validae Postat Martie 15, 2016 Partajează Postat Martie 15, 2016 Ceva poze de aproape ar ajuta....le încarci pe Imgur gif și copiezi adresa BB Code (Forums) aici.... Link spre comentariu
satelit Postat Martie 15, 2016 Autor Partajează Postat Martie 15, 2016 Buna seara, Am facut fotografi din spate (placa electronica) si din fata ventilator. Eu cred ca pentru a avea acces la placa electronica trebuie sa fie data jos turbina, numai ca este lipita pe ax. BB Code (Forums) http://imgur.com/a/JeDbU Link spre comentariu
validae Postat Martie 15, 2016 Partajează Postat Martie 15, 2016 Cred că s-ar putea încerca depresarea ventilatorului din spate și demontarea statorului, rotorul rămânând montat.Introduceți două șurubelnițe mai solide sub butucul ventilatorului și prin răsucire să depresați acel ventilator... Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 15, 2016 Partajează Postat Martie 15, 2016 Buna Ziua, Am testat ventilatorul si nu functioneaza. A dorii sa stiu cum il pot demonta, am observat ca elicea este lipita de axul rotor (turnata din fabrica). Va multumesc Fara control pe optocuplor,doar cu alimentarea principala,ventilatorul trebuie sa porneasca si sa mearga la maxim;undeva aproape de 6000rpm.Daca nu se intampla asta atunci este defect...ce defect are nu as putea sa i-ti spun pentru ca am incercat sa repar trei astfel de ventilatoare identice si nu am reusit! Link spre comentariu
satelit Postat Martie 15, 2016 Autor Partajează Postat Martie 15, 2016 Da este defect, nu functioneaza deloc, il mai studiez daca reusesc sa-l desfac. Ventilatorul de deasupra statorului iese repede iar statorul este prins cu doua suruburi de cele doua flanse care tin rulmentii si rotorul. Problema este ca suruburile sunt introduse de la turbina si trebuie demontate tot pe acolo. Cred ca a fost asmblat si apoi montata si lipita turbina. Mai studiez !! Link spre comentariu
satelit Postat Martie 20, 2016 Autor Partajează Postat Martie 20, 2016 Buna ziua, Am incercat sa repar ventilatorul si am studiat putin schema electronica. Am observat ca schema este compusa din urmatoarele blocuri electronice : 1. sursa de alimentare inalta tensiune (filtre+ punte redresoare + condesaator = 320V), 2. sursa alimentare (cu IRF830) bloc de comanda = 18,5V, 3. bloc de comanda ( 4 buc. IRF830 + diode, 2 buc. drivere (IR2106), hexinverter (HEF4010B), comparator (LM2903) si alte doua circuite pe care nu le-am putut citii deoarece tot montajul este acoperit cu lac) Daca decuplez alimentarea blocului comanda (intrerup conexiunea dintre stabilizatorul de 18,5V si bloc de comanda) atunci am aceasta tensiune pe stabilizator, daca alimentez blocul de comanda tensiunea de 18,5V scade la 1,4V. In prima faza am crezut ca am o componenta electronica din blocul de comanda in scurt dar am alimentat cu tensiune separata blocul de comanda si tensiunea de alimentare nu sa modificat, in concluzie cred ca stabilizatorul ventilatorului este defect. Inca nu am incercat sa alimentez blocul de comanda de la sursa separata si apoi sa-i pun semnal PWM deoarece un coleg de pe forum a testat un ventilator identic si a observat ca in lipsa semnalului PWM ventilatorul ar trebuii sa functioneze la viteza maxima. Am analizat putin schema electronica care comanda ventilatorul si se pare ca se bazeaza pe sistemul H-BLDC (H-Bridge, Brushed DC). Insa nu am putut sa identific si celelate doua circuite integrate ca sa imi dau seama care-i generatorul de semnal si ce tip de semnal injecteaza in driverele IR2106. Va rog sa-mi indicati un controller sau o schema H-BLDC care poate genera semnal pentru driverele IR2106. As vrea sa testez mai intai partea de putere si apoi sa incerc sa identific rolul celorlalte circuite integrate. Va multumesc anticipat. Link spre comentariu
blazeu Postat Aprilie 5, 2016 Partajează Postat Aprilie 5, 2016 (editat) Personal, nu inteleg de ce ar trebui alimentat un motor cu perii (carbuni) printr-un montaj in punte, in situatia in care acesta actioneaza un ventilator centrifugal (totusi, cred ca acel motor se roteste intr-un singur sens!) Mai degraba, poate aveti acolo un motor cu un fel de "sinteza" de frecventa (cu 2 sau 4 "faze"). In primul rand constructia "lipita" nu pare a fi prea "prietenoasa" cu depanarea; in al doilea, constructia protejata cu lac a electronicii face mai probabil ca aceasta sa nu fi fost afectata de umezeala. Ca o alternativa, fie bobinajele motorului gripat au "suferit" in absenta rotatiei (izolatie arsa), desi ar fi trebuit sa existe niste elemente de protectie, la asemenea grad de sofisticare a comenzii. O alta componenta care ar fi trebuit sa limiteze defectarea e sursa, care ar fi trebuit sa limiteze alimentarea. Din descrierea facuta, eu pot presupune ca: Aveti un defect de izolatie in infasurari, ceea ce produce un consum PESTE limita de protectie a sursei, ceea ce conduce la acea limitare (caderea de la 18,5 volti in gol, la 1,4 in sarcina)(sursa a furnizat curent suficient pentru "coacerea" izolatiei, dar nu s-a defectat, ajungand pana la urma la valoarea de limitare. E posibil ca tranzistorii de putere sa nu fie defecti (schema fiind in comutatie, pierderile pe acestia sunt mici si probabil curentii maximi sunt destul de mari incat ei sa faca fata inainte de limitarea din sursa). Adica, eu as cauta sa verific, cumva bobinajele motorului, unde suspectez ca e localizat defectul, bobinaje care in lumina presupunerilor de mai sus (chestia cu fazele), ar fi pe stator. Daca se confirma, ar fi o problema de rebobinare. Succes! Editat Aprilie 5, 2016 de blazeu Link spre comentariu
orgasmo Postat Aprilie 10, 2016 Partajează Postat Aprilie 10, 2016 Buna ziua, Am incercat sa repar ventilatorul si am studiat putin schema electronica. Am observat ca schema este compusa din urmatoarele blocuri electronice : 1. sursa de alimentare inalta tensiune (filtre+ punte redresoare + condesaator = 320V), 2. sursa alimentare (cu IRF830) bloc de comanda = 18,5V, 3. bloc de comanda ( 4 buc. IRF830 + diode, 2 buc. drivere (IR2106), hexinverter (HEF4010B), comparator (LM2903) si alte doua circuite pe care nu le-am putut citii deoarece tot montajul este acoperit cu lac) Daca decuplez alimentarea blocului comanda (intrerup conexiunea dintre stabilizatorul de 18,5V si bloc de comanda) atunci am aceasta tensiune pe stabilizator, daca alimentez blocul de comanda tensiunea de 18,5V scade la 1,4V. In prima faza am crezut ca am o componenta electronica din blocul de comanda in scurt dar am alimentat cu tensiune separata blocul de comanda si tensiunea de alimentare nu sa modificat, in concluzie cred ca stabilizatorul ventilatorului este defect. Inca nu am incercat sa alimentez blocul de comanda de la sursa separata si apoi sa-i pun semnal PWM deoarece un coleg de pe forum a testat un ventilator identic si a observat ca in lipsa semnalului PWM ventilatorul ar trebuii sa functioneze la viteza maxima. Am analizat putin schema electronica care comanda ventilatorul si se pare ca se bazeaza pe sistemul H-BLDC (H-Bridge, Brushed DC). Insa nu am putut sa identific si celelate doua circuite integrate ca sa imi dau seama care-i generatorul de semnal si ce tip de semnal injecteaza in driverele IR2106. Va rog sa-mi indicati un controller sau o schema H-BLDC care poate genera semnal pentru driverele IR2106. As vrea sa testez mai intai partea de putere si apoi sa incerc sa identific rolul celorlalte circuite integrate. Va multumesc anticipat. Am reparat un model asemanator fabricat de EBMPAPST si am gasit HEF4093BT si HEF40106BT defecte cu un consum foarte mare din sursa de alimentare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum