sk24bpo Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 Felicitari Dudikoff. Ti-a iesit un cablaj frumos si aerisit. Apreciez, ca audiofil, componentele de calitate folosite. As mai remarca lumina folosita la fotografiere care este foarte buna. Cum ai obtinut-o ? Ai talent si la poze. Faptul ca suna asa cum iti place este cel mai important aspect. Slew-rate-ul este la fel indiferent de frecventa folosita pentru semnalul treapta. Pur si simplu se micsoreaza baza de timp pana ce tranzitia off-on ocupa jumatate de ecran. Vad ca nimeni nu vorbeste de ceea ce este mai important, anume folosirea sondei in 10x. Link spre comentariu
Blacksmith Postat Decembrie 23, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 23, 2016 Dap, am bagat numai electrolitici Nichicon peste tot si Wima la cei nepolarizati.... Lumina s-a obtinut in felul urmator: am iesit pe balcon si am pus ampliful la lumina naturala dar nu in bataia directa a soarelui, iar din aparatul foto (Sony DSC-W830) am setat blitz-ul intr-un mod special de ii zice "slow synchro". Apoi am mai corectat lumina si din Photoshop. Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 Dudi, stii cum e, de la simulare pana la realitate intra chair si conexiunile si cablajul, bata-l vina. Cand te apuci de masuratori fa o mica bucla de masa, legand masa difuzorului intre condensatori si nu in punctul de masa. Sa vezi cum iti apar spitzurile pe FFT. Vad ca nimeni nu vorbeste de ceea ce este mai important, anume folosirea sondei in 10x. Nu stim ce e aia, de aia nu pomenim. De aia ne rezumam masuratorile sub 20W, ca altfel iese din scala! Daca te induri de noi poate ne spui ca exista si generator de semnal, sau macar niste triggere schmitt puse ca oscilator, sa nu cumva sa masuram SR-ul cu placa de sunet. Link spre comentariu
Blacksmith Postat Decembrie 23, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 23, 2016 Haide bre, lasati si voi impunsaturile macar de Craciun.... Sper sa se auda cat mai multe colinde in amplifurile voastre si inca odata Sarbatori Fericite tuturor!!! Da, direct Fuego - Impodobeste mama bradul, am bagat ! (Din FLAC, bineinteles...) Link spre comentariu
sk24bpo Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 Eu nu vorbesc pentru somitati ci incerc sa ajut oamenii simpli, corecti, cinstiti. Deci ma repet, la masurarea slew-rate-ului folositi sonda osciloscopului cu atenuarea 10x. Se obtin rezultate mai aproape de adevar decat cu 1x. Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 (editat) Legat de SR, evident ca doar la frecventa mare il poti vizualiza pe osciloscop, altfel nu ai cum sa vezi crestere, rezolutia (ca si timp) fiind prea mica. Cu unul cu 2 baze de timp poti masura si pe un analogic pt ca poti vedea detaliat tranzitiile... ......................, e clar ca nu are atata memorie cat sa tina minte tot impulsul la nivel de zecime de us, asadar truncheaza/rotunjeste si iti da valori "trunchiate". Chestia cu memoria o mai poti spune odata...unii nu-si dau seama ce mult conteaza si din pacate multe osciloscoape ieftine vin cu memorie de ordinul zecilor de Ksample. Mai corect spus - scade samplerate-ul ca sa-i incapa in memorie tot "ecranul". Se poate verifica usor chiar si la un OSC ieftin care este samplerate-ul real-final cu care s-a facut achizitia. Au mai fost mari specialisti (nu sunt prezenti aici, ca norocul) care ne explicau cum variaza SR-ul cu frecventa, sa speram ca nu repetam povestea. Asta se intimpla cind ai scule de "amatori" ca sa spun asa. Sondele de osciloscop mai calitative nici macar nu au comutator 1x/10x ci sint de 10x FIX. Cele mai performante sonde pasive (500Mhz) sint de 10X. Cei curiosi pot verifica care mai este banba de tranzitie la o sonda cind este setata pe 1x (10Mhz - max 20Mhz). Foate bine Raimond ca ai amintit si de acest aspect. Editat Decembrie 23, 2016 de sesebe Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 N-ai treaba la ampliful asta. Dar pe bune, ce om foloseste 1x la o masuratoare in putere. ssb - am folosit si am pus destule capuri in care folosesc lupa de timp. Practic tot o frecventa mare/baza de timp mica folosesti acolo, ca sa vezi frontul ascendent. Si legat de remarca mea, e bine sa nu uitam istoria, ca altfel riscam sa o repetam. Important e ca am invatat si am trecut mai departe. Link spre comentariu
sk24bpo Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 As mai sublinia ca se confunda slew-rate-ul cu banda. Aproape intotdeauna amplificatoarelor audio li se limiteaza banda pentru a minimiza distorsiunile de tip SID, TIM,TID,THD-20khz, etc. Masurarea slew-rate-ului la iesire de cele mai multe ori este irelevant. SR-ul real, intern al amplificatorului, care este dat de curentii din compensari , mai degraba este calculat din design si este mai mare fata de ceea ce se masoara la iesire cu filtrele trece jos in functiune. Deasemenea nu se scoate semnal treapta la putere maxima pentru ca arzi zobelul de pe iesire sau chiar ampliful. Vizualizarea treptei se face la 2,83v, 1w in 8ohm. Din acest motiv am atras atentia cu sonda tinuta pe ayenuare 10x. Este foarte usor s-o uiti la 1x in aceste conditii. Link spre comentariu
hpavictor Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 SR-ul intern este intotdeuna diferit de SR-ul total , de la mufa de intrare la bornele de iesire , din cauza masurilor de protectie la RFI si minimalizarea IMD prin evaluarea stabilitatii totale si o compensare eficienta etc . Aceeasi situatie este valabila si pentru Damping Factor , cel intern pe PCB este diferit de cel masurabil la bornele de iesire . Intotdeauna exista exceptii , dar sa nu discutam despre exceptii ... Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 Totul e interpretabil cat timp stii definitiile si ceea ce faci. Sonda o pui unde te taie capul, dar dupa cum am zis, acest ampif nu are un SR fantasmagoric. Tot atata va masura cu ambele sonde, cat timp sunt calibrate. N-are decat sa le masoare Dudi dupa cum il taie capul si sa ne specifice conditiile, si de ce nu, frecventa! Cat timp nu adoarme in timpul masuratorilor nu arzi nici un zobel. DAca nu as fi facut destule masuratori de acest gen, si ce sa vezi, n-am ars nici un zobel. Erau amplifuri facute cu simt de raspundere, ce-i drept! PS, observ ca nimeni nu a zis de calibrarea sondei. Nah! Link spre comentariu
Blacksmith Postat Decembrie 23, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 23, 2016 (editat) Pentru 30W maxim cat are ampliful asta, 20V/us e chiar un SR bun. Sint 10 tonuri de 20KHz suprapuse. P.S. : Eu aleg intotdeauna valori pentru zobel in asa fel incat sa nu se arda nici cu dreptunghiular de 10KHz la putere maxima. Editat Decembrie 23, 2016 de Dudikoff Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 24, 2016 Partajează Postat Decembrie 24, 2016 Dudi, depinde si CIT, este puterea maxima. Ia sa faci un final de 1000W/4R si sa ii dai 20kHz treapta, sa vezi ce frumos face zobel-ul... Daca etajul final este slabut, cu tendinta de oscilatii, faci si finalii sirme, instant! Link spre comentariu
Marian Postat Decembrie 24, 2016 Partajează Postat Decembrie 24, 2016 Daca se aude bine... asta e tot ce conteaza. 100% de acord, macar la proiectul asta ar trebui acceptata ideea asta, lasa-le naibii de masuratori ( chiar nu vad nici un sens sa incerci sa masori thd-ul ), important este ca-i stabil si se aude bine. Felicitari, arata intr-adevar foarte bine placa. Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 24, 2016 Partajează Postat Decembrie 24, 2016 Orice electronist cu experienta ar trebui sa fie precaut. Nu iti ampliful, ii dai din prima 5V pe intrare, 2ohmi la iesire. Intai pe o sursa limitata, apoi cu sinus, crescand treptat puterea. Si doar la final te bagi pe dreptunghiular, tot asa cu putere graduala si frecventa mica, daca ai 2 baze de timp. Spun frecventa mica deoarece fronturile tot la fel raman, dar macar sunt mai rare, deci stres termic mai mic, in caz ca ai vreo hiba. Doar subliniez asta pt incepatori. Cu regulile astea am reusit sa nu ard nici un final de la quad si amplif mai instabil ca ala nu am vazut vreodata. Marian, nu le da naibii de masuratori, ca pana nu le faci nu inveti mare lucru si cand chiar ai nevoie nu ai experienta si nu stii ce sa faci. Omul invata interativ. Faci o chestie, a doua oara o faci mai bine si tot asa. De multe ori important e drumul, nu destinatia. E frig afara, mai bine stai in casa si masori si inveti ceva. Link spre comentariu
Blacksmith Postat Decembrie 24, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 24, 2016 Am uitat sa va zic... Cand l-am alimentat prima data am masurat si eu tensiunile si curentii prin el, am aranjat biasul si tensiunea aia 1/2 din alimentare dinainte de conzii de iesire... Toate bune pana aici... Si zic, ia sa masor si tensiunea pe iesire sa vad cat e... Eu stiam ca o sa fie zero, ca doar nu trece DC prin cond, dar am zis hai sa incerc... Pai era sa mor de inima ! Pe iesire aveam exact cat era si inainte de conzi, 22,5V DC. Primul gand a fost ca sint conzii in scurt ceva... Dar ce naiba, conzi noi Nichicon de la Mouser... n-are cum. Si pana la urma mi-am dat seama ca asta se intampla pentru ca iesirea era in aer. Nu inteleg fenomenul dar l-am mai observat si cu alte ocazii. Pe urma i-am pus o rezistenta de pe iesire la masa si tensiunea a scazut la zero. Intrebare: Nu ar fi bine sa le includ la viitoarele cablaje si aceasta rezistenta (ceva mare, 100K) ca sa nu se mai intample fenomenul asta ? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum