Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

VW Passat motor BMP - probleme racire


Vizitator dstremtan

Postări Recomandate

Vizitator dstremtan

Salut, recent an achizitionat un vw passat din 2007 2.0 Tdi cod motor BMP.Problemele au inceput dupa cateva sute de km pe autostrada, mi s-a aprins becul in bord care ma atentioneaza sa verific antigelul(nivel scazut de antigel). Am tras repede pe dreapta si am observat ca era scazut nivelul sub minim. Am compleatat si dupa cateva sute de km(2-300) din nou aceeasi poveste. Si pana in Romania la fel.Situatia e ciudata: la inceput am asteptat sa se raceasca si sa scada presiunea apoi completam. Vand am ajuns in Romania am deschis usor busonul de la vas si am observat ca pe masura ce deschideam antigelul crestea la loc, ba chiar mai mult fata de ultima completare.Am oprit in primul service si mi a spus ca busonul e defect , am luat un buson nou si l am pus aceeasi poveste .Mecanicul mi a spus ca filetul de la vas e fortat si ar trebui schimbat vasul.Am schimbat vasul si intr adevar se inchidea etans de data asta .Dar problema nu a disparut...Am tot citit topicuri despre cresterea presiunii in vas insa nu ma regasesc in aceste situatii. Ma poate ajuta cineva in problema asta? (Parca ar fi o "depresurizare", si nu inteleg unde anunge apa in masura in care se intosrce in vas daca desfac busonul incet la cald.

Editat de dstremtan
etitat titlu pentru a fi semnificativ
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 46
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • vlad_2770

    6

  • bibanu47

    6

  • MLGore

    6

  • DENSUSAN

    4

Top autori în acest subiect

Vizitator dstremtan

Paul am verificat dupa metodele gasite pe forum-uri: Am pornit motorul cu busonul desfacut , si am lasat sa mearga cam 15 minute , nu creste nivelul nici nu scade , nu bolboroseste. Din cate stiu si am vazut si alte pareri ar trebui sa faca presiune si sa creasca nivelul antigelului. Mai mult, am verificat si uleiul capacul so tija si nu se vad deloc urme de spuma sau de apa in ulei, nici invers .Deci nu stiu ce sa spun despre chiulasa

Link spre comentariu

Nu trebuie neaparat sa bage antigel in baie sau ulei in vasul de expansiune deoarece depinde de pozitia in care este deteriorata garnitura de chiulasa si dupa cate presupun eu in alea 200-300 km sau cat ai mers asa pana ai tot completat si ai ajuns in tara,a avut timpul necesar sa "ciupeasca" putin garnitura intre inelul vreunui piston si canalizatie de racire,asta in cel mai fericit caz ca sa nu te sperii pentru ca se poate sa aiba fisura interna chiulasa si la temperatura mai mare se deschide.

Ar mai fi de verificat si termostatul inainte de a demonta chiulasa.

Nu stiu de pe unde esti si la ce mecanic calificat vei apela daca vei ajunge la demontarea chiulasei dar ai grija ca este o operatie foarte complexa deoarece are semichiulasa si are multe smecherii atat la demontare cat si la remontare...................

Link spre comentariu

Paul am verificat dupa metodele gasite pe forum-uri:Am pornit motorul cu busonul desfacut , si am lasat sa mearga cam 15 minute , nu creste nivelul nici nu scade , nu bolboroseste. Din cate stiu si am vazut si alte pareri ar trebui sa faca presiune si sa creasca nivelul antigelului.Mai mult, am verificat si uleiul capacul so tija si nu se vad deloc urme de spuma sau de apa in ulei, nici invers .Deci nu stiu ce sa spun despre chiulasa

Salut! Pe forumuri se spun multe! Dupa parerea mea cred totusi ca este problema la garnitura de chiulasa la sintomele pe care le spui,am intilnit zeci de cazuri similare la mutoarele de 1.9 pompeduse si sa rezolvat problema cu o simpla garnitura,daca-l desfaci nu cauta pe garnitura sa vezi unde e defectu ca nu o sa vezi nimic,scapa intre foitele de tabla din care este facuta garnitura,sa iei de buna sfatul lui@bibanu47,ca la bmp este mai complicat de lucrat la chiulasa decat la cele de 1.9,cine desface trebuie sa stie foarte bine ce face,ca altfel se poate sa te trezesti cu culbutori rupti sau supape strambe.

Link spre comentariu

Deci ce reclama omul aici? O pierdere lichid racire si crestere de nivel in vas cand desface busonul?

Daca il desfaci cand e cald, sistem presurizat-tot ce e furtun se umfla putin (deci creste volumul) cand depresurizezi furtunele se strang putin si nivelul in vas creste. E absolut normal.

Pierderea de lichid daca e minora e greu de depistat, inspectie vizuala atenta la mufari, bazine radiator, etc. Nu mai speriati omul, poate are bulan si e ceva lesne de rezolvat

Link spre comentariu

@dstremtan de cate ori ai completat cu antigel si cam ce cantitate ai pus de fiecare data? 

 

Cand am ajuns in Romania am deschis usor busonul de la vas si am observat ca pe masura ce deschideam antigelul crestea la loc, ba chiar mai mult fata de ultima completare.

Care era nivelul cand ai ajuns in Romania si ai deschis capota si cam cat a urcat cand ai deschis busonul? (daca inteleg bine nivelul a crescut peste maxim daca consider ca la ultima completare ai pus antigel pana la nivelul maxim). 

Dupa cateva ore bune (deci sa fii sigur ca antigelul este rece) care este nivelul antigelului vis-a-vis de nivelul obtinut prin deschiderea busonului (cand nivelul antigelului crestea). 

 

Nu cunosc masina ta dar marea majoritate a masinilor au doua robinete: unul de golire si unul de aerisire. As incerca sa aerisesc instalatia cu ajutorul robinetului de aerisire sa fiu sigur ca nu am aer (vezi ca trebuie sa astepti pana porneste ventilatorul dar la amiaza cand este mai cald porneste mai repede). Apoi m-as uita sa vad dupa pierderi de antigel (parca s-a anuntat ca vine frig din nou si temperatura rece te ajuta mai usor sa observi o pierdere). 

Link spre comentariu

Chiulasa defecta sau garnitura suflata. ”Bibanu„stie el ce stie ,nu pune pe ori cine sa desfaca ca vai vai ce greu este .

Aici nu merge cu expresia”cam asa o fost„ sau „lasa ca merge si asa” ,trebe sa fi ferm convins ca este asa cum trebuie . 

 

Teaba asta ma duce cu gandu, la bancu cu chirurgu, care trebuia sa opereze un om la cap .(odata si odata toi i-o reusi operatia ).

Editat de pop_ady44
Link spre comentariu
Vizitator GOGUROMEO48

ATENTIE am intampinat aceeasi situatie desi la un model diferit de autoturism. Lichidul se pierde in cantitate foarte mica , atunci cand este presiune in instalatie pe la semeringul pompei de apa. scutgerea nu se observa pt ca lichidul se evapora pe blocul motor. Am circulat asa aproape un an de zile pana cand defectiunea a fost observata de mecanic cand a schimbat cureaua de distributie.

Link spre comentariu

@dstremtan de cate ori ai completat cu antigel si cam ce cantitate ai pus de fiecare data? 

 

Care era nivelul cand ai ajuns in Romania si ai deschis capota si cam cat a urcat cand ai deschis busonul? (daca inteleg bine nivelul a crescut peste maxim daca consider ca la ultima completare ai pus antigel pana la nivelul maxim). 

Dupa cateva ore bune (deci sa fii sigur ca antigelul este rece) care este nivelul antigelului vis-a-vis de nivelul obtinut prin deschiderea busonului (cand nivelul antigelului crestea). 

 

Nu cunosc masina ta dar marea majoritate a masinilor au doua robinete: unul de golire si unul de aerisire. As incerca sa aerisesc instalatia cu ajutorul robinetului de aerisire sa fiu sigur ca nu am aer (vezi ca trebuie sa astepti pana porneste ventilatorul dar la amiaza cand este mai cald porneste mai repede). Apoi m-as uita sa vad dupa pierderi de antigel (parca s-a anuntat ca vine frig din nou si temperatura rece te ajuta mai usor sa observi o pierdere). 

In cunostinta de cauza gama wv nu are aerisitoare!!!!!!!

Link spre comentariu

Nu am vrut sa zic nimic de aerisitoare ca sa nu-mi sara mie in cap :rade: ,mai si mentioneaza ca majoritatea masinilor au asa ceva dar mentiunea este eronata.

Cred ca a detinut numai masini frantuzesti pentru ca alea au aerisitoare.

Link spre comentariu

Nu sar in cap ca nu ajuta la nimic asta. Nu lucrez in domeniu deci nu trebuie sa imi "desfiintez" concurenta si nu doresc sa epatez pe nimeni. Eu pot confirma ca pe langa masinile frantuzesti au aerisitoare ci si cele italiene: fiat, alfa romeo, lancia (nu stiu modelele mai vechi ca nu sunt asa in etate). Dar repet: nu ma deranjeaza sa fiu corectat (corijat) ca doar asa se invata. Eu am intervenit doar in ideea de a ajuta. @bibanu47 si @densusan ati dat verdictul ca este garnitura de chiulasa si @bibanu47 ai adaugat ca la motorul asta nu se poate baga oricine deci eu daca as fi in locul proprietarului as dori sa elimin pe cat posibil tot ce se poate verifica in ideea de a ma "pregati" psihic de schimbarea garniturii de chiulasa. Bine si frumos ar fi ca si proprietarul sa ne spuna finalul ca sa invatam si noi.

 

 @bibanu47 tu esti moderator pe aceasta sectiune, deci nu inteleg de ce "tie frica" ca iti sare lumea in cap? Sare cineva calul => aplici regulamentul! Aici se discuta civilizat si se invata, smecherii care vor sa epateze si sa se dea mari nu sunt bine veniti aici!

Editat de vlad_2770
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări