Vizitator st_ion Postat Aprilie 28, 2016 Partajează Postat Aprilie 28, 2016 Salutare tuturor ma poate ajuta si pe mine cineva cu o problema legata de functionarea unei centraletermice? e vorba de un model de prin 2003-2006, momentan nu am acces la aceasta pentru a preciza exact modelul, dar arata ca in imaginea atasata. Apa calda e prea calda; problema e veche dar am constientizat-o relativ recent, dupa ce m-am invatat cand frige sa ma feresc... Temperatura ajunge la 75 de grade, temperatura la care decupleaza senzorul de supratemperatura, pe care l-am identificat (daca-l scot de pe teava focu arde, dar stie fabicantu de ce l-a pus acolo). Indiferent de pozitia potentiometrului de reglare a temperaturii, cand apa e mai calduta (primavara, vara, toamna) apa iese fierbinte, dupa care se opreste, (senzor supratemperatura), vine o transa de apa rece, iar porneste, si tot asa... iarna cand apa e putin peste 5 grade nu se mai opreste focul, pentru ca nu mai ajunge la supratemperatura, decat daca ii dau debitul mic. Primul lucru care l-am verificat a fost potentiometrul de reglaj...e bun Ce am mai observat... am deschis capacul sa vad flacara; indiferent de pozitia potentiometrului de reglaj temperatura, flacara e mereu mare (pornita cu potentiometrul pe minim, pe maxim, acelasi rezultat); e ca si cum indiferent de cum primeste comanda, electrovana de deschidere a gazului merge pe debit maxim, sau circuitul care masoara temperatura nu masoara cum trebuie si vede mereu temperatura scazuta si trimite comanda mare spre electrovana gaze. Stie cineva sa-mi spuna cate ceva despre electrovana de gaze? ar trebui sa se vada flacara modificandu-se ? din ce am incercat sa masor la aceasta, am vazut tensiunea de alimentare pe ea 230v, adica tot sau nimic ... mister total pentru mine in functionarea acesteia va multumesc Link spre comentariu
one Postat Mai 3, 2016 Partajează Postat Mai 3, 2016 Ar mai trebui sa mai fie un NTC pentru masurarea temperaturii, in afara de termostatul de protectie. Acesta este probabil defect sau cablul intrerupt. O precizare a modelului ajuta destul de mult. Nu umbla la valva de gaz... Acolo se regleaza cat gaz intra fata de cantitatea de aer... este calitatea flacarii, deci arderea corecta, fara CO, fara depuneri de C, si cu eficienta maxima. Faptul ca flacara nu se opreste la atingerea temperaturii este problema de senzor de temperatura. Link spre comentariu
Vizitator st_ion Postat Mai 7, 2016 Partajează Postat Mai 7, 2016 va multumesc de bunatate... am gasit pana la urma schema de la centrala, aceasta e un ariston microtec 23 mffi sau micro combi; nu scrie pe ea decat in interior poate; cand m-am uitat in interiorul ei nu aveam schema... ma mai uit odata cu atentie la senzorul ala NTC; ciudat mi s-a parut cand am masurat 230Vca pe aceasta si ma intrebam ce fel de comanda e asta am inteles, nu tre sa ma ting de valva de gaz, se pare ca are mai multe "picioare"... multa sanatate Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Mai 7, 2016 Partajează Postat Mai 7, 2016 (editat) In mod normal, flacara ar trebui sa varieze(ca marime) in functie de pozitia potentiometrului de reglare a temperaturii apei calde. Temperatura apei calde, se regleaza cu robinetul de apa calda deschis la maximum. Daca robinetul nu este deschis la maximum avem toate sansele sa ne frigem. Daca vrem ca debitul apei calde sa fie mai mic, atunci va trebui ca sa reglam si temperatura apei calde. Posibil ca NTC-ul este defect sau contact imperfect(oxidat) la picioruse. Mai degraba defectul este pe placa,sau vana de gaz este cu probleme,flacara nemaifiind modulata. Bobina vanei de gaz este cu alimentare parametrica in acest fel existind posibilitatea reglarii debitului de gaz si implicit marimea flacarii. Eu asa stiu. Editat Mai 7, 2016 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 7, 2016 Partajează Postat Mai 7, 2016 dupa verificarea termistorului verificati ( daca este posibil ) daca nu sunt depuneri de piatra pe circuitul apei calde menajere ( scimbator secundar ), eventual demontati schimbatorul si incercati o curatare prin imersie si agitare in apa usor acida ( 15-20 %) HCL. Link spre comentariu
PINTI Postat Mai 7, 2016 Partajează Postat Mai 7, 2016 Sonda de temperatura pe apa calda defecta. La temperatura ambianta trebuie sa indice 10K. Este un banal termistor intr-o teaca de metal cu filet. Pentru a ajunge la ea trebuie sa demontati si capacul frontal al arzatorului, ,,,,,,inca o tabla decat carcasa centralei. Acolo veti gasi si niste placi de protectie termica, montate pe panoul din fata, Atentie sa nu le rupeti, sunt foarte fragileetc. Odata ajuns acolo, la partea superioara stanga, pe o conducta de cupru, se afla sonda de temperatura pentru ACM. Pe partea dreapta se afla sonde pentru incalzire calorifere. Recomand inlocuirea celor doua sonde. Daca centrala nu are pierderi de presiune, in interior nu sunt elemente oxidate, cu depuneri de oxid verde de la cupru, mai puteti merge cu ea. O verificare facuta de cineva autorizat se impune, totusi. Link spre comentariu
Vizitator st_ion Postat Mai 9, 2016 Partajează Postat Mai 9, 2016 nu am avut schema de la inceput, si nici nu prea stiam care e diferenta intre senzor ntc si termostat, vizual vorbind...am luat-o pe conducta in sus si am gasit senzorul de apa calda...am dedus ca e de supratemperatura, pentru ca apa la iesire avea 75 grade si citisem undeva ca e temperatura maxima data de fabricant; centrala nu dadea nici un defect ci pur si simplu oprea flacara...se racea un pic, apoi iar pornea flacara, iar cu senzorul scos, mergea flacara mai mult timp, nu am lasat-o sa mearga pra mult (in teste) sa nu se incinga prea tare; am gasit in cele din urma schema si am identificat senzorii si termostatul de protectie... am demontat senzorul de iesire pe apa calda, e cam prapadit, e cam copt la izolatie si are cam 8k la temperatura ambientala...vreo 20 si ceva de grade..., nu avea cine stie ce depuneri, l-am curatat si l-am pus la loc pana fac rost de altul.... l-am incins putin la flacara de lumanare, a scazut la 3k si mi s-a parut ca scade cam greu la cat s-a incalzit 150 lei la reprezentatnta Ariston din oras....cam scumpisor pentru o centrala din 2002...or fi bune astea mai ieftine? am gasit la 25 de lei pe un site de piese (pentru Ariston) ... asa e e doar un termistor intr-o teaca metalica...cat de proaste sa fie?piratii astia de chinezi....asa mi-a zis domnu de la reprezentanta... daca i-as pune o rezistenta mai mica , de vreo 2-3k, sau un potentiometru, sa ii simulez termistorul, ar trebui sa vad flacara mai mica, sau sa iasa apa mai rece ? o mai desfac maine sa vad... Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Mai 9, 2016 Partajează Postat Mai 9, 2016 Eu ti-as recomanda sa apelezi la serviciile unui meserias cu experienta. Lucrurile nu sint atit de simple.De altfel nici nu-i indicat sa intervina in centralele termice de apartament, nimeni inafara de personal autorizat in a lucra la instalatii autorizate ISCIR. Doamne fereste daca se intimpla ceva esti bun de plata,asta in cel mai bun caz. Fa un contract de mentenanta cu o persoana autorizata,care la orice sesizare facuta de tine,o sa vina si o sa remedieze problema. Asta e sfatul meu si cred ca e cel mai bun. Nu te juca ca te poate costa o gramada de bani.Nu-i de gluma. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 9, 2016 Partajează Postat Mai 9, 2016 singurul lucru pe care poti sa-l simulezi , cu rezultate reale, va fi explozia cazanului cu urmari tragice . puneti mana si reparati dupa manuale ,nu faceti improvizatii , nu va jucati cu focul! incerca sa-ti imaginezi reparatia unei surse in comutatie de 2-3 KW cu simulari dupa ureche . centrala are min 24KW , nu conteaza forma de energie consumata si cea degajata . dar daca ti se pare ca merge si asa , e treaba ta , fa ce vrei dar nu da vina pe noi. Link spre comentariu
orgasmo Postat Mai 10, 2016 Partajează Postat Mai 10, 2016 (editat) Cautati pe site la tme dupa NTC 10K si poate gasiti ceva inlocuitor mai ieftin: http://www.tme.eu/ro/katalog/?idp=1&search=ntc%2010k&cleanParameters=1#search=ntc+10k&s_field=accuracy&s_order=DESC&id_category=100249&page=1 Au in 10-13 mai oferta cu livrare 1 ban la comenzi peste 50 lei. Editat Mai 10, 2016 de orgasmo Link spre comentariu
Dominicue Postat Mai 10, 2016 Partajează Postat Mai 10, 2016 (editat) am inteles, nu tre sa ma ting de valva de gaz, se pare ca are mai multe "picioare"... multa sanatate Salut . Poti sa te atingi de "blocul" de ventile de gaz ( electroventil daca vrei ) atata vreme cat sti ce faci acolo............ altfel ..........sigur o sa ai de a face cu acele "multe picioare" si nu cred ca va fi foarte placut . Referitor la nedumerirea ta legata de functionarea acelui bloc de ventile , faptul ca tu ai impresia ca el functioneaza tot sau nimic ...e doar o impresie ......acel bloc de ventile primeste 2 tensiuni , pe una din bobine 230 Vca iar pe cea de a doua bobina ( care este bobina modulatorului ) de obicei primeste o tensiune "continua" cu valoarea cuprinsa intre 2 si 10 sau maxim 17 V cc functie de modelul blocului de ventile si evident a automatizarii prin care este comandat etc . Faptul ca flacara arde la " blana '' full ( sau cum vrei tu sa-i spui ) este din cauza faptului ca placa cazanului ( automatizarea ) primeste o informatie eronata de la unul din senzori in cazul de fata senzorul de pe iesire apa calda , astfel incat automatizarea vede in permanenta o temperatura a apei mai mica sau foarte mica fata de cea reala si de acea tine si blocul de ventile deschis la full adica putere maxima . Editat Mai 10, 2016 de Dominicue Link spre comentariu
Dominicue Postat Mai 10, 2016 Partajează Postat Mai 10, 2016 (editat) daca i-as pune o rezistenta mai mica , de vreo 2-3k, sau un potentiometru, sa ii simulez termistorul, ar trebui sa vad flacara mai mica, sau sa iasa apa mai rece ? o mai desfac maine sa vad... Doar pentru a simula/testa functionarea acelui senzor si pentru a te convinge ca automatizarea reactioneaza prin reducerea flacarii la arzator , poti folosii un potentiometru semireglabil......REPET DOAR PENTRU UN TEST , potentiometrul ar trebui sa aiba o valoare de 15 /20 Kohmi Si inca o chestiune legata de testarea senzorului , aceasta nu se face cu bricheta pentru ca vei supraincalzii acel senzor si il vei scoate din domeniul lui de lucru sau chiar il vei deteriora . Testarea senzorului se face cu acesta inserat in punctul de masurare ( locul lui de montaj ) si masurarea valorii acestuia dupa ce apa calda a atins o anumita valoare ( stiuta prin masurare ) a temperaturii si compararea valorii masurate la bornele senzorului cu valorea functie de temperatura apei trecuta intr-un tabel care de obicei ar trebuii sa se regaseasca in manualul de service al centralei . P.S. ar fi de preferat ca testarea cu semireglabil-ul in loc de senzor sa o faci fara gaz in centrala ( robinetul de gaz inchis ) si masurarea tensiunii continue la bornele bobinei modulatorului de pe blocul de ventile ............EU ASA AS FACE Editat Mai 10, 2016 de Dominicue Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 10, 2016 Partajează Postat Mai 10, 2016 si cum pacalesti centrala sa comande vana de gaz fara foc aprins in cazan ? Link spre comentariu
Dominicue Postat Mai 10, 2016 Partajează Postat Mai 10, 2016 (editat) Eu o pacalesc prin montarea unui rezistor de 1Mohm intre electrodul de ionizare si masa. Editat Mai 10, 2016 de Dominicue Link spre comentariu
Florian Ciobanu Postat Mai 10, 2016 Partajează Postat Mai 10, 2016 Pe bobina aia albastra de lla vana de gaz intra doi papuci . Scoate unu si ar trebui sa se reduca flacara foarte mult asa poti verifca daca vana de gaz mai merge bine Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum