Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

martor(lipsa) incarcare opel vectra


v67

Postări Recomandate

s-a aprins martorul simbol acumulator in timpul mersului nu stiu daca are siguranta pe circuitul de incarcare si care este 

releul de incarcare o fi pe alternator?as putea sa-l elimin pe cel existent si sa pun altul?

alternatorul poate fi demontat  daca ridic autoturismul pe cric? sunt necesare chei speciale?

va cer sfatul pentru ca nu am avut ocazia sa lucrez la opel vectra(doar dacii si tractoare

            multumesc anticipat

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 6
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    2

  • v67

    2

  • nicolaus

    1

  • doru3160

    1

Top autori în acest subiect

Releul de încărcare este integrat în alternator ca un ansamblu comun cu periile de cărbune. Se poate și varianta înlocuirii (temporare) cu un regulator extern, pentru asta trebuie făcute ceva modificări pe cel vechi. Trebuie întrerupt cablajul periei ce duce ,,plusul,, la colectorul rotorului și pe acea perie trebuie lipit un fir ce va duce la borna (DF) au unui releu regulator de tensiune extern.Releul de încărcare trebuie să reziste la curentul cerut de rotorul alternatorului.În acest sens este de preferat unul electronic cu tranzistor 2N3055, model mai vechi, dar care se mai găsește ,,de ocazie,,....

Link spre comentariu

Daca mai dai niste date despre Vectra,te ajut mai la obiect.Anul si tipul de motor ar fi indicat.

La multe s-a defectat puntea redresoare,apoi lamelele de pe rotor,apoi regulatorul.Ca si coincidenta(ca regula nu este sigur):punte defecta,releu bun si invers.Parerea mea

Link spre comentariu

Poate fi vorba și de uzura periilor de cărbune, cazul cel mai banal.....și fericit.Dar acel caz implică câteva sute de mii de km la bord. Am văzut cazuri de mufe oxidate și contact imperfect care aveau același efect. Până nu dai alternatorul jos (treaba cea mai scârboasă) nu poți ști ce e acolo....

Link spre comentariu

Dar acel caz implică câteva sute de mii de km la bord. 

Doar noi ne-am obisnuit cu masini conduse de o batranica duminica pana la biserica si inapoi,altii nu au greturi cand vad pe bord 300 sau 400k km.Numai ca masinile alea vin la noi cu 120k si pe la 150k se duc carbunii,fie-ar mama lor  :rade:

Link spre comentariu

daca sunt periile este cazul cel mai fericit.de obicei la vechimea asta sunt santuri pe colectorul rotorului.nu fa improvizatii aiurea,chiar daca teoretic ar merge.

Link spre comentariu

E opel vectra c releul de incarcare era de vina dar nu eu l-am rezolvat eu  trebuia masina ridicata cu elevatorul ,este corp comun cu periile (carbunii)a costat 170 ron (releul)

va multumesc pentru bune intentii

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări