Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Compresor Metrom


Vizitator Ivan Bogdan Keny

Postări Recomandate

Vizitator Ivan Bogdan Keny

Salutare, 

Am achizitionat un compresor Metrom in stare foarte buna si am de cand sa il fac sa si functioneze.

Momentan o sa folosesc o butelie de 40L

Inca sunt in lucru cu sudurile si asezare pe butelie.

Problema este urmatoare, nu stiu ce motor (220v) ar fi cel mai potrivit pentru acest compresor. Eu ma gandeam sa folosesc un motor cu specificatiile astea 220v 1.5kW 3000rpm. Dar Tata mi-a spus ca este prea mare rotatia motorului pentru compresor, se va incinge si se va strica. El spunea sa folosesc maxim 220v 1.5kW 1500rpm.

Ce sfaturi imi da-ti? As dori sa imi raspunda cineva care a lucrat si a avut sau are asa ceva de ceva vreme si poate sa imi spuna exact despre ce este vorba.

Am pus si o poza cu compresorul in stadiul in care este acum.post-255546-0-31696300-1456781638_thumb.jpg

Editat de Ivan Bogdan Keny
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 9
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • razvanmarius

    2

  • ovidiu grigore

    1

  • mihaighe

    1

  • alf

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Cu siguranta merge cu motor de 3000 de ture. Fulia de pe compresor este destul de mare, ceea ce iti va permite sa pui pe motor o fulie mica si sa obtii un raport de cca 4:1.

Link spre comentariu

Nu e nici o problema. Pe camion, tractor, etc, unde este de obicei montat acest tip de compresor se invarte la cca 1000 rpm.

Apropo, ce model este sau pentru ce  utilaj este?

Fa si tu raportul intre circumferintele sau diametrele fuliilor si vezi ce iese.

Daca fulia de la motor este prea mica, este posibil sa nu aibe suficienta aderenta cureaua pe ea si sa patineze cand creste presiunea.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

pare a a fi un compresor de rabă, montati si o supapa de sens intre comp si butelie iar compresorului punetii un recipient cu ulei deasupra axului

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

montati si o supapa de sens intre comp si butelie

 

In chiulasa compresorului sunt montate o supapa de admisie si una de evacuare, fara de care nu ar putea functiona compresorul - nu e nevoie de o supapa de sens exterioara. Compresorul nu este de tractor si nici de la autocamioane din familia ROMAN sau DAC - este de la autocamioane SR cu motor G211 si raportul diametrelor fuliilor amplasate pe arborele compresorului, respectiv pe arborele cotit al motorului este de 1:1, deci compresorul functiona la turatii variabile pana la un maxim de 3400 rot/min.

Editat de alf
Link spre comentariu

Sunt curios daca acea fulie e originala a lui. In general fuliile de compressor au spitele profilate cu forma de pala de elice cu rol de ventilare a lui.

Daca fulia e originala, inseamna ca el se afla in fluxul de aer al elicii motorului care avea rolul sa-l raceasca. Folosirea lui fara racire cu flux de aer nu e buna.

De asemenea daca el era conectat la circuitul de ungere al motorului (asta inseamna ca trebuie sa aiba o gaura filetata pt intrare si alta pt iesire dar fara buson), ar trebui facut un rezervor de ulei asa cum a recomandat ovidiu grigore. Daca el functiona original doar prin barbotaj de ulei (caz in care ar trebui sa aiba joja de ulei), atunci se poate lasa asa, dar trebuie verificat tot timpul nivelul uleiului.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Buna ziua !!

Am utilizat un astfel de compresor un pic adaptat si a functionat bine 4;5 ani . Dupa aceasta perioada desi functiona a fost inlocuit cu un ECR 350 . Regimul de utilizare a fost destul de dur tinind cont ca era utilizat la un atelier de vulcanizare si era singurul compresor existent . Adaptarile facute au fost urmatoarele:

1) Pe fulia de antrenare existenta a fost fixata cu  suruburi o paleta de racire metalica de la pompa de apaDacia 1300 .(nu mai stiu precis daca a fost necesara o minima prelucrare in zona de asezare a paletei pe fulie )

2)Exista doua tipuri de compresoare METROM , unul utilizat pe tractoare si unul utilizat pe un tip de camioane . Diferenta consta baia de ulei adica in capacul din partea inferioara a carterului .Cel de tractor este o piesa mai inalta din aluminiu (aproximativ 100 mm) care in partea de jos se termina cu o flansa patrata prin intermediul careia se fixeaza compresorul pe motorul tractorului .In acest caz ungerea se face cu ulei sub presiune de la motor  , printr-o conducta , prin holender fixat in capacul ce acopera capatul arborelui cotit al compresorului , gauri in arbore pina la biela si pri fansa patrata se scurge in motorul tractorului.

Pentru cazul nostru util ar fi al doilea tip de compresor cel care are baia sub forma unei placi de forma paralelipipedica de grosime aproximativ 40 mm. Aceasta baie are un stut prin care uleiul se scurge tot in motor probabil prin furtun. Este preferabil acest tip de capac ( baie) deoarece are o suprafata de asezare mai mare si se asigura o stabilitate mai buna la fixarea compresorului pe suportulde sustinere , o aliniere mai buna si mai comoda a curelei cu mai putine vibratii. Eu am preferat sa axecut un astfel de capac prin frezare . Daca utilizezi capacul original de tractor atunci va trebui sa confectionezi o flasa patrata ( un capac cu garnitura ) care sa inchida zona prin care ulaiul se scurgea in carterul motorului de tractor . Desigur undeva in aceasta zona va trebui montat si un stut sau un buson de golire a uleiului . Daca ai sau confectionezi capacul tip camion aceste lucruri sint deja rezolvate. Ungerea se va face prin barbotaj  si schimbarea uleiului prin busonul ( stutul ) practicat in capac ( baie) .

3) Capacul lateral opus fuliei de demonteaza si in locul lui se confectioneaza o flansa compatibila din otel pe care se sudeaza o bucata de teava lunga de aproximativ 80 mm si diametrul ales astfel incit sa poata fi montate suruburile de fixare . Capatul opus flansei se astupa cu un un capac din tabla prin sudura . Pe aceasta teava se sudeaza un stut de teava de 3/8  in care se va introduce joja de ulei. Axa acestei tevi nu trebuie sa fie verticala deoarece se va intersecta cu filtrul de aer sau conducta de refulare . Se va suda pe o axa inclinata cu 15-20 grade stinga sau dreapta .  Rolul acestui capac este de a mari carterul compresorului (ulei mai mult , micsoreaza presiunea in carter pe timpul aspiratiei , face posibila montarea jojei de ulei ) Nivelul uleiului a fost fixat in zona bilei din partea de jos a rulmentului. Presiunea aerului din carter oscileaza destul de mult cu toata marirea efectuata si exista tendinta sa arunce ulei pe linga joja . Daca se face o joja fixata prin filet si garnitura se inlatura acest neajuns insa motorul va trage mai greu. Compresorul  meu are un motor de 1,5 kw la 1500 rot/min alimentat trifazic . In situatia alimentarii in curent monofazic se poate lasa libera teava jojei ,eventual montat acolo un filtru tip aspiratie care sa opreasca uleiul ce este aruncat odata cu aerul in timpul aspiratiei ( este vorba despre aerul din spatele pistonului a carei presiune oscileaza la fiecare cursa intrun volum mult mai mic fata de varianta originala la care acest volum cuprindea si spatiul din carterul motorului de tractor .

4)Pe conducta de refulare am montat tot blocul de la instalatia de aer comprimat a tractorulai U 650 care cuprinde o supapa unisens si o supapa de supra presiune . Am utilizat butelia de tractor si am montat un presostat care a fost reglat in zona 4-7 bari. Pentru inceput am suntat presostatul si am reglat supapa de suprapresiune la 8 bari .Dupa citeva cicluri de functionare si ajustare cind am avut confirmarea ca supapa de suprapresiune functiomeaza an scos suntul de pe presostat si compresorul a functionat bine ani la rind . Ocazional a fost folosit de citeva ori si cu un motor monofazt de 2,2 kw /3000 rot /min dar  nu am facut verificari cit de prompt este la porniri repetate cu presostatul si cum se comporta la utilizari prelungite in acest regim.

5)Zona de antrenare a celor doua fulii a fost protejata cu o aparatoare robusta suficient de mare din cauza paletelor de ventilator metalice tip DACIA .

EU PERSONAL NU AS FACE NICI MACAR O PORNIRE DE PROBA FARA APARATOARE DE PROTECTIE !!!

 

 

Numai bine !!

Link spre comentariu
  • 5 ani mai târziu...

Imi poate spune si mie cineva sensul totatie axului compresor timpuri noi

( cum te uiti la ax in dreapta sau stanga are sensul rotatiei ) ?

Mersi

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări