Sharky Postat Iunie 20, 2018 Partajează Postat Iunie 20, 2018 Scrie aici, nu te lua dupa altii. Lumea apreciaza munca. Pai nu inteleg o treaba. De ce nu iti faci o sursa, ca si cele cumparate de mine de la tine. Sunt perfecte pentru a pune la punct un montaj, pana cand sa il bagi pe sursa mare. Eu deja le-am folosit la tot felul de carpeli. Testele la 2-3A sunt destul de relevante, cel putin in prima faaz, iar la curentii aia nu arzi tu nimic. Oricum cade tensiunea si se blocheaza ampliful. Link spre comentariu
sk24bpo Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 (editat) Un OLG foarte mare combinat cu o compensare Miller minimala, totul facut cu speranta ca se obtine un THD mic si un slew-rate mare, este raiul distorsiunilor dinamice de tip AIM, PIM, TID, SID, TIM. Produsele de intermodulatie de frecventa mare nu pot fi corectate eficient de catre reactia negativa fiind amplificate de OLG de mii de ori ducandu-le direct in clipping, pur si simplu. Cu cat OLG-ul este mai mare si compensarea mai subtirica cu atat clipping-ul dureaza mai mult iar acel etaj este scos "din circulatie", cut-off cum i se mai spune in litaratura de specialitate. Ba ca sa fie treaba si mai nasoala, un pol dominant Miller subdimensionat nu va mai fi chiar atat de dominant. La anumite frecvente impedanta sa fiind destul de mare din cauza subdimensionarii, alte impedante dimprejur care se apropie ca valoare, incep sa "fure" curent, slabind rolul sau de pol dominant. Rezultatul ? Frecventa de interceptie a OLG-ului incepe sa se mute inainte si inapoi generand PIM. Panta OLG-ului incepe si ea sa se plimbe nemaifiind bine fixata generand AIM. Amplificatoarele cu OLG mare permit folosirea unei compensari Miller generoase care face polul dominant cu adevarat dominant. Odata cu folosirea unei compensari mai mari si nivelul OLG-ului scade pana la niveluri la care fenomenele tranzistorii provenite din intermodulatie nu mai sunt amplificate atat de mult. La concret, la SARA-2016 scaderea OLG-ului s-a facut prin rezistenta R45 de peste polul Miller dominant. Din cauza corului de aici care dorea un slew-rate cat mai mare, C-Miller l-am scazut pana la 10pF dar in practica s-a dovedit o alegere gresita, din motivele descrise mai sus. Ulterior pe modelul practic am scos R45 si am adus OLG-ul la valoarea optima crescand Cmiller la 47pF. Deja alta viata... toate distorsiunile dinamice au scazut simtitor sunetul fiind cu mult mai natural si mai usor de ascultat. N-am mai facut publice aceste modificari pentru ca interesul tinde catre zero dar m-am hotarat sa-ti povestesc despre asta tie Marian, pentru ca intelegi despre ceea ce vorbesc, iar candva, poate-ti vor trebui informatiile astea. Eu am avut nevoie de cativa ani ca sa inteleg mecanismele complexe care intervin in distorsiunile produselor de intermodulatie. Nu THD-ul da sunetul final, el saracul daca este sub 1% incepe deja sa-si piarda relevanta. Editat Iunie 21, 2018 de Trigger102 Link spre comentariu
Marian Postat Iunie 21, 2018 Autor Partajează Postat Iunie 21, 2018 Compensarea miller clasica este dupa parerea mea calea lenesului sau a zgarcitului, pentru ca ofera garantia stabilitatii la valori destul de mici ale C, mai ales la full simetric, nu trebui prea multa munca sa stabilizezi schema, adica e calea sigura, batatorita bine de multi. Daca mi-as fi dorit o cale sigura n-as fi mers pe intrari atat de complexe, pe VAS atat de pretentios, etc... Miller are o problema intrinseca, panta de -20, una lunga si care duce in primul rand la o diferenta mare a buclei deschise intre 1khz si 20khz, deci si thd si df mai slabe la 20khz. Unde mai pui ca si SR-ul poate avea de suferit la o miller mai restrictiva. Compensarea TPC aleasa de mine la sugestia D-lui Franzm are avantajul pantei de 2 ori mai abrupte, deci de 2 ori mai scurte, si in final o diferenta mai mica intre 1 si 20khz la olg, cu tot ce inseamna asta. Personal am folosit cu succes TMC la MP100.V3 unde olg e si mai mare ca aici, posibil sa o incerc si aici, avantajul ar fi o reducere a thd-ului cu care finalii contribuie la total... om vedea, deocamdata ramane tpc, nu se pune problema de miller, in nici un caz atat de curand, ramane doar o eventuala solutie disperata in caz ca nimic altceva nu merge. Solutii ajutatoare sunt, avans de faza, intarziere de faza... Link spre comentariu
franzm Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 1 hour ago, Trigger102 said: Nu THD-ul da sunetul final, el saracul daca este sub 1% incepe deja sa-si piarda relevanta. Da-i 'nainte, ca zici bine. Link spre comentariu
sk24bpo Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 Daca reusesti sa-l tii bine sub control cu TPC atunci castigi mult la THD-20khz si damping factorul la 20khz. Doamne ajuta, va fi o experienta castigata pentru noi toti. Ramane de vazut cat de relevant sau irelevant este acel cioc de la capatul de banda specific TPC-ului. Oricum, peste TPC se poate pune si un Miller mai mic in caz ca vrei sa-l atenuezi. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 (editat) Damping factorul NU conteaza la mai sus de 400Hz. DF este esential intre 20Hz si 400Hz, si tot ce este mai mare de 200 se considera foarte bun, masuratoarea facindu-se pe sarcina de 8 ohmi. Sint si amp-uri cu DF foarte mare, peste 1000, care sint foarte bune pentru a fi utilizate pentru sectiunea de bass/subbass unde controlul dur al back EMF conteaza mult, (mai ales la incintele tip Horn). Difuzoarele de inalte (tweeterele), au back EMF mic, deoarece si bobina se misca foarte putin si este scurta (cam cit backplate intrefer), comparativ cu un woofer si mai ales cu un subwoofer (bobina lunga). De aia sint unele amplifuri care suna sec si moale in toata banda audio (cele cu DF mic), si ampifuri care "controleaza bine" difuzoarele de bass (cele cu DF mare). Editat Iunie 21, 2018 de Vizitator Link spre comentariu
sk24bpo Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 Damping factorul la frecvente inalte de fapt in mod corect s-ar traduce mai degraba in expresia impedanta de iesire la 20khz foarte mica, cu beneficiile de riguare, de genul controlul panourilor electrostatice Martin Logan a caror impedanta la 20khz coboara si pana la 0,5 ohm. Deci da, ai dreptate Leco, damping factor la 20khz asa cum este el definit in acceptiunea clasica nu reprezinta un termen definit corect 100%. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 In primul rind la frecvente inalte, DF-ul ar fi "distrus" de bobina din filtrul de iesire. La urmatorul meu proiect, voi urmari un DF>5000/8 ohmi, masurat. Link spre comentariu
hpavictor Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 Un damping mic este potrivit doar pentru anumite incinte ( BR cu sistem magnetic anemic ) . Un damping mare sau in exces este de preferat , deoarece poate controla nativ și difuzoare cu Qts mare , folosite in AS sau OB , hornuri , electrostatice iar pentru incintele BR ce nu au nevoie de damping mare , dampingul final se poate " calibra " din secțiunea si lungimea cablurilor ... toate acestea sunt binecunoscute celor ce oferă consultanță audiofililor . Atenție , urechea educata nu poate fi înșelată ! DjLeco , un damping factor mare sau in exces este greu de realizat , dar și de măsurat . E nevoie de aparate de măsură cu afișaj de minim 4,5 cifre ... Nu e imposibil , dar nici ceva ușor . Voi studia acest aspect ... Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 Are baiatu' tot ce trebe! Link spre comentariu
sk24bpo Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 Acum 55 minute, DjLeco a spus: La urmatorul meu proiect, voi urmari un DF>5000/8 ohmi, masurat. Tarziu... :-) La DM120S am 10.000 pe masurate (destul de greu de masurat) si 11.800 simulat. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 Dorin, cu dublet in final nu ai cum sa ajungi vreodata la asemenea DF. Cu triplet, da, dar extrem de greu. Daca ai triplet e ok, dar daca ai dublet, merg la pariu ca nu ajungi acolo. Chiar daca masori inaintea bobinei. Ar trebui ca in sarcina de 8 ohmi sa iti scada 1,8mV fata de fara sarcina, ca sa ai DF circa 11000. Te invit la mine sa masuram filmat. Link spre comentariu
hpavictor Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 (editat) Scuze tuturor pentru faptul că nu am făcut precizarea necesară în timp util : -damping mare înseamnă că raportul dintre impedanța de ieșire a etajului final / impedanța de sarcină ( a incintei audio ) este între raportul de minim 600 , dar până în 5000 , - ce depășește 5000 reprezintă damping în exces . Editat Iunie 21, 2018 de Victor Link spre comentariu
sesebe Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 Cit timp nu este specificata impedanta de sarcina pt care este calculat/simulat acel damping factor, valoarea lui nu conteaza nimic. Link spre comentariu
hpavictor Postat Iunie 21, 2018 Partajează Postat Iunie 21, 2018 (editat) Aiurea . Valoarea standard in prezent pentru norma HiFi / AudioPro este de 8 ohmi . E notoriu . Atenție , aici nu facem culturalizarea maselor populare , totul se face la nivel personal . Genul de informații la care te aștepți să le afli e foarte posibil să le găsești la secțiunea începătorilor . Nu e o jignire , dar aici nimeni nu-și poate pierde vremea cu explicații purile , ce pot fi găsite instantaneu cu Google Search . Mult succes . Editat Iunie 21, 2018 de Victor Adăugire Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum