nykysor Postat Martie 31, 2016 Partajează Postat Martie 31, 2016 Buna ziua , In urma cu trei ani am cumparat o pompa submersibila Aquajet 1000 pe care am introdus-o intr-un put forat , la adancimea de 25 de metri . Vreme de trei ani a functionat ireprosabil in sensul ca in afara de udatul gradinii ,uneori o lasam sa mearga zece ore continuu pentru a umple piscina , ba odata am uitat-o pornita de seara pana a doua zi la pranz numai ca intr-o zi debitul ei a scazut . Scaderea a fost brusca si substantiala pentru ca daca inainte scotea minim doi metri cubi pe ora acum apa abia ajunge la capatul furtunului . INTREBARE Este posibil sa fi absorbit un gunoi pe furtunul de refulare in momentul in care a fost oprita , furtunul aflanduse de multe ori bagat intr-un butoi sau este o problema cu bobinajul ??? Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Martie 31, 2016 Partajează Postat Martie 31, 2016 Pompa are turbina metalica sau din plastic? Este cu mai multe etaje? E posibil sa fi tras nisip(pietris) sau mil si sa se fi deteriorat paletii turbinei. Putin probabil sa fie afectat bobinajul. Racirea pompei este facuta de apa care o inconjoara. Cel mai bine scoate-o si verific-o in detaliu. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 31, 2016 Partajează Postat Martie 31, 2016 Poate si-a terminat carbunii. Poti arunca un ochi si pe-acolo, s-au spart, tocit, terminat, joaca, arcul nu ii mai preseaza, nu stiu cum e in interior ca nu am modelul ala de pompa. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Martie 31, 2016 Partajează Postat Martie 31, 2016 Nu cred ca pompa este cu rotorul bobinat. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 31, 2016 Partajează Postat Martie 31, 2016 nu stiu ca nu am submersibile. folosesc de zeci de ani kama romaneasca. Link spre comentariu
adydep Postat Aprilie 1, 2016 Partajează Postat Aprilie 1, 2016 (editat) Pompa are turbina metalica sau din plastic? Este cu mai multe etaje? E posibil sa fi tras nisip(pietris) sau mil si sa se fi deteriorat paletii turbinei. Putin probabil sa fie afectat bobinajul. Racirea pompei este facuta de apa care o inconjoara. Cel mai bine scoate-o si verific-o in detaliu. Am avut neplăcerea să demontez o astfel de pompă(obligație la un vecin),care se comporta exact cum a spus și inițiatorul topicului.Conține mai multe turbine,separate prin palete directoare(sunt din plastic),pe care cu greu am reușit să le extrag,fiind presate într-un tub de inox,care este de altfel chiar corpul pompei.Sunt 3 sau 5 seturi,nu-mi mai amintesc exact.Motorul este de tip cu rotor în scurtcircuit,și condensator de pornire.Rotorul stă pe paliere de ebonită,prin intermediul a doi rulmenți.După tot chinul demontării,am constatat defectul:motor în scurtcircuit.....E gândită foarte prost,deoarece motorul avea ceva apă în el..... Editat Aprilie 1, 2016 de Andrei Tabacaru Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Aprilie 2, 2016 Partajează Postat Aprilie 2, 2016 Motorul la pompele submersibile, ar trebui, in mod normal, sa fie foarte bine etansat si chiar este. Posibil ca apa din motor sa provina de la semeringul prin care trece axul motorului. Functionarea fara apa, chiar pentru un timp destul de scurt,duce la distrugerea presetupei,facilitind patrunderea apei in interiorul motorului. Apoi presetupa trebuie verificata periodic(cam la 2 ani) si inlocuita. Presetupele nu sint facute sa dureze o vesnicie. Nu costa o avere. Sint destul de ieftine. Cind apa pompata provine din pinza freeatica,dintr-un put forat, te poti astepta sa ajunga si nisip la pompa,mai ales in cazul in care pompa a fost lasata pina la fund, pe nisip. Link spre comentariu
Vizitator the_dodita Postat Aprilie 25, 2016 Partajează Postat Aprilie 25, 2016 Salutare la toată lumea, Am nevoie de ajutor, va rog. Am o pompa submersibila chinezeasca 120 QJD5, și a mers cam un an, folosita într-un put de 38 m, ea instalata la 30m adâncime. Ieri nu a mai vrut sa ridice apa. A scos apa în doua-trei "suturi" și apoi nimic... Am scos-o din put și probat-o într-un bidon de 200l. Arunca foarte putina apa, nu are presiune, debit ar fi. Pornește de fiecare data, deci nu cred ca e condensatorul, dar turația este mica în comparație de cum ar trebui. Axul motorului se învârte ușor cu mana, nu are jocuri în lagăre, apa nu era în motor (am găsit numai ulei când am demontat capacul inferior), pornește imediat, dar turația este mica, nu ff mica (cam la jumătate din turația pe care o avea de noua, din aprecierea mea de neprofesionist) , dar nu e normala, asta este sigur. Azi am schimbat și condensatorul, just în case... Tot asa anemic învârte. Nu știu ce să-i mai fac. Cărbuni nu are, ca sa zice ca-s terminați... Am primit o explicație "academica": e obosit motorul... Eu nu pot sa cred ca persoane care se ocupa cu reparațiile pot emite asemenea" zgomote"... Cum e obosit? N-a dormit bine?! Ma gândeam ca o înfășurare e dusa, străpunsa, sau cum o mai fi, dar motor obosit.... Am desfăcut pompa în doua și motorul singur tot asa se învârte. Prea subit a cedat: am umplut un vermorel și, când l-am terminat, după 20 min, pompa submersibila a dat doua "suturi" de apa și atât... Curios... Aveți vreo idee de ce? Ati mai întâlnit asa comportament? Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 25, 2016 Partajează Postat Aprilie 25, 2016 Rezistența de izolație cum este ? Adică între bobinaj și carcasă trebuie să aibă minim 2 MegaOhmi măsurați cu megohmmetrul la tensiunea de 500V. Se poate face o verificare simplă și cu o lampă de continuitate formată dintr-un bec de mică putere (230V/10W) și un cablu de alimentare. Se leagă la un fir al cablului becul și unul din capetele cablului de alimentare al pompei, celălalt capăt se leagă la carcasa pompei.Cuplat la rețea, becul nu trebuie să lumineze deloc dacă nu există o străpungere a izolației. Este posibil ca să fi intrat puțină apă la bobinaj, iar izolația dintre spire să fi cedat, asta poate duce la ,,frânarea,, motorului dacă sunt câteva spire afectate. Motorul se încălzește cumva rapid dacă este lăsat să meargă cam un minut în gol ? Sau pare că există un anumit punct mai cald pe carcasă ? Link spre comentariu
v67 Postat Aprilie 25, 2016 Partajează Postat Aprilie 25, 2016 in multe cazuri rotorul (pompei) este uzat ,spart, din cauza nisipului se mai numeste ,,motor cu cutie,,are o protectie din inox intre rotor si stator din aceasta cauza curentul nominal este mai mare de cit in mod obisnuit pentru protectie la lipsa apa folositi senzor conductibil cu electrozi,verificati bobinajul 1megohm rezistenta de izolatie/500v( are rezistenta mai mare de cit de cit bobina principala bobina de ajutor la care este legat condensator) Link spre comentariu
Vizitator the_dodita Postat Aprilie 26, 2016 Partajează Postat Aprilie 26, 2016 (editat) Am făcut verificarea cu lampa și, din păcate, se aprinde slab becul... Nu știu dacă motorul se încălzește, nu l-am lăsat sa meargă mai mult de 5-10 secunde fără apa. Mulțumesc mult pentru răspunsuri! Editat Aprilie 26, 2016 de the_dodita Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Aprilie 26, 2016 Partajează Postat Aprilie 26, 2016 (editat) Asa cum spune si colegul @validae ,posibil ca motorul sa aiba spire-n scurt. In general pompele de genul asta cedeaza brusc,nu trec prin ''momente'' intermediare. Am avut (de-a lungul timpului)citeva pompe submersibile cu care scoteam apa dintr-un bazin. Cind au cedat ,au cedat brusc,nu au dat semne de ''oboseala''. De cele mai multe ori paleta (nu motorul)era cea care era de vina,rupindu-se. Semnele care indicau probleme la paleta, erau debitul mic. Cind motorul avea probleme, acesta se oprea brusc. Adevarul e ca nu stateam sa supraveghez pompa. Mergeam din cind in cind sa vad daca mai scoate apa. Atit. Si inca o chestie curioasa. Presetupa, care protejeaza motorul impotriva intrarii apei, nu a fost de vina niciodata. La ''disectie'' nu am gasit niciodata apa in motor. L.E. Scuze. Am postat dupa colegul, posesor al pompei. Editat Aprilie 26, 2016 de GEO 53 BN Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 26, 2016 Partajează Postat Aprilie 26, 2016 Din păcate nu mai sunt şanse pentru acel motor, dacă are punere la masă ce aprinde becul. Asta înseamnă că bobinajul a avut de suferit şi există scurtcircuite în bobinaj, de acolo şi turaţia scăzută.....demontarea motorului este posibilă, dar bobinajul este din aluminiu. Link spre comentariu
Vizitator the_dodita Postat Aprilie 26, 2016 Partajează Postat Aprilie 26, 2016 Multumesc tuturor pentru răspunsuri. Nu se merita efortul, atunci, aceeași pompa o cumpăr cu 250 lei din târguri. Bobinaj e din cupru, din ce am văzut când am desfăcut. Iar înfășurarile sunt de doua culori, arămiu deschis și cealaltă mai închisa mult la culoare. O zi buna sa aveți! Link spre comentariu
modoran Postat Aprilie 26, 2016 Partajează Postat Aprilie 26, 2016 Mare mirare sa fie de cupru, chinezii folosesc aproape exclusiv aluminiu. Sa nu confunzi emailul cu culoarea cuprului. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum