Vizitator Jorda Radu Postat Martie 25, 2016 Partajează Postat Martie 25, 2016 As dori sa stiu cum as putea sa incarc niste celule li ion de la un laptop mai vechi, fara sa le distrug, sunt 8 in numar, voltajul maxim stiu ca este de 12 volti in total dar nu mai tin minte cat aveau intensitatea maxima, deoarece nu scrie pe cutia lor dar estimez in jur de 8000mah. Moderator: În primul rând alege un titlu sugestiv topicului, nu ,,Ajutor, sunt începător!,, mai citește și Regulamentul.... am modificat eu titlul. Link spre comentariu
validae Postat Martie 25, 2016 Partajează Postat Martie 25, 2016 Păi dacă te uitai pe carcasa acumulatorului, se specifica acolo capacitatea în Ah, nu intensitatea.... Celulele acelea erau legate mixt (serie-paralel) și aveau o tensiune totală de 14,4V, dat fiind că un element are o tensiune de lucru de 3,6V. Dar ar trebui să vezi câți dintre acei elemenți mai sunt funcționali, măsoară-le tensiunea în gol prima dată. Dacă au mai puțin de 3V și au fost ținuți mult timp descărcați, e posibil să fie inutilizabili.Mai e și problema vechimii, acest tip de acumulator are o anumită durată de exploatare,care poate fi depășită de mult, ce intenționezi să alimentezi cu acei acumulatori ? Încărcarea acestor celule este foarte pretențioasă, trebuie supravegheată tensiunea pe fiecare element, la 4,2V maximum trebuie oprită încărcarea. Dacă ai observat, acumulatorul de laptop avea un circuit foarte complex de supraveghere și încărcare a acumulatorului, cu protecții la supratensiune sau supracurent de descărcare..... Cea mai simplă cale este de a le încărca separat, există încărcătoare dedicate pentru acumulatori tip 18650 (acesta este modelul celulei LiIon) care nu costă mult. Există și pe forum colegi care au la vânzare module ieftine care asigură încărcarea corectă a acestor acumulatori, vezi la Bazar. Link spre comentariu