hofmann Postat Martie 29, 2016 Partajează Postat Martie 29, 2016 Am inca o intrebare pentru cunoscatori: Am la servici un motor sincron (pornire asincrona) la care am probleme cu cablul prin care alimentez excitatia motorului ... practic e subdimensionat si se incalzeste. Pot sa spun ca am un trafo pt. excitatie de 380 / 100 volti trifazat si o punte trifazata din 6 diode de 100 A. Am pe fiecare faza de alternativ reductori de curent si ampermetre. Pe ampermetre indica o sarcina de 35 A (asta pe alternativ). Pe partea de continuu a existat candva ( acum mai e doar o punte dintr-o platbanda de CU) un shunt si un A-metru de cc. Va rog ajutati-ma cu o formula de calcul avand valorile pe alternativ aprox. 95 volti si 35A / faza sa calculez valoarea curentului redresat ca sa pot dimensiona corect cablul . Multumesc !!! Link spre comentariu
sesebe Postat Martie 29, 2016 Partajează Postat Martie 29, 2016 (editat) Ala este curent alternativ ce intra intr-o punte redresoare.....ai si filtrare capacitiva? Forma curentului este destul de ciudata si nu stiu acum cum s-ar calcula. De unde esti? din platbanda aia de cupru se poate improviza un shunt de masura cu ceva staruinta. De ce nu masori direct curentul cu un clampmetru ce masoara si curent continu si ai rezolvat totul? Daca nu ai un astfel de clampmetru poti imprumuta de la cineva sau chiar ai putea cumpara pt servici pt ca sigur o sa mai ai nevoie si in viitor. Asa, pt cultura mea generala, ce putere are un motor ce are pe excitatie 30-80A? La ce am vazut prin facultate la cursul de masini electrice (acum enspi'ani) la un motor de vreo 300-600W monofazic (dupa dimensiuni din amintire ca puterea nu o mai stiu) curentul era destul de mic 0.5-1A Editat Martie 29, 2016 de sesebe Link spre comentariu
hofmann Postat Martie 29, 2016 Autor Partajează Postat Martie 29, 2016 (editat) Asa, pt cultura mea generala, ce putere are un motor ce are pe excitatie 30 ... Ce-mi spui tu sa fac, sa confectionez un shunt din acea platbanda , ar necesita sa caut si un A-metru in cc. gradat pentru curentul al carui valoare nu-l stiu. Cablu as cumpara exact cat imi trebuie dar unul optim, nu sa iau unul cu sectiunea cat piciorul ca sa fiu sigur ca duce sarcina respectiva. Cel mai simplu ar fi fost sa-mi vii cu o formula. Sper s-o faca altii ! Iar pentru cultura ta generala, motorul este de 400 kw, alimentat la 6kv. Si cum am mai mentionat, am un trafo pt. excitatie la care am pe fiecare faza de alternativ reductori de curent si ampermetre. Pe ampermetre indica o sarcina de 35 A (asta pe alternativ). Nu vreau sa spun vreo prostie, dar la ce cablu am in prezent si la cat de tare se incalzeste, "banuiesc" ca in cc. am o sarcina de aprox. 75 A. Editat Martie 29, 2016 de hofmann Link spre comentariu
sesebe Postat Martie 30, 2016 Partajează Postat Martie 30, 2016 Clampmetrele merg de obicei pina pe la 300-600A. La T...E ai o multime de vatiante, si mai performante dar si mai ieftine. Link spre comentariu
vera Postat Martie 30, 2016 Partajează Postat Martie 30, 2016 (editat) In cazul de fata, Icc=3Ica, adica 75Acc, cum ai afirmat.Daca pozezi cablul in aer, poti lua J=7A/mmp. Daca ai alta situatie, consulta I7.PS-sectiunea cablului se calculeaza si in functie de caderea de tensiune admisa (daca consumatorul, nu admite o cadere de tensiune mai mare de X%).Da toate amanuntele. Editat Martie 30, 2016 de vera Link spre comentariu
validae Postat Martie 30, 2016 Partajează Postat Martie 30, 2016 Ce secţiune au cablurile de excitaţie în prezent ? Cei 35A sunt măsuraţi în secundarul transformatorului sau pe fazele ce intră în primar ? Că nu am înţeles din cele scrise până acum asta. Singura formulă de calcul ce te ajută este doar este împărţirea curentului cunoscut (măsurat) prin circuit la numărul de Amperi/mm2 (densitate de curent) admişi de cablul utilizat şi majorarea valorii secţiunii aflate până la următoarea secţiune standard. Şi densitatea se găseşte în normative, depinde de modul de montare a conductorului şi implicit de posibilitatea lui de disipare a căldurii. Cum a spus şi colegul vera, ia o densitate de 7A.mm2 dacă ai cablu aerian... Link spre comentariu
vera Postat Martie 30, 2016 Partajează Postat Martie 30, 2016 Eu am inteles ca pe secundar are 100V/35A/faza.De aceea am cerut precizari. Link spre comentariu
hofmann Postat Martie 30, 2016 Autor Partajează Postat Martie 30, 2016 Eu am inteles ca pe secundar are 100V/35A/faza.De aceea am cerut precizari. Ai inteles bine ! ... ca pe secundar are 100V/35A/faza. Stiu cum se calculeaza sectiunea cablului dar pe mine ma interesa cum calculez valoarea curentului dupa puntea redresoare. Mai babeste spus, am un consumator in curent continuu ! Vreau sa aflu valoarea curentului absorbit de acel consumator dar nu am echipamentul necesar pt. a-l masura ! Stiu insa ca sursa de pe care alimentez respectivul consumator este de fapt un 100 de volti trifazat si o punte de diode trifazata. Stiu ca pe fazele de alternativ am un consum de 35 A / faza. Intrebarea mea este: Cati amperi am pe partea de continuu. P.S. Nu se pune problema de cadere de tensiune deoarece cablul are doar 5 metri si, da, este in aer. Am zis ca "banuiesc" ca as avea un curent de aprox. 75 A dupa puntea redresoare dar as fi vrut sa aflu valoarea exacta, nu aproximativa. Link spre comentariu
sesebe Postat Martie 30, 2016 Partajează Postat Martie 30, 2016 (editat) In cazul de fata, Icc=3Ica, adica 75Acc, cum ai afirmat.Daca pozezi cablul in aer, poti lua J=7A/mmp. Daca ai alta situatie, consulta I7.PS-sectiunea cablului se calculeaza si in functie de caderea de tensiune admisa (daca consumatorul, nu admite o cadere de tensiune mai mare de X%).Da toate amanuntele. Cum ai ajuns la rezultatul de mai sus? Ampermetrul utilizat nu este unul TRUE RMS iar curentii nu-s sinusoidali ca sa se poata aplica sumarea directa. Mie imi iese din calcule mult mai putin dar pt a calcula sectiunea cablului mai bine foloseste rezultatul tau si va fi acoperitor. Editat Martie 30, 2016 de sesebe Link spre comentariu
vera Postat Martie 31, 2016 Partajează Postat Martie 31, 2016 @sesebe, ai dreptate, dar valoarea data este acoperitoare. Nu am calculat, deoarece nu am caracteristicile motorului (nu le-am cautat) si regimul lui de incarcare. Link spre comentariu
sesebe Postat Martie 31, 2016 Partajează Postat Martie 31, 2016 Cea mai buna varianta este masurarea directa a curentului cu un CLAMPMETRU TRUE RMS. Unul de calitate rezonabila nu este foarte scump si nu pot sa cred ca o intreprindere ce are motoare de 400KW nu-si permite un amarit de clampmetru de 400-800Ron. Link spre comentariu
Mircea Postat Martie 31, 2016 Partajează Postat Martie 31, 2016 De ce True RMS daca vrea sa masoare curentul redresat? Ca in alternativ a spus deja ca sunt 35A masurati.Hofman, ti-am raspuns si pe topicul celalalt si te-am si intrebat cate ceva. Link spre comentariu
sesebe Postat Martie 31, 2016 Partajează Postat Martie 31, 2016 De ce True RMS daca vrea sa masoare curentul redresat? Ca in alternativ a spus deja ca sunt 35A masurati.Hofman, ti-am raspuns si pe topicul celalalt si te-am si intrebat cate ceva. Pt ca acel curent nu este pur DC ci este DC + o componenta de AC nefiind filtrat complet de componenta de AC. Link spre comentariu
Mircea Postat Martie 31, 2016 Partajează Postat Martie 31, 2016 Diferenta intre o citire trueRMS si una simpla la un redresor in 6 pulsuri este mica. Componenta continua fiind mult mai semnificativa (daca pot spune asta). Link spre comentariu
sesebe Postat Martie 31, 2016 Partajează Postat Martie 31, 2016 Chiar nu stiu daca mai conteaza pt ca vad ca pe initiator nu-l mai intereseaza iar de cind a pus intrebarea ii venea orice comanda pe net pt multimetre (clampmetre). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum