nu e chiar asa de ieftina, incit sa te debarasezi asa de usor de ea. Cine are bani si n-are ce face cu ei,normal ca n-o sa-ncerce sa remedieze defectul, o sa-si cumpere alta noua. Editat Mai 28, 2016 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Vizitator st_ion Postat Mai 28, 2016 Partajează Postat Mai 28, 2016 ce as putea face eu cu manutelea astea doua...de etansat conducte de gaze si robineti am mai etansat, cu calti si vopsea sau cu garnituri acolo unde era cazul...conducte in aragaz, robineti alimentare, alimentarea cu gaze in centrala cand scapa...nu a sarit nimic in aer pana acum si au trecut un ceva ani...mai am un multimetru si chei, mai mici mai mari... pot schimba electrovana daca ar fi sa o cumpar de pe undeva sh? sau poate noua.... inca nu m-am uitat de preturi decat dupa cele spuse de servis daca ar fi chestiuni de reglaj cu masuratori de gaze, cantitati si alte alea, aplic din start varianta de rezerva...servis 300 lei si gata merge curatata cumva ? poate ca daca as avea una scoasa, poate as intelege mai multe... Link spre comentariu
Vizitator st_ion Postat Mai 28, 2016 Partajează Postat Mai 28, 2016 da oare de ce o fi ales electrovana asta sa se blocheze pe maxim (cred ca e maxim)...nu mi-a trecut prin cap sa masor bobina ei...ce face robinetul ala de sub capacu transparent? cred ca e robinet cel cu cruce rosu de surubelbita, nu stiu ce este... nu mai reusesc sa pun poze, nu stiu de ce Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 28, 2016 Partajează Postat Mai 28, 2016 v-am trimis un mesaj. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 28, 2016 Partajează Postat Mai 28, 2016 (editat) Ca ai intrebat de reglaje...cu linie neagra este reglajul pentru minim mecanic(~2mBar),cu linie mov este reglajul pentru maxim mecanic(~10mBar), cu linie verde este reglajul care muta ambele reglaje anterioare(simultan) si stabileste plaja de modulare totala.Cu linia albastra este notata bucsa de plastic care se scoate pentru a putea modifica plaja de modulare totala.Regajele mecanice se fac cu bobina de modulare(cea albastra)nealimentata;dar nu recomand sa se umble la reglaje deoarece sunt interdependente unul de altul.Sau mai afli cate ceva si de aici http://www.gdainfo.com/Resource1049853HJDUFOS023X/Service%20Manuals/SIT%20845%20IB%20Valve%2005_06.pdf Editat Mai 28, 2016 de Vizitator Link spre comentariu
Vizitator st_ion Postat Mai 30, 2016 Partajează Postat Mai 30, 2016 Va multumesc tuturor, si in special lui va_cristi problema a fost din electrovana, insa a necesitat un reglaj al debitului minim de gaze, cu tensiunea minima, adica cu bornele in aer, aveam flacara maxima; reglajul l-am facut exact asa cum arata si in imaginea de mai sus... Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 30, 2016 Partajează Postat Mai 30, 2016 Adica sa inteleg ca electrovana era data la maxim mecanic? Super tare! Cine a mai umblat pe acolo inainte? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum