Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

ORION AR612


Vizitator viobio

Postări Recomandate

Nu trimiteti cele doua semnale(Left-Right) in raport de masa, la pinii mufei de audio in a radioului cum trebuie...daca e mufa DIN cu 5 pini, trebuie sa identificati unde-i stanga, dreapta si masa...altfel, auziti mono, si nici asa cum trebuie...

Link spre comentariu

Nu trimiteti cele doua semnale(Left-Right) in raport de masa, la pinii mufei de audio in a radioului cum trebuie...daca e mufa DIN cu 5 pini, trebuie sa identificati unde-i stanga, dreapta si masa...altfel, auziti mono, si nici asa cum trebuie...

mufa este cu 3 pini...fiind un radio vechi. aşa am crezut şi eu. Dar am verificat semnalul stînga dreapta chiar din interiorul aparatului. Nu am folosit metode complicate pentru ca nu le ştiu dar am atins cu mîna (băbeşte cum s-ar zice) şi am auzit amplificarea pe stînga f bună şi pe dreapta cum v-am explicat-o. De fapt, de la bun început am observat că într-o parte nu se aude la fel de tare ca în cealaltă. Cred că este o problemă tehnică totuşi. Am sperat că e dusă unua din lămpile finale dar nu. Trebuie să schimb condensatorii şi rezistenţele acelea din grilele şi anozii celor 2 el 84 plus cei de filtraj, şi apoi să mai văd.
Link spre comentariu
  • 10 luni mai târziu...
Vizitator coric66

Cum procedati in situatii ca cea de fata ?

E dintr-un Victoria S571A , nu merge s-o inlocuiesc cu tija de la alta gama de unde , toate folosesc perechea asta de contacte. Si fac abstractie de faptul ca toate tijele au fost rupte la capatul dinspre clape , vad ca deocamdata tin , lipite cu picatura. Daca si pentru asta aveti o rezolvare mai buna , e binevenita. Multumesc.

 

Posted Image

Link spre comentariu

Asta e cazul fericit si preferabil...tija noua,dar nu tot timpul se nimereste sa ai un "viopa" la indemana,care intre noi fie vorba,si pe mine m-a scos din necaz de cateva ori :rade: In cazul cand nu exista tija noua,cum e cazul in discutie cand lamela e rupta de la jumate,deci partea care asigura elasticitatea pt presiune de contact inca exista,se poate cositori pe partea ramasa o lamela de la alta tija compromisa sau chiar confectiona din tabla din alama partea lipsa si lipi pe sectorul care a ramas,fara a se incarca cu aliaj de lipit partea de jos,care trebuie sa ramana neatinsa,elastica.De regula tija "carpita" am montat-o unde ca functie e folosita mai rar,de ex pick-up sau UL,pt ca desi lipitura iese destul de bine daca suprapunerea e macar 2-3 mm,nu are aceeasi rezistenta mecanica cu una originala.Am avut cazuri cand ruptura era chiar de jos,atunci am scos lamela cu totul si am facut alta din tabla din alama de 0,3mm,la care nu am mai practicat spatiul dintre contacte,pt ca e destul de dificil fara o matrita potrivita,dar am practicat doar o taietura(pe cat posibil in forma de V) intre cele 2 contacte pt a putea sa se miste independent.Renituirea am facut-o cu o bucata dintr-o mina de pix metalica,de lungime mica,ce are si diametrul mai mic decat o mina cu lungime normala,si cu un dorn conic(de multe ori confectionat adhoc din ce am avut la indemana) se face floarea pe ambele parti.Ca scule,foarfeca de unghii,dorn si ciocan de trusa de traforaj.Pt ajustarea gaurilor am folosit masina de gaurit pt cablaje,la care am pensete de la 0,8mm la 3,5mm,tocmai pt treburi din astea mai fine,restul tine doar de indemanare si mai ales vointa...nu totdeauna iese din prima.E bine de precizat ca e preferabil sa se dea intai gaura,in bucata mare de material,si pe urma decuparea piesei in jurul gaurii,altfel e chiar dificil de nimerit la pozitie si de fixat mecanic pt gaurire,dupa ce a fost adusa la dimensiune.

Link spre comentariu

@,O rezolvare imediata se poate face astfel : se ia regleta de la intrerupatorul de retea , se desfac puntile de legatura dintre contacte ( la regleta de retea sunt conectate electric doua cate doua contacte ) si se monteaza in locul celei defecte care se va monta la intrerupatorul de retea , conectand contactele mentionate . In situatia de fata , regleta poate functiona fara probleme ( daca unicul contact ramas este ferm ) iar in caz contrar se poate folosi doar perechea buna de contacte , cea defecta se poate conecta permanent pe placa comutatorului ; aparatul va functiona fara probleme . Sigur, solutia oferita de @ este cea mai eleganta , se va avea in vedere daca noua regleta are legatura electrica intre contacte ( daca este cea de pe retea , in acest caz se desfac puntile de legatura ) Se pot folosi cu succes si reglete similare " Orion " cu aceleasi precautii .

Link spre comentariu
Vizitator coric66

Va multumesc domnilor. De data asta merg pe rezolvarea cea mai comoda pentru mine (multumesc Viorel - vorbim in privat) dar mi-s utile sfaturile dvs , pe viitor in situatii similare. O sa incerc sa-mi "fac mina" pe tija asta , linistit fiind ca prin bunavointa lui Viorel am alta de schimb.

Link spre comentariu
  • 8 luni mai târziu...
Vizitator coric66

Iarasi am belea. Nu reusesc sa pricep cum se schimba sensul de rotatie la motorul ce actioneaza condensatorul variabil intr-un rr Saba si prin urmare nu stiu sa-i dau drumul. Nu mi-e clar nici daca pentoda din ECL80 are vre-un rol pe-acolo. Atat am constatat ca excitatia (ca s-o numesc asa) functioneaza , statorul se mangnetizeaza la actionarea butonului de on/off cautare automata dar nu porneste nici la stanga nici la dreapta.

Rog profesionistii de aici sa ma ajute cu un sfat sau o lamurire. Multumesc anticipat. Atasez schema.

Posted Image

Link spre comentariu
Vizitator coric66

Problema rezolvata , sub indrumarea d-lui kripton. Multumesc si pe aceasta cale. A fot un condensator ce fusese deja inlocuit de mine cu altul despre care LC-metrul mi-l confirma bun insa sub tensiunea de lucru a clacat. Macar cel original mi-a dat semne clare de scurt , manifestate prin scanteierea contactelor H3/H1 , ohmetrul l-am pus pe el doar ca moft.

goTDhwzkLPQ , Posted Image

Caut sa cumpar pentru el doua ec92 si 4 becuri care ilumineaza individual , la cuplare , fiecare tasta din claviatura. Pe moment am improvizat cu Led +dioda+rezistenta , dar ce nu-i original nu-i original. (in foto e cel din dreapta , becul de scala e doar ca reper al marimii). Tensiune masurata pe soclul becurilor, in gol , 6v . Multumesc.

Link spre comentariu

Salutare, am inceput curatarea/restaurarea unui radio Philips B4X12A.Am inceput prin a spala bine conectoarele si potentiometrul cu spray de contact. Am descoperit in timpul procesului rezistenta R8 de 2.2kohm 1w arsa, am schimbat-o cu o rezistenta cu carbon de 0.25w care se inegreste si ea, evident. Radioul functioneaza, mai putin becul de scala (ars) si ochiul magic care se aprinde dar e imobil in pofida receptiei bune.Nu inteleg insa cauza initiala a arderii lui R8. Tensiunile par bune, mai mici totusi cu 10-15v de cat ar trebui.Daca cineva are ceva sugestie pentru mine, o primesc cu bucurie. Am atasat schema mesajului si incercuit cu rosu e rezistorul ars.schema philips b4x12A_modifié-2.pdf

Link spre comentariu

Salut,Cauza concreta a arderii initiale a lui R8 se poate doar presupune din moment ce acum nu se mai arde. Daca se monteaza una de 1W,posibil sa nu se mai innegreasaca. In majoritatea acestor cazuri , praful atmosferic depus in timp pe unele repere izolatoare ( socluri , reglete , comutatoare) , uscat (cand aparatul functioneaza, inauntru este caldura care implica si curenti de aer) atras de potentialele electrice mai ridicate , absoarbe umiditatea atmosferica dupa oprirea si racirea aparatului . In timp se formeaza astfel o pelicula care la un moment dat conduce electric la pornirea aparatului . Arcul electric , initial minuscul, repetitiv in timp, poate provoca prin avalansa carbonizarea elementului izolator . In cazul de fata poate fi o cauza indepartata prin curatire. Alta cauza poate fi desprinderea unor componente din interiorul tuburilor, ( ex. suportul getter-ului ) si care, la deplasarea aparatului pot produce scurt-circuit intre electrozi. Nu trebuie exclusa nici caderea accidentala a unor obiecte marunte in aparat (ace, agrafe, monede) mai ales la cele cu pick-up , unde nu de putine ori acestea se pun "la pastrare".In ce priveste indicatorul optic de acord, daca tensiunile sunt normale , se verifica circuitele din grila insa si tubul poate fi defect.Totusi In cazul in care cele doua tensiuni pozitive sunt aproximativ egale, se verifica starea conexiunii din catodul acestuia.Tensiunile de alimentare usor micsorate pot fi cauzate de scaderea capacitatilor de filtraj cat si uzurii redresoarei.

Link spre comentariu

Multumesc pt sfaturi...investigand cauzele arderii lui R8, am dat peste "condensatorul-rezistenta" C31 din grila lui EF85, de 4.7nF, la origine ceramic-tubular; l-am schimbat cu un stiroflex de 5.6nF in lipsa de altceva si schimbarea e spectaculoasa in ideea ca receptia e mult mai puternica. Merita sa caut un ceramic sau il las asa?O treaba care ma intriga este ca bobinele de pe bara aceea de ferita pt AM se "plimba" liber, si calitatea receptiei se imbunatateste daca pun mana pe bara.In rest-am rezolvat un bai si am gasit zece, baza bateriei de condensatori de filtrare e crapata si am ochit mai multi condensatori care arata rau, dar nu ii pot masura in circuit, cred ca o sa ii schimb direct.Ochiul magic a pornit prin schimbarea rezistentei R5 de 470 kohm cu una "compusa" de 680kohm (tot in lipsa de altceva...), si la volum mare face un pic pe vu-metrul :)

Link spre comentariu

...la volum mare face un pic pe vu-metrul :)

Este normal. Bobinele de pe antena de ferita, nefiind fixate, vibreaza mai amplu la volum mare si evident ca afecteaza stabilitatea pe frecventa selectata. Cate o picatura de parafina, care sa le fixeze de bara, ar rezolva problema.
Link spre comentariu

Salut,Desigur ca in cazul deteriorarii lui C 31 performantele receptorului sunt diminuate . C 31 poate provoca arderea lui R 8 prin strapungere numai daca si C 25 este strapuns in acelasi timp. Alimentarea tubului se face din bara de 221 V notata cu " + " prin comutatoare, urmand traseul dinspre indicatorul de acord.O intrerupere la C 31 provoaca tot performante reduse ale receptorului , fapt care nu a fost mentionat in postul anterior. La inlocuire este preferabil tot un ceramic sau un condensator cu inductanta nula. ( PMP sau similare) . Este normal ca unele componente sa fie afectate de timp ; se vor inlocui cu altele similare avand caracterisici cat mai apropiate. Cum se arata mai sus,bobina de pe bara de ferita se poate imobiliza cu picaturi de ceara dint-o lumanare sau parafina dar nu cu adezivi "la moda".

Link spre comentariu

Mersi de sfaturi, o sa verific/ schimb si C25.In cazul schimbarii lui C31, practic volumul sunetului emis de aparat e mult mai mare, nu atat sensibilitatea (care pentru FM era si este excelenta). Exista o diferenta de volum intre statiile de AM si de FM, cele din urma fiind reproduse mult mai puternic si mai fidel, fapt care e cu atat mai mult valabil de cand am schimbat C31. Deasemenea, "evantaiul" ochiului magic se etaleaza mult mai bine pentru posturile din FM. Ca sa va faceti o idee, pentru un emitator local FM aflat la 20 de km distanta, fara dealuri, fara obstacole naturale, evantaiul se etaleaza la maxim si se aude perfect, asta cu antena-fir de un metru.In schimb, pe medii, post de mare putere aflat la 150 de km distanta, tot fara mari obstacole naturale, da o receptie cam slaba (evantai etalat 15-20 la suta) si volum net inferior statiei de FM, chiar daca vocea crainicului e clara si nedistorsionata.Mentionez ca pentru AM nu am antena externa, aparatul se "descurca" cu bara de ferita din el. Daca ii pun un fir in mufa de antena AM, calitatea receptie nu creste.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări