Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cum folosesc o punte de alternator la un redresor ?


kotezzyno

Postări Recomandate

am si eu o punte de la un alternator auto, problema mea ar fii... cum sa ma leg eu de la traf spre punte, de la alternator intra 6 fire prin cele 6 patratele incercuite cu rosu de mine.

post-214296-0-17739100-1458676694_thumb.jpg

post-214296-0-80951300-1458676698_thumb.jpg

post-214296-0-53126600-1458676737_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 23
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • kotezzyno

    8

  • validae

    5

  • daniel_88

    5

  • adydep

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vezi că puntea aceea este de fapt un ansamblu de două punți trifazate.Una de putere, pentru încărcarea acumulatorului și una mai mică pentru alimentarea regulatorului electronic încorporat în alternator. Vezi care sunt conexiunile care vin doar de la diodele de putere (sunt acele 3 discuri marcate ce ies puțin din fiecare radiator) și alege de pe fiecare radiator  doar o singură conexiune. La cele două conexiuni alese vei lega secundarul transformatorului. Plusul și minusul se iau de pe fiecare radiator (pe un radiator este borna (+) și pe celălale borna (-) a punții).Dacă asiguri răcirea forțată a punții, eventual și o suplimentare a radiatoarelor (trebuie răcite separat, fiind izolate galvanic între ele) nu trebuie să ai probleme.....

Link spre comentariu

Pana la urma am desfacut puntea ca sa o inteleg mai bine.... sunt 6 punti de putere si 3 normale gen 1N, nu inteleg cum sa fac. 

Sa folosesc doar 4 din cele de putere? si m-am gandit voi pune un ventilator de microunde ala nici nu are perii, mai bun parerea mea.

post-214296-0-44944200-1458756098_thumb.jpg

post-214296-0-52071700-1458756101_thumb.jpg

post-214296-0-58073300-1458756104_thumb.jpg

post-214296-0-73899700-1458756109_thumb.jpg

Link spre comentariu

Păi în starea asta nici nu mai trebuie să asamblezi cele două jumătăți la loc (cele din stânga contează).....doar fixezi ferm una din ele pe o un radiator mai mare și pe cealaltă pe alt radiator, radiatoarele fiind izolate între ele. Legi apoi un ,,picioruș,, de la una (oricare) din diodele de putere de pe o placă la alt ,,picioruș,, de la o diodă de pe cealaltă placă. Conexiunea dintre cele două diode va fi una din bornele de curent alternativ ale punții și se leagă la una din bornele secundarului de 12Vc.a. ale trafului. Apoi iei alte două diode (nu contează care) de pe fiecare placă și le unești la fel, conexiunea dintre ele devenind a doua bornă de curent alternativ a punții. Plusul și minusul vor fi conectate la fiecare jumătate, direct pe tabla radiatorului. Dacă ai un aparat de măsură, sau îți faci o lampă de control dintr-un led și o rezistență de 1kOhm, îți las plăcerea de a determina care jumătate e ,,plusul,, și care e ,,minusul,, punții....

Link spre comentariu

@kotezzyno  Schema aia de punte desenată de tine, din a doua imagine e greșită. Punțile trifazice auto au trei diode cu anodul legat la un radiator și trei diode cu catodul legat la celălalt radiator. Dacă folosești doar două diode din fiecare ramură, obții o punte Graetz monofazată.Crede-mă, am mai avut destul de-a face cu așa ceva, nu fac glume proaste....deci, dacă le-ai legat cum ți-am spus e în regulă. Uite aici câte ceva despre punți: https://en.wikipedia.org/wiki/Diode_bridge

Link spre comentariu

Domnule moderator!

De ce mi-ati sters postarile?

Aici este un forum pentru totii sau un forum doar pentru membri avansati, moderatori, staff?

De ce nu lasa-ti postarile asa cum sunt gresite sau negresite?

Link spre comentariu

Am mutat aici discuția despre puntea trifazică de alternator. Acolo devenise o varză, că a mai intervenit și Arnold Schwartzeneger pe acolo....

Oricum discuția actuală este potrivită secțiunii de față....vezi că și unii ,,grei,, de pe forum nu se sfiesc să posteze la Secțiunea începătorilor în probleme cu care nu au avut tangență și în care nu au experiență. De exemplu, dl. miticamy care e un expert în surse în comutație nu a avut ,,grețuri,, să posteze aici când nu a știut ceva...crezi că ai mai multă experiență decât dânsul în electronică ?

Link spre comentariu

Nu este vorba de discriminare, pur şi simplu postasei ceva eronat, pe forum mai intră începători, şi dau din greşeală de acea postare, care o va lua de bună...şi ghici ce se întâmplă mai departe.

Link spre comentariu

Salut am si eu o punte redresoare de la un alternator auto si nu stiu cum sa leg diodele intre ele, atasez m-ai jos o poza cu ce am, va multumesc anticipat pentru ajutor.

post-214296-0-44785800-1458809852_thumb.jpg

Editat de kotezzyno
Link spre comentariu

Daca nu stii sa desenezi o schema de punte redresoare (@Kotezzino) la ce te`ai logat pe forumul asta? Cauta un forum dupa cunostintele tale sau fii un pic mai diplomat si invata ...

Editat de romicap
Link spre comentariu

Iei un aparat de măsură, îl setezi pe diodă şi vezi ca pe o placă sunt cu anozii la comun (radiator) iar pe cealaltă placa sunt cu catozii la comun. Pe o placă vei avea + şi pe cealaltă -.  Apoi faci un ştrap între terminaţiile diodelor, dioda de pe o placă cu dioda de pe cealaltă placă. Firele de la traf le legi unul pe un ştrap, celălalt pe un al doilea ştrap. Două diode vor fi in plus deoarece acea punte este trifazată. Vezi poza pe care am postat-o în celălalt topic. Succes

Editat de daniel_88
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări