Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Control motor pwm

MariusTehnik

Postări Recomandate

• Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

E un motor brushless dc , referitor la datele tehnice ..... nu am gasit nimic despre el Nu am masurat tensiunea si nici frecvenda doar vizual am observat fenomenul Mi-a recomandat cineva sa inlocuiesc mosfetul ca se deschide complect pe la 1.3v cu un altul care se deschide la 5v Sunt incepator si nu ma pricep sa citesc datasheat-urile Mosfetul cu pricina il aveam prin casaSemnalul pwm e generat de un mcu 18f4550 doar pt test dupa care il voi inlocui cu un arduino mega

Link spre comentariu

Mi-a recomandat cineva sa inlocuiesc mosfetul ca se deschide complect pe la 1.3v cu un altul care se deschide la 5v

A si motivat de ce te sfatuieste asa? Nu de alta, da' cu cat deschizi tranzistorul mai "devreme" si mai complet, cu atat pierderile pe el ar trebui sa fie mai mici. Oricum, tranzistorul tau nu se deschide la 1.3V, ci intre 2 si 4. Frecventa cu care comanzi motorul nu trebuie masurata, trebuie doar s-o "scoti" din program.
Link spre comentariu
  • 6 luni mai târziu...

Foloseste un etaj push-pull facut cu doi tranzistori bipolari sau o solutie deja integrata, un circuit Mosfet driver gen TC4427.

Cu TC4427 ai doua drivere integrate in aceasi capsula, il gasesti si in capsula TH si SMD.

Sa adaugi un mic rezistor de cca 10 ohm intre poarta Mosfet si iesirea driverului pentru a elimina ringing-ul. 

Link spre comentariu

Ideea cu TC4427 sau TC427 e foarte buna, acest integrat e facut special pentru asa ceva, merge si la viteze de comutatie mari.! Multumesc !

Inca o intrebare, daca mosfetul are dioda in inerior mai are sens sa pun o alta dioda de protectie contra pulsurilor de tensiune aparaute de la  PWM ul motorului ?

Link spre comentariu