Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Supraincalzire apa calda centrala Ariston


Vizitator st_ion

Postări Recomandate

Vizitator st_ion

Salutare tuturor

 

ma poate ajuta si pe mine cineva cu o problema legata de functionarea unei centraletermice?

e vorba de un model de prin 2003-2006, momentan nu am acces la aceasta pentru a preciza exact modelul, dar arata ca in imaginea atasata.

 

Apa calda e prea calda; problema e veche dar am constientizat-o relativ recent, dupa ce m-am invatat cand frige sa ma feresc...

Temperatura ajunge la 75 de grade, temperatura la care decupleaza senzorul de supratemperatura, pe care l-am identificat (daca-l scot de pe teava focu arde, dar stie fabicantu de ce l-a pus acolo).

 

Indiferent de pozitia potentiometrului de reglare a temperaturii, cand apa e mai calduta (primavara, vara, toamna) apa iese fierbinte, dupa care se opreste, (senzor supratemperatura), vine o transa de apa rece, iar porneste, si tot asa... iarna cand apa e putin peste 5 grade nu se mai opreste focul, pentru ca nu mai ajunge la supratemperatura, decat daca ii dau debitul mic.

 

Primul lucru care l-am verificat a fost potentiometrul de reglaj...e bun

Ce am mai observat... am deschis capacul sa vad flacara; indiferent de pozitia potentiometrului de reglaj temperatura, flacara e mereu mare (pornita cu potentiometrul pe minim, pe maxim, acelasi rezultat); e ca si cum indiferent de cum primeste comanda, electrovana de deschidere a gazului merge pe debit maxim, sau circuitul care masoara temperatura nu masoara cum trebuie si vede mereu temperatura scazuta si trimite comanda mare spre electrovana gaze.

 

Stie cineva sa-mi spuna cate ceva despre electrovana de gaze? ar trebui sa se vada flacara modificandu-se ? din ce am incercat sa masor la aceasta, am vazut tensiunea de alimentare pe ea 230v, adica tot sau nimic ... mister total pentru mine in functionarea acesteia :jytuiyu post-240753-0-79819500-1461886436_thumb.jpg

 

va multumesc

 

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 71
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • GEO 53 BN

    12

  • sesebe

    8

  • Dominicue

    6

  • Florian Ciobanu

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Ar mai trebui sa mai fie un NTC pentru masurarea temperaturii, in afara de termostatul de protectie.

Acesta este probabil defect sau cablul intrerupt.

 

O precizare a modelului ajuta destul de mult.

Nu umbla la valva de gaz... Acolo se regleaza cat gaz intra fata de cantitatea de aer... este calitatea flacarii, deci arderea corecta, fara CO, fara depuneri de C, si cu eficienta maxima.

Faptul ca flacara nu se opreste la atingerea temperaturii este problema de senzor de temperatura.

Link spre comentariu
Vizitator st_ion

va multumesc de bunatate...

 

am gasit pana la urma schema de la centrala, aceasta e un ariston microtec 23 mffi sau micro combi; nu scrie pe ea decat in interior poate;

cand m-am uitat in interiorul ei nu aveam schema... ma mai uit odata cu atentie la senzorul ala NTC;

ciudat mi s-a parut cand am masurat 230Vca pe aceasta si ma intrebam ce fel de comanda e asta

 

am inteles, nu tre sa ma ting de valva de gaz, se pare ca are mai multe "picioare"...

 

multa sanatate

Link spre comentariu

In mod normal, flacara ar trebui sa varieze(ca marime) in functie de pozitia potentiometrului de reglare a temperaturii apei calde. Temperatura apei calde, se regleaza cu robinetul de apa calda deschis la maximum. Daca robinetul nu este deschis la maximum avem toate sansele sa ne frigem. Daca vrem ca debitul apei calde sa fie mai mic, atunci va trebui ca sa reglam si temperatura apei calde. Posibil ca NTC-ul este defect sau contact imperfect(oxidat) la picioruse. Mai degraba defectul este pe placa,sau vana de gaz este cu probleme,flacara nemaifiind modulata. Bobina vanei de gaz este cu alimentare parametrica in acest fel existind posibilitatea reglarii debitului de gaz si implicit marimea flacarii. Eu asa stiu.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu
Vizitator

dupa verificarea termistorului verificati ( daca este posibil ) daca nu sunt depuneri de piatra pe circuitul apei calde menajere ( scimbator secundar ), eventual demontati schimbatorul si incercati o curatare prin imersie si agitare in apa usor acida ( 15-20 %) HCL.

Link spre comentariu

 Sonda de temperatura pe apa calda defecta. La temperatura ambianta trebuie sa indice 10K. Este un banal termistor intr-o teaca de metal cu filet.

 Pentru a ajunge la ea trebuie sa demontati si capacul frontal al arzatorului, ,,,,,,inca o tabla decat carcasa centralei.

Acolo veti gasi si niste placi de protectie termica, montate pe panoul din fata,  Atentie sa nu le rupeti, sunt foarte fragileetc. 

Odata ajuns acolo, la partea superioara stanga, pe o conducta de cupru, se afla sonda de temperatura pentru ACM.

Pe partea dreapta se afla sonde pentru incalzire calorifere.

Recomand inlocuirea celor doua sonde.

   

Daca centrala nu are pierderi de presiune, in interior nu sunt elemente oxidate, cu depuneri de oxid verde de la cupru, mai puteti merge cu ea.

O verificare facuta de cineva autorizat se impune, totusi.

Link spre comentariu
Vizitator st_ion

nu am avut schema de la inceput, si nici nu prea stiam care e diferenta intre senzor ntc si termostat, vizual vorbind...am luat-o pe conducta in sus si am gasit senzorul de apa calda...am dedus ca e de supratemperatura, pentru ca apa la iesire avea 75 grade si citisem undeva ca e temperatura maxima data de fabricant; centrala nu dadea nici un defect ci pur si simplu oprea flacara...se racea un pic, apoi iar pornea flacara, iar cu senzorul scos, mergea flacara mai mult timp, nu am lasat-o sa mearga pra mult (in teste) sa nu se incinga prea tare;

 

am gasit in cele din urma schema si am identificat senzorii si termostatul de protectie...

am demontat senzorul de iesire pe apa calda, e cam prapadit, e cam copt la izolatie si are cam 8k la temperatura ambientala...vreo 20 si ceva de grade..., nu avea cine stie ce depuneri, l-am curatat si l-am pus la loc pana fac rost de altul.... l-am incins putin la flacara de lumanare, a scazut la 3k si mi s-a parut ca scade cam greu la cat s-a incalzit

 

150 lei la reprezentatnta Ariston din oras....cam scumpisor pentru o centrala din 2002...or fi bune astea mai ieftine? am gasit la 25 de lei pe un site de piese (pentru Ariston) ... asa e e doar un termistor intr-o teaca metalica...cat de proaste sa fie?piratii astia de chinezi....asa mi-a zis domnu de la reprezentanta...

 

daca i-as pune o rezistenta mai mica , de vreo 2-3k, sau un potentiometru, sa ii simulez termistorul, ar trebui sa vad flacara mai mica, sau sa iasa apa mai rece ?

 

o mai desfac maine sa vad...

Link spre comentariu

Eu ti-as recomanda sa apelezi la serviciile unui meserias cu experienta. Lucrurile nu sint atit de simple.De altfel nici nu-i indicat sa intervina in centralele termice de apartament, nimeni inafara de personal autorizat in a lucra la instalatii autorizate ISCIR. Doamne fereste daca se intimpla ceva  esti bun de plata,asta in cel mai bun caz. Fa un contract de mentenanta cu o persoana autorizata,care la orice sesizare facuta de tine,o sa vina si o sa remedieze problema. Asta e sfatul meu si cred ca e cel mai bun. Nu te juca ca te poate costa o gramada de bani.Nu-i de gluma.

Link spre comentariu
Vizitator

singurul lucru pe care poti sa-l simulezi , cu rezultate reale, va fi explozia cazanului cu urmari tragice .

puneti mana si reparati dupa manuale ,nu faceti improvizatii ,  nu va jucati cu focul!

incerca sa-ti imaginezi reparatia unei surse in comutatie de 2-3 KW cu simulari dupa ureche .

centrala are min  24KW  , nu conteaza forma de energie consumata si cea  degajata .

dar daca ti se pare ca merge si asa , e treaba ta , fa ce vrei dar nu da vina pe noi.

Link spre comentariu

am inteles, nu tre sa ma ting de valva de gaz, se pare ca are mai multe "picioare"...

 

multa sanatate

 

Salut .

 

Poti sa te atingi de "blocul" de ventile de gaz ( electroventil daca vrei ) atata vreme cat sti ce faci acolo............ altfel ..........sigur o sa ai de a face cu acele "multe picioare" si nu cred ca va fi foarte placut .

 

Referitor la nedumerirea ta legata de functionarea acelui bloc de ventile , faptul ca tu ai impresia ca el functioneaza tot sau nimic ...e doar o impresie ......acel bloc de ventile primeste 2 tensiuni , pe una din bobine  230 Vca iar pe cea de a doua bobina ( care este bobina modulatorului ) de obicei primeste o tensiune "continua" cu valoarea cuprinsa intre 2 si 10 sau maxim 17 V cc functie de modelul blocului de ventile si evident a automatizarii prin care este comandat etc .

 

Faptul ca flacara arde la " blana ''  full ( sau cum vrei tu sa-i spui  ) este din cauza faptului ca placa cazanului ( automatizarea ) primeste o informatie eronata de la unul din senzori in cazul de fata senzorul de pe iesire apa calda , astfel incat automatizarea vede in permanenta o temperatura a apei mai mica sau foarte mica fata de cea reala si de acea tine si blocul de ventile deschis la full adica putere maxima .

Editat de Dominicue
Link spre comentariu

 

daca i-as pune o rezistenta mai mica , de vreo 2-3k, sau un potentiometru, sa ii simulez termistorul, ar trebui sa vad flacara mai mica, sau sa iasa apa mai rece ?

 

o mai desfac maine sa vad...

 

Doar pentru a simula/testa functionarea acelui senzor si pentru a te convinge ca automatizarea reactioneaza prin reducerea flacarii la arzator , poti folosii un potentiometru semireglabil......REPET DOAR PENTRU UN TEST , potentiometrul ar trebui sa aiba o valoare de 15 /20 Kohmi

 

Si inca o chestiune legata de testarea senzorului , aceasta nu se face cu bricheta pentru ca vei supraincalzii acel senzor si il vei scoate din domeniul lui de lucru sau chiar il vei deteriora .

 

Testarea senzorului se face cu acesta inserat in punctul de masurare ( locul lui de montaj ) si masurarea valorii acestuia dupa ce apa calda a atins o anumita valoare ( stiuta prin masurare ) a temperaturii  si compararea valorii masurate la bornele senzorului cu valorea functie de temperatura apei trecuta intr-un tabel care de obicei ar trebuii sa se regaseasca in manualul de service al centralei .

 

P.S. ar fi de preferat ca testarea cu semireglabil-ul in loc de senzor sa o faci fara gaz in centrala ( robinetul de gaz inchis ) si masurarea tensiunii continue la bornele bobinei modulatorului de pe blocul de ventile ............EU ASA AS FACE

Editat de Dominicue
Link spre comentariu

Pe bobina aia albastra de lla vana de gaz intra doi papuci . Scoate unu si ar trebui sa se reduca flacara foarte mult asa poti verifca daca vana de gaz mai merge bine

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări